Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 III

Wojtek, 16 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 200 III 1.4 i 75KM 55kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Styl i klasa auta - to taka perełka wśród szarej masy małych kompaktów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja i trzeszczące platiki
Silnik : Uszczelka pod głowicą
Przeniesienie napędu : "jedynka" i "wsteczny" często na dwa wysprzęglenia
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód może dac satysfakcję z jazdy. Ma swój styl, niepowtarzalny charakter, ale ma i swoje "fochy". Zupenie jak z kobietami: są te szare myszki co to ugotuje, upierze i ogólnie jest niezawodna (taka Corolla w dieslu), ale są i te kobiety wampy, które mają swoje kaprysy, ale urodą rzucają człowieka na kolana i wydoją do cna, a Ty i tak jesteś nia zachwycony ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mimo 75km zbiera się całkiem przyzwoicie, kultura pracy nienaganna. Niestety dość głośny. Niestety podatny na przegrzanie
3,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie, skok lewarka, precyzja ruchu lewarka - wszystko ok. Niestety również objawy typowe: ciężko wchodząca "jedynka" i "wsteczny", często wchodzi dopiero przy drugiej próbie.
4,0
Układ jezdny
Komfort jady bardzo dobry. Zawieszenie nie jest zbyt twarde ani za miękkie. Ładnie trzyma się w zakręcie, nieco słabiej przy szybkiej jeździe - lubi "myszkować" po drodze. Niestety nie jest trwałe: luzy w układzie kierowniczym.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń, a dzięki dość wysoko ulokowanym siedzeniom jest lepiej niż u konkurencji.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Wszystko pod ręką. Kierownica najlepsza jaką do tej pory trzymałem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bez zastrzeżeń, wentylacja bez klimy wiadomo... tylko przeciętnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco dla wzrostu do 180cm (czyli dla mnie). Powyżej nie ma co zrobic z głową. Z tyłu słabo: mniej miejsca na nogi i głowę, a i szerokości na 3 osoby barkuje. Za to bagażnik wiekszy niż u konkurentów
3,0
Wyciszenie
Niestety R200 nie jest mistrzem wyciszenia. Do 3tys. obrotów jest znośnie, powyżej już nie. Jazda autostradą z prędkościa 130-150km/h męczy. Do tego dochodzi nieznośny świst powietrza spowodowany kształtem lusterek zew. Bez lusterek absolutna cisza. Sprawdziłem. Do tego trzeszczące plastiki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
R200 nie jest mistrzem oszczędności, ale raczej średniakiem. Części wcale nie są tak drogie jak się zwykle sądzić, choć droższe niż do niemców czy francózów. Raczej zblizone są do japończyków.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zadziwiająco tani jak na swoje seryjne wyposażenie (abs, 2xairbag, wspomaganie, elektryka, najczęściej klima i równie często skóra), ale to chyba przez większa awaryjność. I nie mam tu na myśli drobiazgów, a raczej kłopoty w układem chłodzenia. A to juz kosztuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi jeszcze mnie nie męczą. No może trzeszczące plastiki i brak spryskiwacza tylnej szyby (typowa usterka), parujące reflektory (typowa przypadłość).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety zaliczyłem typowy objaw: wymieniona uszczelka pod głowicą. Dlaczego przez cały czas produkcji nikt nic z tym nie zrobił?? Do tego luzy w układzie kierowniczym i korozja: wokół kierunkowskazów bocznych, okolice zamka tylnej klapy. Może w aucie 10-letnim to norma, ale moja poprzednia 17-letnia Mazda tego nie miała.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 200 III