Szukaj

Ocena kierowcy - Smart Forfour I

macminik, 5 lat temu
Silnik 1.5 122KM 90kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Smart Forfour I 1.5 122KM 90kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
3,93
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niesamowita frajda z jazdy tym autem, choć wcale nie jest najzrywniejsze i najszybsze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Problemy z tylnymi hamulcami i z klamkami drzwi.
4,0
Całokształt
Kupiłem to auto z mieszanymi uczuciami. To zabawka czy samochód ? Jednak jazda wersją Brabus sprawia ogromną frajdę. Na codzień wygoda jazdy na kołach 17" i oponach o profilu 35 w połączeniu ze sztywnym zawieszeniem nie zachwyca, choć da się żyć. Jednak jeśli zapragniemy popuścić wodze fantazji, to auto może bardzo pozytywnie zaskoczyć swoimi osiągami i możliwościami przy niewielkich kosztach eksploatacji. Nawet po roku użytkowania, jazda nim sprawia olbrzymią frajdę.
Wrażenia
4,0
Silnik
To najmocniejsza wersja z tych bez turbiny. Lubi być na obrotach i dość żwawo reaguje na pedał gazu co w połączeniu z niewielką masą pojazdu daje sporo radości, a w połączeniu z wydechem Brabusa, przyjemne doznania słuchowe. Nie jest to typowy ścigacz i producent celowo ograniczył możliwość startu z pierwszego biegu. Ale to sprytne auto do błyskawicznego przemieszczania się w mieście, a i na trasie może zawstydzić niejednego kierowcę. To wszystko przy naprawdę bezawaryjnej pracy i niskim zużyciu paliwa.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze dobrana do silnika. Nie zmusza do wachlowania biegami. Skok przyjemny i wyczuwalny. Wadą są linki wybieraka, które sprawiają, że z czasem trzeba się nimi zaopiekować. Można w sposób fabryczny, elegancki za 1200 zł, ale doświadczone warsztaty doprowadzą je do prawidłowego funkcjonowania za ułamek tej ceny (100-300 zł). Na zgrzytający wsteczny lekarstwa nie ma. Trzeba z tym żyć.
5,0
Układ jezdny
Sztywne i niskie zawieszenie wersji Brabus różni się od fabrycznego dość znacznie. Szerokie opony (205/40R17 i 225/35R17) sprawiają, że auto klei się do asfaltu choć czujemy wszystkie wyboje miejskie i za każdym serce boli gdy myślimy o feldze. Auto ma precyzyjny, wspomagany elektrycznie układ kierowniczy dość dobrze reagujący na działanie kierowcy. Nie ma tu przesady jak w wielu autach z elektrycznym wspomaganiem, ale nie ma też tego czegoś, co mają układy hydrauliczne. Jest pośrodku. Może nie sportowo, ale wystarczająco dobrze, by nie czuć się jak w nudnej limuzynie.
4,0
Karoseria
Plastik fantastik. Do pilnowania zostaje nam tylko podwozie i niewielkie fragmenty szkieletu samochodu. Te na szczęście są dość solidnie ocynkowane i nie rdzewieją. Części... używanie nie są drogie, o nowe lepiej nie pytać. Większość plastików można wymienić samemu. Wady: Niektóre szyby są z plastiku (te boczne, np w tylnich drzwiach) i z czasem matowieją. Linki od zamków co jakiś czas się urywają (90 zł szt).
Komfort
5,0
Widoczność
Poza niewielkim fragmentem który zasłania boczny słupek, jest super. Idealnie jak się parkuje w ciasnych miejscach. Auto kończy się na tylnej szybie i zaczyna tuż przed przednią.
4,0
Ergonomia
Nie miałbym się do czego doczepić, ale przyciski do otwierania szyb są w fatalnym miejscu zwłaszcza jak mamy wersję z podłokietnikiem. Trzeba podnieść podłokietnik by otworzyć lub zamknąć szybę. Za to podłokietnik mistrzostwo. Można go obracać w pionie i w poziomie, ma uchwyty na kubki i jest naprawdę pomysłowo zrobiony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szkoda, że klimatyzacja tylko manualna. W zimie radzi sobie z parującymi szybami, w lecie z upałami. Czego chcieć więcej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ForFour jak nazwa wskazuje, jest dla czterech osób. Ale nie oszukujmy się, cztery wysokie osoby nie uznają tego auta za komfortowe. Jednak w dwie, ewentualnie 2 dorosłe plus 2 dzieci już jest lepiej. Zaletą jest przesuwana tylna kanapa, dzięki czemu można regulować przestrzeń bagażnika. Ciasno nie jest, ale to nie limuzyna i na luksusy nie ma co liczyć.
2,0
Wyciszenie
Nie wiem jak w seryjnym, ale Brabus jest głośny, jak każde auto ze sportowym charakterem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niewielkie spalanie jest atutem. Auto mało awaryjne a naprawy są w granicach rozsądku. Oczywiście są pewne elementy, które kosztują sporo o ile chcemy dalej mieć Brabusa. Opony, układ wydechowy w wydaniu Brabus kosztują swoje. Na szczęście nie zmienia się tego co rok.
3,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem, Smart jako firma sporo liczy sobie za swoje auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie mogę narzekać tylko na linki od klamek w drzwiach, czasem coś elektryka oszaleje ale można wiele problemów usunąć samemu lub niewielkim kosztem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsza awaria w moim aucie to... przewód hamulcowy który spuchł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Smart Forfour I