Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 200 III

Rovero, 17 lat temu
Silnik 1.4 Si 103KM 76kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 200 III 1.4 Si 103KM 76kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Autem w ciagu 4 miesięcy przejechałem 10 tyś km. To skłoniło mnie do umieeszczenia kolejnej oceny w tym serwisie, tym razem mojego nowego nabytku. Autko napradę godne polecenia, niezawodne, mocne, oszczędne.. i wbrew mitom.. tanie w eksploatacji. POLECAM
Wrażenia
5,0
Silnik
Na piątce zbiera się nawet z 50km/h, pracuje równo i cicho.. niektorzy Twierdza ze pracuje glosno ale proszę pokazać auto ciche przy 4 tyś obrotów? Polecam jednostkę 1.4 16V!!! 103 KM przy tej masie to doskonaly stosunek masy do mocy :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok dobrze dobrane przełóżenia, czasem problemy z wbiciem wstecznego, a raczej jego wyskakiwanie.. warto trzymać wsteczny aż do ruszenia.. wtedy jak już zaskoczy to nie wyskoczy :)
5,0
Układ jezdny
Mam mieszane uczucia.. .auto prowadzi się znakomicie, dobrze trzyma się w zakrętach, niemal wogole nie czuję dziur podczas jazdy. Bierze się to z bardzo miękkiego zawieszenia, co za tym idzie auto ma lekki przechył przy szybkich zakrętach... mi osobiście ta miękkość odpowiada, jednak nie kązdy to lubi.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki znakomicie. Lusterka boczne są zbyt małe, jednak lusterka wsteczne rekompensuje nam tą widoczność. Widzę, że kobiety maja problem z cofaniem w tym aucie, ale można przywyknąć.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Bardzo dobrze zaplanowane wnętrze, wygodne i nie męczące ani kierowcy ani pasażera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rower ma podwójny obieg wieć gdy auto jest zimne ciecz chłodząca nie dociera do chlodnicy. Pozwala to bardzo szybko zagrzac silnik co za tym idzie we wnętrzu auta bardzo szybko robi się ciepło zimą :) Szyby nie parują podczas jazy co znacznie wpływa na bzpieczeństwo :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzialem dwa razy z tyłu (mam 3d) i dla dorosłych osób trochę za mało miejsca. cyba że ktoś ma mniej niz 180 wzrostu. Jeśli chodzi o kierowcę to regulowana wysokość kierownicy znacznie ułatwia dobranie odpowiedniej pozycji za kierownicą.
4,0
Wyciszenie
auto bardzo ciche. Osobiscie mialem problem ze skrzypiącymi platkami [rzy zamku bagażnika, ale demontarz i naklejenie pianki pomogło to wyeliminować. Silnik przy niskich obrotoach praktycznie nieslyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktoś potrafi jeździć ekonomicznie to auto spali bardzo mało. ok 6 litrów, nie wiecej w trasie, 8 litrów miasto. Ja osobiście mam ciężką nogę więć 103 konie swoje wypć musi :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo dobrze sie prezentuje i zwraca na siebie uwagę. Jest bardzo dobrze wykonane, lecz trzeba o nie dbać, ponieważ koszty dużych usterek mogą być ogromne. Jeśli auto jest zadbane i dbamy o nie, to koszty części eksploatacyjnych nie zaszokują nas gdyż nie są o wiele wyższe od np Renault Megane
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest źle, wężyk od spryskiwacza jest za mało elastyczny i na złączeniu klapy z dachem często pęka, zatem należy założyć bardziej giętki element i jest ok. Pozatym padł czujnik światła wstecznego w skrzyni.. koszt 50 zł i 20 minut pracy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Należy uważać na rozrząd! Wszelkie objawy zużycia paska nie mogą być lekcewarzone! Ja osobiście miałem tylko wyciek z popy wodnej, jednak stało się tak dlatego, że nie wymieniono jej podczas wymiany rozrządu co jest duzym błędem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Si 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 200 III