Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Kodiaq SUV Facelifting

Marcin, 5 miesięcy temu
Silnik 1.5 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Skoda Kodiaq SUV Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto użytkuję od 1,5 roku, jako 7-miejscowego mini-vana/suv'a. W tej chwili przez unię jak ktoś chce kupić auto 7+, to zostaje mu dacia a skoda jest chyba druga w kolejce pod względem ceny. Jeśli chodzi o pakowność, to ciężko znaleźć konkurencję. Mam wersję podstawową plus jakiś tam pakiet z czujnikami cofania i kamerą... no i domuwiłem 3-ci rząd siedzeń. Właściwie jest tam wszystko co potrzeba (wskaźniki jeszcze analogowe, w środku komputer - mógłby pokazywać więcej informacji na raz), klimatyzacja 2-strefowa, czujniki przód/tył (dopłata), kamera (dopłata). W aucie można komfortowo przewieźć nawet 6 dużych dorosłych osób i każdy ma miejsce na nogi. W 3-cim rzędzie podłoga trochę wyżej, więc uda nie są podparte, ale drugi rząd jest tak regulowany (przód/tył i pochylenie oparcia), że każdy (we wszystkich 3 rzędach) miał sporo miejsca na nogi. Bagażnik olbrzym. Jeśli chodzi o wady: - komputer na środku mógłby pokazywać więcej informacji jednocześnie (mam wersję podstawową) - raz się zawiesiła kamera cofania - powolne przełączanie się DSG przód/tył - np. przy zawracaniu - duże spalanie z jazdą DSG na 1 i 2 biegu (w korku bardziej się opłaca jechać na trybie sport albo manual) - android auto działa mi tylko po kablu, porty USB-C w środkowej konsoli zrobione tak, że do pen drive, żeby mieć go wpiętego cały czas to musisz kupić przejściówkę 90-stopni, bo się nie domyka - drogie dodatki, myśmy dokupili na allegro za ułamek kwoty rolety na okna i pakiet komfortowy sen do zagłówków - brak fabrycznych dywaników do 3-go rzędu - asystent pasa ruchu (przy tych 17,5 tys km włączył mi się kilka razy nie wiadomo czemu akurat wtedy i wyje jak diabli) - jakoś po 1,5 roku ten keyless mnie nie przekonuje - zdecydowanie wolałbym zwykły kluczyk Zalety: - pakowność auta - miejsca na nogi jak w 7-osobowym vanie - ustawność foteli (właściwie wszysko się reguluje z wyj. 3-go rzędu) - bardzo poprawona sprawność klimatyzacji (w por. do octavii tour 2012) - nawet przy rozłożonym 3-cim rzędzie spory bagażnik, zmieszczą się spore zakupy - NIESAMOWITY KOMFORT, zwłaszcza w trasie, czy to autostrada czy droga krajowa, nawet tylne oparcia regulowane, dzieciaki z harcerstwa odbierane po sąsiedzku okrzyknęły kodiaqa mianem auta luksusowego - ogólne spalanie, średnia to 7,07 po roku czasu i 10,5tys km, i 6,9 po 1,5 roku i 17,5tys km (auto codziennie wodzi dzieci do i z przedszkola/szkoły i w mieście potrafi łyknąć 10l/100km, ale raz wyjedziesz za miasto, np. do teściów 70km w 1 stronę i już spalanie mocno spada (dokładne wyniki na końcu) - dynamika - 1,5 tsi naprawdę daje radę, fakt, że nie ścigam się tym autem, ale na trasie nie ma problemu z wyprzedzaniem (w weekend wyprzedzanie m. pajero pod górę zajęło kilka sekund) - bardzo małe opory silnika 1,5 (w spokojnej trasie zaleta, w alpach wada, przy zjeździe z góry trzeba wrzucać manual 1 albo 2). Silnik też nie bierze oleju. - bardzo dobre światła (z tyłu ładnie się zapalają i gasną a z przodu skuteczne, dobrze oświetlają drogę) - cisza w środku nawet przy dużych prędkościach - haczyki i takie ograniczniki na rzepy w bagażniku - full-size koło zapasowe - fizyczne, proste, intuicyjne przyciski do klimy! i pod ręką. - masa opcji konfiguracyjnych nawet w podstawowej wersji. Inne (ni to plusy ni minusy): - pakiet mySkoda na rok za darmo (fajna sprawa, np. z pomiarem tego spalania) - skoda może działać jako hot spot WiFi, ale ceny są z kosmosu, rząd wielkości większe niż u tanich operatorów kom. I JESZCZE OPONY: Ja zaraz po kupnie zmieniłem na całoroczne Dębice Navigator 3, świetnie się sprawdziły w: - lecie 2022 (wyjazd do Włoch) - zimie 2022/2023 (gołoledź, a potem olbrzymi śnieg, po którym włóczyłem podwoziem i auto z napędem tylko na przód jechało) - lato 2023 (chorwacja - uniknęliśmy wypadku jak nam facet traktorem wyjechał) Na koniec wyniki spalania po roku czasu, po 10,5tys km (zebrane online). Spalanie kilka razy sprawdziłem od tankowania do tankowania i zgadza się z komputerem. SPALANIE KILOMETRY 7.07 całkowite 6.04 50 6.28 25 6.71 10 8.00 10-50 8.17 10-25 8.33 5-25 8.75 0-25 9.63 0-10 10.64 0-5 12.85 0-2 16.58 0-1
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz (kilka miesięcy temu) mi się zawiesiła kamera cofania. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu działała bez zarzutów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, brak usterek póki co.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Kodiaq SUV Facelifting