Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota RAV4 V SUV

Prawdziwy uzytkownik, ponad rok temu
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022 - Oceń swoje auto
3,50
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczedny i elastyczy ale glosny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : wibracje i trzeszczenie pewnych elementów, nie wiem jak serwis mialby to usunac skoro to tak zostalo zaprojektowane i wyprodukowane. To nie jest tak ze producent nie wie albo sie uczy nic z tych rzeczy robia produkt sprzedawalny ktory przyniesie zarobek zreszta jak inni producenci.
2,0
Całokształt
Zaczne od tego co zle: Silnik jest glosny a auto slabo wyciszone jak na tak glosny silnik, poprostu jest glosny. Brak poprawnego wyciszenia, zero wyciszenia w drzwiach, bagaznik jest zrobiony z plastiku co po czasie wszystko zaczyna trzeszczec cos czego nie bylo w zadnym Avensisie od 2009 roku. Deska rozdzielcza wibruje na nierownosciach czego nawet nie bylo w Hyundai Accent. Firma Toyta powinna sie wstydzic za takie ciecie kosztów. Zawieszenie auta jest po twardej stronie raczej nigdy nie czuje sie aby plynnie pokonywalo nierownosci. Fotele przednie twarde i niewygodne na dluzsza trase, tylna kanapa cieniutka i malo wygodna, sa lepsze materialy niz gabka na siedzenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rozwiazanie techniczne jest dobre i ten typ rozwiazania napedu pozostanie z nami, silnik raczej glosny. Latem po miescie czesciej na elektryce niz na spalinowym, zima to co innego.
5,0
Skrzynia biegów
Sa komentarze krytyki na temat skrzy biegów jak ktos nie lubi tego typu rozwiazania bo chce bardziej bezposrednie przelozenia to musi szukac gdzie indziej ale technicznie jest to poprawny design i jak sie nie przegrzeje ukladu to jest niezawodny. (przegrzac mozna jedynie na manualu jezdzac na wysokich obrotach)
3,0
Układ jezdny
Uklad jezdny po twardej stronie, nie mam wiekszego doswiadczenia z SUVami, ale chyba Peugeot 5008 jest komfortowy. Auto prowadzi sie pewnie przy duzej predkosci
2,0
Karoseria
Malo dokladne spasowanie maski, slabe wyciszenie. Firma dobrze wie jak to sie robi poprawnie ale RAV4 to auto wykonane po taniosci, dziwi mnie wysoka cena w 2023.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu OK, z boku OK, do tylu lusterka i kamera cofania.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja wg mnie OK, ogrzewanie jest dobre i zarazem slabe, po wlaczeniu ogrzewania silnik dodatkowo jest elektrycznie grzany przez co momentalnie lapie temperature i ogrzewanie szybko dziala ale nie liczcie na podmuch goracego poweitrza to jest hybryda i grzeje ale chyba troche slabiej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen taka jakie wymiary auta,
1,0
Wyciszenie
Brak wyciszenia tylnych nadkoli, przednich nadkoli, brak wyciszenia drzwi, fizycznie nie ma tam nic. Glosny silnik przy obciaznieniu, a jak nie silnik to szumy opon powyzej 120km szumy powietrza, zawsze cos. Jak to ujal Top Gear po co komu Toyota skoro mozna kupic Lexusa, ale po co Lexus skoro mozna miec Audi. Domyslam sie ze Toyoty to maja byc woly robocze ale bez przesady nie mialem jeszcze tak tandetnie wykonzonego auta (plastiki z boku, z tylu, tunel srodkowy), bagaznik trzeszczy ...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam na 2, silnik i naped OK, deska OK, kierownica i przyciski wyglada to troche biedniej niz Avensis 2018, trzeszczace plastiki i brak jakiegokolwiek wyciszenia na nadkolach i w drzwiach to jest kpina wiec tylko 2 gwiazki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
spasowanie elementów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota RAV4 V SUV