Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 I

jaranton, 13 lat temu
Silnik 1.6 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo S40 I 1.6 16V 109KM 80kW 1999-2004 - Oceń swoje auto
2,92
29% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Brak korozji.
3,0
Całokształt
Dam trzy z tego wzgledu, ze silnik za slaby i mialem te malutkie problemy z nim. Napewno nie kupilbym go jeszcze raz. Na poczatku bylem z niego zadowolony, bo wiadomo, Volvo to Volvo. Ale duze spalanie, male osiagi, dymienie i stuki z silnika spowodowaly, ze musialem go sprzedac. Pod koniec jego posiadania tak mnie irytowal, ze wolalem jezdzic pociagiem :)) Jezeli chcesz kupic to auto to kup w werscji z silnikiem 1.8 lub 1.9T.
Wrażenia
1,0
Silnik
Ten silnik to najwieksza porazka tego auta. Odradzam komukolwiek kupowanie tego auta z tym silnikiem. Wogole nie ma mocy, jest zdecydowanie za maly do tak ciezkiego auta. Podczas podjazdu pod strome gorki ma sie wrazenie, ze silnik zaraz wyskoczy z komory - tak sie meczy. Na prostej bardzo mala elastycznosc. Dopiero po 3000 RPM cos tam ciagnie. Od 4000 RPM bardzo glosny. Gdybym kupowal to auto jeszcze raz to napewno wzial bym z silnikiem 1.8.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to druga z kolei porazka tego auta. Niektore biegi ciezko wchodza, najciezej 2. Ze wzgledu na slaby silnik i mala elastyczosc jest sie zmuszonym do czestej zmiany biegow, szczegolnie podczas pokonywania malych i wolnych rond, a wtedy to dopiero meczarnia z wrzuceniem 2.
4,0
Układ jezdny
Tutaj musze pochwalic Volvinke. Autko dobrze trzyma sie drogi i calkiem niezle wchodzi w zakrety.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu calkiem niezle, ale wiadomo ze slupek przeszkadza. Lusterka boczne takie sobie, nie obedzie sie bez czestego obracania glowy podczas zmiany pasa. Do tyl juz gorzej malutka szybka w dodatku zaslonieta tylnymi zaglowkami. Ale to brak wycieraczki na tylnej szybie jest najgorszy. Podczas deszczu mozesz zamoniec o spogladaniu w tylna szybe bo i tak nic nie zobaczysz.
4,0
Ergonomia
Jezdzi sie wygodnie ale nie ma porowniania z moja byla Laguna. Koniecznie szukaj autka z podlokietnikiem. Troche szkoda, ze nie mozna ustawic sobie zaglowkow na przednich siedzeniach i trzeba kombinowac z odchyleniami i wysokoscia siedzenia zeby w koncu wygodnie usiasc. Wszystkie przyciski umieszczone w dobrych miejscach. Bagaznik jak na to autko calkiem spory. Wejdzie spacerowka i zakupy, przydaje sie zamieszczony tam pas i siatka, zeby cos nie latalo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna chlodzi jak nalezy. Autko nagrzewa sie w srodku w jakies 4 minuty. Szyby w srodku bardzo sporadycznie paruja. A jesli paruja to klima je suszy w oka mgnieniu. Jedyne co mi sie nie podobalo to zasysanie z otoczenia wszystkich zapachow, szczegolnie odczuwalne podczas jazdy za tirem ze swiniami. Z drugiej strony przejezdzajac przez las czujesz zapachy jak podczas spaceru po lesie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen dla kierowcy dobra. Mam 181cm wzrostu i nie mialem problemow zeby sie tam zmiescic, za to mialem jeszcze troche luzu. Z tyl troche gorzej, szczegolnie jak z przodu siedzi ktos wysoki to moze byc ciasno. Na szczescie tylko raz z tyl siedzialem. Spokojnie zmieszcza sie dwa foteliki dla dzieci.
2,0
Wyciszenie
Trzecia porazka tego auta. Przy 70km/h slychac powietrze obiegajace samochod. Nie wspominajac juz o oponach,ale podobno mozna kupic jakies bardzo (drogie)ciche. Slabe wyciszenie silnika przy 120km/h badrzo irytujace. Niektorzy probuja wyciszyc auto montujac maty wyciszajace. Kolejny raz nie ma porowniania z Laguna.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czwarta porazka tego auta(silnika). Czytalem kilka opini, ze ten silnik jest oszczedny. Kiedy?? Sie pytam. Kiedy on jest oszczedny?? Chyba podczas zjazdu z góry na wylaczonym silniku. Jako, ze silnik jest za maly do tego autka trzeba mocniej cisnac gaz zeby jechalo, a wiadmo co sie z tym wiaze. Przerabianie tego auta z tym silnikiem na gaz nie ma celu bo moc jeszcze spadnie. Nawet na trasie nie spala jakos malo. Ceny przegladow i napraw kosmiczne - prznajmniej w ASO. Ceny czesci takze kosmiczne. Niektore nie maja tanszych zamiennikow.
3,0
Stosunek jakość/cena
Moze byc. Tutaj nie ma sie do czego przyczepic.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szybko przepalaja sie zarowki, lub wogole swiatla przednie nie dzialaja, bo robia sie jakies zwarcia zaraz przy mocowaniu zarowki i topia plastik. U mnie padla sonda lambda zamocowana zaraz przed katalizatorem. Auto duzo dymi, szczegolnie jak zimne, ale czasem nawet jak sie nagrzeje to dalej dymi. Niby pisza, ze to normalne, ale mnie zawsze denerwowalo. U mnie wystepowalo jeszcze glosne buczenie przy 4000RPM i dziwne stukanie z chodnicy gdy silnik byl rozgrzany. Niestety nigdy sie nie dowiedzialem co bylo przyczyna. Spalal mi dosc duzo oleju.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak autko sprawne to jezdzi i sie go nie zajezdzi. Przed zakupem koniecznie trzeba autko mocno pogazowac na luzie i posluchac czy nie ma jakis dziwnych stukow w silniku, szczegolnie zaraz kolo rozrzadu. Jesli sa stuki to auto czasem bedzie chodzilo glosno jak diesel. Trzeba wymienic kolo zmiennych faz rozrzadu. Samo kolo kosztuje okolo 500zl (tylko oryginalne). A z kolem trzeba wymieniac pasek rozrzadu. Pozatym moze byc.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 I