Szukaj

Informacje o Opel Vivaro A Tour 2.0 117KM 86kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Dostawcze
Średnich rozmiarów auto dostawczo-osobowe produkowane jest od 2001 r. W gamie Opla Vivaro zastąpiło model Arena. Tak jak on, od samego początku Vivaro powstało we współpracy Opla z Renault, a jego modelami bliźniaczymi są Renault Trafic oraz Nissan Primastar. Auto przeszło modernizację w roku 2006, natomiast w roku 2015 zadebiutowała na rynku jego druga generacja. Opel Vivaro dostępny jest w dwóch odmianach długości i wysokości nadwozia. W wariancie osobowym może nim podróżować 9 osób. W Wielkiej Brytanii oferowany jest pod nazwą Vauxhall Vivaro. Opel Vivaro może pochwalić się, zdobytym wspólnie z Renault Trafic, tytułem Samochodu Dostawczego Roku 2002.
czytaj więcej
Powagosław
Vivaro, podobnie jak jego bliźniak z Renault, mają mocną pozycję na rynku. Utrzymywały ją pomimo dość opatrzonej już w ostatnich latach stylistyki. Teraz jest ona bardziej drapieżna i dynamiczna. Takie też pewnie będą apetyty Opla w tym segmencie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mało znany fakt: starym Vivaro jeżdżą Bracia Figo Fagot. Popularni w internetach, pewnie słyszeliście. A nowym Vivaro? Tym autem jeździliby The Beach Boys, gdyby jeszcze istnieli. Wyguglujcie sobie wersję Surf Concept. Oj, ładna. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 117 KM (86 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Rafał
Opel Vivaro A
Tour 2.0 117KM 86kW
Wcześniej jeździłem Traficem II z silnikiem 2.0dci 90 KM rok prod. 2011,nadwozie "holenderka" długa. Poza silnikiem i wyposażeniem oba auta niczym się nie różnią, wystarczy byle jaki element tapicerski zdjąć czy część by zobaczyć logo Renault. Na pierwszy rzut można odróżnić po kierunkowskazach i atrapie w modelach przedliftowych, oznaczeniach na drzwiach oraz tylnej klapie, a w kabinie po radiu i logo na kierownicy. Plusem diesla było spalanie i nic poza tym. Po przekroczeniu 200 tyś. km zaczęły ujawniać się pierwsze usterki osprzętu, które oszczędności w paliwie szybko zaczęły niwelować, a przy 370 tyś. km silnik klęknął. Auto kupił ktoś, kto miał pomysł na jego naprawę, bo mi serca zabrakło. Oczywistym było szukanie kolejnego Trafica albo któregoś z trojaczków- Vivaro/Primastar. Wyleczony z diesla poszukiwania skierowałem ku benzynie. Generalnie ogłoszeń z wersją benzynową jak na lekarstwo, na palcach jednej ręki można policzyć. Co ciekawe ceny benzyniaków przewyższają ceny diesli i auta są rocznikowo starsze. W końcu po kilku miesiącach udało się zakupić coś co nie było na granicy śmierci technicznej. Poza "pakietem startowym" jak oleje, filtry, rozrząd, paski, sworznie auto nie wymagało nakładów finansowych. Zaletą silnika benzynowego jest jego cichsza praca, w dieslu powyżej 100 km/h już go było słychać, przy prędkościach autostradowych zwyczajnie było głośno. Na korzyść benzyny przemawia fakt, że auto jedzie w każdym zakresie obrotów, w dieslu powyżej 3 tyś. wiele już się nie działo. Kolejny plus to waga silnika, która przekłada się na rozkład masy, a przez to zachowanie samochodu w zakrętach. W przypadku wersji Tour zawieszenie też jest inaczej zestrojone, pracuje praktycznie jak w osobówce, w holenderce na pusto tył lubił podskakiwać, dopiero dociążony przestawał. Dodatkowe wygłuszenie, jakieś szmatki na panelach, to naprawdę robi robotę jeżeli piszemy o komforcie podróży jak i odczuciach wizualnych. Tylne siedzenia z systemem szybkiego demontażu, odpowiednią dźwignię naciskamy, ciągniemy i wyjęte. Podłoga jest płaska, można przewieźć coś gabarytem większego, do tego w podłodze są szyny do mocowania ładunku. W pracy jeżdżę Transporterami, Sprinterami, Transitami. Vivaro jakoś nie odstaje od nich, oczywiście porównujemy je rocznikowo. W każdym aucie jest cos irytującego czego nie ma w innym. Tak sobie ktoś już wymyślił i trzeba się z tym pogodzić. Plastiki podobne u wszystkich, w końcu to auta dostawcze. Dużym plusem jest zabezpieczenie antykorozyjne co nie jest takie oczywiste u konkurentów niemieckich i wyposażenie. Oczywiście na korzyść Opelka. Jeżeli ktoś szuka dostawczaka, nie ma wielkiego budżetu, a chce żeby samochód mu jeszcze trochę posłużył, a nogi i narzedzia przez dziurę w karoserii nie wystawały to niech rozgląda się za Trafic/Vivaro/Primastar- kolejność przypadkowa.

Usterki Opel Vivaro A

Liczba wpisów: 20
Stacyjka nie reaguje.
  • Opel Vivaro A
  • układ kierowniczy
Witam. Szukałem podobnego tematu, ale każde pytanie w jakimś stopniu rózni się od mojego. Otóż dziś zdarzył się pewien problem. Stacyjka w moim Vivaro przestała reagować na kluczyk w stacyjce. Ani na główny, ani na zapasowy. Centralny działa bez zarzutów. Za cholerę nie mogłem przekręcić kluczyka. Migała jedna czerwona kontrolka. Kierownica była zablokowana. Próbowałem zamykać/otwierać centralny, na tyle ile było możliwe ruszac kierownicą, wciskałem sprzęgło, próbowałem tez bez. Po jakichś 10 minutach bez problemu udało mi się odpalić. Nie wiem co zrobiłem, że udało mi się. Potrzebuję wiedzieć co było przyczyną blokady (zapewne immobilizera) czy ta blokada była czasowa, czy przypadkowo któraś z czynności doprowadziła do odblokowania. Na przyszłość przyda się wiedzieć, co zrobić w ewentualnej podobnej sytuacji. Z góry dzięki za odpowiedź! Tego staram się dowiedzieć. Tego też staram się dowiedzieć.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie zapala.
  • Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1 1.9 TD 100KM 74kW 2001-2010
  • układ wtryskowy
Zrobiłem remont kapitalny silnika przy 205000 km. Wszystko było ok do pewnego momentu, gdy podczas wyprzedzania odcięło zapłon, zapaliły się wszystkie kontrolki. Po przekręceniu kluczyka zapaliły się kontrolki STOP i STOP na silniku. Zapalił po krótkim kręceniu rozrusznika. Potem rano lub po dłuższym postoju palił do tyka, ale jak był rozgrzany po krótkich postojach miałem problem z odpaleniem. Od tamtej pory wymieniłem akumulator na nowy. Nowy akumulator jakby trochę poprawił sytuację, ale problem po jakimś czasie powrócił. Pomagało zalanie obudowy filtra paliwa do pełna, ale na parę dni, później było to samo. Wymieniłem obudowę filtra paliwa, założyłem zaworek bez powrotu przed filtrem. Niby była poprawa. Ostatnio trochę pojeździłem po mieście, palił normalnie do momentu gdy już nie zapalił w ogóle. Pompka niskiego ciśnienia, ta w baku, po przekręceniu kluczyka włączała się na sekundę podając z 5 ml paliwa do filtra, a wcześniej zalewała całą obudowę. Pompkę wymieniłem i dalej to samo. Wymieniłem przekaźnik pompy paliwa dalej to samo. Akumulator naładowany. Paliwo lałem dobrej jakości verva, v-Pover. Czy można jeszcze coś bez diagnostyki samemu zrobić? Dodam, że gdy wyciągnę przekaźnik od pompy wtryskowej gaśnie kontrolka błędu, ta STOP na silniku i pompa przestaje bzyczeć.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak oświetlenia w kabinie i na pace.
  • Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1 1.9 TD 100KM 74kW 2001-2010
  • instalacja elektryczna
Witam Gdzie leży przyczyna problemu polegającego na zupełnym braku oświetlenia zarówno w kabinie jak i w przestrzeni ładunkowej. Prawdopodobnie padł jakiś sterownik czy coś w tym stylu. Bezpieczniki są OK. Do serwisu nie chcę jechać (na razie) bo pewnie zaśpiewają jak za rodzoną matkę ;-) Instrukcja nie mówi o tym gdzie taki element sterujący oświetleniem może się znajdować. Proszę o pomoc bo czarno widzę :) Pozdrawiam
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Opel Vivaro A Tour