Szukaj

Ocena kierowcy - Suzuki Vitara III SUV

Alix, 8 lat temu
Silnik 1.6 VVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM 88kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zaskakująco przestrzenna karoseria, wyciszenie i komfort jak na tą klasę auta.
5,0
Całokształt
Bardzo udane i bogato wyposażone auto w uczciwej cenie. Atrakcyjny wygląd zewnętrzny, ciekawa kolorystyka, zaskakująco pojemne jak na wymiary auta wnętrze i bagażnik (dorównuje praktycznie kompaktowym SUVom jak np. Qashqai), doskonała ergonomia i akceptowalne wykonanie, o ile nie skupimy się na macaniu plastików wnętrza, które w tej cenie nie będą inna a w przeciwieństwie do niektórej konkurencji są przynajmniej porządnie zmontowane i nie trzeszczą. Auto zapewnia też zaskakujący na swoją klasę komfort jazdy oraz bardzo niskie jak na tradycyjny silnik benzynowy spalanie. Jedno z nielicznych aut, gdzie można wstawić sobie dobre aftermarketowe infotainment nie ograniczając się do prymitywnych, drogich, nie mówiących po polsku i dyskusyjnie działających systemów OEM - co więcej, można to zrobić oficjalnie u dealera (oferta znakomitego Kenwood)! Bardzo duży wybór personalizacji i wyposażenia, w dodatku jak na ASO w nie dramatycznych cenach. Baaardzo udany zakup, szczerze polecam! U mnie wygrał z ogromną przewagą nad Hondą HR-V (cena, dostępność) i Mazdą CX-3 (ciasnota, cena), które rozważałem.
Wrażenia
4,0
Silnik
To jest silnik do spokojnej, głównie miejskiej jazdy. Jego zaletami są aksamitnie cicha praca, bezproblemowe działanie start/stop, bardzo niskie spalanie. Jeżeli ma się ambicje dynamiczne i dużo jeździ w trasy, warto być może pomyśleć o wersji turbodoładowenej.
5,0
Skrzynia biegów
Sama skrzynia jest dobrze zestrojona i precyzyjna, jedyną wadą wersji 1.6 jest teoretycznie brak 6. biegu... ale np. w praktyce 5. w Vitara ma takie samo przełożenie jak 6. w HR-V - więc generalnie obroty na autostradzie te same, a mniej wachlowania na mieście. SUVów nie kupuje się do dynamicznej jazdy, więc ja akurat nie mam o to pretensji.
5,0
Układ jezdny
Daję piątkę za genialny komfort jak na auto tak naprawdę na płycie podłogowej klasy B. Takiego komfortu się nie spodziewałem. Obecny Mercedes C klasy takiego nie oferuje, próbując być "sportowym"... W tym aucie można się toczyć godzinami... no właśnie, ale raczej toczyć, bo nie jest zestrojony pod dynamiczną jazdę - na ostrych łukach jest szybko podsterowność, chociaż lusterkami się nie podpiera. Znowu, jak ktoś myśli o dynamicznej jeździe, tak czy owak nie ma po co rozważać SUVa jako takiego, także jak na tą klasę jest OK :)
Komfort
5,0
Widoczność
Znakomita, w mało którym "wystylizowanym" dzisiejszym samochodzie jest lepsza. Parkuje się wygodnie, wszystko widać.
5,0
Ergonomia
Wszystko logicznie rozmieszczone, bez nadmiaru klawiszologii, wsiada się i jedzie, a instrukcja potrzebna od wielkiego nigdy. Foremny i spory bagażnik, praktyczne schowki, dużo miejsca nad głowami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa sprawnie, auto szybko się nagrzewa, fotele też grzeją przyjemnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco duża jak na auto tej klasy. Spokojnie pojechaliśmy 5 osobową rodziną (w tym 3 dorosłych) na wyjazd świąteczny i nic nie jechało w kabinie i nikt się drogą nie zmęczył :) Bagażnik foremny i pojemny. Brawo za szeroką i nieprzekombinowaną tylną kanapę - umieszczanie tam podłokietników, mechanizmów Magic Seats itp. sprawia, że na środku nie da się usiąść wygodnie - tu tego problemu nie ma.
5,0
Wyciszenie
Silnika na jałowym biegu i podczas spokojnej jazdy praktycznie nie słychać. Przy prędkościach >120km/h aerodynamika oczywiście bezwzględnie przypomina nam, że SUV to nie autostradowy ścigacz i jechać się da, ale robi się głośno wtedy i spalanie rośnie lawinowo, ale to raczej efekt klasy auta a nie wady konstrukcji
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskakująco małe spalanie, bez zbędnie przekombinowanych technologii. Niestety, SUVowe opony do tanich nie należą, auto niestety jest wyposażone w TMPS (Honda ma np. tylko odczyt różnicowy z ESP i nie trzeba bulić za czujniki w kołach) oraz nowy czynnik klimy (co będzie boleć przy uzupełnianiu).
5,0
Stosunek jakość/cena
Średnio 8-12 tys. tańszy od bezpośredniej konkurencji, to dużo. Jak dodamy praktyczność na poziomie kompaktowego SUVa, to już całkiem cena jest okazyjna, bo te są dużo droższe. Znakomite i sensownie rozłożone przez wersje wyposażenie, 4x4 możliwe już w podstawowej wersji, chociaż z mojej perspektywy to tylko pogorszenie osiągów i zbędna masa - jak ktoś mieszka w górach lub jedzie w teren - jedno z najtańszych AWD. W dodatku auto wygląda na droższe niż jest :p
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Węgierska fabryka Suzuki słynie z jakości i SX4 na bazie której zrobiono Vitara króluje w rankingach niezawodności oraz niskich kosztów utrzymania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Suzuki Vitara III SUV