Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

w., 17 lat temu
Silnik 2.2 TiD 115KM 85kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 290 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 115KM 85kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Niepowtarzalna stylistyka i urok samochodu powoduje, ze nie jest dla mas. Solidnie wykonyny jesli chodzi o glowne podzespoly i blache, kiepska jakosc plastikowych drobiazgow, co jednak az tak bardzo mi nie przeszkadzalo. Mam do niego sentyment i dlatego zamienilem na kolejnego saaba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oceniam go dobrze za niezawodnosc. Kilka lat uzytkowania i 100 tys km bezawaryjnego przebiegu w moim wykonaniu to dosc dobry rezultat. Jedyne co wymienilem to szwankujacy wentyl podcisnieniowy - koszt 600 zl, mysle ze to stosunkowo niewielki koszt. Silnik powoli sie rozgrzewa, w temp. ponizej zera potrzebuje na to chyba kilkunastu minut i niestety nie wydaje wtedy zbyt milych dzwiekow.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, przelozenia nie zawsze wchodza jak po masle, ale nie uwazam tego za wade. Bez awarii, bez pogorszenia jakosci z biegiem czasu, bez wyciekow oleju itp.
3,0
Układ jezdny
Przechyly na zakretach na boki, bujanie i niepewne trzymanie sie drogi, takze przy poprzecznych nierownosciach. Sredni komfort. Samochod ma spory przebieg ale wymienione amortyzatory i komplet gum w wahaczach. Tego typu reakcje nie powinny wystepowac. W modelu 9-5 czy w innych markach tego nie ma.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widocznosc wstecz, dobre lusterka, wycieraczka na tylnej szybie. Wysokie krawiedzie drzwi bocznych, slupki przy przedniej szybie i lusterka umieszczone w specyficznym miejscu ograniczajacym widok "na skos" i bok. Nie jest to optymalne rozwiazanie. Fakt, ze saab produkuje tez odrzutowce niestety niewiele tu zmienia.
5,0
Ergonomia
Funkcjonalne i proste rozwiazania. Wygodne fotele, za to niewygodne wsiadanie i wysiadanie. Trudno zauwazalny wlacznik swiatel przeciwgielnych, ale uzywa sie go rzadko. Podobnie przyciski otwierania okien. Mimo tego nie sa to dla mnie wady, ale raczej cechy saabowskiego stylu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zakladajac, ze akurat nic nie uleglo awarii, wentylacja i ogrzewanie dziala dobrze. Sterowanie wlotami nawiewu, silnik wentylatora, osuszacz w klimie niestety nie sa w moim przypadku bezawaryjne. Wymiana na nowe nie zawsze przynosi rezultaty. Te rzeczy nie zostaly dobrze zaprojektowane.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przod ok, z tylu ciasnawo.
2,0
Wyciszenie
Silnik pracuje glosno, zwlaszcza gdy jest zimny jest fatalnie. Zle wyciszona praca kol, czasami slychac jak tocza sie po asfalcie. To dla mnie zagadka, jak to w ogole jest mozliwe. Przy wyzszych predkosciach jest jako tako.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczedny, w granicach 5-8l/100km. Co do przegladow i napraw pomimo pewnej egzotyki marki, zastosowano w wiekszosci przemyslane i dosc typowe rozwiazania techniczne (GM). Mozna naprawic prawie w kazdym warsztacie i wlasciwie obejsc sie bez ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Rozsadna cena za oferowana jakosc.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sterowanie nawiewem, klopoty z radiem i cd, wyswietlacz komputera, zacinajacy sie przycisk otwierania okna, zacinajacy sie zamak bagaznika, zacinajace sie sterowanie lusterkami, osuszacz przy klimie, nie zawsze plynnie pracujacy zamek w drzwiach, wewnetrzna klamka otwierania drzwi to rzeczy ktore mnie zawiodly. Na szczescie czasem lubie wziasc srubokret do reki, wiec jakos to bylo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie zawiodl mnie w trasie, a to wazne bo najczesciej sporo podrozuje.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 I Hatchback