Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy

Europejczyk, ponad rok temu
Silnik 2.0 XT 240KM 177kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 53 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jest to moj kolejny Subaru Forester XT. Poprzednikiem przejeździłem bezproblemowo i bezawaryjnie 150 tyś km i nie miałem cienia wątpliwości że następnym moim autem będzie kolejny Forester XT. Trafił się zadbany i z małym przebiegiem ok 42 tyś. km, z polskiego salonu i w bogatszej wersji Platinium (poprzednik był w wersji Sport, czyli bez szklanego dachu, bez skórzanej tapicerki i skromniejszym zestawem audio). Przejechałem tym egzemplarzem ponad 10 tys. km i nie mam wątpliwości że w swojej kategorii cenowej model ten nie ma konkurencji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżeli kierowca wie, że w mieście to auto spali 10-11l/100km, zaś w trasie 9-10l/100km (jeżdżąc w trybie ekonomicznym) i nie robi z tego problemu, to pozostaje cieszyć się elastycznością, momentem obrotowym i dzwiękiem boksera..
4,0
Skrzynia biegów
Ze wszystkich znanych mi automatów CVT, ten w Subaru jest najlepszy, ale obiektywnie nie oferuje on osiągów jak chociażby automat w BMW E90 (którym jeździłem przed Subaru. Ponadto, wymaga pewnego przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry kompromis pomiędzy komfortem i sportem. Co ważne dla mnie, nie ma bawienia sie przyciskami w celu wybrania twardości zawieszenia.
4,0
Karoseria
Kanciastość Forestera oraz dużę szyby gwarantują bardzo dobrą widoczność oraz znaczna ilość miejsca dla 5 dorosłych pasażerów.
Komfort
5,0
Widoczność
Ponadprzeciętnie dobra widoczność tak z przodu jak i z tyłu-co nie jest oczywiste np.w Alfa Romeo Stelvio
5,0
Ergonomia
Intuicyjne ułożenie przycisków, i co dla mnie bardzo ważne, brak panelu dotykowego, którego subiektywnie nie lubię w samochodach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag, szybko i sprawnie załączająca się klimatyzacja tak w zimie jak i latem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotel kierowcy oraz pasażera oferuje komfortową ilośc miejsca. Brak tu komfortu foteli dostepnych np w Volvo XC60, ale jest ok.
4,0
Wyciszenie
Tu określiłbym go jako charakterystycznego dla swojej klasy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wbrew powszechnym opiniom, koszty przeglądów okresowych nie odbiegają od innych marek w danym segmencie auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Powód dla którego nabyłem kolejnego Forestera XT to własnie bardzo korzystny stosunek jakości do ceny. Za auto z silnikiem 2,0 i 240KM innej marki musiałbym zapłacić sporo lub o wiele więcej, a bezawaryjność tego auta jest dla mnie ważne.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak w poprzedniku, tak i w tym egzemplarzu miałem przygodę z nieszczelną klimatyzacją. I to wszystkie usterki w poprzedniku oraz w tym egzemplarzu. Zakładam że jest to jakaś przypadłość dla tego modelu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pełna bezawaryjność wczesniejszym ponad 150 tyś km i obecnym ponad 10 tys. km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 XT 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Średni koszt przejechania 100 km
76,00 zł
13,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester IV Terenowy