Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III ST

Grzegorz, 8 lat temu
Silnik 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III ST 1.4 TSI ACT 150KM 110kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Auto przynosi niesamowitą frajdę z jazdy,każdy pokonany kilometr utwierdza mnie w przekonaniu co do słuszności wyboru.Jak na razie jest bardzo mało tych aut na drogach więc widok obracających się głów na chodniku za mną jest bezcenne :) Uważam że jest to bardzo udane autko stylistycznie i technicznie.
5,0
Całokształt
Seat Leon to odpowiedź na marzenia o Golfie ,Skodzie i Audi. Zamiast 3 aut wystarczy kupić jedno...Seata Leona FR ST. Zachęcam wszystkich do jazdy próbnej.Tak ja zrobiłem i auto pomogło mi w wyborze.Obroniło się samo swoją piękna sylwetką w wersji kombi ,osiągami,komfortem jazdy i ekonomią a radość z jazdy nim jest bezcenna.Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Przed zakupem miałem te szczęście że jeździłem przez 2 miesiące VW Golfem 7 z silnikiem 1.4 140KM i myślałem że to bajka ale te 10KM jest bardzo odczuwalne. Oczywiście że dla ceniących sobie sportowy tryb jazdy te 150 koników to pikuś ale zapewniam Was że ruszając spod świateł miło Was zaskoczy. Wydaje się mnie, że to najlepszy wybór między spalaniem a osiągami. Najniżej zszedłem przy emeryckiej jeździe do 4,5 na dystansie ok 40 km. Ta moc aż się prosi aby wcisnąć co nie co pedał gazu ale wówczas widzimy jak diody wskazujące poziom paliwa szybciutko się gaszą :) Przy jeździe rodem z filmu szybcy i wściekli ;) pali ok 10-13 litrów.W mieście kiedy nie zwracacie uwagi na spalanie palił bedzie 7,6-8,3. Kolega jeździł autem z silnikiem 1.8 i podobno nie schodził poniżej 10 l , a różnica w przyspieszeniu między 1.4 a 1.8 to tylko niecała 1sekunda.
5,0
Skrzynia biegów
Posiadam w swojej wersji skrzynię DSG 7 biegową jest reweeeeeelacyjna! Po prostu bajka ! Zawsze miałem auta w manualnej skrzyni i wkurzało mnie te ciągłe wachlowanie przy jeździe w mieście teraz mogę całą drogę trzymać moją połówkę za kolanko :) Jest bardzo szybka i precyzyjnie zmienia biegi nigdy już nie powrócę do manuala. Miałem okazję przejechać się wersją cupra w skrzyni manualnej ...nie będę tego komentował :/
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do aut którymi jeździłem jest najlepszy! Jak już pisałem jeździłem golfem 7 z zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu to przy prędkości 170 km już miałem piórnik przed oczami :) w Seacie i 200 nie straszne.pięknie trzyma się drogi. Jedynie współczuję tym którzy nie mają możliwości zmiany charakterystyki układu wspomagania bo to wpływa diametralnie na sposób prowadzenia auta.Wersja FR ma to w standardzie.Co do tylnego zawieszenia z belką skrętną a wielowahaczem nie zauważyłem żadnej różnicy jadąc wersją 1.8 (ma to w standardzie )
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze,szyba przednia jest bardzo fajnie wyprofilowana i panoramiczna, słupki nie zasłaniają widoczności a rozmieszczenie lusterek rewelacyjne.Nic bym tu nie zmienił
5,0
Ergonomia
Może na pierwszy rzut oka nie jest tak "milutko " jak w golfie ale kto nim pojeździ nie będzie się chciał przesiadać do golfika. Rozmieszczenie przycisków i przełączników bardzo ergonomiczne, wręcz doskonałe.Skrzynia biegów nie zasłania przycisków klimatyzacji a ekran multimedialny umieszczony wysoko to udany pomysł w przeciwieństwie do Golfa.Wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonałe. Dwu strefowa klimatyzacja z funkcją nawiewu dla pasażerów w podłokietniku rewelacja. Auto kupiłem z lutym także zauważyłem że nagrzewanie nie stanowiło problemów ciepełko już jest po 2-3 minutach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym temacie nigdy nie przeskoczy superba ale potrafi też zaskoczyć wszystko zależy od wzrostu podróżujących. Przy wzroście 180 przód i tył 170 cm jest bardzo dobrze.Co do przestrzeni nad głową osoby do 185 cm nie muszą się martwić jest jej pod dostatkiem.
5,0
Wyciszenie
Na światłach nie słychać silnika.Przy przyspieszeniu delikatny warkot o przyjemnym pomruku.Na trasie cicho słychać tylko szum z opon.Siedzenia w wersji FR rewelacja, nie chce się wysiadać nawet po przebyciu setek kilometrów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma nic za darmo,na wodę nie jedzie wiec przy obecnych cenach paliw porównywalnie z innymi markami.Auto ma bezpłatną gwarancję na 4 lata,przeglądy co 30 tys. lub 2 lata. Wymiana oleju w ASO z filtrami 450 zł u Groblewskiego w Plichcie 650 zł można jeszcze taniej przywożąc swój olej i filtr.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest nowe więc zobaczymy czy te 100 tysiaczków pojeżdżę nie zaglądajac do ASO. Auto w wersji FR kosztuje już od 95 tys. przy promocjach i targowaniu można zawsze urwać te 6-10 tys. Uważam że skrzynia biegów automatyczna,tempomat aktywny i inteligentne światła dają niesamowitą frajdę z jazdy, zachecam wydać trochę więcej!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie odpukać żadnych. W wersji FR nie ma doświetlania zakrętów niektóre serwisy na południu polski włączają to za free na wybrzeżu się na tym nie znają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic, i mam nadzieję że będzie tak zawsze.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI ACT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon III ST 1.4 TSI ACT 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon III ST