Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting

Jaro, ponad rok temu
Silnik 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moment obrotowy i elastyczność.
4,0
Całokształt
Auto żwawe, dynamiczne. Czasami brakuje 6 biegu, ale 5 jest bardzo elastyczna, od 90km/h do 180km/h bez problemu. Wyciszenie jak na diesla w porządku, chociaż jak stoisz na światłach to go słychać, wcześniej jeździłem benzyną i było ciszej. Siedzenia mogły by być szersze i wygodniejsze, bo po przejechaniu 200-300km jest ciężko wysiadać. Multimedia działają bardzo szybko i sprawnie, żadnych zacięć. Zastanawia, chyba nie tylko mnie, kto wymyślił, aby ogrzewanie przedniej szyby dać w menu radia po jego włączeniu, a nie na konsoli.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, powyżej 2000 ładnie wyrywa do przodu. Po przejechaniu 120 tys. żadnych problemów, tylko wymiana oleju co 15 tys. Nie tylko mnie denerwuje zbyt częste wypalanie DPF, ale ja jeżdżę głównie w trasach, więc tak mocno tego nie odczuwam. Zużycie paliwa od 4,5 przy spokojnej jeździe poza terenem zabudowanym do prawie 8 przy pędzeniu z nogą w podłodze (po niemieckich autostradach:-).
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo elastyczny piąty bieg. Jak go kupowałem to długo się zastanawiałem na skrzynią bez szóstki, ale nie widzę teraz problemu.
3,0
Układ jezdny
Tu mogłoby być lepiej, kładzie się na mocnych zakrętach, nie pomagają szeroki opony. Ale generalnie auto słucha kierowcy.
4,0
Karoseria
Mam biały lakier, dużo jeżdżę drogami szybkiego ruchu i oczywiście jakieś odpryski się pojawiły, ale w porównaniu do poprzedniego auta, które było niby w metalik to po 4 latach użytkowania było ich dużo więcej.
Komfort
5,0
Widoczność
Przednie słupki ciut za szerokie, ale za to widoczność do tylu dobra.
5,0
Ergonomia
Jak to w VW, bez problemu, kilka schowków, dobrze rozmieszczonych, nie przytłacza wnętrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel, musi upłynąć sporo czasu do ogrzewania kabiny, w poprzedniej benzynie trwało to dużo szybciej. Klimatyzacja natomiast bardzo dobrze i szybko schładza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Nie słychać silnika zbyt mocno, odgłosy kół na autostradzie też nie są uciążliwe, ale ja zawsze kupuję jak najcichsze opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanio to już było. Wymiana oleju z filtrem (styczeń 2023) to koszt około 400 zł. Klocki na jednej osi to około 700-800zł. Nie jest źle.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie po przejechaniu 120 tys. nie miałem żadnej awarii, nawet drobnej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej, nic się nie zdarzyło.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Golf VII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting