Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II Hatchback 5d

Annc, 10 lat temu
Silnik 1.6 THP 125KM 92kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 THP 125KM 92kW 2013-2014 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : i jego elastycznosc
5,0
Całokształt
Przymierzajac sie do zakupu ogladalem rozne samochody - w tym miedzy innymi Aurisa, Golfa oraz i30. Pod wzgledem jakosci wykonania/materialow ... w zasadzie porownania sa bez sensu, ciezko w to uwierzyc ale w peugeocie po prostu sa najlepsze. Silnik choc ma tylko 125KM, to przyspieszenie na poziomie 8,9s/100. ZNAKOMITA elastycznosc, niskie spalanie. Wiecej o silniku w sekcji "Silnik". Wyglad - kwestia gustu, golfopodobny. Samochod z wyprzedazy rocznika, nie udalo mi sie kupic wersji Allure na ktorej mi zalezalo (ma miedzy innymi reflektory FullLED), ale Active i tak nie jest zly (po dolozeniu czujnikow cofania i nawigacji). Postaram sie opisac cos wiecej po paru miesiacach i wiekszym przebiegu
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to rewelacja. Jezdzilem roznymi samochodami (wczesniej mialem 1.6 Renault, 2.0HDI Peugeot, ostatnio 3.0 V6 Peugeot). OGROMNA elastycznosc dzieki temu, ze maks. moment obrotowy dostepny jest przy 1400 obr/min. Dzieki temu samochod naprawde fajnie przyspiesza nawet na 4 biegu przy 1100 obr/min. Wyzej jest juz tylko lepiej. Totalny brak turbodziury! Z minusow: troche slabe (zbyt "kulturalne) turbo ... no i dzwiek na wolnych obrotach. Kultura pracy to on zdecydowanie nie grzeszy. Bardzo niskie spalanie. Ciekawe jest tez to, ze wersja 156KM nie rozni sie sprzetowo NICZYM od wersji 125KM, podobno tylko mapa, wiec powinno sie latwo dac w przyszlosci zrobic z niego 156KM.
4,0
Skrzynia biegów
Ogolnie jest niezle choc jeszcze sporo brakuje. Drugi bieg troche haczy. Czworka niemal bezuzyteczna, po miescie spokojnie mozna jezdzic na 5 z predkosciami okolo 50-70km/h. Troche dziwne sprzeglo - ciagle jeszcze mam problem z idealna zmiana biegu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie znakomite. Rewelacyjny kompromis miedzy komfortem a trzymaniem sie drogi. Delikatne tendencje do podsterownosci, ale to w koncu jest kompakt, nie mozna wymagac cudow.Tłumienie dziur i nierownosci - swietne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu super. Na boki tez. Do tylu przecietnie (szerokie slupki), czujniki cofania sie przydaja.
5,0
Ergonomia
Tego balem sie najbardziej. Na poczatku uwazalem, ze to kretynski pomysl zeby usunac takie pokretla jak regulacja nawiewu, ale w zasadzie wystarczylo 200-300km i ustawiam wszystko niemalze nie odrywajac wzroku od drogi. Czas reakcji wyswietlacza przecietny, mogloby to dzialac szybciej. Nie podoba mi sie tez brak mozliwosci wyboru "skorek" z roznymi kolorami. W demowce byly dwie, w moim jest jedna... Kierownica - jak w gokarcie, ale ... chcialbym w kazdym samochodzie miec taka. To zdecydowany plus ktory odczulem juz po pierwszych kilkudziesieciu KM. W nowym 208 bylo dosc ciezko ustawic fotel i kierownice tak, zeby nie zaslaniala "wyniesionych" nad deske zegarow. W 308 nie ma zupelnie tego problemu - pewnie dlatego ze jest troche wiekszy. Z minusow: nie wiem po co zrobili cyfrowy wyswietlacz predkosci miedzy zegarami (jest analogowy)... a do tego nie mozna jeszcze na nim nic innego poza predkoscia wyswietlic.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Duzy plus za tak rozplanowane kratki nawiewow, ze mozna sobie puscic powietrze dokladnie na rece (kierownice)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu swietnie. Z tylu troche brakuje (glownie na nogi). Wyzsze osoby nie powinny miec tez problemow z podrozowaniem.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze, choc nie rewelacyjnie (glownie za sprawa silnika) - byc moze jestem troche "skażony" poprzednia V6. Do 100km/h naprawde milo i przyjemnie. Nie ma tez problemu z dogadaniem sie przez fabryczny zestaw Bluetooth
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie poza niskim spalaniem (przebieg niecale 500km, srednie spalanie 6,3/100km) nic na ten temat nie moge napisac. Utrata wartosci - jak to Peugeot, pewnie ogromna, choc z tego co juz teraz widze - wg mnie niczym nie uzasadniona. Koszty serwisowania (przeglady) stosunkowo niedrogie. Fajna rozszerzona gwarancja (do 5 lat)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie wzorowo - glownie za sprawa fajnego silnika, bardzo dobrych materialow wykonczeniowych i rozsadnej ceny. Bardzo dobry rabat na rocznik 2013. Roznica cenowa miedzy Active a Allure moglaby byc mniejsza... ale coz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy samochod, narazie spokoj.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyzej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II Hatchback 5d