Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Master III

Paweł, 10 lat temu
Silnik 2.5 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 223 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Master III 2.5 dCi 120KM 88kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,62
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamiczny, bezawaryjny i ekonomiczny
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z mojego Mastera może akurat trafił mi się dobry egzemplarz albo to poprostu dobre auto, najbardziej cenie jego niezawodność i ekonomiczność, pozytywnie w tym aucie zaskakuje silnik jednostka na zwykłych wtryskiwaczach dosyć prosta jak na DCI bardzo ekonomiczna a zarazem wystarczająco zrywna 120KM w zupełności wystarczy do odpowiedniej jazdy nie zapominajmy że to auto typu ciężarowe wiec nigdy nie będzie to mercedes na autostradzie ale za to Master odpowiednio szanowany zawsze dowiezie nas do celu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak najbardziej zasługuje na pozytywną opinie w moim posiadaniu przejechał już ponad 70tys. km i tylko naprawy eksploatacyjne na niewygórowanym poziomie cenowym, co do kultury pracy to tak sobie aczkolwiek elastyczność na bardzo wysokim poziomie z z ładunkiem do 1tony prawie tak samo jedzie jak na pusto nie straszne mu górki zawsze można śmiało wyprzedzać, Lt tylko jadąc z górki z dobrym wiatrem nas wyprzedzi :)
4,0
Skrzynia biegów
co do skrzyni nie mam większych zastrzeżeń , co prawda już ma za sobą dwa serwisy pierwszy raz zaczęła troszkę hałasować ale szybka interwencja czyli wymiana oleju zaprzestała hałasowi a przynajmniej wydłużyła życie skrzyni, natomiast druga usterka to zatarte linki wybieraka skrzyni biegów(dostępny tylko oryginał 330zl plus 80zl wymiana) co do zestopniowania to super plus duża oszczędność paliwa
4,0
Układ jezdny
Tutaj też bardzo dobrze auto trzyma się drogi bardzo dobrze czy na pusto czy załadowany róznica tylko jedna jak w każdym blaszaku na pusto to strasznie podskakuje ale jedyny minus to szybko padające łożyska w kołach i podpory półosi reszta ok
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń na pewno lepiej niż w ducato itp. duże lusterka, wąskie słupki widać wszystko
4,0
Ergonomia
No tu już nie jest tak doskonale zaczynając od kierownicy jak w starze ... schowki w mojej wersji mało, a trzymaki do kubków niewymiarowe, po za tym radio dość daleko od kierowcy jeśli ktoś ma nieoryginalne tak jak w moim przypadku, po za tym kiepskie materiały wykończeniowe trochę skrzypi ale to tylko dostawcze auto wiec jest dobrze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moja wersja posiada klimatyzacje i o dziwo mrozi niesamowicie skutecznie w upalne dni, jeśli chodzi o okres zimowy też nie miałem problemów parę minut i ciepło, silnik dość szybko sie nagrzewa a po za tym mała kabina robi swoje bardzo dobrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń myślę że jak w każdym busie podobnie mam siedzenia w układzie 1+2 ale na dobrą sprawę tylko 1 pasażer pojedzie w miarę wygodnie, ale to za sprawą bardziej niewygodnych siedzeń
3,0
Wyciszenie
tu kiepsko, silnik dość mocno słychać a przy większych prędkościach szum powietrza, myślę że to za sprawą kiepskich materiałów wykończeniowych i ich spasowania ale myślę nad wyciszeniem drzwi więc zobaczymy może będzie lepiej fakt faktem że blaszak zawsze daje hałas
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj rewelacja jak dla mnie spalanie to ok 8-8.5l nawet z ładunkiem rzędu 1-1.2t super ! naprawdę nie wierzyłem że bus może tak mało palić!Owszem przyznam że nie żyłuje auta średnia prędkość na trasie to ok 90-105km/h wiec albo spokojnie albo spokojnie mijając tiry.Uwielbiam kierowców którzy niedość że jadą nie swoim autem to cisną po 140-160km/h i narzekają że master to gówno i dużo pali pewnie a jak mało km przejedzie po 200tys remont silnika co 10tys wymiana tarcz i klocków pewnie wtedy eksploatacja na poziomie MB S class! U mnie jeśli chodzi o przeglądy co 12-15tys olej elf 5w-40 plus wszystkie filtry bez wyjątku koszt takiej operacji nie w ASO to ok 350zł co do reszty to większe naprawy to linki skrzyni biegów(400zł) koło pasowe(ok 400zl) olej w skrzyni biegów 1litr ok 90zl trzeba 3l plus wymiana co jeszcze chyba juz nic ...
5,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu auta 4 letniego z przebiegiem 140tys to 40tys brutto nie mało ale ten sam rocznik ducato, craftera czy sprintera lub iveco niebo a ziemia, może i ducato jest mistrzem jeśli chodzi o ilość sprzedawanych nowych aut ale zaden z konkurentów nie da nam takiego spalania i tak niskich kosztów eksploatacji
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobnych napraw to chyba żarówki ale to chyba nawet nie naprawa aczkolwiek coś trzeba z tym zrobić w moim przypadku to 2komplety H7\'ek w miesiącu to sporo, co do reszty aaa zatykają się spryskiwacze :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo tych paru napraw koło pasowe, linki, łożyska i olej w skrzyni biegów to naprawde dobrze ani razu nie stanął w trasie i nawet nie dał powodów do obaw zawsze dojechał do celu, co do cen za takie usterki uważam że poprostu tanio

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Master III

Liczba wpisów: 11

Renault Master III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Master III