Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S70

Inrzynier, 16 lat temu
Silnik 2.5 20 V 165KM 121kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volvo S70 2.5 20 V 165KM 121kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Kilka zdań z obiektywnego punktu widzenia.Naprawdę fantastyczny samochód,chyba przekrojowo najlepszy w historii marki(egsequo z serią 850 bo to w zasadzie to samo)Wymaga jednak odpowiedniego traktowania i odpowiednich finansów na utrzymanie.Jest jeszcze jedno kryterium którego ten test nie uwzględnia.W ciągu 14 lat pracy przy Volvo naoglądałem się porozbijanych samochodów niektórych naprawdę makabrycznie i trudno było uwierzyć ze ludzie wysiadali z nich na własnych nogach bez większych kontuzji.Dodatkowym atutem jest genialnie odporna na korozje karoseria oraz wydech(250000km bez wymianyczegokolwiek).Więc jeśli uda się znależć dobrze utrzymany i nie porozbijany egzemplaż to bedzie sie nim jeżdzic ładnych parę lat.To naprawde ostatnie prawdziwe dobre Volvo.Następcy z pod znaku Forda "nie dochodzą do piłki..."
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezawodna sprawdzona jednostka napędowa.Nie wykazuje najmniejszego zużycia oleju oraz wycieków.Poddawany regularnej obsłudze i umiejętnie eksploatowany nie sprawia najmniejszych problemów.Kompresja oraz emisja spalin po ponad 200000km wartości KSIĄŻKOWE!Powinien bez problemu osiagnąć 500000km,choć znam przypadki z przebiegami ponad 700000km
5,0
Skrzynia biegów
Mechaniczna 5-biegowa skrzynia M56h.Znakomita konstrukcja polskiego imigranta inż Janiszewskiego który od lat 60-tych pracuje w biurze konstrukcyjnym w Goetteborgu.Bardzo precyzyjne wybieranie i krótki skok dzwigni+zsynchronizowany wsteczny.Po przebiegu 350000-400000km mogą wystąpić problemy z zatartymi bądż wyciagnietymi linkami sterowania.Drobiazg.
4,0
Układ jezdny
Tu trzeba uważać!W pierwszej kolejności lecą łączniki stabilizatora następnie sworznie wahaczy przód oraz ich tuleje met-gum.Pewne problemy może przysporzyć przekładnia kierownicza w której pojawiaja sie luzy na listwie szczególnie po stronie prawej(niestety niemożliwe do skasowania).W zasadzie bezproblemowe jest zawieszenie tył które wytrzymuje ok.200000km ale wymiana poduszek mocujących(szt2)oraz regulacyjnych(szt2) to koszt w granicach 25000zł(brak zamienników)Sporadycznie urywają się górne poduszki amortyzatorów tył szczególnie w wersji V70
Komfort
4,0
Widoczność
W zasadzie bez uwag.Dla niektórych problemem może być parkowanie tyłem.w wersji kombi jest dużo lepiej.
5,0
Ergonomia
Bliska ideału.Tak wyglądały Volvo już w latach 60-tych itak wyglądają dzisiaj najnowsze modele.Dostęp do wszystkich urządzeń intuicyjny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie znakomite,głównie za sprawa błyskawicznie nagrzewającego się silnika.Dwie uwagi co do klimatyzacji.W samochodach ze znacznymi przebiegami konieczna jest regulacja sprzęgła elektromagnetycznego kompresora oraz zdarzają się usterki silników krokowych sterującymi klapami kierunku nawiewu i temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo więcej przestrzeni niż w następcy S60/V70.Nieco kłopotliwe sa zawiasy klapy bagażnika które moga przycisnąć bagaż!
4,0
Wyciszenie
Bardzo przyzwoite choć przy prędkościach 180-200km/h kwadratowa karoseria ze świstem tnie powietrze a w wersjach V70grzechocze przestrzeń bagażnika.Natomiast silniki w wersjach turbo mogły być nieco cichsze.Kto co lubi....!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóz trochę pije,chociaż to duże auto z dużym silnikiem a w trasie nie jest tak zle.Udało mi się zejść do 8 litrów przy normalnej ale bardzo równej jeżdzie.Co do kosztów obsługi....jestem pracownikiem ASO więc tak bardzo tego nie odczuwam chociaż mam świadomość że normalni użytkownicy nie mają już tak kolorowo szczególnie jeśli zależy im na utrzymaniu pełnej sprawności samochodu
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To są naprawde drobiazgi.Najczęściej psują się włączniki serowania szyb,termostaty,przepływomierze,nagrzewnice(wycieki)łozyska wirników alternatora,zamki pokryw bagażnika silniki wycieraczek reflektoów oraz szyby tylnej w kombi
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim samochodzie nie nawaliło naprawdę nic.Ale spotkałem się z stukającymi i cieknacymi przekładniami kierowniczymi(polskie drogi)usterkami sterownika ABS(zimny lut na płytce drukowanej-bez problemu do naprawy)oraz awarie turbospręzarek, atomatycznych skrzyń biegów i wypalone uszczelki pod głowicą tudzież uszkodzenie samej głowicy(trzy ostatnie głównie z winy użytkowników)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 20 V 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S70