Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Volkswagen Golf IV 1.4 16V 75KM 1997-2003 - Oceń swoje auto

Volkswagen
Golf
IV
Wybierz
nadwozie
1.4 16V 75KM 1997-2003
lista nadwozi Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV Hatchback - Oceń swoje auto Hatchback

(1002 oceny)

Volkswagen Golf IV Kombi - Oceń swoje auto Kombi

(272 oceny)

Więcej

Podsumowanie 261 ocen tego auta

Oceny Volkswagen Golf IV 1.4 16V 75KM 1997-2003

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
3,88
4% gorzej niż w segmencie Nizsza klasa srednia (4,06)

Całokształt

Całokształt
3,87

Mechanika

Silnik
3,53
Skrzynia biegów
3,81
Układ jezdny
4,29

Komfort

Widoczność
4,12
Ergonomia
4,12
Wentylacja i ogrzewanie
3,98
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,95
Wyciszenie
3,89
autodna

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
3,64
Stosunek jakość/cena
3,67

Niezawodność

Drobne usterki
3,72
Poważne usterki
3,81

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
59%
41%
NIE
na podstawie 143 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Uk?ad hamulcowy

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Silnik

Uk?ad elektryczny

Przeniesienie nap?du

Filtr

Lista 261 ocen

2,00
dodano 30.09.2014 przez

odradzam każdemu zakup tego samochodu, silnik 1.4 16v to największa porażka grupy wv, ktora kompletnie zniszczyła jej legende i liniii golfa. swój pechowy egzemplarz miałem 3 lata, jakbym miał policzyc koszty napraw to bym mogł kupić za to mercedesa. wymieniałem 2 razy silnik, raz remontowałem, wymieniłem całe zawieszenie, korozje usuwałem 2 razy po zimie z progów i z błotników. urwał sie przewód od płynu do spryskiwaczy z tyłu, jak naciskałem to lało się po szybie z boku, na szczescie szyby i lusterka miałem na piechotę, wiec tu nic sie nie zepsuło, nigdy nie wiedziałem jaka jest temp oleju bo czujnik nie działał od zakupu, 3 lata jezdziłem struchlały o swoje życie, bo miałem błąd poduszek powietrznych i nikt nie wiedział co z tym zrobic, bład egr po wymianie na oryginalny, podróbę i jeszcze raz podróbę nie zniknał, na gazie szarpał, ze czasem po miescie wolałem jechac na benzie, drożej ale no co, za komfort trzeba płacić. z problemów z silnikiem w skrócie wymienic można rzyganie olejem przez zamarzniętą odmę, jaranie oleju 4l/1000km, problemy z rozrządem tj zerwał sie po 5 tys od wymiany, głośny jak stary dizel w ikarusie. jak złomiarze zabierali go na lawetę to był najszczęśliwszy dzień mojego życia na równi z dniem ogłoszenia wyników cudem zdanej matury i z dniem mojego ślubu. gratis dałem im nawet opony zimowe. jeszcze raz odradzam, za te pieniądze lepiej kupić lanosa od wdowy z przelotem 50tyś, z pełną elektryką i z klimatyzacją. trochę wstyd na wsi, ale dowiezie na wakacje. zawsze można postawić na dobrej feldze i dokleić spojler.

więcej »
3,54
dodano 12.10.2012 przez

Silnik jest najsłabszą rzeczą w tym samochodzie. O ile z innymi rzeczami można się pogodzić to z tym chyba nie. Silnik to wada konstrukcyjna dużo osób ma podobne problemy. Chodzi o to że silnik bierze niezliczone ilości oleju. Ja w swoim egzemplarzu a był to dość zadbany egzemplarz, ( miał przejechane zaledwie 130 tys km) musiałem dolewać olej co jakieś 2-3 tygodnie czyli po przejechaniu jakiś 1500- 1700 km. Jest to chore nikt nie mógł sobie z tym poradzić, żaden z mechaników. Czytałem szukałem na różnych forach i wychodzi na to że ten silnik 1,4 16V tak po prostu ma. Do tego dochodzi okres zimowy który dla tego samochodu jest katorgą, kilka razy wywaliło mi olej bagnetem i korkiem przy temperaturze -15 -20 st celcjusza. Zaznacze że jeździłem na sprawdzonym półsyntetyku Castrola. Winą była zapchana odma. Do tego silnik regularnie wyrzucał olej do filtra powietrza, cały filtr zabadziany smarem czarnym. Nie polecam kupna tej jednostki silnikowej, golfiki to fajne samochody mam do nich słabość bo to mój drugi egzemplarz ale nie z tym silnikiem. Do tego jeśli miał już mało oleju to spalanie rosło nawet do 10 litrów w cyklu miejskim. Więc jak na tak małą jednostkę to wynik skandaliczny. samochód miał problem z wciekaniem wody do kabiny samochodu. Problem był tego rodzaju że woda skapywała podszybiem do filtra kabinowego i tamtędy kanałem na wycieraczkę. Efektem tego było cały czas mokra podłoga od strony pasażera. To dość poważna drobnostka gdyż niedaleko w słupku drzwiowym leci gruba wiązka kabli może dojść do zwarcia.

więcej »
3,38
dodano 27.05.2013 przez

Samochód uważam że jest konstrukcją udaną, jeździ się nim naprawdę dobrze. Problem zaczyna się po skończeniu 10 lat. Widać wtedy zmęczenie materiału w tym aucie. Psuje się wszystko. Auto posiadam od 5 lat. Przez pierwsze trzy lata jedyną awarią był termostat. Przez ostatnie półtorej roku dołożyłem do tego auta 10tys zł a awaria goniła awarię, cały czas myśląc że zrobi się jedno i będzie już dobrze (dodam że zakładałem same oryginalne części - żadnych zamienników). Auto ma częste awarie silniczka tylnej wycieraczki - sam założyłem niedawno już trzeci taki silniczek przez te pięć lat. Silnik 1.4 jest do tego auta za mały, chodź nieźle się sprawdza jako oszczędny miejski motorek. Spalanie jest małe. Po założeniu LPG zaczyna brać olej ze względu na słabe materiały z których zostały wykonane gniazda zaworów. Remont samego silnika kosztował mnie tylko 1800zł czyli dość tanio patrząc na inne marki i inne modele. Po remoncie i dotarciu brak jakich kolwiek ubytków oleju. Problem natomiast jest z szarpaniem tej jednostki, bo nikt nie zna złotego środka. Mój szarpie nadal na niższych obrotach i żaden mechanik ani żadni spece z żadnego forum nie odkryli jego awarii. Znacznie droższe są naprawy osprzętu silnika, czyli ukł zapłonowy, przepustnica i etc. W środku miejsca mało, a siedzącym z tyłu naprawdę należy współczuć przy dalszej podróży.

więcej »
3,62
dodano 03.12.2015 przez

Witam. Moi mili prawdą jest to co piszecie na temat Golfika że jest wadliwy głośny i jeszcze inne cuda. Posiadam to pieknę autko już 10 lat jak nie wiecej ale pomimo tych wszystkich uwag to auto ma w sobie dusze a przynajmniej moje ( rok 1998 brak elektryki ) jest inne ma tą iskierkę dla miłośnika grupy VW. Zwiedziłem tym autem pół europy nie jednokrotnie jechałem 1700km i nigdy mnie nie zawiodło. Oczywiście od jakiegoś czasu są różnego typu wydatki a w zasadzie to już chyba wszytko robiłem co można zrobić tak że GOLFINA jest dla wytrwałego konesera jeżeli mógł bym tak ująć. Oczywiście polecam tym którzy mają cierpliwość zamiłowanie i pasje bo autko mimo lat jeszcze daje rade , a dla osób które szukają niezawodności , wielkich osiągów no i oczywiście miejsca to odradzam. Mój Golf zostanie ze mną do końca swoich dni a to wszystko z sentymentu i przeżyć z nim związanych będzie moim weekendowym bóstwem którym bede wyjeżdżał na wycieczki. Pokrótce nie polecam auta dla osób szukających niezawodności oczywiście w tych rocznikach, wygody i dynamiki. Ale dla miłośnika to jak najbardziej.

więcej »
2,85
dodano 13.02.2010 przez

Samochód ma swoje mocne strony jak i dużo słabych. Mimo kiepskiego silnika 1.4 daje radość z jazdy, dobre prowadzenie, duże poczucie bezpieczeństwa na drodze.Po zakupie gdy zacząłem nim jezdzić cieszyłem się, dawał naprawdę sporo frajdy do czasu... .Po kilku miesiącach rozpoczął się koszmar usterka goniła usterkę. ( o tym już pisałem).Byłem tym ogromnie zaskoczony miałem wcześnie starszą Ibizę, VW Polo i nie było takich problemów.Dobiła mnie awaria silnika, z tego co czytałem na forach to są typowe sprawy, dlatego samochód sprzedałem by uchronić się przed kolejnymi kosztami. Reasumując GOLF IV to straszna lipa, dziwę się koncernowi VW, że wypuszcza takie samochody i toleruje taką marną jakość. Samochód fajny, gdy by tylko nie ta ogromna usterkowość !!!. NIE POLECAM

więcej »
3,31
dodano 31.03.2011 przez

Ten model ma swoich miłośników i żadne racjonalne argumenty do nich nie przemawiają. Kochają swoje Golfy miłością ślepą. Obiektywnie muszę przyznać, że jest to auto przeciętne. Przeciętnie się prowadzi, przeciętnie wygląda, przeciętnie się psuj. Samochód dla fana marki. Nie daje przyjemności z jazdy, nie daje przyjemności na stacji benzynowej. Ma swoje zalety, np. można poznać przez niego wiele osób (czyt. mechaników). Bardzo dobrze służy do lansowania się pod remizą. Auto dla osób które nie zwracają uwagi na: - prowadzenie się auta - koszmarnie wykończone wnętrze ( piszczące plastiki i elementy środka pokryte jakąś farbą która od samego patrzenia już się rysuje) - lubią przepłacić za towar

więcej »
4,69
dodano 31.12.2015 przez

Porównując inne komentarze do doświadczeń z moim autem muszę stwierdzić, że chyba mam jakiś wyjątkowy egzemplarz. Mam wersję Q z 2003 roku i przez te 12 lat nie miałem żadnej z opisywanych tutaj awarii (przejechałem 160 000 w tym parę wycieczek po 2000 km w jedną stronę). Moje wizyty w warsztacie ograniczyły się do dwukrotnej wymiany rozrządu (naturalne zużycie), jednej wymiany przednich amortyzatorów, jednej wymiany miski olejowej, jednej wymiany czujnika temperatury, kilkukrotnej wymiany klocków i tarcz hamulcowych i rzecz jasna wymiany oleju & filtrów w ramach przeglądu. Nigdy zaś nie doszło do awarii, która wymagałaby reperacji w warsztacie.

więcej »
2,62
dodano 31.01.2010 przez

Samochód w kolorze czarna perła bardzo ładnie się prezentuje, dobre zawieszenie , solidna karoseria odporna na korozje.Duży komfort podrużowania. Czysty samochód zwraca uwagę na ulicy. Jednak pod względem usterkowości jest fatalnie. Bardzo poważne awarie które nie miały prawa się pojawić przy przebiegu 190 tysięcy. Jakość VW to mit bardzo zawiodłem się na tym samochodzie i tej marce.Samochód z oryginalnym przebiegem i bez przeszłości wypadkowej nie powinien się tak sprawować. Skarbonka,zawsze się coś psuło. Pozbyłem się szrota kupiłem Toyote Corolle i póki co nie mam żadnych problemów.

więcej »
2,38
dodano 21.03.2011 przez

auto na pewno nie zaliczę do udanych, usterka goni usterkę. przez ok 0.5 roku od zakupu szukałem u różnych "znachorów" przyczyny szarpania autem (wymieniali co tylko się dało) w końcu padło na skrzynie (jak zaczęła buczeć i wydawać inne różne dźwięki to sprawa była oczywista jakieś nity sznity czy coś tam poszło) olej bierze co niemiara średnio co 2 miesiące czyli ok 3000 km 1 literek łyknie. co do elektryki to wymieniałem manetki (czy jak to się tam nazywa) kierunkowskazów, włącznik awaryjnych świateł i ostatnio dołożyłem silniczek wycieraczki tylnej... auto BARDZO POLECAM wrogom!!!

więcej »
3,46
dodano 21.12.2007 przez

JA MAM Z SILNIKIEM 1,4 75 KM Z ROKU 99 SPROWADZAM SAMOCHODY TEGO KUPIŁEM DO DOMU JAK NA HECHBEKA JEST PONAD PRZECIETNIE, SOLIDNA KONSTRUKCJA UKŁADU JEZDNEGO I KIEROWNICZEGO, MATERIAŁY BARDZO DOBREJ JAKOŚCI I TRWAŁOSCI NIC NIE TRZESZCZY DOPRACOWANE SZCZEGÓŁY WNETRZA, PRZESTRZENNY JAK NA SWOJĄ KLASE , BAGAŻNIK JEST DOBRZE DOSTEPNY LAPIEJ NIŻ w PUNTO, DRUGI RAZ KUPIŁ BYM GO ALE TYLKO Z tdi BO MOCNIEJSZY I ELASTYCZNIEJSZY, KAROSERJA TRWALA TYLKO TRZEBA DBAC W VW ŻEBY NIE OBEDZEC A JEŚL TAK TO ZABEZPIECZYC I BEDZIE NA LATA JAK W AUDI tam nie trzeba zabezpieczac nawt jak zarysasz

więcej »