Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Liftback Facelifting

Łukasz, 3 lata temu
Silnik 1.0 TSI 115KM 85kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Ogólnie jest pozytywnie zaskoczony. Egzemplarz jedenz ostatnich dostępnych w kraju, 1,0 TSI style+amazing i kilka dodatków. Bardzo praktyczny, duży, wygodny samochód. Możliwość konfiguracji samochodu i jego elementów w komputerze na plus. Niemal wszystko można dostosować do siebie. Największy minus? Cupholder. Do którego można zamieścić kubek z kawą ze stacji. Żaden inny kubek termiczny Contigo czy innych marek nie wchodzi bo jest za duży, a szkoda bo nawet w I20 rozwiązali to w taki sposób że jest jeden mały i jeden duży uchwyt, a tu mamy dwa małe plus jeden mikro na espresso. Auto nie dla kawoszy
Wrażenia
5,0
Silnik
Przyjemny, wystarczający. Oczywiście jeżeli ktoś jeździ dużo w 4 osoby plus bagaże to odradzam. Dla dwóch osób spokojnie wystarczy. Nie jest tak elastyczny jak cztery cylindry turbo, ale zdecydowanie bardziej elastyczny niż mój poprzedni wolnossący koreanczyk 2,0 143 KM. Mimo, że do setki ma coś około 10 sec, to przyjemnie się nim przyspiesza. Kultura pracy + wyciszenie na duży plus. Przed zakupem rozglądałem się za innymi markami i tak dla przykładu 1,0 TGDI przy tym TSI to jak czołg. Warkocze, telepie się, jest głośny. Tutaj inżynierowie rozwiązali problem wyważenia silnika w taki sposób że na postoju samochód trzyma około 950/1000 obr. Poniżej nie schodzi. Trzy cylindry słychać tylko przy ostrym przyspieszaniu, ale wszystkim którzy uważają że takie silniki to do kosiarki, polecam się blizsze spotkanie. Będziecie bardzo pozytywnie zaskoczeni.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów pozwala przyjemnie podróżować 130-140 km/h. Biegi wchodzą dobrze z wyraźnym wskoczeniem. Jest dobrze.
4,0
Układ jezdny
Ani ultra precyzyjny, ani miękki jak pasztet. Po prostu poprawny. W przypadku lekkiego silnika 1,0 TSI jest ok ponieważ auto jest dobrze wyważone przód/tył.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania robi dużo. Reszta jak najbardziej ok.
4,0
Ergonomia
Niestety tego cupholdera nie jestem w stanie przeżyć. Reszta bardzo ergonomiczna i mądrze zaprojektowana.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża możliwość ustawienia fotela i kierownicy. Do tego ogromną przestrzeń w II klasie jak na segment C. Do tego bagażnik duży i bardzo praktyczny poprzez fakt że jest to liftback.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo dobrze wyciszony. Przy sporym obciążeniu słychać trzy cylindry, ale nie jest to w ogóle męczące.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to stosunek jakości do ceny na pokroju Dustera, ale też mamy dużo lepsze materiały wykończeniowe. Zastanawiałem się czy nabyć schodząca już z rynku Octavię czy Scalę. Mam do porównania Scalę w rodzinie z podobnym wyposażeniem, tym samym silnikiem i mimo że Octavia została zastąpiona nowym modelem a Scala dopiero co debiutowała to widać w pewnych niuansach (wykończenie, możliwość widoków z kamery cofania) że Scala jest sztucznie ograniczana na potrzeby podziału rynku na segmenty. Octavia jest również zauważalnie większą, pomimo że Scala do ciasnych aut nie należy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dopiero 6 tys km więc ciężko coś napisać. Wrócę tu w granicach 50 tys.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TSI 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
5,1
l/100km
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Octavia III Liftback Facelifting