Szukaj

Informacje o Renault 19 II Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 100 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Renault 19 II Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-1997
7,9
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Renault 19 II
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Średnie minimalne 9,5l - 100% miasto, krótkie odcinki (2,5km) przez samo centrum, styl jazdy umiarkowany - bez szaleństw ale jazda dość dynamiczna. Średnie maksymalne 14,4l - 100% w zimie (były mrozy do -15), krótkie odcinki (2,5km), styl jazdy umiarkowany - bez szaleństw ale jazda dość dynamiczna. Minimalne 5,6l - 100% trasa, jazda w granicach 90-110km/h, delikatne przyspieszanie, niżej zejść ze spalaniem nie potrafię. Generalnie spalanie jest w porządku - biorąc pod uwagę wiek i wielkość auta.
8,1
Renault 19 II
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
gazu pali mi 8,5 - 9 w mieście. więc jest całkiem Ok. oczywiście trzeba sobie dobrze wyregulować ten gaz, wielu ludzi się dziwi że pali im z 14l. Jak nie wyregulowałem sobie gazu, palił mi podobnie a buta miał jak na benzynie :P wystarczy poczytać na forum R19, jest wiele przydatnych porad co i jak. Na benzynie rzadko jeżdżę, ale podejrzewam że pali z 9l. w końcu gaźnikowiec.
9,5
Renault 19 II
Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Miałem Reńkę 4 miesiące na mieście 10 L LPG na trasie dokładnie nie sprawdzałem ale liczę że ok 9 L LPG/ na 100 km . Na zbiorniku gazu (30L) około 300 km. Myślę że dane są wiarygodne wole trochę zawyżyć niż zaniżyć. Auto wprawdzie nie nadaje się na wyścigi ale za to odpłaci się na stacji. Polecam, jeśli ktoś szuka czegoś taniego.

Usterki Renault 19 II

Liczba wpisów: 11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
  • Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
podwyższone obroty
  • Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
  • silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
  • Renault 19 II Hatchback
  • silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Renault 19 II Sedan