Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Coupe

reggie, 13 lat temu
Silnik 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 253 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 900 II Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Mega wygodne fotele, jazda 500km z jednym ktrótkim postojem i brak bólu pleców
4,0
Całokształt
Wygodny - na drogach dobrej jakości, na dziurach telepie ze względu na twarde zawieszenia. Wyposażenie pełne - ABS, el. szyby, el. lusterka, automatyczna klimatyzacja, skóra, podgrzewane fotele, podgrzewane lusterka, zmieniarka 6CD. Niesamowicie wygodne fotele i gigantyczny bagażnik
Wrażenia
5,0
Silnik
Od razu zaznacze, że jest to moje pierwsze auto. Silnikiem jestem zachwycony, na biegu jałowym praktycznie niesłyszalny, przy szybkim przyspieszaniu słychać tylko świst turbiny, dzięki której jest elastyczny. Z pewnością odstaje od współczesnych standardów (konstrukcja sprzed blisko 20 lat), ale w latach swojej młodości konkurencji na poziomie nie miał
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą wyjątkowo łatwo, troche gumowo. Początkowe problemy z 5-tką. Myślę, że to ze względu na wiek, droga to niej jest nieintuicyjna (zazwyczaj maksymalnie w prawo i do góry). Tu jest \"troche\" w prawo i do góry :D
5,0
Układ jezdny
Precyzyjne prowadzenie, a po wymianie wahaczy powinno być jeszcze lepiej
Komfort
4,0
Widoczność
Długa maska, ale na szczęście jest regulacja wysokości fotela kierowcy. Do tyłu na wyczucie, gdyż tyłek jest gigantyczny.
5,0
Ergonomia
Z zamkniętymi oczami można znaleźć włączniki świateł, radia czy sterowanie klimatyzacja
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja spisuje się bardzo dobrze (automatyczna), w deszczowe dni rewelacyjnie, nawet gdy wykorzystuje wyłącznie nawiew. Niestety samochód jest koloru czarnego i ma czarną skórzaną tapicerkę i w letnie dni gdy jest nagrzany nie daje rady, ale OK!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie ma zastrzeżeń, z przodu i z tyłu miejsca pod dostatkiem. Oczywiście dla 4 osób, bo w pięcioro to chyba w każdym jest przyciasnawo
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie na nienajlepszym poziomie. Przy prędkości ok 130 km/h słychać mocny szum powietrza. Jednak nie jest to męczący dźwięk silnika lecz opory powietrza i opon
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - kwestia sporna. Osoby które nigdy nie jeździły takim mocnym silnikiem powiedzą, że dużo. Ale myślę, że jest to standardowe spalanie jak na moc / osiągi auta i przede wszystkim jego dużą masę. Spalanie różni sie w zależności od miasta i od wykorzystania klimatyzacji. Trasa 8 litrów (klimatyzacja + 0,5) Miasto (przy normalnej jeździe ok 10,5 - 11 klimatyzacja + 2 litry w lecie) ceny napraw takie jak w przypadku innych marek, ceny części niestety wyraźnie wyższe od konkurencji
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo zadbany kilkunastoletni egzemplarz kupimy taniej niż Audi A4 czy BMW 3 w podobnym stanie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciężko mi oceniać, mam go dopiero 3 miesiące. W tym czasie przepaliła się żarówka dla pasażerów z tyłu oraz jedna z podświetlających panel klimatyzacji
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podczas pierwszej długiej podróży (ponad 500 km) padła turbina (koszt regeneracji z montażem - 940zł), mimo iż wydawała się być w bardzo dobrym stanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Coupe