Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 I

Paweł, 10 lat temu
Silnik 2.4 D5 163KM 120kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 242 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volvo S60 I 2.4 D5 163KM 120kW 2000-2007 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Moje Volvo S60 było z 2007r. ale z powodu braku możliwości wyboru mojego rocznika zaznaczyłem rok 2005. Autko posiadałem 3,5 roku i przejechałem nim 120 tys. km. Niedawno się z nim rozstałem więc czas na ocenę. Ogólnie stwierdzam że Volvo S60 jest wyjątkowo udanym, trwałym i dającym ogromną przyjemność z użytkowania samochodem. Posiadałem w swoim życiu wiele samochodów i to zdecydowanie jest w czołówce najlepszych jakie posiadałem. Więc dlaczego dobrze w nie doskonale?. Z kilku powodów które dokładnie opiszę poniżej a głównie są to: trudny dostęp do fachowców od napraw Volvo i dość trudny dostęp do części zamiennych (poza eksploatacyjnymi) oraz ich wysokie ceny. Słowem samochód niemal doskonały, psujący się rzadko, niestety gdy trzeba coś naprawić to ciężko o fachowca który wiec co robi i nie zedrze skóry, podobnie z cenami części. To jedynie psuło mi nastrój podczas użytkowania S60. Poza tym auto ładne, dające spory prestiż, zrobione z bardzo dobrych materiałów, ze świetnym silnikiem, zawieszeniem, komfortem jazdy i umiarkowanym spalaniem. Ważne jest również to, że ceny zakupu używanych S60 są dość niskie biorąc pod uwagę klasę i jakość samochodu. Oczywiście niezbędne jest bardzo dokładnie sprawdzenie auta przy zakupie przez specjalistę bo łatwo wpakować się w koszt w przypadku zajeżdżonego egzemplarza. Ogólnie gorąco polecam to auto wszystkim, którzy cenią komfort, jakość i bezawaryjność pod warunkiem jednak, że znajdą w swojej okolicy uczciwy warsztat który specjalizuje się w naprawie samochodów Volvo (oczywiście nie mówię o ASO ze względu na koszty). Ja właśnie z powodu braku takiego serwisu w okolicy Kielc (Autorima jest bardzo droga a dodatkowo naprawdę trudno im zaufać) nie zdecydowałem się ponownie na zakup kolejnego Volvo. I był to jedyny powód, miałem dość uczenia się na moim aucie, ewentualnie wycieczek do innych miast.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w S60 to jedna a najlepszych rzeczy w tym aucie. Idealny do tego samochodu, wystarczająca moc i moment do naprawdę dynamicznej jazdy, przy tym spalanie na bardzo dobrym poziomie biorąc pod uwagę to, że mamy do czynienia z silnikiem o pojemności 2,4L i pięcioma cylindrami. Silnik przy tym dobrze wyciszony a 163KM z tej pojemności powodują, że nie jest on wysilony a co za tym idzie bardzo trwały. Przy zastosowaniu dobrej jakości oleju dedykowanego do tego silnika i regularnej wymianie jednostka bezawaryjna. Po przebiegu 200tys. km z powodu wycieków dokonałem regeneracji turbiny w dobry warsztacie, po tym zabiegu jednostka napędowa wróciła do formy. Zupełnie nie maiłem problemów z filtrem cząstek stałych, więc nie trzeba się go obawiać (może dlatego że sporo jeździłem na trasach i raczej nie koniecznie powoli).
5,0
Skrzynia biegów
Tu również mogę napisać same superlatywy. Idealnie zestopniowana (co nie jest takie oczywiste w mocnych dieslach), pierwszy bieg wystarczająco długi, a dzięki dobremu silnikowi biegi zmienia się bardzo rzadko. Przełożenia zmienia się bardzo lekko i precyzyjnie a skrzynia nie haczy na żadnym biegu.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie idealny kompromis między komfortem a precyzją prowadzenia. Właśnie taki kompromis jest idealny do zarówno do codziennego użytkowania auta, wyjazdów wakacyjnych, a czasem do szybszego dojechania na spóźnione spotkanie. Trwałość zawieszenia oceniam bardzo dobrze, nawet biorąc pod uwagę stan dróg w naszym kraju. Wymieniałem tylko raz do roku tuleje w wahaczach z przodu (koszt około 130zł za dwa wahacze na stronę + koszty wymiany, ogólnie około 200zł na stronę), oraz łączniki stabilizatora z tyłu raz na 3 lata. Jest jednak jeden, jak dla mnie spory minus w codziennej eksploatacji szczególnie w mieście i w centrach handlowych. Z powodu ograniczników S60 posiada mały promień skrętu. Zupełnie nie przeszkadza to podczas jazdy, natomiast staje się irytujące podczas parkowania, szczególnie na ciasnych parkingach. Nie potrafiłem się do tego przyzwyczaić przez ponad 3 lata, na ciasnych podziemnych parkingach w centrach handlowych zazwyczaj trzeb było parkować przodem na dwa razy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, słupki nie przeszkadzają. Oczywiście jak to w sedanie gorzej w widoczności podczas cofania ale czujniki cofania fabrycznie zamontowane załatwiają sprawę.
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele, chyba najlepsze z aut które posiadałem. Wakacyjne wyjazdy nawet w dalekie miejsca w Europie to czysta przyjemność. Wszystkie przełączniki pod ręką, jest ich niewiele, co traktuję jako plus, obsługa wszystkich funkcji auta intuicyjna. Może nie ma zbyt wielu ilość schowków ale jak dla mnie wystarczająco, w końcu to nie rodzinny van. Plus za wygodne kubki na kawę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa idealnie. W lecie chłodno w zimie ciepło. Temperaturę można ustawić precyzyjnie i system szybko chłodzi i grzeje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, miejsca wystarczająco zarówno na nogi jak i nad głową. Na tylnej kanapie jednak nie jest już tak różowo, nie jest źle, ale miejsca tyle co w większym aucie kompaktowy kompakcie. Bagażnik w S60 należy do dużych, więc wyjazdy wakacyjne z 3-4 osoby nie są większym problemem. Jedynie można się przyczepić do tego, że bagażnik jest wprawdzie długi i głęboki ale dość niski co powoduje że nie mieszczą się tam wysokie przedmioty.
5,0
Wyciszenie
Biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z silnikiem diesla o pojemności 2,4L jest bardzo dobrze. Silnik słychać tylko przez chwilę jak jest zimny i podczas wysokich obrotów np. przy wyprzedzaniu. Ale jest to dość miły dla ucha dźwięk.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie to jest bardzo dobrze. Natomiast gorzej z kosztami przeglądów i napraw. Wprawdzie S60 psuje się rzadko i przeglądy olejowe przy zastosowaniu dobrego oleju i filtrów też nie są częste, to jednak koszty są dość duże. Oczywiście mówię o warsztatach poza ASO. Olej + komplet filtrów to koszt około 450-500zł + koszty wymiany. Części eksploatacyjne zamienniki dobrej jakości (zawieszenie , hamulce) są raczej w średnich cenach, ale pozostałe części są po prostu drogie, każdy liczy za nie jak za Volvo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Marak nie jest w Polsce zbyt popularna, ze względu na obawy o wysokie koszty eksploatacji więc stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry. Moje S60 kupiłem jako 3 letnie auto z przebiegiem 128tys km za 50 tys zł co uważam za dość atrakcyjną cenę z porównaniu z ceną nowego auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki prawie nie występują w tym samochodzie, gdyż jest on bardzo dobrze wykonany a technika sprawdzona. Czasem przepali się żarówka ale to chyba zdarza się w każdym aucie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie głównie koszty eksploatacyjne, związane z przebiegiem ale dość wysokie. Przy 150 tys. km koło dwumasowe, koszt 2800zł z wymianą, przy 190tys. km regeneracja maglownicy, koszt 600zł, przy ponad 200 tys. km regeneracje turbiny koszt 1200zł z wymianą.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S60 I 2.4 D5 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S60 I