Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

Malin, 15 lat temu
Silnik 2.2 TiD 115KM 85kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 158 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód kupiłem, gdyż wydał mi się ciekawszy niż konkurencja w klasie w podobnym wieku, za podobną cenę, ale tak naprawdę to niczym nie urzeka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Typowy jak na konstrukcję diesla z tamtych lat, już nie typowy traktor jak na początku lat 90, ale daleko mu do cichutkich common rail, osiągi porównywalne z 2 litrowym Fordem Probe, tylko, że benzyną wyprzedzamy na 3 biegu i teściowa się boi o życie bo jest 5 tyś obrotów, a tutaj na 5 przy 2,5 tyś z podobnym efektem. Za to turbo dziura, szczególnie przy ruszaniu ogromna, jeśli zapomnimy dodać więcej gazu przed puszczeniem sprzęgła, a chcemy szybko opuścić skrzyżowanie to może być niebezpiecznie. Bez turba naprawdę wolno rusza.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi typowo krótkie dla diesla, a na 5 biegu można już od 50 się toczyć, wchodzą dobrze, czasem troszkę mocniej trzeba docisnąć gałkę, ale to raczej w każdym samochodzie się zdarza.
4,0
Układ jezdny
Bardzo miękko i komfortowo, zależy co kto woli.
Komfort
3,0
Widoczność
Szeroki prawy słupek przedni czasem zasłania mi widoczność na skrzyżowaniu, pewnie akurat przy moim odsunięciu siedzenia to występuje, mam 195 cm, ale w innych samochodach tego nie zauważyłem, do tyłu przez szybę dosyć słabo widać.
4,0
Ergonomia
Przyciski raczej dobrze poukładane, sterowanie radia w kierownicy to ogromny plus, sterowanie szybami i otwieraniem drzwi na konsoli środkowej ogromny minus, ciężko się do tego wogóle przyzwyczaić, pozatym łatwo otworzyć przypadkiem szybę zapinając pasy. Z tyłu opuszczanie szyb za nisko, jak ktoś nie wie gdzie to nie może znaleźć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogromny plus za nawiew na tylną kanapę, jedyny w tej klasie z tamtych lat i drugi ogromny plus za nawiewy na tylne boczne szyby i nawiewy na nogi dla 4 pasażerów. Mały minus za daleko od szyby odsunięty nawiew, co powoduje, że dolna część szyby dłużej odparowuje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu fajnie, z tyłu miejsca na nogi niewiele, na głowę lepiej, ale też bez rewelacji. Są samochody nawet w niższym segmencie, gdzie miejsca na nogi z tyłu jest więcej. Coś kosztem czegoś, naprawdę duży bagażnik. I nie potrzeba żadnego kombi, chyba, że upchniemy kombi po sam dach, ale wtedy podczas hamowania możemy mieć bagaże na głowach.
3,0
Wyciszenie
Bez rewelacji, przy wyższych obrotach głośno słychać silnik, a dźwięk nie urzeka, przy prędkościach powyżej 150 robi się za głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Latem w mieście nie stojąc dużo w korkach i ekonomicznie jeżdżąc można zejść poniżej 6,5l, a 6,8 to w moim przypadku norma, latem przy 70km/h na 5 biegu i włączoną klimą chwilowe spalanie poniżej 4l, na trasie wolno jadąc spokojnie poniżej 6, jadąc 160 poniżej 7. Zimą trochę więcej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem stosunek korzystny w porównaniu do konkurencji.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria mechanizmu otwierania szyby
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 I Hatchback