Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Golf/Golf Plus

Model będący protoplastą segmentu C (niższej klasy średniej). Nazwa Golf pochodzi od imienia prądu morskiego – Golfsztromu. Następca legendarnego, lecz wysłużonego już Garbusa i równie duży sukces Volkswagena. Prace nad projektem Golfa rozpoczęły się już w 1967 roku, ale seryjna produkcja ruszyła dopiero siedem lat później. Od 1974 roku model doczekał się siedmiu generacji, ponad 29 milionów sprzedanych egzemplarzy (drugi najlepszy wynik w historii motoryzacji) i dziesiątek prestiżowych nagród. Golf VII debiutował w 2012 roku.

Generacje Volkswagen Golf

  • Wybierz generację: Volkswagen Golf VII (2012 - teraz)
    Volkswagen Golf VII
    Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 150KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 150KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 150KM - galeria redakcyjna - lewy bok Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 150KM - galeria redakcyjna - kokpit Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 150KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 150KM - galeria redakcyjna - kierownica

    Volkswagen Golf VII

    Siódma, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. Co prawda stylistycznie Golf VII bardzo przypomina swojego poprzednika, jednak oba auta zdecydowanie różnią się pod względem technicznym. Nowy model oparty jest...

    więcej o Volkswagen Golf VII

  • Wybierz generację: Volkswagen Golf VI (2008 - teraz)
    Volkswagen Golf VI
    Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI 160KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI 160KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI 160KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI 160KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI 160KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI 160KM - galeria redakcyjna - kokpit

    Volkswagen Golf VI

    Szósta generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Początkowo debiut Golfa VI planowany był na rok 2010, jednak przyśpieszyła go słaba sprzedaż jego poprzednika. Nowy model dzielił z nim kilka elementów, między innymi płytę podłogową (VW Group A5...

    więcej o Volkswagen Golf VI

  • Wybierz generację: Volkswagen Golf V (2003 - 2008)
    Volkswagen Golf V
    Volkswagen Golf V Bluemotion - widok z tyłu Volkswagen Golf V Bluemotion - prawy bok Volkswagen Golf V Bluemotion - widok z tyłu

    Volkswagen Golf V

    Piąta generacja Golfa debiutowała w 2003 roku. Model został nie tylko odmieniony stylistycznie, w rodzinie Golfów wyróżniał się też największymi rozmiarami. Od 2005 roku oferowany w Europie i USA w wersji sedan pod wspólną nazwą Jetta (w USA Golf V był...

    więcej o Volkswagen Golf V

  • Wybierz generację: Volkswagen Golf IV (1997 - 2006)
    Volkswagen Golf IV

    Volkswagen Golf IV

    Produkowana od 1997 roku czwarta generacja Golfa. Po raz pierwszy za projekt nadwozia modelu odpowiedzialny był Harmut Warkus, dotychczasowy stylista Audi. Sylwetka Golfa IV była masywniejsza i bardziej opływowa niż kiedykolwiek wcześniej. Rok po jego...

    więcej o Volkswagen Golf IV

  • Wybierz generację: Volkswagen Golf III (1991 - 1999)
    Volkswagen Golf III

    Volkswagen Golf III

    Kariera trzeciej generacji Golfa rozpoczęła się w 1991 roku. Wygląd auta zupełnie odmieniły owalne reflektory i unowocześniona, opływowa sylwetka. Po raz pierwszy Golfa oferowano również w wersji kombi (Variant), zaś wersja sedan otrzymała nazwę Vento...

    więcej o Volkswagen Golf III

  • Wybierz generację: Volkswagen Golf II (1983 - 1992)
    Volkswagen Golf II

    Volkswagen Golf II

    Sprzedaż następcy Golfa I ruszyła w 1983 roku. Pod względem wyglądu, Golf drugiej generacji tylko delikatnie różnił się od swojego poprzednika. W rzeczywistości był od niego trochę większy i nowocześniejszy. Na fali ogromnej popularności modelu, w 1984...

    więcej o Volkswagen Golf II

  • Wybierz generację: Volkswagen Golf I (1974 - 1983)
    Volkswagen Golf I

    Volkswagen Golf I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w roku 1974 (w Ameryce Północnej auto sprzedawano pod szyldem Rabbit). Projektantem nowatorskiej sylwetki samochodu był Giorgio Giugiaro. Nowoczesne były również inne rozwiązania zastosowane w Golfie I: silnik umieszczony...

    więcej o Volkswagen Golf I

Volkswagen Golf VII Sportsvan

Minivan na bazie Golfa wreszcie nie wygląda tak, jakby został zrobiony na siłę. Bo podczas gdy Plus miał dość dyskusyjne proporcje, Sportsvan prezentuje się spójnie i po prostu dobrze. Oczywiście jak przystało na auto rodzinne ze znaczkiem Volkswagena nie znajdziemy w nim zbyt wiele polotu. Ma to jednak swoje zalety - prosta bryła pozytywnie wpływa na praktyczność wnętrza, zaś proste detale powinny jeszcze długo zachować swą obecną świeżość.

Gdybyście wśród kompaktowych minivanów szukali takiego, który oferowałby kierowcy wzorowe miejsce pracy, to trafiliście w dobry adres. Wygodna pozycja za kierownicą, doskonała widoczność we wszystkich kierunkach oraz dopracowana do perfekcji ergonomia obsługi wprawiają kierującego w pozytywny nastrój. Jeszcze lepsze wrażenie robi wykończenie wnętrza - dobór materiałów, staranność montażu i dbałość o szczegóły to niemal klasa premium.

W samych superlatywach trzeba opisywać również praktyczność wnętrza. Sportsvan jest dłuższy i wyższy od zwykłego Golfa, co w połączeniu z pokaźniejszym rozstawem osi daje mu bardzo obszerną kabinę pasażerską oraz pojemny kufer. Bogactwu przestrzeni towarzyszy bogactwo funkcjonalnych udogodnień - od przesuwanej kanapy, przez akcesoria ułatwiające transport bagaży, aż po przemyślane schowki i skrytki, których jest doprawdy zatrzęsienie.

Zachowawczy wygląd i wnętrze skrojone pod rodzinne wojaże mogą sugerować, że prowadzenie Sportsvana nie dostarcza absolutnie żadnych emocji. Ale nic z tych rzeczy - sztywne zawieszenie i niezwykle komunikatywny układ kierowniczy pozwalają kierowcy cieszyć się z pokonywania każdego zakrętu. Wyższy mógłby być za to komfort jazdy, bo zarówno twardo zestrojone podwozie, jak i przeciętne wyciszenie wnętrza obniżają wygodę.

Wśród nielicznych mankamentów Volkswagena Golfa Sportsvana tym najbardziej bolesnym okazuje się cena. Samochód jest wyraźnie droższy od klasowych rywali, a pokaźną kwotę zakupu tylko po części rekompensuje dobrym wyposażeniem standardowym. Rozpiętość samej oferty trzeba ocenić dwojako - z jednej strony mamy bowiem bogactwo opcjonalnych dodatków wyposażeniowych, a z drugiej niewystarczająco szeroką paletę silnikową.

Volkswagen Golf VII

Podczas gdy konkurencja dwoi się i troi, aby zaproponować klientom samochód kompaktowy o jak najbardziej niepowtarzalnych, rzucających się w oczy kształtach, Volkswagen ma stylistyczne rewolucje w nosie i od lat serwuje nam niby nowego, ale z grubsza wciąż tego samego Golfa. I choć sprawia to, że za niemieckim modelem mało kto się ogląda, słupki sprzedaży pokazują, że nabywcom wcale to nie przeszkadza.

W ślad za nadwoziem, również wnętrze pozbawione jest designerskich "fajerwerków", a wrażenie monotonni pogłębia nieciekawa kolorystyka. Komu to jednak nie przeszkadza, powinien być kokpitem wręcz zachwycony - za "kółkiem" łatwo znajdujemy wygodną pozycję, pokładowe przyciski i przełączniki obsługujemy niemal z zamkniętymi oczami, informacje przekazywane przez wskaźniki odczytujemy w mgnieniu oka, a dzięki rewelacyjnemu wykończeniu mamy wrażenie obcowania z produktem klasy premium.

Na tym zalety kabiny pasażerskiej się jednak nie kończą. Wymieniając kolejne, uwagę zwracamy przede wszystkim na ilość miejsca wygospodarowanego dla podróżnych - zarówno biorąc pod uwagę pierwszy, jak i drugi rząd siedzeń Golf to jeden z najprzestronniejszych modeli w klasie. Mimo to lepiej nie jeździć nim w piątkę, bo nie dość, że kanapa nie jest rekordowo szeroka, to miejsce na nogi środkowego pasażera zabiera ogromny tunel. Ocena pojemności bagażnika różni się w zależności od nadwozia, bo podczas gdy w hatchbacku jest ona przeciętna, w kombi oferuje wartości wręcz monstrualne. Na pochwałę zasługują zastosowane fotele - wygodne i dobrze podpierające ciało w zakrętach.

Skoro już o zakrętach mowa, pora przyjrzeć się możliwościom jezdnym kompaktowego Volkswagena. Te okazują się dopracowane w najdrobniejszym szczególe. Udanie zestrojone zawieszenie pozwala nie tylko dynamicznie pokonywać łuki, ale także nie martwić się o jakość pokonywanej drogi. Co więcej, odgłosy jego pracy są doskonale wytłumione. Prowadzenie uprzyjemnia też układ kierowniczy precyzyjnie przekazujący ruchy kierownicą na koła.

Już w bazowej odmianie Volkswagen Golf VII okazuje się jedną z najdroższych propozycji w swojej klasie, a kiedy skusimy się na wersję z mocniejszym silnikiem wysokoprężnym lub bogatą specyfikacją wyposażeniową, cena potrafi zwalić z nóg i każe zastanowić się, czy nie lepiej zdecydować się na auto klasy średniej. Na szczęście już w serii niemiecki bestseller ma sporo do zaoferowania - bez dopłaty otrzymujemy poduszkę kolanową kierowcy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, nawigację satelitarną czy półautomatyczną klimatyzację.

Volkswagen Golf VI

Volkswagen zawsze był powściągliwy w zmianach stylistycznych swoich modeli, ale projektując szóstą generację Golfa, chyba nieco przesadził ze swoim designerskim opanowaniem. Z daleka trudno bowiem rozpoznać, czy mamy do czynienia z opisywanym modelem, czy też jego poprzednikiem. Bryła nadwozia jest w obu Golfach właściwie identyczna, a detale, takie jak światła czy przetłoczenia, niewiele się od siebie różnią. W praktyce oznacza to, że mamy do czynienia z autem wystylizowanym poprawnie, ale bez polotu - takim, który nie wyróżnia się w tłumie, ale zachęca do siebie ponadczasowym stylem.

Volkswagen Golf VI przypomina swojego poprzednika także od środka, co oznacza, że również wnętrze auta z daleka wieje nudą. Po bliższym poznaniu znacznie jednak zyskuje. Z miejsca pracy kierowcy pochwalić trzeba ergonomię obsługi, czytelność wskaźników, jak również samą pozycję za “kółkiem”. Na najwyższe noty zasługuje ponadto widoczność na zewnątrz oraz - a właściwie przede wszystkim - jakość wykończenia. Zarówno pod względem gatunku materiałów, jak i staranności montażu Golf stanowi ścisłą czołówkę swojej klasy.

Kabina nie ma się też czego wstydzić w kwestii przestronności. Co prawda, są kompakty, które oferują podróżnym większą ilość miejsca, jednak niemiecki model trzyma w tej kwestii wysoki poziom. Tyczy to się zwłaszcza przestrzeni wygospodarowanej na wysokość, która nie jest zakłócona popularną ostatnio linią dachu a la coupe. Kabina pasażerska zachęca też do siebie odpowiednio wyprofilowanymi siedzeniami. Mniej dobrego da się powiedzieć o luku bagażowym - nie jest on specjalnie pojemny, a po złożeniu tylnej kanapy nie powstaje płaska przestrzeń.

Kompakt Volkswagena spodoba się tym, którzy lubią dynamiczną jazdę. Sztywno zestrojone zawieszenie sprawia, że Golf stabilnie podążą obranym torem jazdy, a precyzyjny układ kierowniczy pozwala na bezpieczne wykonywanie szybkich manewrów. Twarde nastawy układu jezdnego niekorzystnie odbijają się niestety na komforcie resorowania - podróżni dość wyraźnie odczuwają niedbałość drogowców odpowiadających za stan pokonywanej drogi.

Bezawaryjność Volkswagena Golfa VI można byłoby ocenić na bardzo dobrą, gdyby nie poważne problemy z jego nowoczesnymi silnikami - eksploatacja jednostek 1.4 TSI oraz 2.0 TDI okazała się dla wielu użytkowników pasmem niekończących się wizyt na lawecie i w serwisie. Motory 1.2 TSI oraz 1.6 TDI również mają swoje przypadłości, dlatego lepiej zdecydować się na inną wersję. Pozostałe problemy z Golfem dotyczą zacinających się klamek czy drobnych usterek elektryki, a w egzemplarzach z DSG o wysokim przebiegu - także awarii skrzyni. Na plus należy zaliczyć niskie ceny części, na minus zaś wysokie ceny na rynku wtórnym.

Komentarze redakcji

Powagosław: Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze.
Luzacjusz: O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie.

Silniki Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII - jaki silnik wybrać?

Mimo klasycznego wyglądu, gama silników Golfa jest wyjątkowo nowoczesna. Na długie trasy w sam raz będą diesle. Najmniejszy 1.6TDI o mocy 90-105 KM jest stworzony do oszczędzania. Zachowuje znośną dynamikę, a przy delikatnym traktowaniu, na stacji benzynowej potrafi zdziałać cuda. W codziennej eksploatacji znacznie przyjemniejszy jest jednak 2.0 TDI. Z mocą 150-185KM w kompaktowym nadwoziu jest niesamowicie zrywny i elastyczny. Prostsze w serwisie są jednak warianty benzynowe - wszystkie mają bezpośredni wtrysk i doładowanie. Najmniejszy 1.2TSI co prawda nie powala swoimi możliwościami, ale 1.4TSI 122-140KM jest optymalnym wyborem. Znikoma turbodziura, elastyczność, szybka reakcja na gaz - naprawdę można go polubić. A jeśli taka moc to za mało - jest jeszcze 2.0 TSI, który zmienia to auto w Concorde'a.

Volkswagen Golf VI - jaki silnik wybrać?

Choć nadwozie od lat prawie to samo, to silniki coraz lepsze, szczególnie wśród motorów benzynowych. Najsłabszy 1.4l o mocy 80KM niczym się nie wyróżnia - jest mułowaty i nudny, dlatego jeśli już, to ostatecznie lepiej pomyśleć nad 1.6l ze 102KM. Istotne jest tu słowo „ostatecznie”, bo nowoczesne 1.4 TSI opracował ktoś, kto miał niezłych wykładowców na politechnice. Doładowanie, duży moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa – te jednostki można pokochać. Najsłabsza o mocy 122KM zadowoli większość osób, a najmocniejsza, 160-konna – całą resztę. Tak – nawet ona ma zaledwie 1.4l pojemności. Dla zbuntowanych 2.0 GTI wraz z 210KM na pokładzie. Diesle nie zaskakują, choć w końcu VW wykręcił z nich pompowtryskiwacze i są cichsze. Te popularniejsze mają 2.0l pojemności i 3 warianty mocy: 110KM – najrozsądniejszy wybór w tym aucie, 140KM – jeszcze rozsądniejszy, pod warunkiem, że jesteście rozrzutni u dealera, 170KM GTD – 8.1 sekund do 100km/h i miłosierdzie dla portfela podczas eksploatacji. Nic dodać, nic ująć.

Publikacje o Volkswagen Golf

VW Golf GTE - Hybryda z genem sportowca
 
Nasz test VW Golf GTE

Kiedy w roku 1976 na rynku pojawiła się limitowana wersja Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, iż tak spodoba się klientom, że Gran Turismo Injection na stałe zadomowi się w ofercie Volkswagena. Sześć generacji i prawie czterdzieści lat później, do duetu GTI oraz GTD dołącza najmłodszy eko-brat, model GTE.

Volkswagen Golf GTI Performance vs. Seat Leon SC Cupra 280 - dwaj przyjaciele z ...
 
Nasz test Volkswagen Golf GTI Performance & Seat Leon SC Cupra 280

Kilkanaście dni temu na naszych łamach mogliście przeczytać recenzję najnowszego Volkswagena Golfa GTI. W oczach redaktora Tomka Tyczyńskiego to kultowe auto z charakterem wypadło bardzo dobrze. Czy werdykt będzie równie pozytywny, gdy na drodze usportowionego Golfa stanie zupełnie nowy Seat Leon Cupra?

Volkswagen Golf GTI Performance - dla zuchwałych
 
Nasz test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0 TSI 230 KM

Perfekcyjny, doskonały, wzór do naśladowania, od lat niedościgniony w swojej klasie. Tak niemiecki producent reklamuje kolejne generacje i odmiany swojego sztandarowego produktu w klasie kompaktowej - Golfa GTI. Do tego często dochodzi słowo, na którego sam dźwięk dostaję wysypki - kultowy. Zapomnijmy...

Volkswagen Golf GTD - rechoczący sportowiec
 
Nasz test Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI-CR

Pierwszy Golf GTD ukazał się niedługo po legendarnym GTI, jednak nie zdobył nigdy większego uznania. Czy w najnowszym wydaniu może być inaczej?

Volkswagen Golf Sportsvan - lek na ból głowy
 
Nasz test Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI 150 KM

Ojciec rodziny. Już samo brzmienie tego określenia przywodzi na myśl statecznego pana, który aspiracje zadziornego przywódcy stada odłożył na półkę. To synonim bezpieczeństwa, typowy przedstawiciel klasy średniej. Można na nim polegać, ale bywa nudziarzem. Oczywiście ten krótki opis to stereotyp, specjalnie...

Przeczytaj pozostałe 53 artykuły o Volkswagen Golf

Volkswagen Golf na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen GolfautoWcentrum - społeczność Volkswagen Golf

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Golf

Volkswagen Golf 87,17

Volkswagen Golf black edition 130 km 83,94

Volkswagen Golf MK II 2.0 16V ABF 82,81

Volkswagen Golf Goferatti 79,82

Volkswagen Golf GTI 16V Edition One 82,16

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Golf

therunner 91,20

inferno855 87,51

autre2003 94,54

DAMIAN_CC7 92,24

RAKUS1 99,16

aarot 90,53

kali 88,55

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Golf

nastepny wyprany...
nastepny wyprany... Witam. Nie dawno pisałem o tym jak wyprałem tapicerkę w Korbie, dzisiaj zrobiłem...
Zmiana opon na zimowe - sezon 2014/2015
Zmiana opon na zimowe - sezon 2014/2015 Wreszcie nadeszła zaplanowana wymiana opon na zimowe razem z felgami. Jak to mów...
Pierwszy kontakt z 'nowym' klasykiem...
Pierwszy kontakt z 'nowym' klasykiem... Witam wszystkich! Dziś szybka relacja z tego, co zrobiłem w ostatnie dni. ...
Pęknięta szyba
Pęknięta szyba Mały wypad nad wodę na rozpoczęcie urlopu zakończyłsię pechowo ;p Stojąc w cieni...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Golf

od 61 790 zł do 157 290

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (85 - 300 KM): 1.2 TSI, 1.2 TSI BlueMotion Technology, 1.4 TSI, 1.4 TSI BlueMotion Technology, 2.0 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI BlueMotion, 1.6 TDI BlueMotion Technology, 1.6 TDI CR DPF, 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology, 1.6 TDI-CR DPF, 2.0 TDI BlueMotion Technology, 2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology, 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology, 2.0 TDI-CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa, 7-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Golf
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Golf

Volkswagen Golf 1.2 TSI 85KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

hak

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "Czujnik deszczu" - 490
Pakiet "Elementy skórzane" - 450
Pakiet "Zimowy" - 1 100

Cena katalogowa

62 990

Zobacz ofertę Volkswagen Golf 1.2 TSI 85KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Volkswagen Golf najczęściej porównywane z:

Lexus CT
200h (136 KM)
Citroen C4
1.4 16v VTi (95 KM)
BMW Seria 1
125d (218 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine Volkswagen Golf VI 1.4 16V ComfortLine
Rocznik: 2012. Przebieg: 67 150 km. Silnik: 1.4 66KM .
Cena: 45 900 zł 45 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline Volkswagen Golf VI 1.6 TDI Trendline
Rocznik: 2011. Przebieg: 102 143 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 36 900 zł 36 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Golf

Volkswagen Golf
1.9 diesel
175 000 km, 2008
22 900 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 90 KM
241 000 km, 1998
9 700 PLN
Volkswagen Golf
1.9 diesel 68 KM
184 000 km, 1998
8 400 PLN
Volkswagen Golf
1.6 diesel 105 KM
122 000 km, 2010
40 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Golf/Golf Plus

Wybrane opinie

Volkswagen Golf Hatchback 1.8 (90 KM)

VW golf 2-ka to skrzynia, w porównaniu z np. Oplem kadett-em. Kadet ma bardziej zaokrąglone kształty przez co jest bardziej elegantrzy. To samo dotyczy się wnętrza auta. Wszystko w golfie jest robione jakby siekierą. Auto kupiłem dawno temu, bo z jakieś 8lat- podobał mi się jedynie silnik i jego moc. Gdybym mógł jeszcze raz kupować wolałbym Opla kadetta z silnikiem 2.0 16v(150kM)-to jest dopiero auto, no i ten środek (deska). Nie rozumiem wszystkich podnieconych właścicieli golfa 2-ki, te ich cztery lampy przednie i inne dyrdymały, jakby to coś miało polespszyć np. prędkość jazdy. Duperele. Fakt jest taki,że i w 3, 4 silniki są dalej jednakowo stare jak kiedyś a golfy to auta przereklamowane. Czas najwyższy kupić coś normalnego. Hmmm! np Omegę B z 98r z silniczkiem 3.0 a pierdoły pozostawić podnieconym czterolampowcom i tuningarzom szrotów. Cena tych aut jest stosunkowo za duża(golfy) i pozostałe WV. Nie jest to co prawda Mietek, BMW czy omega ale lepsza taka "kista" niż cinquecienko czy...

dodał: mmm
Volkswagen Golf Hatchback 2.0 GTI 16V (150 KM)

Najgorze auto jakie zdazylo mi sie w zyciu popenic. Co gorsza, bylo kupione w miejsce NAJLEPSZEGO auta jakie kiedykolwiek mialem - Golfa II GTI. Golf dwojka GTI byl fantastycznym samochodem, i domyslam sie, ze dobrze utrzymane egzemplarze nadal sa swietne. Czysta inspiracja inzynierow w dobrym, niemieckim wykonaniu. Natomiast Golf III GTI byl cyniczna proba skoku na kase myslac, ze ludzie sa na tyle glupi, ze sie dadza omamic pamietajac dwojke. Ja bylem na tyle glupi i zaluje tych paru lat spedzonych z pelnym zakalcem. ALE --> ku pokrzepieniu serc: nalezy sledzic za nas ineresujacym przemyslem. VW dzis jest bardzo inny niz VW sprzed lat. Po wielu latach marszczenia sie na dziwek skrotu "VW" i obiecujac sobie, ze nigdy nie wroce do samochodu dla ludu, wplacilem wlasnie na nowego GTI. Nowego, ale jednoczesnie starego, bo w marcu 08 bedzie jesdzcze nowszy. Ale - juz raz sie oparzylem i nigdy wiecej nie kupie auta schodzacego z linii jako jedne z pierwszych. Albo sie kupuje auto swiadomie,...

dodał: trolski@mac.com
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 (60 KM)

Ściągnięty z zagranicy z przebiegiem 199 tys. Wymieniono łożyska , olej , pompę i rozrząd ale nadal zachowuje sie jak czołg, przyspieszenie taki jak w cieniasie 700,zauważyłem dośc słabe trzymanie sie drogi (po naszych polskich dziurach jeżdząc) ,problemy ze skrzynia biegów- jak nie łożysko padło to cos w drzwiach skrzypi. Jakby jeszcze tego było malo to lakier zaczyna schodzić !!! na masce i drzwiach . Myślałem że niemiecka technika jest niezawodna, ale chyba sie troche (jak nie wiem czy bardziej) pomyliłem. NA dodatek jego mało ekonomiczny silnik, mimo że 1,4 to pali jakby miał z minimum 2 ,4 !!! W kołach cos tam zaczyna stukac. Jest to mój pierwszy samochód( wczesniej jezdziłem (taty) Seatem Cordobą o takiej samej pojemnosci silnika- i jest różnica ! ) dlatego wiem że nie powinnienem narzekać. Ale przecież chodzi tu o ocenianie. Powiem tak - na razie nie polecam , przynajmniej takiej wersji i z takim rocznikiem . NO I JSZCZE JEDNO- to może ja trafiłem na trfny towar z zagranicy, z...

dodał: bbb
Volkswagen Golf Hatchback 1.4 TSI (122 KM)

Za 63 tys. kupiłem auto bardzo dobrze wyposażone z (jak dla mnie) kosmicznymi osiągami. Po 1,6 (115 kM) w megane wydaje mi sie że jeżdżę co najmniej autem z silnikiem 2,5 litra. Moment obrotowy 200 Nm dostępny od 1,5-4 tys obrotów. Po prostu KOSMOS !!! Testowałem chyba wszystko co jest dostępne na rynku: (wszystko z silnikami 1.6) - Meganem jeździłem wcześniej, - Focus, - Kie cee'd, - Honda civic, - mitsubischi lancer (nowy), - opel astra, - suzuki SX4 sedan (fajne auto) - hyundai i30 - citroen c4 Żaden z rywali nie dorównuje golfowi. Oczywiście może niektóre są ładniejsze, ale oceniając całokształt golf zmiata konkurencję ze sceny. Najbardziej byłem zdziwiony tym że honda civic z bardzo dobrym silnikiem 1.8 140kM prowadziła sie dużo gorzej i przede wszystkim miała gorsza skrzynie biegów. Mimo to bardzo mi sie podoba, jednak jej cena jest ok 10 tys wyższa bo honda nie daje prawie żadnych upustów.

dodał: Lord Vader
Volkswagen Golf Hatchback 1.6 16V (105 KM)

Miałem Golfa IV od nowości przez rok. Jestem totalnie rozczarowany jakością wykonania samochodu. Skrzypiąca deska, tapicerka w drzwiach, fotele. Nieprecyzyjna skrzynia biegów, żle skręcony panel środkowy. Moje auto służyło chyba praktykantom w Wolfsburgu do nauki. Pozytywnie oceniam el. mechaniczne. Przez cały rok ekspolatacji tylko raz zapaliła się kontrolka sony lambda. Po resecie czujnika w serwisie wszystko było ok. Osobny problem to jakość pracy serwisu. W aucie maiłem alarm montowany przez dealera. średnio co 2 tygodnie jeździłem do serwisu z powodu auto wzbudzania się alrmu. Nic nie poradzili. Wymienili centralkę, odłączali czujniki nie usuneli problemu. Po gwarancji pojechałem do serwisanta producneta alarmu i on naprawił problem w 30 minut. Przyczyna - niechlujny montaż. Po roku miałem wypadek i bez żlu rozstałem się w z Golfem IV. Nastęnym autem już racej nie będzie pojazd niemiecki.

dodał: matik@age.pl

Galerie Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII R 400 Concept (2014) Volkswagen Cross Golf Volkswagen Golf V GTI Volkswagen Golf V 4-Motion Volkswagen Golf VI GTI Volkswagen Glof VI Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI 160KM - galeria redakcyjna Volkswagen Golf VII TSI - wersja amerykańska Volkswagen Golf VII GTI Hatchback 3d (2013) Volkswagen Golf VII Variant (2013)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Golf

  • 1.
  • 4,25 Volkswagen Golf IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Max, 16.07.2011

    Zalozona zostala firmowa instalacja oferowana przez Firme Auto-Mix. Przed zalozeniem ustalilem z wlascicielem P. Klapuch jakie elementy i komponenty jakich producetow beda instalowane w moim samochodzie. Ustalilismy miedzy innymi ze zainstalowany zostanie sterownik firmy STAG 300 + lub lepszy model!! Przy odbiorze auta i prezentacji instalacji stwierdzilem ze w moim aucie jest zaistalowany STAG 4 a nie jak ustalislismy STAG 300+ lub nawet lepszy. Na to Pan Klapuch probowal argumentowac tym iz ten sterwonik jest po prostu lepszy do tego samochodu itd.( Po prostu tanszy, gorszy i mniej funkcji- ale to moja opinia) natomiast dzien wczesniej mowil i tlumaczyl mi cos innego. Rozumiem ze wyszedl z zalozenia ze zalozy poprostu tanszy dla niego Stag 4 zamiast STAG 300+ przy czym wiecej zarobi a samochod i tak bedzie chodzil, a ja tego i tak nie zauwaze i nie zwroce uwagi i bede zadowolony. Niestety tak sie nie stalo. P. Klapuch obiecuje cos innego a pozniej montuje tansze elementy instalacji, przy czym cena instalicji pozostaje bez zmian. Dodam ze za instalacje ze STAG 300+ i tymi samymi wtryskami( REG Fast), Reduktor Zavoli Zeta N zaplacilbym u konkurencji o 350zl mniej. Samo auto chodzi bez zarzutu jak do tej pory a istalacja wykonana jest czysto i bez zarzutu poza zamontowanym innym sterownikiem. Pocieszeniem jest tez 3 letnia gwarancja! Wspomne ze drugi samochod ktory niedlugo pozniej przerabialem nie zostal przerobiony u P.Klapucha (tym samym starcil kolejnego kienta)tylko wlasnie u konkurecji w Katowicach(zamontowali to co uzgodnilismy!!) Nie lubie jak robi mnie ktos w balona, a P. Klapuch zdajesie ze tak robi i to nie tylko ze mna zatem ocene pozostawiam wam czy montowac istalacje LPG u niego. Pozdrawiam

  • 2.
  • 4,25 Volkswagen Golf II 1.8 (90KM) 1991r.
    dodał: golfi, 12.01.2009

    Silnik o oznaczeniu RP jest chyba jednym z najlepszych w VW do gazowania, Najpierw za³o¿on± mia³em instalacjê z reduktorem landi, po ok. 120 tys. by³a regeneracja reduktora, który wytrzyma³ jeszcze ok 100 tys. km. Spalanie gazu by³o na poziomie ok 9l/100km. Zmieni³em reduktor , gazownicy z innej firmy za³o¿yli tomasetto, je¿d¿ê na nim ju¿ jakie¶ 50 tys km, ale spalanie jest na poziomie 10,5-11 l. i nie wiele da siê zrobiæ by spad³o. Silnik niedawno mia³ wymienian± uszczelkê pod g³owic±, stan zaworów, gniazd, t³oków na "+4" pier¶cienie zosta³y wymienione. Je¿eli co¶ innego nie padnie, to przypuszczam ¿e silnik wytrzyma drugie tyle na gazie. U¿ytkujê auto na gazie od 8 lat. Z problemów z instalacja mo¿na wymieniæ konieczno¶æ wymiany elektrozaworu przy reduktorze-przerdzewia³a cewka oraz padniêcie po 260 tys. prze³±cznika gaz/benzyna. Na pierwszym reduktorze auto mia³o tendencjê do przygasania po wyluzowaniu, przy obecnym jest ok.

  • 3.
  • 2,00 Volkswagen Golf IV 1.8 T (150KM) 1999r.
    dodał: marex, 26.05.2011

    Niestety ale nie mam dobrego zdania o firmie mimo że twierdzą że instalują gaz od parunastu lat w moim golfie totalnie nie dobrano parametrów osprzętu gazowego nie pomogła wymiana wtrysków prawdopodobnie czeka mnie wymiana parownika za mało wydajny samochód chodzi na gazie kiepsko w zakresie ponad 3000 obrotów kicha i strzela. Za kilka dni zmieniam parownik i się okaże czy coś z tego będzie. Jakość montarzu pozostawia wiele do życzenia musiałem niektóre wady sam poprawić .Nie widzę serca w wykonywanej pracy. Dlatego nie polecam tej firmy chociaż mi ją polecono. Jesli coś się zmieni po parowniku opiszę dalej. Co do serwisu to nie trzeba czekać nie powiem zajęli się ale nic z tego nie wynikło. Zaczynam żałować kasy wyłożonej na tą instalację.

  • 4.
  • 5,00 Volkswagen Golf IV 1.8 (125KM) 1997r.
    dodał: VW GOLF III, 25.11.2013

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Regulacja z wymianą filtra gratis. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece .Komplet: 32,40 zł na Allegro . I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.. W ogóle jeśli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 . Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No i nie tankować na byle jakich stacjach .To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP). Instalacja zamontowana w serwisie Eko Alma w Radwanicach. Przyjadę do nich następnym autem.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Golf III 1.8 (75KM) 1997r.
    dodał: Wojtek Oberschleisen, 28.06.2011

    Po ok. 40 000 km nastąpił spadek mocy, wystarczyło wyregulować sterownik lambda w serwisie. Razem z wymianą filtra gazu = 70 zł. Do tego wymieniłem jeszcze filtr powietrza i świece (Komplet: 32,40 zł na Allegro z wysyłką, bosch. I wytrzymują spokojnie 20-30 tys.). W ogóle jesli szukacie samochodu taniego w eksploatacji, to polecam VW Golf III 1.8 w wersji 75KM. Spalanie: 9 l/100, latem (klima): 9,5-10. No nie nie tankować na byle jakich stacjach ;) To że mam instalację, to już jest oszczędność, a te 2-3 zł na pełnym baku mnie nie zbawi (różnica 5 gr. w cenie za litr paliwa na stacji no name i np. BP);

  • 6.
  • 5,00 Volkswagen Golf V (KM) 2006r.
    dodał: OLO :-), 23.08.2013

    Auto Golf V Plus z 6-cio biegowym tiptronikiem kupione we Francji, instalacja lpg założona we Włoszech LandiRenzo, a auto użytkowane w Polsce. Instalacja działa bez najmniejszych problemów. Co 20'000 km jadę na serwis lpg : regulacja i filtry, a co 30'000 serwis: świece zapłonowe ngk, kable ngk, mycie przepustnicy. Zrobiłem mapę do lpg na hamowni. W mieście z klimą śr. spalanie to 13.5 lpg/100 km. Min na trasie to 9,6 lpg/100 km, a max w mieście 17 lpg/100km. olokoper@op.pl

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2 184 komentarze

1 030 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

AccipiterAccipiter

Tak się zastanawiam skąd u ludzi taka nienawiść do golfa
Sam użytkuję od 5 lat golfa IV, starego klekota 1.9 TDI 90 km ponad 280 tys. km. Możliwe że licznik był cofany ale nie ma to dla mnie żadnego znaczenia. Wymianie uległy jedynie elementy takie jak amortyzatory, hamulce, sworznie, w między czasie wymieniono rozrząd i auto hula aż miło. Mój rekordowy zasięg na jednym baku 1109 km. Wygląd może i nie zachwycający ale to w końcu golf, ten wygląd go wyróżnia. Nie powinno się znacząco zmieniać czegoś co jest dobre. Przyznaję, że trochę mi się znudzil i być może w przyszłym roku kupię coś nowego z salonu ale raczej benzynę. A to dlatego, że za dużo nasłuchałem się o nowych dieslach, niby oszczędnych w spalaniu ale drogich w utrzymaniu. Gdyby produkowali nadal takie klekoty jak mój obecny to brałbym takie autko w ciemno bez zastanowienia. Pozdrawiam golfiarzy!

adamus75adamus75

Do Edzio: Kup sobie wóz drabiniasty i konia, najlepiej na tym wyjdziesz.

EdzioEdzio

Witam wszystkich i proszę o pomoc, chce kupić auto używane do 25000 max 30000 PLN i tu moja prośba, możecie polecić jakieś konkrene ?
Myślałem dużo o vw rocznik oczywiście jak najwyższy..
lub hyundai ( mam możliwość kupienia i20 za niecałe 25tyś rocznk 2013 silnik 1.3 benzyna, jeżeli chodzi o licznik przejechane ma 63 tyś km, tył auta jest lekko wgnnieciony, tyni zderzak do wymiany + w niektórych miejscach lakiero odpryskuje. co myślicie warto ?
w gre wchodzi jeszcze opel, audi,seat. proszę doradzcie co najpiej kupić do kwoty max 30tyś czekam na odp. pozdrawiam

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 397
Przejechany dystans
46 630 547 km
Zatankowanego paliwa
2 212 180 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 872
Wydanych pieniędzy
3 356 277 zł
Średnie wydatki na auto
1 255 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 599
Wydanych pieniędzy
3 573 265 zł
Średnie wydatki na auto
1 336 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 674)

Testy zderzeniowe Volkswagen Golf

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Golf przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI Comfortline, LHD
2014

Volkswagen Golf
VW Golf 1.2TSI 'Comfortline', LHD
2012

Volkswagen Golf
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Golf/Golf Plus

Na podstawie 5746 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jaro, dodano: 07.09.2010 12:27

Witam. mam golfa kombi IV z 2006 od pół roku. Zrobiłem nim ponad 20 tys. Chodzi super, naprawde nie mozna narzekać. Spalaniem naprawde jestem miło zaskoczony, myślałem że na forach piszą ścieme że tak mało palą- oczywiscie jeżeli nie ma się cieżkiej nogi. Średnio mi pali ok 6 litrów w cyklu mieszanym. Na trasie jak jechałem do budapesztu (4 osoby plus zawalony bagażnik po dach) przy spokojnej jeździe max 110. i bez klimy na odcinku ponad 800 km spalił mi 4.9l(naprawde nie ściemniam)Ale paradoksalnie jak jeździłem do niemiec na autostradzie pomykając 150-160 pali ok 6 l.(mam skrzynie 5ke). Generalnie auto bardzo oszczędne(choć brata bmw 320 w dieslu ze skrzynią 6tką pali mniej)ale jestem bardzo zadowolony. W mieście pali mi różnie ok 6-7 zależy czy sie spiesze czy nie. Nuie ma co sie czarować że auto spali 5 w miescie. jak jeżdze po miescie spokojnie to ok 6-7 pali(tak pokazuje komputer). Na trasie tez bywa różnie jak jechałem z wawy do białego (ok 200 km) i bardzo mi sie spieszyło gdzie 5tke wrzucałem dopiero przy 110 a na odcinkach przekraczałem 200 średnie spalanie mi z tego odcinka wyszło 7.6 l. kwestia jazdy napewno jeżdząc spokojnie w cyklu mieszanym zejdzie sie poniżej 6 litrów

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: gibbeer@gmail.c, dodano: 12.04.2014 18:26

Spalanie jest świetne przy umiejętnym operowaniu pedałem przyspieszenia. Prowadzę dzienniczek spalania od samego kupna samochodu (w tym momencie już 1,5 roku) i wpisuję każde tankowanie z zaznaczeniem przebytej trasy i przewagi trasa/miasto. Tankowanie zawsze po sam korek, aż pistolet sam odskakuje, odpowietrzenie i znów dolewka. Wtedy samochód jest pełny :) Najniższe z najniższych odnotowane to powrót z Kołobrzegu do Wrocławia popołudniem - 3,8L/100km - nie jest to wskazanie z komputera pokładowego (którego de facto nie mam), tylko z dystrybutora i licznika kilometrów. Prędkość 80-100km/h, średnio 85km/h. Najwyższe odnotowałem zimą w górach, gdy było ślisko i z jazdą w górę po serpentynach. Wtedy to dystrybutor orzekł, że silnik spalił 6.1L/100km. Średnie spalanie ze wszystkich spalań można wyliczyć - wlałem do baku 874,14L, a przejechałem 16798km, co daje wynik 5,20L/100km. Próbowałem też preparatów, które są reklamowane jako zmniejszające spalanie i zwiększające moc - wyniki są identyczne z nimi oraz bez nich. Widocznie w silnikach na zwykłej pompie wtryskowej niewiele są w stanie zdziałać. Na chwilę obecną testuję oszczędną jazdę w cyklu miejskim. Zalałem dokładnie 9,5L ON (czyli za 50zł) w momencie, gdy w kolejce do dystrybutora zapaliła się rezerwa. Aktualnie mój trip wynosi 152km i jeszcze trochę brakuje do rezerwy. Zobaczę testowo ile da się przejechać za te "5 dych" ;)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 TDI

autor: TDI- Teraz Dies, dodano: 09.12.2009 21:21

spalanie dla mnie rewelacja. -rozrząd 480 z robocizna i częściami+ poducha pod skrzynią biegów 150zl z robocizna zrobione przy wymianie rozrządu, -wymiana oleju 150 zeta z robocizną co 10000km -1100 wymiana kompletnego zawiasu (przód, tył amory sprężyny gumy itd) i drążki kierownicze, -filtry, żarówki h1, i reszta materiałów taniocha -części blacharskie taniocha (200 zl/szt progi + malowanie wymiana), -awaria alternatora 70 zeta, -awaria rozrusznika 120 zeta

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Golf/Golf Plus

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Golf/Golf Plus

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Golf IV

Czwarta generacja Golfa weszła do produkcji w 1997roku. Został zmieniony wygląd zewnętrzny, polepszenie technologii budowy karoserii zaowocowało znacznym zwiększeniem sztywności nadwozia.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Golf
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Volkswagen Golf VII 2.0 TSI 230KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Golf, oglądali także