Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Hatchback 1.6 101KM 74kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Jakub
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 101KM 74kW
Ma swoje lata i jak na te lata to lata przyzwoicie. Serwis tej 16-latki obejmuje póki co średnio 3-4 wizyty na warsztacie w roku wyciągając z portfela zwykle jakieś 200-400 złotych za każdym razem (muszę przy tym zaznaczyć, że auto kupiłem w bardzo zaniedbanym stanie). Nie jest źle, spory rynek części używanych/zamienników, każdy majster sobie z nią poradzi. Mimo 2 poważnych usterek w trakcie jazdy udało się spokojnie wrócić na własnych kołach (około 50 km do warsztatu). Koszt przejechania 2000 kilometrów uwzględniając aktualną cenę gazu (1.99 zł/L) i średni koszt i odstęp między serwisowaniem szacowałbym na jakieś 400 złotówek. Najdłuższa pokonana trasa jednego dnia wynosiła jakieś 1000 km z prędkością 140-160 hm/h (do Krakowa i z powrotem, bezproblemowa). Auto jest dość nisko osadzone, jeśli ktoś zamierza nią pruć po naprawdę bardzo głębokich koleinach to musi być przygotowanym na spawanie tłumika :D. Temperatura -16 ostatniej zimy nie dawała się jakoś szczególnie we znaki. Jak na moje pierwsze auto jestem w zasadzie zadowolony (szczególnie jak gaz był po 1.60 ale to już dawno i nieprawda :-( ).
4,2
~Jakub
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 101KM 74kW
Ma swoje lata i jak na te lata to lata przyzwoicie. Serwis tej 16-latki obejmuje póki co średnio 3-4 wizyty na warsztacie w roku wyciągając z portfela zwykle jakieś 200-400 złotych za każdym razem (muszę przy tym zaznaczyć, że auto kupiłem w bardzo zaniedbanym stanie). Nie jest źle, spory rynek części używanych/zamienników, każdy majster sobie z nią poradzi. Mimo 2 poważnych usterek w trakcie jazdy udało się spokojnie wrócić na własnych kołach (około 50 km do warsztatu). Koszt przejechania 2000 kilometrów uwzględniając aktualną cenę gazu (1.99 zł/L) i średni koszt i odstęp między serwisowaniem szacowałbym na jakieś 400 złotówek. Najdłuższa pokonana trasa jednego dnia wynosiła jakieś 1000 km z prędkością 140-160 hm/h (do Krakowa i z powrotem, bezproblemowa). Auto jest dość nisko osadzone, jeśli ktoś zamierza nią pruć po naprawdę bardzo głębokich koleinach to musi być przygotowanym na spawanie tłumika :D. Temperatura -16 ostatniej zimy nie dawała się jakoś szczególnie we znaki. Jak na moje pierwsze auto jestem w zasadzie zadowolony (szczególnie jak gaz był po 1.60 ale to już dawno i nieprawda :-( ).
3,1
~M.G.
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 101KM 74kW
Auto od wyjazdu z salonu przez długie 7 lat było naprawę fajne. Nie moża było na nic narzekać. Jednak liczne naprawy po 200 tys. zburzyły obraz skody jako auta solidnego (nie uważam żeby to był jakiś kosmiczny przebieg). Nowa skrzynia do tego modelu to koszt 7000 zł (ASO)byłem skazany na szrot, więc jak nietrudno się domyślić była wymieniana dwa razy do tego masa mniejszych napraw, które w całości sprawiły, że nie mogłem patrzeć na to auto. Więc je sprzedałem. Nie wiem dlaczego producent przez pewien czas oferował Oktwkę z tym właśnie motorem z instalacją gazową - ten silnik się do tego nie nadaje po prostu.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Hatchback 1.6 101KM 74kW 1997-2002
7,8
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 101KM 74kW
Ekonomiczność Octavii z silnikiem 1.6 ma dwie twarze. Jedna to całkiem miła i przyjazna, druga już mniej. Ta miła i przyjazna, to koszty serwisu, i części zamiennych. Prosta, wręcz \"łopatologiczna\" konstrukcja sprawia, że serwis auta jest bardzo tani. Skoda w negatywnym znaczeniu \"nadrabia\" jednak spalaniem. W małym mieście, gdzie nie ma korków zejście poniżej 9l/100 jest raczej niemożliwe. W trasie waha się między 6l (spokojna przepisowa jazda do 90k/h) do 8-9l (szybka jazda autostradą, pow. 130km/h)
7,8
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 101KM 74kW
Octavia 1,6 SR 101 KM 1998\\1999 Miasto 8-11 litrów Druga wartość podana jest podczas ekstrymalnych korków gdzie ciężko wrzucić 3 bieg. Odcinki 10-50 kolometrów 7.0-8,2 w zależności od stylu jazdy z naciskiem na warunki na drodze. Najmniejsza wartość jaką pokazał komputer to 6,1 litra odcinek około 100 km prędkość 80-90 km\\h podzas ekonomicznej jazdy. Trasa przez całą Polskę ok 650 km 7,2 litra z tym że nie schodziłem poniżej stówki chyba że była taka potrzeba a raczej utrzymywałem prędkość w granicach 120-160 (zależało mi na czsie). Na trasie powyżej 100 km nigdy nie przekroczyłem 7,5 litra bez względu na prędkość nawet 160-190 km\\h. Osobą które przymierzają się do kupna a liczą się ze spalaniem informuje iż te 8-8,5 litra trzeba liczyć.
8,0
Skoda Octavia I
Hatchback 1.6 101KM 74kW
miasto9..przy ciezkiej nodze,niezjarala mi nigdy wiecej,na trasie kolo 7 sie miesci,naprawy w angli,porazka,niewidzisz co i jak ci robia,a kasuja jak za zboze,wiekszosc sam robie,na szczescie niepsuje sie zbytnio.kupilem za grosze,ale zato kumpel zuzyl do bolu wszystko,od suchego akumulatora,po wode w chlodnicy,i zamykanie bagaznikiem.ale wlozylem w nia troche i sie odwdziecza,nieboje sie zadnej trasy.

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Hatchback