Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

Marins, 12 lat temu
Silnik 2.2 TiD 125KM 92kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 I Hatchback 2.2 TiD 125KM 92kW 2001-2002 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie auto udane. Oryginalna linia nadwozia, ciekawe wnętrze. Bardzo dobre wyposażenie. Dobra jakość wykonania- solidne materiały. Trwały silnik, dobre osiągi obarczone rozsądnym zużyciem paliwa.
Wrażenia
4,0
Silnik
2,2 TiD, Mocny bezawaryjny motor, gorzej z kulturą pracy- jak diesel trochy drży, ale można się do tego przyzwyczaić. Zima nawet przy sporych mrozach pali bez problemu. Spalanie średnio 7,5 litra /100km- na trasie mocno spada do ok. 6l. Doskonale radzi sobie z dość ciężkim nadwoziem- w zupełności wystarcza. Dobre przyspieszenia.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna (taką mam) pracuje precyzyjnie. Super sprawa to fabryczna blokada skrzyni po wyjęciu kluczyka. Nie można się do czegoś przyczepić- bezawaryjna- oby tak dalej.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie wymaga jakichś specjalnych zabiegów serwisowych, ulega zużyciu podobnie jak w innych autach tej klasy-dzięki jakości naszych dróg. tanie w eksploatacji- większość elementów to Vectra B- części dostępne praktycznie od ręki. Poradzi sobie każdy mechanik.
Komfort
4,0
Widoczność
Zupełnie przyzwoicie, widoczność w każdym kierunku ok.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić. wszytko pod ręką. Fotele dobrze wyprofilowane z możliwością regulacji, w opcji podgrzewane (super sprawa), Kilka schowków - brakuje jednego większego schowka od strony kierowcy np. na telefon okulary czy portfel- jest jeden pod popielniczką ale moim zdaniem trochę zbyt mały.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutu. Ogrzewanie daje radę nawet podczas dużych mrozów. Szyba przednia odszroniona dość szybko tył też. Fajną sprawą jest to po uruchomieniu silnika climatronik samoczynnie uruchamia te opcje które w zależności od temperatury otoczenia w danej chwili są potrzebne (włącza ogrzewanie tylnej szyby, nawiew na szybę itp.)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo tak dla kierowcy jak i pasażera z przodu. Z tyłu nie jest tak dobrze ale nie ma tragedii. Za to bagażnik potęga- wejdzie wszystko i jeszcze zostanie miejsce.
4,0
Wyciszenie
W aucie nie jest specjalnie głośno- silnik nie hałasuje specjalnie - może przy większych prędkościach- fajna rzecz to opcja radia która przygłaśnia je przy zwiększeniu prędkości jazdy redukując tym szumy z zewnątrz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wbrew obiegowym opiniom auto ekonomiczne. Niskie zużycie paliwa- bez problemu w miejskiej jeździe można się zmieścić w 7,5l/100, poza miastem 6l. Ceny części też nie są wysokie- silnik opla, zawieszenie opla. Gorzej z elementami wyposażenie wnętrza czy blacharki, ale na rynku jest sporo elementów używanych też niezbyt drogich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie rzecz ujmując za niezbyt duże pieniądze kupuje się produkt bardzo wysokiej jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok czasu nie miałem jak do tej pory żadnej awarii- ani małej ani dużej. Wszystko w co auto jest wyposażone działa bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych awarii.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TiD 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Saab 9-3 I

Liczba wpisów: 10

Saab 9-3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Saab 9-3 I Hatchback