Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 III

Kinga, 11 lat temu
Silnik 1.4 Si 103KM 76kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jego przyspieszenie! :) I to jak nie ma problemów z wyprzedzaniem samochód nawet z większą ilością koni mechanicznych.
5,0
Całokształt
Uwielbiam ten samochód i uważam, że za te pieniądze nic lepszego i wyróżniającego się nie znajdzie! :P Ma swój sportowy zarys. Ma coś z Hondy i z Rovera. A połączenie Japonii i Anglii to coś pięknego. Polecam serdecznie ten samochód! Zwłaszcza w wersji Si ze skóra w środku :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym samochodzie to coś pięknego! Polecam zamontowanie również filtra stożkowego przez co silnik zaczyna pięknie mruczec. Cóż więcej powiedziec? Silnik jest zrywny, dynamiczny, nie ma problemu z wyprzedzaniem. Równa się spokojnie z silnikiem Hondy Civic VI z silnikiem 1.5 114KM. Trzeba uwazac na uszczelkę pod głowicą, ale wystarczy nie narzucac wysokich obrotów na zimnym silniku.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem zgrzyta i wypada wsteczny, ale takto rewelacja. Długo ciągnie na dwójce. Odcięcie dopiero przy 110. Płynność, lekkość! super! :)
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się super. Idealnie trzyma się drogi, jeżeli tylko dbamy o zawieszenie i wymieniamy co trzeba.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra konstrukcja samochodu przez co nie ma utrudnień z widocznością. Słupki nie zasłaniają, siedzi się wystarczająco wysoko, a jazda na wstecznym to bajka!:)
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, chłodzi też ok. Ogrzewanie szybko dochodzi do tyłu, szyby odparowywują szybko!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to malutki, zwinny samochód więc tutaj nie można wymagać cudów. Z przodu pełna wygoda, siedzi się dobrze. Jednak z tyłu miejsca niestety jest mało. Zwłaszcza jeśli ktoś z przodu się rozłoży i przesunie fotel maksymalnie do tyłu.
4,0
Wyciszenie
Tutaj trzeba uwazac na poduszki zawieszania silnika i skrzyni. Gdy są na wykończeniu w samochodzie robi się strasznie głośno i deska drga. Jeśli wszystko w porządku to jest cicho. Oczywiście przy wyższych prędkościach robi się głośniej, ale dźwięk ten jest piękny!:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa oczywiście zależy od tego jak kto depta. Przy spokojnej jeździe w mieście jest to 8l/100km. Przy większej potrafi \'połknąć\' dużo więcej. Trasa nie ma się co martwic. 150 km jechanych autostradą, na liczniku 150-160 mniej więcej cały czas. Samochód spalił niedużo ponad 6 litrów! :) Co do napraw i przeglądów. Podstawowe rzeczy jak klocki, tarcze, filtry nie jest źle. Klocki z Boscha - 120 zł. Więc widzimy, że źle nie jest. Gorzej jest z wymianą zawieszenia np. amortyzatorów, gdzie ceny kształtują się od 250 zł w zwyż za jeden. Trzeba oszczędzac zawieszenie! :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze na prawdę się opłaca! :) Byle żeby za te pochwały samochód nie pokazał różków za niedługo! :P
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to wymiana poduszki zawieszenia silnika i skrzyni. Koszt obydwóch to 200 zł. A o ile ciszej i spokojniej w samochodzie. Innych drobiazgów nie posiadam :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zauważyłam poważnych usterek, jednak krążą pogłoski o uszczelce pod głowicą.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Rover 200 III

Liczba wpisów: 29

Rover 200 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Rover 200 III