Szukaj

Informacje o Opel Vivaro

Lata produkcji: 2001 – teraz
Segment: Dostawcze
Średnich rozmiarów auto dostawczo-osobowe produkowane jest od 2001 r. W gamie Opla Vivaro zastąpiło model Arena. Tak jak on, od samego początku Vivaro powstało we współpracy Opla z Renault, a jego modelami bliźniaczymi są Renault Trafic oraz Nissan Primastar. Auto przeszło modernizację w roku 2006, natomiast w roku 2015 zadebiutowała na rynku jego druga generacja. Opel Vivaro dostępny jest w dwóch odmianach długości i wysokości nadwozia. W wariancie osobowym może nim podróżować 9 osób. W Wielkiej Brytanii oferowany jest pod nazwą Vauxhall Vivaro. Opel Vivaro może pochwalić się, zdobytym wspólnie z Renault Trafic, tytułem Samochodu Dostawczego Roku 2002.
czytaj więcej
Powagosław
Vivaro, podobnie jak jego bliźniak z Renault, mają mocną pozycję na rynku. Utrzymywały ją pomimo dość opatrzonej już w ostatnich latach stylistyki. Teraz jest ona bardziej drapieżna i dynamiczna. Takie też pewnie będą apetyty Opla w tym segmencie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mało znany fakt: starym Vivaro jeżdżą Bracia Figo Fagot. Popularni w internetach, pewnie słyszeliście. A nowym Vivaro? Tym autem jeździliby The Beach Boys, gdyby jeszcze istnieli. Wyguglujcie sobie wersję Surf Concept. Oj, ładna. ~Luzacjusz

Opel Vivaro – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Opel Vivaro

Liczba ocen: 112
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,9
~Maniek
Opel Vivaro A
Combi L2 2.0 CDTI 115KM 85kW
Auto użytkuję 5 lat, przejechałem nim prawie 100 tys. km. Ogólnie auto bardzo udane i stosunkowo niezawodne. Z większych napraw to regeneracja kompresora klimatyzacji, wymiana świec żarowych, zaworu EGR oraz chłodnicy spalin lub rury od turbo. Ogólnie najsłabszym elementem auta jest przednie zawieszenie ze sworzniami pochodzącymi katalogowo z Renault Laguna i średnio raz na dwa lata są do wymiany. Tak po za tym auto użytkuje się bardzo dobrze. Auto prowadzi się dobrze zarówno na „pusto” jak i na „pełno”. Nie jest podatne na boczne wiatry ale oczywiście do nie jest auto osobowe. Siedzenie kierowcy jest bardzo wygodne, siedzenia pasażerów też są ok. Super sprawą jest łatwość składania ławki w 3 rzędzie siedzeń. Po ich złożeniu można spokojnie zapakować paletę 120x120cm!!! Mało który bus tak potrafi. Najważniejsze że ławka nadal jest w aucie, nie trzeba jej wyciągać czy przekładać jak to ma miejsce przy indywidualnych fotelach w VW lub Fordzie. Kolejna bardzo ważna rzecz – zero rdzy! Auto ma 15 lat (rocznik 2009) i dopiero teraz zaczynają rudzieć niektóre elementy podwozia. Auta konkurencji w tym czasie maja już dziury wielkości pięści.
3,9
~meter30
Opel Vivaro C
Furgon Extra Long 2.0 122KM 90kW
Auto dobre, ale... Silnik 2,0 do tego czasu bezawaryjny, nie bierze oleju, dość dynamiczny (bez szaleństw), daje radę, jest w miarę ekonomiczny. Sprawdzona jednostka 2,0 HDI. Znajomy ma w firmie ten sam model z silnikiem 1,5 i porażka - w ciągu roku 4 razy był w serwisie. Według mnie najgorszym elementem są wycieraczki. Tak spierd... wycieraczek nie widziałem jeszcze w żadnym aucie. Czujnik deszczu kompletna kupa - albo szoruje po suchej szybie, albo w ulewę włącza tryb czasowy. Włącznik mało intuicyjny - machnięcie manetką w dół w większości aut powoduje pojedyncze machnięcie wycieraczek, a tu włącza zjebany tryb auto. Wycieraczki czasowe mają tylko jeden dość szybki bieg gdzie odstęp czasowy pomiędzy machnięciami wynosi około 2 sekundy. Ta część auta to porażka, powoduje to, że 80-90% jazdy gdzie jest konieczność używania wycieraczek włączam je sam ręcznie pojedynczym machnięciem. Karoseria też kupa - lakier delikatny. Dziecko rzuciło śnieżką i zrobiła się rysa/odprysk. Odpryski powstają jakby samoczynnie, odchodzi lakier w miejscu styku uszczelki drzwiowej z progiem, felgi stalowe rdzewieją. Auto od nowości ściąga w prawo, serwis tego nie zauważa. Podczas opadów deszczu ze śniegiem pojawia się komunikat "usterka systemu awaryjnego hamowania". W sumie auto dalej jedzie normalnie, ale serwis nie widzi w tym problemu. Ogólnie serwis porażka - nie wiem czy wszystkie czy tylko ten w Kielcach, ale lepiej omijać ich szerokim łukiem - dla nich na przeglądzie zawsze jest wszystko OK. Interwały pomiędzy wymianami oleju 50000km - robię częściej co 25000km. Według instrukcji wchodzi 5,7l oleju, zaprzyjaźnionemu mechanikowi nie udaje się wepchnąć tam więcej niż 5,3-5,4l, a serwis w cudowny sposób upycha tam 6,2l, przynajmniej na fakturze. U mnie jest to wół roboczy i daje radę, ogólnie godny polecenia, choć do samej marki (serwisu i obsługi) się już zraziłem i nie kupię żadnego opla. Jeśli jednak miałbym w aucie prywatnym/rodzinnym takie niedogodności to skrytykowałbym go dużo ostrzej.
4,7
~Rafał
Opel Vivaro A
Tour 2.0 117KM 86kW
Wcześniej jeździłem Traficem II z silnikiem 2.0dci 90 KM rok prod. 2011,nadwozie "holenderka" długa. Poza silnikiem i wyposażeniem oba auta niczym się nie różnią, wystarczy byle jaki element tapicerski zdjąć czy część by zobaczyć logo Renault. Na pierwszy rzut można odróżnić po kierunkowskazach i atrapie w modelach przedliftowych, oznaczeniach na drzwiach oraz tylnej klapie, a w kabinie po radiu i logo na kierownicy. Plusem diesla było spalanie i nic poza tym. Po przekroczeniu 200 tyś. km zaczęły ujawniać się pierwsze usterki osprzętu, które oszczędności w paliwie szybko zaczęły niwelować, a przy 370 tyś. km silnik klęknął. Auto kupił ktoś, kto miał pomysł na jego naprawę, bo mi serca zabrakło. Oczywistym było szukanie kolejnego Trafica albo któregoś z trojaczków- Vivaro/Primastar. Wyleczony z diesla poszukiwania skierowałem ku benzynie. Generalnie ogłoszeń z wersją benzynową jak na lekarstwo, na palcach jednej ręki można policzyć. Co ciekawe ceny benzyniaków przewyższają ceny diesli i auta są rocznikowo starsze. W końcu po kilku miesiącach udało się zakupić coś co nie było na granicy śmierci technicznej. Poza "pakietem startowym" jak oleje, filtry, rozrząd, paski, sworznie auto nie wymagało nakładów finansowych. Zaletą silnika benzynowego jest jego cichsza praca, w dieslu powyżej 100 km/h już go było słychać, przy prędkościach autostradowych zwyczajnie było głośno. Na korzyść benzyny przemawia fakt, że auto jedzie w każdym zakresie obrotów, w dieslu powyżej 3 tyś. wiele już się nie działo. Kolejny plus to waga silnika, która przekłada się na rozkład masy, a przez to zachowanie samochodu w zakrętach. W przypadku wersji Tour zawieszenie też jest inaczej zestrojone, pracuje praktycznie jak w osobówce, w holenderce na pusto tył lubił podskakiwać, dopiero dociążony przestawał. Dodatkowe wygłuszenie, jakieś szmatki na panelach, to naprawdę robi robotę jeżeli piszemy o komforcie podróży jak i odczuciach wizualnych. Tylne siedzenia z systemem szybkiego demontażu, odpowiednią dźwignię naciskamy, ciągniemy i wyjęte. Podłoga jest płaska, można przewieźć coś gabarytem większego, do tego w podłodze są szyny do mocowania ładunku. W pracy jeżdżę Transporterami, Sprinterami, Transitami. Vivaro jakoś nie odstaje od nich, oczywiście porównujemy je rocznikowo. W każdym aucie jest cos irytującego czego nie ma w innym. Tak sobie ktoś już wymyślił i trzeba się z tym pogodzić. Plastiki podobne u wszystkich, w końcu to auta dostawcze. Dużym plusem jest zabezpieczenie antykorozyjne co nie jest takie oczywiste u konkurentów niemieckich i wyposażenie. Oczywiście na korzyść Opelka. Jeżeli ktoś szuka dostawczaka, nie ma wielkiego budżetu, a chce żeby samochód mu jeszcze trochę posłużył, a nogi i narzedzia przez dziurę w karoserii nie wystawały to niech rozgląda się za Trafic/Vivaro/Primastar- kolejność przypadkowa.

Raporty spalania Opel Vivaro

Liczba raportów: 138
Średnie spalanie dla Opel Vivaro
7,5 – 10,3
l/100 km
6,2 – 10,3
l/100 km
10,6 – 14,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Opel Vivaro A
Van z pojedynczą kabiną L2 2.0 CDTI 115KM 85kW
Vivaro 2011 2.0cdti 115km 3os. w longu, 240k nalotu, stan bdb. Wożąc na pace mały regał i narzędzia budowlane(łącznie ok 300kg) + dwójka pasażerów trasa 50km (50% miasto/50% drogi krajowe) lekko naginając prędkość, jeżdżąc bardzo dynamicznie spalanie 7.3l/100km z kilku tyś km.(Trasę pokonuje w 45min, czyli 10min szybciej niż pokazuje GPS.) Uważam, że bardzo dobre, auto zbiera się nieźle, myśle, że dałbym rade zrobić tę trase ze spalaniem w okolicach 6.5, ale czas to pieniądz+nie lubie się męczyć za kierownicą. Auto ma max. moment obrotowy od 1600obr/min. więc wedle matematyki ekonomiczna jazda to trzymanie go na obrotach między 1600-2000. Jeśli chodzi o miasto(poznań) 10l/100km. Zalałem auto do pełna na ekspresówce i jechałem ok 100km do kolejnej stacji z prędkością 100km/h, spalanie wyszło 6.1 według dystrybutora. To samo, już na autostradzie powtórzyłem przy prędkości 120 i 140[km/h] wówczas przy 120 - 7.3l, a przy 140 już 9l/100km.Pomiar wykonany latem na autostradzie A2, temp. ok 25 stopni, brak wiatru, nachylenie całościowe wg. Gps
8,2
Opel Vivaro B
Kombi Long H1 2,7t 1.6 BiTurbo 140KM 103kW
Zrobiłem tym samochodem ok 60 tys ,km , jak się ma ciężką nogę to pali 10 l /100km , ekonimicznie można jeździć nie przekraczając 110/h wtedy pokazuje ok. 6-5 l/100 , mam wersję 9 osobową .Generalnie prócz wym.oleju i kolcków nic przy aucie nie robię , w tej chwili przebieg 92 tys km , kupiłem jak miał 27 tys. Mogło być lepsze audio i chyba w to zainwestuję , mam radio z navi , gra tak sobie -ekonomicznie .Zaiweszenie bardzo dobrze tłumi nierówności , przy 60 tys wymieniłem łączniki, Myśłę że kupię znowu kiedyś nowszą wersję , to mój kolejny Vivarczak , poprzednim zrobiłem 450 tys a kupiłem z nie pewnym przebiegiem .Auto wydaje się być nie do zajechania ,polecam .
9,5
Opel Vivaro A
Van z podwójną kabiną L2 2.5 CDTI 146KM 107kW
Witam. Vivaro posiadam z roku 2008. Silnik 2.5 Cdti 146 KM. Samochód ogólnie bezawaryjny. Jest to już moje 2 vivaro z tym silnikiem. W sumie 2 przejechałem ok 60 000 km. Spalanie jak wyżej. Trasa 8.5 L w mieście dochodzi do 11 L/100 km. Nie da się zejść niżej że względu na gabaryty samochodu. Autko ma niezłe przyspieszenie jak ba busa. Pierwsze vivaro było w automacie to jest w manualu. 6 biegów obydwa. Polecam manual. Ten półautomat źle zmienia biegi.

Usterki Opel Vivaro

Liczba wpisów: 26
Stacyjka nie reaguje.
  • Opel Vivaro A
  • układ kierowniczy
Witam. Szukałem podobnego tematu, ale każde pytanie w jakimś stopniu rózni się od mojego. Otóż dziś zdarzył się pewien problem. Stacyjka w moim Vivaro przestała reagować na kluczyk w stacyjce. Ani na główny, ani na zapasowy. Centralny działa bez zarzutów. Za cholerę nie mogłem przekręcić kluczyka. Migała jedna czerwona kontrolka. Kierownica była zablokowana. Próbowałem zamykać/otwierać centralny, na tyle ile było możliwe ruszac kierownicą, wciskałem sprzęgło, próbowałem tez bez. Po jakichś 10 minutach bez problemu udało mi się odpalić. Nie wiem co zrobiłem, że udało mi się. Potrzebuję wiedzieć co było przyczyną blokady (zapewne immobilizera) czy ta blokada była czasowa, czy przypadkowo któraś z czynności doprowadziła do odblokowania. Na przyszłość przyda się wiedzieć, co zrobić w ewentualnej podobnej sytuacji. Z góry dzięki za odpowiedź! Tego staram się dowiedzieć. Tego też staram się dowiedzieć.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie zapala.
  • Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1 1.9 TD 100KM 74kW 2001-2010
  • układ wtryskowy
Zrobiłem remont kapitalny silnika przy 205000 km. Wszystko było ok do pewnego momentu, gdy podczas wyprzedzania odcięło zapłon, zapaliły się wszystkie kontrolki. Po przekręceniu kluczyka zapaliły się kontrolki STOP i STOP na silniku. Zapalił po krótkim kręceniu rozrusznika. Potem rano lub po dłuższym postoju palił do tyka, ale jak był rozgrzany po krótkich postojach miałem problem z odpaleniem. Od tamtej pory wymieniłem akumulator na nowy. Nowy akumulator jakby trochę poprawił sytuację, ale problem po jakimś czasie powrócił. Pomagało zalanie obudowy filtra paliwa do pełna, ale na parę dni, później było to samo. Wymieniłem obudowę filtra paliwa, założyłem zaworek bez powrotu przed filtrem. Niby była poprawa. Ostatnio trochę pojeździłem po mieście, palił normalnie do momentu gdy już nie zapalił w ogóle. Pompka niskiego ciśnienia, ta w baku, po przekręceniu kluczyka włączała się na sekundę podając z 5 ml paliwa do filtra, a wcześniej zalewała całą obudowę. Pompkę wymieniłem i dalej to samo. Wymieniłem przekaźnik pompy paliwa dalej to samo. Akumulator naładowany. Paliwo lałem dobrej jakości verva, v-Pover. Czy można jeszcze coś bez diagnostyki samemu zrobić? Dodam, że gdy wyciągnę przekaźnik od pompy wtryskowej gaśnie kontrolka błędu, ta STOP na silniku i pompa przestaje bzyczeć.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak oświetlenia w kabinie i na pace.
  • Opel Vivaro A Van z pojedynczą kabiną L1 1.9 TD 100KM 74kW 2001-2010
  • instalacja elektryczna
Witam Gdzie leży przyczyna problemu polegającego na zupełnym braku oświetlenia zarówno w kabinie jak i w przestrzeni ładunkowej. Prawdopodobnie padł jakiś sterownik czy coś w tym stylu. Bezpieczniki są OK. Do serwisu nie chcę jechać (na razie) bo pewnie zaśpiewają jak za rodzoną matkę ;-) Instrukcja nie mówi o tym gdzie taki element sterujący oświetleniem może się znajdować. Proszę o pomoc bo czarno widzę :) Pozdrawiam
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Opel Vivaro