Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo IV Liftback Facelifting

radomir_debek, 3 lata temu
Silnik 1.4 TSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Seat Toledo IV Liftback Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
3,14
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Skrzynia i szarpanie przy ruszaniu. Strasznie zniechęca do auta.
3,0
Całokształt
Ten samochód najlepiej określa hasło - uzurpator doskonały. Niby wersja FRline i DSG oraz ogólnie uznawana za dobrą wersja silnikowa ale samochód pozostawia mieszane uczucia. Jakby na siłę chciał być czymś lepszym tylko tym niestety nie jest. A najgorsze jet to, że odbiór auta psują paradoksalnie elementy, które miały temu podnieść atrakcyjność. O szczegółach poniżej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Decydując się na 1.4 TSI oczekuje się ciszy. Ale w Toledo niestety się tego nie dostanie. Jest głośno a DSG dodatkowo podbija ten hałas niepotrzebnie kręcąc silnik po obrotach przy sprawnej jeździe. Mógłby palić mniej choć 5,9 jest akceptowalne. No i dynamika, DSG zaburza faktyczny odbiór dynamiki.
2,0
Skrzynia biegów
Suche DSG 7-biegów to istny dramat. Zdarza się jej nie szarpnąć przy ruszaniu. Próba zawracania na 3 jest dla ludzi o mocnych nerwach. Wycofanie auta też odbywa się po chwili namysłu skrzyni. I najlepsze. Serwis nie ma procedury jak wymienić olej więc go nie wymienia! Brawo Seat.
3,0
Układ jezdny
Niby FRline a zawieszenie w cenniku jest opisane jako komfortowe. I to też nie jest prawda. Jest sztywno ale w szybciej pokonywanych zakrętach auto się buja. Dodatkowo opony 215/45/17 tylko pogarszają komfort. na szczęście układ kierowniczy jest lekki a jednocześnie dający dobry feedback. Niestabilny od 140 km/h.
3,0
Karoseria
Wersja FRline ma ładniejsze przednie reflektory ale do 2018 LED nie był standardem. Linia boczna jak w Skodzie Rapid ale tył ma zdecydowanie ciekawszy. Ledowe lampy przypominają/udają trochę rozwiązanie z Audi. Super sprawa z tylną klapą ale uchwyt tylko z prawej strony,
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra przejrzystość nadwozia. Światła halogenowe jednak nie dają najlepszego oświetlenia drogi. Lusterka boczne są małe ale wystarczające do obserwacji sytuacji na drodze. Wycieraczka tylnej klapy jest niestety za dopłatą.
4,0
Ergonomia
Wnętrze jest dosyć wąskie, podróże tylko w 4 osoby. Zegary jak w Leonie czyli jest ładnie. Czarny dekor niestety szybko się palcuje. Wersja FRline ma dyskretne oświetlenie LEDem. Fotele w tej wersji są ładne ale średnio wygodne. Wnętrze zdecydowanie ładniejsze w tej wersji niż w podstawowej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to w koncernie VAG. jakoś dziwnie ale zawsze się marźnie w stopy. Poza tym w lecie klimatyzacja wydaje się jedynie wystarczająca. Wnętrze szybko paruje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest wąsko. Kierowca z pasażerem ciągle się trącają łokciami. Podłokietnik pamięta jeszcze czasy VW Golfa 4. Z tyłu dla 2 osób jest wygodnie przy czym dla wysokich osób brakuje miejsca nad głowami. Plus za uchwyt na kubek z tyłu a w wersjach po lipcu 2018 także port USB do ładowania telefonu. Z tyłu w drzwiach jest nawet mała kieszeń.
2,0
Wyciszenie
Auto jest głośne. Świst pojawia się przy przednich słupkach. Dodatkowo DSG czasami robi losowanie biegu i da po obrotach więc cały czas wiemy, że jedziemy. Od 120km/h niestety hałas wykładniczo narasta,
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimum co wskazał komputer to 5,9. Przy czym sprawdzenie wyniku na stacji daje wynik 6,4 więc ani mało ani dużo. Jest ok choc liczyłem na więcej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę katalogową zdecydowanie nie warto. Z rabatem 25.000 już tak. Dodatkowo polecam bogatszą wersję. We wnętrzu i na zewnątrz jest zdecydowanie przyjemniej. Wersja Referance to porażka.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 2 latach popsuł się jedynie głośnik w tylnych prawych drzwiach ale ... uwaga... jest przynitowany. Tylko serwis. Dodatkowo błagania w serwisie o aktualizację software'u skrzyni DSG nie przyniosły skutku. Trzeba się męczyć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Auto ma 5 lat gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Toledo IV Liftback Facelifting