Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II Hatchback 5d

Karol, 5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 39 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
3,14
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
2,0
Całokształt
Po niecałych 3 latach stwierdzam, że niewarto wydawać tyle pieniędzy na taki samochód. Mój to wersja style, ze szklanym dachem. Wszystko niby fajnie, bo wygodny, dobry silnik, ale niestety poskąpiłem na trzeci rok gwarancji (800 zł) i się zaczęło: - pojawiła się awaria pompy hydraulicznej sprzęgła, zwarcie w instalacji wywalające wciąż błąd awarii poduszki powietrznej, okresowo przestaje działać system start stop. Nie polecam, chyba, że ktoś wykupi gwarancję w ASO.
Wrażenia
5,0
Silnik
To akurat mocna strona tego autka, mały z dużą mocą, niestraszne mu obciążenia - cały czas idzie tak samo. Pali niestety podobnie jak diesle - mniej w meiście, więcej w trasie.
3,0
Skrzynia biegów
trochę się zacina, czasem ciężko wbić trzeci bieg.
3,0
Układ jezdny
dobry, bezpośredni, to już nie jest pływająca kanapa jak w poprzednich modelach.
3,0
Karoseria
bardzo delikatna, plastikowe błotniki, aczkolwiek super dobry plastik na zderzakach, który się odkształca przy lekkich uderzeniach (nie łamie) i wraca do swojego pierwotnego kształtu.
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobra, czujniki ulatwiają życie
3,0
Ergonomia
aluminiowa gałka zmiany biegów - brrr.... w zimę mrozi - trzeba używać rękawiczek albo techniki bezdotykowej, a w słońcu parzy - nieudany eksperyment.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
daje radę
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająca dla dwóch osób i bagażu, czasem do przewiezienia kogoś.
2,0
Wyciszenie
bardzo słaby punkt auta, przy zamkniętych szybach słychać inne auta na drodze, a jak rozmawia się przez zestaw głośnowmówiący to na zewnątrz wszytsko słychać. Ale silnika własnego nie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy gwarancyjne ok. tysiaka, a tak do czasu tych awarii, które napisałem to tylko paliwo. Koszta pompy sprzęgła to ok 1200 zł (ASO), szukanie awarii zwarcia ok. 600 zł plus jej usunięcie.
2,0
Stosunek jakość/cena
nie warto
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy takim wieku i takim przebiegu nie powinno się nic dziać, a się dzieje...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poza awariami jak w nagłównku, to ponoć wyszły na trzepakach za duże róznice w tylnych amortyzatorach, tak więc jeszcze amorki z tylu będzie trzeba wymienić. Zadziwiajace skoro jeżdiz tylko po miescie i po autostradach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II Hatchback 5d