Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla VII Hatchback

Castillon, 11 lat temu
Silnik 1.4 16V XLi 88KM 65kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Właściwie nie tylko silnik, ale wszystko, co kryje się pod maską. Corolle tej generacji to szkolny wzór dla innych producentów. Później bywało już tylko gorzej
5,0
Całokształt
Auto w wersji liftback raczej dla spokojnych kierowców, 5 osób plus zwykły bagaż znikają bez śladu we wnętrzu, choć komfortu Lincolna tam nie ma, silnik to wzór ekonomii i niezawodności, reszta podzespołów zrobiona po prostu dla ludzi, nie dla mechaników. Ponadczasowa linia nadwozia, do dzisiaj ładna. Niestety model właściciela o nazwie Dureń potrafi zepsuć i to. Pojemność mylna, spokojnie na autostradzie dociągałem do 195 km/h jadąc równoległe z autami 10-krotnie droższymi i nowszymi. A koszt zakupu niewiele przekroczył 3 tysiące... Po przejściu do tego auta z dużo młodszego Clio II czułem się najpierw zaniepokojony: nic się nie urwało, wszystko działa i nie skrzypi, tu musi być jakiś podstęp! Nerwowe sprawdzanie poziomu oleju - jest. Napięcie pasków klinowych - prawidłowe. Płyn chłodzący - nie zgubiony. Co jest do licha? Nawet linki ręcznego działają jak należy. Może to egzemplarz dla jakiegoś ministra robiony po znajomości?
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie maksimum, bo w tej karoserii lepszy byłby motor 1,6. Ale i tak to wzór japońskiej solidności. Po prostu trochę głośniejszy zegarek - za to po roku wskazuje ten sam czas z dokładnością do sekundy...
5,0
Skrzynia biegów
W wersji liftback typowa dla samochodu, który będzie maksymalnie obciążany - czyli biegi dość krótkie, trzeba wtedy kręcić do ok. 4 tysięcy i wystarczy... Niezawodne sterowanie linkami, nic nie przenosi się do wnętrza auta, wszystko chodzi jak należy
4,0
Układ jezdny
Nieco głośny na polskich drogach, ale i tak znakomity. Guma drążka stabilizatora umieszczona tak nisko, że dość często jej obudowa ulega zgnieceniu. Ale i tak to koszt około 50 zł z wymianą.
Komfort
5,0
Widoczność
Ja uważam, ze lepsze byłoby tylko pełne akwarium. Wtedy jednak nikt by na samochód pewnie nie zwrócił uwagi.
5,0
Ergonomia
Wzorowa! W starym stylu, ale jeśli ktoś nawet niechętny uczy się obsługi w czasie krótszym, niż 5 sekund, to jest chyba dobrze? W moim modelu brakuje uchwytów na napoje. Wiem, czepiam się, to lata produkcji bez takich wodotrysków...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Japończyk, więc grzanie wzorowe. Wentylacja to zwykły system klimatyzacji typu korbotroniks - ale działa wzorowo!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam tylko 181 cm i za mną spokojnie siada taki sam wymiarowo pasażer. Więc o czym tu jeszcze gadać? No dobra - mogło by być szerzej o 4 centymetry. Ale nie jest - i to nie tragedia.
4,0
Wyciszenie
Bez maksimum punktów, ale tylko dlatego, że dodatkowe wyciszenie podniosło by znacznie wagę i pogorszyło tak trakcję, jak spożycie płynów. Mata pod maska diametralnie zmienia sytuację.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczby mówią swoje, tu dodam tyle, że ten niewielki pojazd śmiało zaciągnął przyczepę kempingową na wakacje i spalił przy tym 9 l na setkę. Że nie przyspieszał przy tym jak Porsche? A powinien?
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w Polsce niedoceniany, także poprzez nieumiejętną eksploatację i serwisowania niekoniecznie dobrych właścicieli. Jako ciekawostkę powiem tyle, że auto najchętniej wywożone do Afryki, gdzie uważane jest za niezawodny cud techniki. Tam kosztuje PIĘĆ razy tyle, co u nas!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Owa niezawodność prowadzi wprost do nudy. Wkładasz kluczyk do stacyjki, odpalasz i jedziesz. I tak przez kilkanaście lat. Nuda, panie, po prostu nuda! I chwała za to znudzonym: od jednego z nich odkupiłem to cudowne auto. Z tapicerką jak ze sklepu, nie powycieranymi przełącznikami i kierownicą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mechanicy się na niej nie znają - nie mieli okazji się poznać. Wymiana rozrządu w silniku EFE dziecinnie prosta, kłopotliwa jedynie wymiana przegubu zewnętrznego. Części dostępne za niewielkie pieniądze, jedynie blacharze szaleją, ale ten typ rękodzielnika zawsze tak miał. Corolla NIGDY nie psuje się nagle, w sposób niezapowiedziany - najpierw są objawy wstępne i tylko głupol ich może nie zauważyć

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V XLi 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla VII Hatchback