Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy

Andrzej, 8 lat temu
Silnik 2.0 XT 240KM 177kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Pół roku poszukiwałem SUVa który spełniłby moje oczekiwania. Odbyłem jazdy próbne Toyota RAV4 ,Outlanderem,CRV. Piszę to dla tych którzy mają w kieszeni 145tys. i nie mogą się zdecydować co wybrać. Pan z salonu powiedział : Będzie Pan Zadowolony. Kupiłem bez jazdy próbnej- nie było czasu. Pozdrawiam Pana z salonu - nie kłamał . Jak w każdym aucie trzeba spodziewać się pewnych kompromisów. Dysponuję wersją XT Platinum. Jak dla mnie jedyną wadą jest wykończenie wnętrza. Plastiki nie są odporne nawet na najdrobniejsze zarysowania. Brak lusterek elektrochromatycznych, pomimo kamery cofania przydałyby sie też czujniki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjna jednostka napędowa. Wysoka kultura pracy. W górnym zakresie obrotów pogłos jakbyś pod maską miał V6 lub V8. Sprawdż który z w/w producentów oferuje 7s do 100 km/g z prędkością max 240 km/h. Po przejechaniu 12000 założyłem instalację LPG PRINS DLM - dedykowaną do tego auta.Spalanie gazu na poziomie 11,57 - 13,60. Spalanie 11,56 LPG przy wskazaniu komputera 8,8 benzyny. Spalanie 13,6 LPG przy wskazaniu komputera 10,2 L benzyny. Trzeba liczyć ok 25-30% więcej.
5,0
Skrzynia biegów
Po jeździe próbnej Outlanderem z CVT stwierdziłem ,że tego typu skrzynie to porażka. Facet podczas jazdy próbnej podgłośnił radio żeby nie było słychać wycia. Śmiem twierdzić ,że obecnie na rynku nie ma producenta który oferuje lepszą skrzynię niz Subaru. Przy prędkości 140 km/h obroty 2500, podczas jazdy w mieści 60-80 km/h obroty 1500-1800. To wszystko w zupełnej ciszy. Niech żaden baran nie pisze o taśmach ba w tej skrzyni są łańcuchy.
5,0
Układ jezdny
Nie trzeba reklamować - wystarczy popatrzeć na filmiki z Youtobe co ruscy wyprawiają z tymi autami w terenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra
4,0
Ergonomia
Nie jest to Volvo XC60 za ponad 200 tys. zł. To jest samochód japoński w którym wykończenie wnętrza jest surowe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak nawiewu do tynego rzędu siedzeń np. poprzez tunel.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez Uwag
5,0
Wyciszenie
Bez Uwag
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W wersji benzynowej spalanie 10-12 L może byc problemem. Opłaca się inwestycja w instalację LPG nawet na poziomie 8500 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nik na rynku nie oferuje auta z tak doskonałym silnikiem, skrzynią i układem napędowym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak Usterek

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 XT 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester IV Terenowy