Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

Volkswagen Golf IV 1.4 16V 75KM 1997-2003 - Oceń swoje auto

Podsumowanie 246 ocen tego auta

Oceny Volkswagen Golf IV 1.4 16V 75KM 1997-2003

, produkowany od do roku
Średnia ocena
3,88
4% gorzej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

3,86

Mechanika

Silnik

3,52

Skrzynia biegów

3,82

Układ jezdny

4,30

Komfort

Widoczność

4,12

Ergonomia

4,11

Wentylacja i ogrzewanie

4,00

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

3,95

Wyciszenie

3,89

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,63

Stosunek jakość/cena

3,65

Niezawodność

Drobne usterki

3,72

Poważne usterki

3,82

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
57%
43%
NIE
na podstawie 128 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Układ hamulcowy

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Silnik

Układ elektryczny

Zawieszenie

Filtr

Lista 246 ocen

sortuj komentarze od
2,00
dodano 30.09.2014 22:20:53 przez

odradzam każdemu zakup tego samochodu, silnik 1.4 16v to największa porażka grupy wv, ktora kompletnie zniszczyła jej legende i liniii golfa. swój pechowy egzemplarz miałem 3 lata, jakbym miał policzyc koszty napraw to bym mogł kupić za to mercedesa. wymieniałem 2 razy silnik, raz remontowałem, wymieniłem całe zawieszenie, korozje usuwałem 2 razy po zimie z progów i z błotników. urwał sie przewód od płynu do spryskiwaczy z tyłu, jak naciskałem to lało się po szybie z boku, na szczescie szyby i lusterka miałem na piechotę, wiec tu nic sie nie zepsuło, nigdy nie wiedziałem jaka jest temp oleju bo czujnik nie działał od zakupu, 3 lata jezdziłem struchlały o swoje życie, bo miałem błąd poduszek powietrznych i nikt nie wiedział co z tym zrobic, bład egr po wymianie na oryginalny, podróbę i jeszcze raz podróbę nie zniknał, na gazie szarpał, ze czasem po miescie wolałem jechac na benzie, drożej ale no co, za komfort trzeba płacić. z problemów z silnikiem w skrócie wymienic można rzyganie olejem przez zamarzniętą odmę, jaranie oleju 4l/1000km, problemy z rozrządem tj zerwał sie po 5 tys od wymiany, głośny jak stary dizel w ikarusie. jak złomiarze zabierali go na lawetę to był najszczęśliwszy dzień mojego życia na równi z dniem ogłoszenia wyników cudem zdanej matury i z dniem mojego ślubu. gratis dałem im nawet opony zimowe. jeszcze raz odradzam, za te pieniądze lepiej kupić lanosa od wdowy z przelotem 50tyś, z pełną elektryką i z klimatyzacją. trochę wstyd na wsi, ale dowiezie na wakacje. zawsze można postawić na dobrej feldze i dokleić spojler.

więcej »
3,54
dodano 12.10.2012 18:48:59 przez

Silnik jest najsłabszą rzeczą w tym samochodzie. O ile z innymi rzeczami można się pogodzić to z tym chyba nie. Silnik to wada konstrukcyjna dużo osób ma podobne problemy. Chodzi o to że silnik bierze niezliczone ilości oleju. Ja w swoim egzemplarzu a był to dość zadbany egzemplarz, ( miał przejechane zaledwie 130 tys km) musiałem dolewać olej co jakieś 2-3 tygodnie czyli po przejechaniu jakiś 1500- 1700 km. Jest to chore nikt nie mógł sobie z tym poradzić, żaden z mechaników. Czytałem szukałem na różnych forach i wychodzi na to że ten silnik 1,4 16V tak po prostu ma. Do tego dochodzi okres zimowy który dla tego samochodu jest katorgą, kilka razy wywaliło mi olej bagnetem i korkiem przy temperaturze -15 -20 st celcjusza. Zaznacze że jeździłem na sprawdzonym półsyntetyku Castrola. Winą była zapchana odma. Do tego silnik regularnie wyrzucał olej do filtra powietrza, cały filtr zabadziany smarem czarnym. Nie polecam kupna tej jednostki silnikowej, golfiki to fajne samochody mam do nich słabość bo to mój drugi egzemplarz ale nie z tym silnikiem. Do tego jeśli miał już mało oleju to spalanie rosło nawet do 10 litrów w cyklu miejskim. Więc jak na tak małą jednostkę to wynik skandaliczny. samochód miał problem z wciekaniem wody do kabiny samochodu. Problem był tego rodzaju że woda skapywała podszybiem do filtra kabinowego i tamtędy kanałem na wycieraczkę. Efektem tego było cały czas mokra podłoga od strony pasażera. To dość poważna drobnostka gdyż niedaleko w słupku drzwiowym leci gruba wiązka kabli może dojść do zwarcia.

więcej »
3,38
dodano 27.05.2013 15:54:07 przez

Samochód uważam że jest konstrukcją udaną, jeździ się nim naprawdę dobrze. Problem zaczyna się po skończeniu 10 lat. Widać wtedy zmęczenie materiału w tym aucie. Psuje się wszystko. Auto posiadam od 5 lat. Przez pierwsze trzy lata jedyną awarią był termostat. Przez ostatnie półtorej roku dołożyłem do tego auta 10tys zł a awaria goniła awarię, cały czas myśląc że zrobi się jedno i będzie już dobrze (dodam że zakładałem same oryginalne części - żadnych zamienników). Auto ma częste awarie silniczka tylnej wycieraczki - sam założyłem niedawno już trzeci taki silniczek przez te pięć lat. Silnik 1.4 jest do tego auta za mały, chodź nieźle się sprawdza jako oszczędny miejski motorek. Spalanie jest małe. Po założeniu LPG zaczyna brać olej ze względu na słabe materiały z których zostały wykonane gniazda zaworów. Remont samego silnika kosztował mnie tylko 1800zł czyli dość tanio patrząc na inne marki i inne modele. Po remoncie i dotarciu brak jakich kolwiek ubytków oleju. Problem natomiast jest z szarpaniem tej jednostki, bo nikt nie zna złotego środka. Mój szarpie nadal na niższych obrotach i żaden mechanik ani żadni spece z żadnego forum nie odkryli jego awarii. Znacznie droższe są naprawy osprzętu silnika, czyli ukł zapłonowy, przepustnica i etc. W środku miejsca mało, a siedzącym z tyłu naprawdę należy współczuć przy dalszej podróży.

więcej »
2,85
dodano 13.02.2010 23:56:38 przez

Samochód ma swoje mocne strony jak i dużo słabych. Mimo kiepskiego silnika 1.4 daje radość z jazdy, dobre prowadzenie, duże poczucie bezpieczeństwa na drodze.Po zakupie gdy zacząłem nim jezdzić cieszyłem się, dawał naprawdę sporo frajdy do czasu... .Po kilku miesiącach rozpoczął się koszmar usterka goniła usterkę. ( o tym już pisałem).Byłem tym ogromnie zaskoczony miałem wcześnie starszą Ibizę, VW Polo i nie było takich problemów.Dobiła mnie awaria silnika, z tego co czytałem na forach to są typowe sprawy, dlatego samochód sprzedałem by uchronić się przed kolejnymi kosztami. Reasumując GOLF IV to straszna lipa, dziwę się koncernowi VW, że wypuszcza takie samochody i toleruje taką marną jakość. Samochód fajny, gdy by tylko nie ta ogromna usterkowość !!!. NIE POLECAM

więcej »
3,31
dodano 31.03.2011 10:56:15 przez

Ten model ma swoich miłośników i żadne racjonalne argumenty do nich nie przemawiają. Kochają swoje Golfy miłością ślepą. Obiektywnie muszę przyznać, że jest to auto przeciętne. Przeciętnie się prowadzi, przeciętnie wygląda, przeciętnie się psuj. Samochód dla fana marki. Nie daje przyjemności z jazdy, nie daje przyjemności na stacji benzynowej. Ma swoje zalety, np. można poznać przez niego wiele osób (czyt. mechaników). Bardzo dobrze służy do lansowania się pod remizą. Auto dla osób które nie zwracają uwagi na: - prowadzenie się auta - koszmarnie wykończone wnętrze ( piszczące plastiki i elementy środka pokryte jakąś farbą która od samego patrzenia już się rysuje) - lubią przepłacić za towar

więcej »
2,62
dodano 31.01.2010 22:38:55 przez

Samochód w kolorze czarna perła bardzo ładnie się prezentuje, dobre zawieszenie , solidna karoseria odporna na korozje.Duży komfort podrużowania. Czysty samochód zwraca uwagę na ulicy. Jednak pod względem usterkowości jest fatalnie. Bardzo poważne awarie które nie miały prawa się pojawić przy przebiegu 190 tysięcy. Jakość VW to mit bardzo zawiodłem się na tym samochodzie i tej marce.Samochód z oryginalnym przebiegem i bez przeszłości wypadkowej nie powinien się tak sprawować. Skarbonka,zawsze się coś psuło. Pozbyłem się szrota kupiłem Toyote Corolle i póki co nie mam żadnych problemów.

więcej »
2,38
dodano 21.03.2011 16:41:13 przez

auto na pewno nie zaliczę do udanych, usterka goni usterkę. przez ok 0.5 roku od zakupu szukałem u różnych "znachorów" przyczyny szarpania autem (wymieniali co tylko się dało) w końcu padło na skrzynie (jak zaczęła buczeć i wydawać inne różne dźwięki to sprawa była oczywista jakieś nity sznity czy coś tam poszło) olej bierze co niemiara średnio co 2 miesiące czyli ok 3000 km 1 literek łyknie. co do elektryki to wymieniałem manetki (czy jak to się tam nazywa) kierunkowskazów, włącznik awaryjnych świateł i ostatnio dołożyłem silniczek wycieraczki tylnej... auto BARDZO POLECAM wrogom!!!

więcej »
3,46
dodano 21.12.2007 01:37:14 przez

JA MAM Z SILNIKIEM 1,4 75 KM Z ROKU 99 SPROWADZAM SAMOCHODY TEGO KUPIŁEM DO DOMU JAK NA HECHBEKA JEST PONAD PRZECIETNIE, SOLIDNA KONSTRUKCJA UKŁADU JEZDNEGO I KIEROWNICZEGO, MATERIAŁY BARDZO DOBREJ JAKOŚCI I TRWAŁOSCI NIC NIE TRZESZCZY DOPRACOWANE SZCZEGÓŁY WNETRZA, PRZESTRZENNY JAK NA SWOJĄ KLASE , BAGAŻNIK JEST DOBRZE DOSTEPNY LAPIEJ NIŻ w PUNTO, DRUGI RAZ KUPIŁ BYM GO ALE TYLKO Z tdi BO MOCNIEJSZY I ELASTYCZNIEJSZY, KAROSERJA TRWALA TYLKO TRZEBA DBAC W VW ŻEBY NIE OBEDZEC A JEŚL TAK TO ZABEZPIECZYC I BEDZIE NA LATA JAK W AUDI tam nie trzeba zabezpieczac nawt jak zarysasz

więcej »
3,85
dodano 26.02.2014 14:20:02 przez

To mój pierwszy samochód w moim życiu i posiadam to auto już rok. Przejechałem nim 11 tys. km. Całokształt auto oceniam na 4- (dałbym 3+). Spalanie jest zbyt wysokie jak na 75-konny silnik. Rozpędzenie tego auta wymaga trochę czasu ale nawet jest nieźle. Gorzej jest z wyprzedzaniem na trasie. Jak przede mną jadą trzy TIR-y z naczepą to zanim rozpocznę manewr wyprzedzania, to naprawdę muszę dobrze się zorientować się czy na pewno mam wolny pas do jazdy w przeciwnym kierunku. Bo w żadnym wypadku zrobi się naprawdę nieciekawie. Należy redukować bieg na niższy.

więcej »
4,31
dodano 20.01.2011 12:14:27 przez

Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Kupiłem egzemplarz z 2001 r. z salonu polskiego z Poznania. Nie chciałem sprowadzanych diesli z m.in tego, że głównie jeżdżę po mieście. ceny paliw podobne o koszty ew. napraw nie porównywalnie mniejsze. jak na razie nie odmówił posłuszeństwa. Przez kilka lat miałem golfa 3 i gdy dobił do 18-stki to go dalej sprzedałem. Zadnej powaznej awarii, zjeździłem nim pół kraju i jedyne co wymieniłem (prócz rzeczy które trzeba co jakiś czas wymienić) to była cewka zapłonowa

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.

Cena: 70 500  ►  59 900 zł

Zyskujesz 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite

Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.

Cena: 70 890  ►  61 900 zł

Zyskujesz 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volkswagen Golf

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volkswagen Golf

VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca
VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca Kiedy w roku 1976 na rynku pojawiła się limitowana wersja Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, iż tak spodoba się klientom, że Gran Turismo Injection na stałe zadomowi się w ofercie Volkswagena. Sześć generacji i prawie czterdzieści lat później, do duetu GTI oraz GTD dołącza najmłodszy eko-brat, model GTE.

Volkswagen Golf - zobacz filmy

Volkswagen Golf Sportsvan - działanie aktywnego tempomatu
Volkswagen Golf Sportsvan - działanie aktywnego tempomatu Jak tylko mamy taką okazję, to sprawdzamy różne funkcje w testowanych autach. Tym razem jest to aktywny tempomat w modelu Volkswagen Golf Sportsvan. Zapraszamy do oglądania!
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR 184 KM - pomiar spalania
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR 184 KM - pomiar spalania Volkswagen Golf GTD z silnikiem 2.0 TDI-CR o mocy 184 KM to połączenie sportu z oszczędnością. Przyspieszenie już zmierzyliśmy, więc przechodzimy do kwestii oszczędności. Zapraszamy do oglądania!
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR 184 KM - acceleration 0-100 km/h
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR 184 KM - acceleration 0-100 km/h Dokładny pomiar przyspieszenia wykonany DriftBoxem. Tym razem sprawdziliśmy Volkswagena Golfa GTD z silnikiem 2.0 TDI-CR o mocy 184 KM.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 706
Volkswagen Golf IV 1.4 16V 75KM 1997-2003 246

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum