Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota GT86 Coupe

pkopn, 11 lat temu
Silnik 2.0 Boxer 200KM 147kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota GT86 Coupe 2.0 Boxer 200KM 147kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Jazda z bananem. W pierwszych km nie mogłem uwierzyć że takie samochody się produkuje. MAX radości i frajdy z jazdy. Można jeździć i jeździć do suchego baku i stacja i znowu zabawa. Wymaga czujności od kierowcy - wymusza doskonalenie jazdy, świadomości co dzieje się z autem na drodze i respektu oraz pokory.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super się wkręca na wysokie obroty. Zaczyna życie dopiero powyżej 4 tyś. Rano gdy wsiadam do auta i naciskam guzik to powracam do życia i to jego zasługa. Przejechałem dopiero 4tyś km. i trudno mi jeszcze opanować emocje w czasie jazdy - nie da się jeździć grzecznie. Osiagi może nie są powalające ale dzięki temu autu wiem że nie o to chodzi. Chodzi o sposób przyspieszania - zabawa jest wtedy kiedy auto przyspiesza a potem trzeba znowu przyhamować żeby znów poczuć przyspieszanie itd.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia bardzo krótkie - sportowe. lewarek też krótki. Sprzyja szybkiej zmianie biegów. Chodzi trochę ciężko i bardzo wyczuwalnie. Super pasuje do całej reszty.
5,0
Układ jezdny
Auto twarde - jak na cywilne nawet bardzo twarde. Trzeba się przyzwyczaić. Nerwowe. Czuje się każdy detal i niuans drogi i zakrętu. Bardzo wyczuwalne uślizgi. Poprzez zawieszenie czujesz się integralna częścią samochodu. Trzeba się na nowo uczyć jeździć i po pewnym czasie nabrać respektu do tylnego napędu w tym wydaniu. I nie ma znaczenia czy jest śnieg, deszcz czy masz suchy asfalt zabawa jest w każdych warunkach to tylko kwestia prawej nogi. Ubywanie paliwa to nie tylko zbliżające się tankowanie, ale także świadomość zmiamy stosunku rozkładu masy samochodu - co ma kolosalne znaczenie w prowadzeniu. To są rzeczy o których przeciętny kierowca w przeciętnym samochodzie wcale nie wie. To auto wymaga czegoś więcej od właściciela - przede wszystkim większej świadomości jazdy.
Komfort
3,0
Widoczność
nie istotna cecha.
4,0
Ergonomia
nie istotna cecha
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie istotna cecha
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń dla kierowcy i pasażera jest ok. Miejsca z tyło to fikcja - istnieją tylko na papierze.
3,0
Wyciszenie
To auto nie ma być wyciszone i takie jest. Słychać wszystko co ma być słychać - silnik daje mocno o sobie znać bo jest tu przecież najważniejszy. I tak ma być.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia to nie najważniejsza cecha tego auta. Ale jest ok. Trudno utrzymać parametry fabryczne - bo trudno tym autem jeździć ekonomicznie. W każdym bać rasie mnie się to nie udaje. 8,5 do 11 l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
samochód nowy od 0 do 4000km wszystko ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
samochód nowy od 0 do 4000km wszystko ok

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Boxer 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota GT86 Coupe