Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

Mariusz, 12 lat temu
Silnik 2.0 D 136KM 100kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 51 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo skuteczny.
4,0
Całokształt
Harmonijnie zestrojony samochód dla normalnego użytkowania . Rozsądny rozmiar. Podobieństwo do większych modeli Volvo dodaje trochę powagi. Solidne wykonanie. Ale napis Volvo na tylnej klapie w nowej wersji jest zdecydowanie za duży. Mniej jest czasami więcej.Lepszy image niż niemieckiej konkurencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo sympatyczny. Pracuje cicho jak benzynowy . Przy dynamicznej jeździe rozwija moc bez turbodziury. Ciągnie od dołu bardzo równo . Można powiedzieć , że im starszy tym lepszy. Żadnych problemów z filtrem cząstek stałych.Turbina trochę świszcze , ale tylko gdy jest zimna. Na 20 000 km trzeba dolać 2 litry oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów wymieniona na gwarancji ( dzięki dobremu servisowi :). Dlatego ocena dobra , za precyzyjną i lekką zmianę biegów.Wsteczny bieg w złym miejscu , można się pomylić i włożyć jedynkę. Sprzęgło trochę za toporne.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy , jeżeli ciśnienie w oponach jest z dolnego dopuszczalnego zakresu. Dla ciśnienia ECO robi się twardawe. Przy przyspieszaniu pod górę myszkuje. Kolein nie lubi. Nierówności wybiera miękko , ale potrafi głośno stuknąć w dziurze przy minimalnej predkości. Przy lekko wilgotnej jezdni, podzas \"dawania w rurę\" natychmiast włącza się układ preciwpoślizgowy , niestety dośc brutalnie.Lepiej nie przesadzać.
Komfort
3,0
Widoczność
Jako tako. Uwaga na przednie słupki. Są tak szerokie , że może się za nimi schować nadjeżdżający samochód .Świetne lusterka. Zakrzywiają przestrzeń tak , że fantastycznie ułatwiają cofanie.Czujniki cofania można sobie podarować. Warto kupić lusterko samościemniające się.Szkoda , że nie jest w standarcie.
5,0
Ergonomia
Z jednym , no może dwoma małymi \"ale\". Dźwignia biegów trochę za bardzo z przodu i wnętrze jest nieco ciasne. Siedzenia bardzo dobre , na długich trasach też. Nieregulowane zagłówki są świetnie dobrane i chyba jedne z najbezpieczniejszych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cicha, wydajna, bezprzeciągowa klimatyzacja. Pasażerowie z tyłu maja pełny komfort. Szybko chłodzi i szybko nagrzewa. Dwie strefy to wcale nie pic.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przytulnie. Drągale też się zmieszczą , no może bardziej z przodu niż z tyłu. Pięć osób w kabinie to już jest presada.
4,0
Wyciszenie
Doskonałe wyciszenie to ma S-klasowy Mercedes. Jest OK. Ale powyżej 150 to już jest trochę głośno. Ale w Audi A6 było podobnie. Odgłos od kół podatny na zmiany jakości , wilgotności i temperaturę nawierzchni. Potrafi być urzekająco cichy i wkurzająco zawodzący .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie 7,2 l/100 . W mieście i poza , bez różnicy. Serwis tani nie jest. Szybki też nie. A samochodów zastępczych nie mają. Jak na o mało co markę klasy \"premium\" to lekki obciach. Drogi olej silnikowy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po tym jak ceny spadły , zrobiło się bardziej przyjaźnie dla kieszeni. Moim zdaniem wart jest tych pieniędzy , za stonowany styl i elegancję. Pokrewieństwo z Fordem to tylko zaleta. Części zamienne moga byc dzięki temu tańsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak był nowy , to trochę postukiwał \"czymś\".Teraz mu przeszło. . Klimatyzacja była napełniana po 2 latach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów wymieniona na gwarancji , ale to chyba wypadek przy pracy. Na gwarancji wymienione zegary. Wyświetlacz robił \"matrixa\"

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 II