Szukaj

Ocena kierowcy - Porsche Cayman 987c Coupe

wama6@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 3.4 Cayman S 295KM 217kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Porsche Cayman 987c Coupe 3.4 Cayman S 295KM 217kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : W trybie normal zaskakujaco komfortowe jak na porsche . W trybie sport plus robi sie prawdziwy gokart jak oni to połaczyli czapka z głowy .
5,0
Całokształt
Uwazam ze napewno da sie skonstruowac lepszy samochud puki co ten jest dla mnie doskonały
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy na wolnych obrotach doskonała . Ale przeciez nie o wolne oroty tu chodzi . Silnik kreci sie do ponad 7 tys. obrotow od 4 tys. zmienia sie w szatana i naprawde niezle popycha to auto do przodu. Co do elastycznosci nie oczekujmy bog wie jakiej na 4 czy 5 biegu przy predkosci 60 80 km/h to silnik wolnossacy a nie turbodoładowany . Ale wystarczy zredukowac do 3 podkrecic do 5 tys. i naprawdde jest niezły kopniak w plecy przy wspaniałym akompaniamecie BOXERA.
5,0
Skrzynia biegów
Posiadam Caymana S ze skrzynia Tiptronic ktora jezt uwazana powszechnie za gorsza od manualnej . Wszedzie ble ble ble ze gorsze osiagi ze predkosc ? Ja ze swoich doswiadczen a miałem przyjemnosc sporo jezdzic Caymanem ze zwykła skrzynia uwazam ze roznic w osiagach nie ma . Sprawdzałem to z kolega ktory posiada Caymana S ze zwykła skrzynia na zmiane jezdzilismy i doszlismy do wniosku ze, teoretycznie w \"laboratoryjnych warunkach\" zwykla skrzynia jest ciutke szybsza . Ale w codziennym uzytkowaniu po drogach publicznych przez przecietnych kierowcow Cayman S Tiptronik jest tak samo szybki o ile nie szybszy od recznej skrzyni . A juz napewno jest wygodniejszy . Licznikowa predkosc maksymalna jaka udało mi sie osiagnac to 287 km/h i Cayman z reczna skrzynia uzyskał podobna Tiptronic w Caymanie S jest mega szybki jesli chodzi o zmiane biegow . Uwazam ze jest to jedna z najszybszych skrzyn automatycznych . ( nie mylic z PDK nowa wersja Cymana )
5,0
Układ jezdny
Coz tu mozna rzec :) Jak kazde PORSCHE. Powiedział bym nawet ze prowadzi sie lepiej niz 911 bardziej przewidywalne łatwiejsze w prowadzeniu podczas poslizgu moje auto wyposazone jest w sportchrono plus z PASM. W trybie SPORT PLUS jest mega twarde swietna sprawa na gładkie odcinki drogi . A w trybie standardowym naprawde robi sie \"wygodnym\" autem o wiele wygodniejszym niz AUDI TT 2.0 TFSI s-line czy OPEL ASTRA OPC Pogodzili ogien z woda :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc jest doskonała . PEWNIE ze nie jest taka jak w przeszklonym mikrobusie fiat panda. ale tu chodzi o klimat !!! Człowiek zapada sie w doskonale wyprofilowane fotele (adaptiw sport size) ktore przyjemnie otulaja ciało . Z przodu przed soba widzi dwa garby błotnikow . Głowa wystaje lekko ponad boczne szyby , a w lusterkach widzi piekne kragłosci tylnych błotnikow to jest to . Poza tym z tyłu sa czujniki cofania
5,0
Ergonomia
Tyle sie krzyczy o tym ze zbyt wiele przyciskow na konsoli to cos co rozprasza . Mnie akurat bardzo pasuje lubie miec w aucie kazdy przycisk przyprzadkowany danej funkcji moim zdaniem to ułatwia sprawe szybko bez problemowo wciskam i juz. Co do rozmieszczenia poszczegolnych włacznikow ogolnie nie mam zastrzezen
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
No i znowu musze pochwalic to auto . Latem klimatyzacja pardzo wydajna rozprowadza chłodne powietrze wszystkimi nadmuchami po trosze nie mrozi nog albo dmucha tylko w oczy . Teraz w zimniejsze dni autko rozgrzewa sie przyzwoicie szybko po ok minucie juz dmucha ciepłym powietrzem . Szyby nie paruja ( trzeba dbac o wymiane filtra kabinowego ktory jest dosc drogi )
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto dwuosobowe jest naprawde duzo miejsca i na głowe i na nogi głeboka wneka pod kokpitem . bagazniki sa dwa . W sumie jest w nim wiecej miejsca na bagaz dla dwoch osob niz w standaedowym compakcie dla czterech to jet pewne !!!
5,0
Wyciszenie
Nie wiem czy konstruktorzy mieli w zamysle aby to auto mocno wyciszyc i chwała im za to ze nie . na wysokich obrotach przy ostrej jezdzie jest naprawde głosno zwłaszcza gdy posiada sie opcjonalny sportauspuf z regulacja głosnosci( ale to bardzo przyjemny chałas ) Ale jesli trzeba to przy zachowaniu dynamiki sredniej klasy 2 litrowego diesla nie przekraczajac 4 tys obrotow jest komfortowo i przyjemnie mruczaco :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mozna by powiedziec \"MAMY CIE\" Niestety auto pali, pali duzo,pali bardzo duzo a najdziwniejsze w tym jest jak ogromna rozpietosc sredniego spalania mozna uzyskac jezdzac tym autem ? od 9,8 do 27,5 litra na setke masakra . Ale ogolnie przy normalnej bezstresowej jezdzie srednio 13,8 do 16,5 . Teoretycznie 11 l podane przez producenta jest osiagalne udało mi sie nawet sporo mniej ale jest to pewnego rodzaju masochizm do ktorego dopusciłem sie z czystej ciekawosci ( ile sie da najmniej )
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc wykonania oraz urzytych materiałow doskonała cenowo moj Cayman wkracza w strefe niezle wyposazonej carrery . cena fakturowa 116 tys euro w niemczech . Ma wszystko co było mozliwe do zamowienia dosłownie wszystko no chyba ze jedna opcja wyklucza druga (auto demonstracyjne) W takiej sytuacji troszke gorzej wypada stosunek jakosc cena wzgledem standardowej wersji
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto posiadam praktycznie od nowosci kupiłem je z przebiegiem 3 tys. kilometrow. Obecnie ma przejechane 60 tys. Wymienili mi na gwarancji parujace lamy z tyłu ja wymieniłem 2 zarowki jedan postojowke i tylni stop tyle z usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
powazne usterki nie wystapiły

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.4 Cayman S 295KM 217kW [l/100km]

Średnie zużycie
17,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
27,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Porsche Cayman 987c Coupe