Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Biszkopt, 6 lat temu
Silnik 2.0 i T 180KM 132kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S60 I 2.0 i T 180KM 132kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Miałem już kilka samochodów: mniejszych, większych, szybszych, wolniejszych, diesli, benzyn i z LPG. S60 nie mam już od kilku miesięcy - sprzedałem po wypadku, gdyby nie to, to dalej bym nim jeździł. S60 jest całkiem komfortowe, ale S80 z 2006 było dużo lepsze pod tym względem. Fotele bardzo fajne, to na duży plus. Z tyłu mało miejsca, więc jak z dziećmi to z małymi. Zawieszenie dość miękkie, nie ma tutaj szybkiego pokonywania zakrętów, ale za to trasy spoko. Piszę spoko, bo wyciszenie mogło by być lepsze. Jakość za kasę moim zdaniem OK.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo lubię rzędowe piątki Volvo, to była moja druga sztuka (wcześniej 2.5T w S80). Brzmi bardzo fajnie, pali rozsądne ilości paliwa i przyspiesza całkiem fajnie. Jedno co mogę powiedzieć, to trochę turbo dziura spora (porównując do 2.5, które ma mniejsze turbo, ale za to większą pojemność). Jeśli masz czas, to szukaj 2.5T - paliło może jeden litr LPG więcej niż 2.0T a jest cichsze (niższe obroty przy tych samych prędkościach), mniejsza turbo dziura i bardziej elastyczna jednostka.
5,0
Skrzynia biegów
Moja druga skrzynia Aisin Warner w Volvo - znowu mnie straszono że się rozpadnie.. Zrobiłem nim około 40k km (od 140 do 180k km) bez problemu - to nie jest dużo, ale drugi raz tak samo to odbieram - dość stara konstrukcja i czuć zmiany biegów, ale jak masz zadbany egzemplarz i wymieniasz olej to będzie jeździł spokojnie. Olej trzeba wymieniać i to tyle.
4,0
Układ jezdny
To jest auto z komfortowymi nastawami, wygodne. Nie ma porównania do VW czy BMW które są trochę "trzęsące". Moje drugie ulubione do tej pory po S80 (nie porównuję do A8 D3 a pneumatycznym zawiasem ale do aut w porównywalnych cenach). Teraz mam E90 i niestety tu komfortu brak w porównaniu do S60. A, promień skrętu - tu się Volvo nie popisało. Parkowanie utrudnione, ale nie niemożliwe.
5,0
Karoseria
Auto ocynkowane, nie rdzewieje, chyba że naprawiane nieudolnie. Nie ma tutaj takiego wrażenia, jak np. w oplu astrze, że jak zamykasz drzwi to jak byś walił dwiema brytfannami o siebie. Tutaj słychać że te drzwi coś ważą i masz wrażenie dobrej jakości tej blachy. W mniejszych autach czasem wydaje mi się że ta blaszka jest tak cienka, że dykty są twardsze...
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód rozsądnej wielkości, spore lusterka, do przodu też OK, spore szyby. Miałem czujniki cofania, więc było ułatwienie. Ale nie gdybym nie ich miał, to wiele by nie zmieniło.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze rozplanowanie przycisków, dźwigni czy schowków, nie ma się do czego przyczepić. Niektórzy uważają, że da deska jest bardzo "staroświecka" i że ma za dużo przycisków, ale ja ją lubiłem bardzo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna regulacja, nagrzewała i chłodziła doskonale. Jedynie czujnik nieprzyjemnych zapachów padł i nie regulował już obiegiem zamkniętym powietrza w kabinie. A ten czujnik był jakiś drogi, więc olałem sprawę...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo OK, ale z tyłu gorzej. Jeśli odsunąć fotel do końca to nie ma szans na zajęcie miejsca z tyłu. Na szczęście ja stałem w kolejce po rozum ;) więc za mną spokojnie ktoś mógł usiąść.
3,0
Wyciszenie
A tu średnio, szum z szyb był przeszkadzający. Oczywiście nie tak jak w małych autach, ale w trasach przeszkadzało mi. Tak do 100-110 to miło.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drożej niż Opel, Fiat czy Ford, ale ujdzie. Niektóre części prosto od Forda właśnie... Ale jakieś specyficzne części drogo - np. górne mocowanie amorów (nie pamiętam teraz dokładnie, ale coś koło 200 na stronę)czy koła zmiennych faz rozrządu (700 PLN sztuka) to trochę przesada.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek jakość/cena. Plastiki i wykonanie na przyzwoitym poziomie. Skóra trochę kiepska - w samochodach z większym przebiegiem wygląda to gorzej, ale mój miał 180k km i były ledwo używane...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj mogło by być lepiej - komputer ABS wymagał naprawy, koła faz rozrządu, jakieś zwarcie, chyba w wiązce (nie wiem bo nie naprawiłem) przez które nie dało się odpalić auta...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i T 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 I