Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Skoda Octavia

Lata produkcji: 1996 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy sedan zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć od trzeciej generacji pozycjonowany też pomiędzy segmentami C i D, a nawet bliżej klasy średniej. Model debiutował w 1996 roku, swoją nazwą nawiązując do auta wytwarzanego w fabryce Skody w latach 1959-1971. Nowa Octavia była pierwszym modelem czeskiej marki, który powstał w biurach konstrukcyjnych koncernu Volkswagen. Octavia od początku budowana jest na płycie podłogowej VW Golfa. Model okazał się dużym sukcesem marki – wyprodukowano go już w ponad 2,5 miliona egzemplarzy. Od 2013 roku na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Octavia III

Projektując swoje auta, Skoda za priorytet bierze ich użyteczność, spychając na boczny tor wszelkie ekstrawagancje. Nic więc dziwnego, że Octavia III nie jest samochodem, za którym podąża wzrok przechodniów. Mimo to, jej wygląd trudno uznać za wadę - jest spójny, konkretny, a dzięki prostym kształtom nie powinien się szybko zestarzeć. Charakterystyczną cechą nadwozia jest też jego wielkość - rozmiary znacznie przekraczają standardy segmentu C.

Pozbawione jakichkolwiek upiększeń jest także wnętrze Octavii. Jeśli jednak przymkniemy oko na nudny design, z miejsca pracy kierowcy będziemy ze wszech miar zadowoleni. Rzeczowy kokpit jest bajecznie prosty w obsłudze, zegary okazują się wzorowo czytelne, a za “kółkiem” łatwo zająć odpowiednią pozycję. Co więcej, rozglądając się wokół, docenimy dobrą widoczność, a naciskając na poszczególne elementy wnętrza - wysoką jakość wykończenia.

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z liftbackiem, czy z kombi, Skoda Octavia III. generacji imponuje ilością miejsca w środku. Podczas gdy przestrzeni z przodu jest po prostu dużo, swobodą ruchów zaoferowaną z tyłu auto deklasuje znakomitą większość rywali. Dodając do tego gigantyczny kufer, otrzymujemy produkt, który każe zastanowić się, czy warto dopłacać za limuzynę klasy średniej. Praktyczność bagażnika podnoszą punkty mocowania walizek i foremny kształt kufra, obniża za to próg powstający po złożeniu tylnej kanapy.

Podobnie jak inne samochody spod skrzydeł Grupy Volkswagena, rodzinna Skoda otrzymała zawieszenie o dość sztywnych nastawach. To oznacza nic innego, jak stabilne zachowanie auta podczas pokonywania zakrętów - nawet ciasne łuki nie wytrącają Octavii z równowagi, a w prowadzeniu pomaga niezły układ kierowniczy. Nieco lepszy mógłby być za to komfort resorowania - zwłaszcza słabsze wersje z belką skrętną na tylnej osi nie wszystkie nierówności wybierają z należytą skutecznością.

Podczas gdy pierwsza generacja kompaktowej Skody przyciągała do siebie przede wszystkim niskimi cenami, Octavia III tanim samochodem nie jest. Oczywiście nie oznacza to, że to samochód z górnej półki, ale większość rywali da się kupić taniej. Wyposażenie standardowe jest niezłe, ale fakt, że w liftbacku trzeba dopłacać (nawet w najdroższej specyfikacji!) za wycieraczkę tylnej szyby, trzeba uznać za nieporozumienie. Ogromnym plusem Skody jest za to niska utrata wartości - szczególnie w naszym kraju auto będzie można za parę lat sprzedać za naprawdę niezłą sumę.

Octavia II

Po wyglądzie zewnętrznym Skody Octavii II nietrudno rozpoznać jej prawdziwy charakter. Wystarczy jedno spojrzenie, aby dowiedzieć się, że nie mamy do czynienia z prestiżową limuzyną dla prezesa, a dużym środkiem transportu w sam raz dla rodziny. Przekonuje nas o tym bardzo zachowawcza stylistyka, w której próżno szukać designerskich “bajerów” (jedynie odmiana Scout wyróżnia się za sprawą plastikowych nakładek, osłon podwozia i podwyższonego prześwitu). Zresztą już sama gama wersji nadwoziowych informuje, że nie ekskluzywność, a funkcjonalność jest synonimem czeskiego auta - u boku praktycznego liftbacka w ofercie znajdziemy... jeszcze praktyczniejsze kombi.

Choć rodzinną Skodę pozycjonuje się w segmencie kompaktów (jej konstrukcja bazuje na mechanice Volkswagena Golfa V), pod względem wymiarów autu znacznie bliżej do modeli klasy średniej. Ma to swoje odzwierciedlenie w obszerności wnętrza. Rodzinnemu wykorzystaniu sprzyja nie tylko pokaźna ilość miejsca dla pasażerów, ale przede wszystkim oszałamiająco pojemna przestrzeń bagażowa. Próżno szukać klasowego konkurenta, który pomieściłby tyle walizek, trudno też szukać takiego, który oferowałby równie wysoką ładowność. Opisując użyteczność wnętrza, nie należy zapominać ponadto o wielu elementach wpływających na jego funkcjonalność - w kabinie pasażerskiej nie brakuje skrytek, a wykorzystanie kufra ułatwiają jego foremne kształty.

Przyjrzeliśmy się przestronności i funkcjonalności wnętrza Octavii, teraz pora sprawdzić, co ma do zaoferowania kierowcy kokpit. Nie będziemy jednak rozpisywać się na temat jego stylistyki, bowiem jest na tyle nieciekawa, że jej opis mógłby zadziałać jak tabletka nasenna. Zamiast tego przypatrzymy się, co oferuje w kwestiach użyteczności. A oferuje bardzo dużo. Mądrze rozmieszczone przyciski pokładowe sprawiają, że obsługa kokpitu jest banalnie prosta. Dzięki dużym, prostym zegarom na pochwałę zasługuje też czytelność. Jakość wykończenia wnętrza stoi na dobrym poziomie, aczkolwiek część elementów można byłoby wykonać staranniej.

A jak Skoda Octavia II wygląda w kategorii zachowania podczas jazdy? Jednym słowem - doskonale. Zawieszenie nie tylko stabilnie trzyma się drogi na zakrętach, ale i skutecznie pochłania to, czego nie zdążyli poprawić drogowcy. Wysoką notę trzeba ponadto przyznać układowi kierowniczemu - działa on precyzyjnie, dzięki czemu przednie koła posłusznie wykonują polecenia wydawane za pomocą kierownicy. Nie bez znaczenia jest też spotykany w odmianach kombi napęd na cztery koła, który pozwala dojechać tam, gdzie zwykła “osobówka” nie miałaby szans.

Na rynku nowych aut Octavia II. generacji robiła furorę i także po przejściu na emeryturę pozostała bardzo poszukiwanym towarem. Niestety, to sprawia, że jej ceny są nieprawdopodobnie wręcz wysokie. Inaczej sprawa wygląda z kosztami eksploatacji - wybierając którąś z najprostszych wersji silnikowych (najlepiej benzynową 1.6 8V lub wysokoprężną 1.9 TDI) w przyzwoitym stanie technicznym, zapewniamy sobie nieczęste i niedrogie wizyty w warsztatach. Motory FSI, TFSI, TSI i 2.0 TDI są już niestety dużo bardziej wymagające, a niezależnie od odmiany kompaktowa Skoda cierpi na usterki wyposażenia wnętrza i elementów skrzyni biegów.

Octavia I

Wystarczy krótki kontakt z Octavią, aby uświadomić sobie, że to wzorcowy przykład przewagi treści nad formą. Jej nadwozie prezentuje się wyjątkowo monotonnie, ale dzięki temu, że ma proste kształty i było oferowane w wersjach liftback i kombi, przekonuje do siebie funkcjonalnością. Podobnie jest z wnętrzem, które z jednej strony odpycha nudnym wyglądem i nieciekawymi materiałami, a z drugiej przyciąga czytelnością i ergonomią obsługi. Kabina punktuje też pokaźną ilością miejsca z przodu i gigantycznym wręcz bagażnikiem, jednak do miana rodzinnego ideału brakuje jej większej przestrzeni na tylnej kanapie.

Nabywcy kompaktowej Skody zdecydowanie najchętniej wybierali wersje z silnikami TDI. Nic w tym dziwnego, bo to dynamiczne, bardzo oszczędne, a na dodatek wyjątkowo trwałe konstrukcje. Szkoda tylko, że pracują bardzo głośno, a na rynku coraz trudniej znaleźć niewyeksploatowany egzemplarz. Bezpieczniejszym wyborem wydaje się więc benzynowy motor 1.6 - nieszczególnie żwawy, ale bardzo tani w eksploatacji (nieczęste i proste naprawy, znakomita współpraca z LPG). Zawieszenie czeskiego modelu zapewnia niezłe właściwości jezdne na zakrętach, jednak mogłoby być bardziej komfortowe.

Używana Skoda Octavia I. generacji cieszy się dużą popularnością, ale rynek obfituje w egzemplarze z niebotycznymi przebiegami. Kiedy jednak ominiemy zajeżdżone auta, te z nieudanym silnikiem 1.4 oraz te w najwyższych specyfikacjach wyposażenia, będziemy cieszyć się ze spokojnej eksploatacji. Samochód psuje się stosunkowo rzadko (pomijając awarie wyeksploatowanych silników, czasem pojawiają się wycieki oleju, szwankuje elektryka i zużywają się drobne elementy zawieszenia), a koszty znakomitej większości części są śmiesznie niskie.

Dane techniczne Skoda Octavia

Silniki

Moc silników 60-230 KM

Poj. silników 1 197-1 984 cm3

Prędkość maks. 156-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,8-19,4 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Skoda Octavia

Średnia ocena modelu

na podstawie 2187 opinii

4.06

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Koszty utrzymania

+ Silnik

+ Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Widoczność

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (78%)
NIE (22%)

Wybrane oceny kierowców Skoda Octavia

Mój opis będzie w miarę wyczerpujący - mam nadzieję że przyda się komuś kto będzie planował zakup tego samochodu. Sam ... więcejczegoś takiego szukałem i niestety nie znalazłem. Odpowiem na każde pytanie na priv email. Najpierw motywy zakupu - miałem poprzednio Octavie 1, którą zaliczyłem dzwona nie nadającego się wg PZU do naprawy. Mimo tego znajomy mechanik i kolega namówili mnie na naprawę. Samochodem jeździłem 5 lat - 130k przejechane - nigdy żadnych problemów nie zanotowałem - ba , nawet żadnych napraw nie robiłem. Kiedy zacząłem rozglądać się za nowym autkiem, akurat tak się złożyło że miała być premiera 3ki. Poczekałem na kombi (czerwiec 2013) bo ma 2ke dzieciaków - innego auta zresztą sobie nie wyobrażam, kwestia wygody i użyteczności. Nie lubię opli/fordów/włoskich/francuskich itd. audi i bmw poza moim zasięgiem. Mogłem sobie pozwolić na nowe autko bo na leasingu jest a Skoda jest tania w ekploatacji i napraw przynajmniej w o1 nie było. O samym samochodzie - jest nieźle , kilka szczegółów mnie denerwuje ale nie jest to nic takiego uniemożliwiającego fajne użytkowanie. O tym może później. Więc 4/5. ukryj
dodano 10.12.2013 przez
Jeżeli po 6 latach użytkowania samochód za ponad 85 tys. PLN nadaje się na złom to wszystkie zalety dotyczące auta ... więcejstają sie nie ważne. Przez 6 lat na wiosnę i na jesieni regularnie oddawałem samochód do naprawy z powodu większych lub mniejszych usterek. Koszt średni napraw na rok to ok 2 - 8 tys. PLN. Kupując samochód brałem pod uwagę, że koszty eksploatacyjne będą ale że, aż tak wysokie. Nie sądziłem jednak, że będzie to studnia bez dna. Po 6 latach na przeglądzie 127 tys. samochód po prostu się rozsypał i koszt sugerowanych prze serwis napraw przekroczył jego aktualną wartość. Dalsze remontowanie go nie ma sensu. Nie mam sumienia również tego 6 letniego Ekskluzywnego złomu sprzedać nikomu. W dodatku serwis beznadziejny. Chamska obsługa reklamacji w Skodzie Polska. Na wszystkie usterki jedno wyjaśnienie - przez pierwsze 2 lata zgodnie z prawem naprawy są wykonywane na gwarancji, po 2 latach finansuje je właściciel. Na pytanie dlaczego ich jest aż tyle prosta odpowiedź - przecież ten samochód tak ma. Nikt w serwisie się nawet nie dziwi, że ten samochód jest tak awaryjny!!!! Samochód, któremu mówię kategoryczne nie. Jakość, a w zasadzie jej brak z czasów początków motoryzacji XX w, obsługa serwisowa jak za komuny. Wcześniej jeździlem Renault - bezawaryjna. Do skody nie wsiądę już nigdy choćby w promocji dali mi go za darmo. Studnia bez dna dla cierpliwych. ukryj
dodano 08.02.2013 przez
W stosunku do poprzedniczki na plus. To mój pierwszy samochód benzynowy i jestem bardzo mile zaskoczony mocą i spalaniem. Nie ... więcejmożna za tą cenę oczekiwać jakości BMW czy Audi. Jak na swoją cenę auto wykonane jest ok. Nie zauważyłem jakiś rażących mankamentów. Wielowachacz spisuje się rewelacyjnie na zakrętach. Spalanie bardzo mnie zadowala. Użytkuję auto zazwyczaj w terenie zabudowanym spalanie średnio 6,8 - 7,5. Na trasie przy normalnej jeździe zejdzie poniżej 6 litrów. Pakiet sport dynamic, warty swojej ceny i polecam bo siedziska rewelacyjne. Pakiet amazing opłacalny, aczkolwiek ksenony nie świecą tak ładnie jak nowa technologia ledowa zaproponowana przez Seata czy mercedesa ;). ukryj
dodano 19.12.2013 przez
Generalnie oceniając starałem się wziąć pod uwagę klasę auta. Skoda robi solidne konstrukcje, wydaje mi się, że coraz ładniejsze, w klasycznej ... więcejformie. Rozumiem, że można się pieklić, że nie jeździ jak Mercedes, ale to przecież Skoda. Dla mnie jednym z koronnych argumentów była cena serwisu i napraw. Chciałbym pojeździć tym autem kilka lat, liczę, że kiedy zacznie się psuć naprawy nie będą drogie - tak jak jest to w przypadku poprzednich Octavii. Jest to uraz po Fordzie Focusie II, który mnie prawie puścił z torbami. Auto spełniło moje oczekiwania, więc je kupiłem. ukryj
dodano 29.08.2013 przez
Zobacz oceny Skoda Octavia Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Skoda Octavia

Pb
4,27 - 13,13
Na podstawie 692 raportów spalania
ON
3,80 - 10,47
Na podstawie 1214 raportów spalania
LPG
6,00 - 13,33
Na podstawie 216 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Skoda Octavia

przejechane ok. 18tys od nowości W moich oczach super!!! połączenie DSG i tempomatu jest ideałem. Tempomat dla manuala to inna historia ... więceji zupełnie nieporównywalna. Proszę nie słuchać historyjek, że automat pali więcej! To jest dwusprzęgłowa skrzynia i wcale więcej nie pali. Wszystko zależy od stylu jazdy ja napiszę o moim. Generalnie jeżdżę oszczędnie, bo często po mieście i to sporo jak na amatora 20-25 tysięcy rocznie. W mieście w ok. 60-70% korzystam z tempomatu, ustawiam prędkość zwykle na ok. 57-59 kmh aby nie być zawalidrogą jednocześnie nie łamać przepisów (rażaco :))). Spalanie przy moim stylu jazdy, to jeśli nie ma korków nie przekracza średnio na rozgrzanym silniku 5,0 l/100km, zaczynam się denerwować jak oscyluję w granicach 5,5 l/100km w zimie trzeba dodać pół litra na rozgerzanie silnika a potem jest ok. Jak czasami mnie ponosi to oczywiście 6,5-7,0 osiągam ale przyjemność z przyśpieszania bez szarpnięć jest warta szczególnie, że żona czy teściowa nie powie mi, że szarpię :))). W trasie, jeśli ustawiam tempomat na przelotowej tirów 85-100,00 to spalanie nie przekracza 4,0 l/100km. Minimalne spalanie jakie zanotowałem na trasie miarodajnej czyli pow. 100km to było ok. 3,6 ale przy prędkości max 85kmh równo z tirami albo nawet i wolniej. Poskromieniem przyciskania pedału gazu jest tempomat, który to również chroni przed presją innych kierowców :)). Przy prędkości maksymalnej ok. 190kmh, bo i taką osiągnąłem kiedy poniosło mnie na autostradzie i przyczepiłem się do innych szaleńców spalania wolałem nie oglądać ale było to dużo :)! Przy 130 kmh jest jeszcze znośnie, bo ok. do 6,0 l/kmh powyżej 140 kmh zaczynam się denerwować spalaniem :))). Podsumowanie; 1. 1,6 cr jest wg mnie ok. 2. Chcesz oszczędzić na paliwie, to polecam ale i tak spalanie zależy od Twojej nogi ;). 3. W oszczędzaniu paliwa pomoże Ci tempomat i dsg. PS. przy ustawieniu tempomatu na konkretną prędkość elektronika skrzyni dobiera odpowiedni bieg na wzniesieniach czyli na płaskim masz np. D7 a pod górę może być D6 czyli przy stałej prędkości masz zbliżone obroty silnika i go nie dusisz ;) ukryj
dodano 16.09.2012 przez
Używam auta zawodowo. A więc na trasie katowickiej Warszawa (w zasadzie Janki) - Częstochowa przy 90 km/h (2000 obr/min.) spalanie ... więcej4,2 l/100 km, przy 110 km/h (2500 obr/min.) spalanie 4,8 - 5,1 l/100 km, przy 130 km/h (ok.2900 obr/min.) spalanie 5,8 - 6,1 l/100 km. Spalanie znacznie wzrasta powyżej 3000 obr/min. Ważne, aby zmieniać biegi w okolicach 2000 ob/min. i pamiętać, że najwyższy moment obrotowy auto osiąga w zakresie 1600-2200 obr/min. Spalanie niestety wzrasta w zależności od trasy. Np na trasie W-wa - Gdańsk (trasa nr 7) należy podane wartości podnieść o około 0,2-0,4 l/100 km ze względu na dużą ilość przejazdów przez małe miejscowości, trudniejsze wyprzedzanie (trzeba przycisnąć). Największe spalanie uzyskalem jadąc do Chorwacji. Z Warszawy do Zadaru (1350 km) i było to 7,2 l/100 km. Ale wtedy jechałm w 4 osoby, z bagażami, włączona klimatyzacja i miejscowo (na autostradach) osiągałem 180 km/h. Komputer pokazał średnią prędkość 112 km/h (a więc sporo) a zużycie paliwa właśnie 7,2 l/100 km. W mieście przy normalnej jeździe (z umiarkowaną ilością korków) wynik 6-6,5 l/100 km jest normalnym wynikiem. Jadąc w dużych korkach (10 km przez ...godzinę) spalanie ciut poniżej 10 l/100 km (ale wiadomo: jedynka, dwójka, stoimy). Jeżdżąc bardzo delikatnie po mieście, bez korków, stosując ecodriving udało mi się raz uzyskać 5,4 l/100 km. Wnioski są proste: jeździć w zakresie 1800-2000 obr/min., w trasie najlepiej w okolicach 90-110 km/h i mamy naprawdę niezłe wyniki. Reasumując: zbiornik paliwa ma 50 litrów i bez większego problemu przejżdżam do zaświecenia się "komornika" 850 km. Jak na tak spore auto, tak dynamiczny silnik, to jest naprawdę dobrze. Dodam, że zamiennie jeżdżę Clio 1,5 DCI (86 KM). Spalanie ma niższe, to fakt, ale dynamika jest dużo gorsza chyba, że wrzucę auto powyżej 3000 obr/min. (przy wyprzedzaniu na trasie), a to już wg mnie ciut za duże obroty, jak na diesla. TDI, to wg mnie ruska technologia: nie gniotsa, nie łamiotsa :-). Przymierzam się do SuperB 2,0 TDI 170 KM i nie chcę żadnych japończyków, niemców, francuzów. ukryj
dodano 15.03.2009 przez
Mój samochód przy spokojnym dojeździe do pracy (7km w jedna stronę) latem spala ok 5,16 l/100km a zimą wzrasta przy ... więcejmrozach do 6,2. Najniższe spalanie jakie uzyskałem tym samochodem to 4,6 l/100km - trasa 450km przy spokojnej jeździe pokonana w 7 godz 10 minut, 5 osób na pokładzie i ok 60 km na klimatyzacji; ale na dokładnie na tej samej trasie w 5 osób, na klimie 90% drogi, dynamiczna i szybka jazda (czas przejazdu 6 godz) spalanie 5,2 l/100km. Pisząc szybka jazda mam na myśli zawsze szybciej niż to było dozwolone przez znaki drogowe, ponieważ średnia prędkość przejazdu jak się okazuje przez Polskę to pewnie 45km/h, ponieważ większość dróg którymi jechałem prowadziła przez teren zabudowany (zwykle drogi krajowe), a w dodatku w wielu miejscach w kiepskim stanie tzn. tam gdzie było ograniczenie 40km/h stan nawierzchni wymuszał czasem wolniejszą jazdę, podobnie z terenem niezabudowanym do 90km/h jechałem kilka kilometrów np. 80-ką. Ot taka nasza Polska rzeczywistość. Aha jeszcze opis jednej długiej trasy mianowicie 470km, ale tym ok 190 km to drogi krajowe reszta tj. 280km to autostrada ze Śląska do Wrocławia w czasie poniżej 5 godzin (4h 50min) Średnia prędkość to prawie 100km/h. Opis przebiegu trasy: dragami krajowymi to jak to drogami krajowymi 70, 80, 100, 110 km/h, ale autostradą to 130 z początku, później 140 bo tyle wolno a później i 160 kawałkami a i nawet 190 dla przedmuchania turbiny. no i po powrocie do domu tj, po ok 470km tam + 470km powrót do domu + ok 20km na miejscu w zbiorniku nie zaświeciła jeszcze rezerwa a tak na oko to paliwa było jeszcze na ok 70km do rezerwy więc zasięg ok 1030km od pełnego baku do rezerwy (czyli 43 litry ON) co przekłada się na mało wiarygodny wynik, ale może jeszcze kiedyś będe miał okazje sprawdzić go w takiej trasie. ukryj
dodano 26.01.2012 przez
Tu można napisać książkę, więc wpierw przeglądy (tylko w ASO). Robię co 15000 km, a więc nie korzystam z wydłużonych ... więcejmiędzy okresów (nikt mi nie wytłumaczy, że przegląd co 30000 km jest dobry dla auta). Niby jest taniej niż w innych autach tej klasy, ale przeciętny przegląd, co 15000 km, tzw. olejowy (oleje, filtry), to koszt około 600-700 PLN. Co 30000 km koszt około 800-900 PLN. Co 60000 km trzeba wymienić olej w skrzyni biegów (DSG), co kosztuje około ...600-700 PLN!!! I to dużo za dużo. Wchodzi chyba ponad 6 litrów (na pewno około 6). Przy 90000 km wymiana rozrządu (później co 60000 km). A przegląd przy 90000 km, czyli filtry, oleje, rozrząd kosztowało ...2700 PLN. Trochę za dużo. Ta sama czynność poza ASO, to koszt około 1800 PLN (sam kompletny rozrząd kosztuje około 800 PLN). No i spalanie. Po mieście (jeżdżę raczej rzadko i ...jak emeryt, bo i tak wszyscy dojedziemy w tym samym czasie) można osiągnąć nawet 7l, ale to wymaga dużego wysiłku. Najczęściej około 8,5-9l, ale zdarza się też 10l, co zależy od korków (Warszawa). W trasie przy normalnej jeździe, to około 6 litrów. Można uzyskać także spalanie na poziomie 4,5 litra, ale trzeba stosować tzw. eco driving - sprawdziłem na trasie W-wa - Gdańsk, gdzie nie przekroczyłem 100 km/h. Uśredniając, jeżeli ktoś chce brać pod uwagę spalanie, to w mieście należy liczyć 8,5-9 litrów, w trasie 6-6,5 litra. Wtedy się nie zawiedzie. Przy jeździe autostradowej z prędkością stałą 155 km/h (wtedy obroty silnika są prze 3000 rpm), na tempomacie, to 7-7,2 litra (4 osoby, włączona klimatyzacja, trasa ponad 2000 km na południe Europy). Ważne: tempomat podwyższa spalanie o około 0,2 do nawet 0,5 litra. Sam nie wierzyłem, ale sprawdziłem niejednokrotnie. ukryj
dodano 19.12.2011 przez
(UWAGA Wersja GreenLine - 1 na mazowszu, a druga w Polsce, po tej z testu w AutoŚwiecie) Autocentrum ma braki(chociażby ... więcejmodel nadwozia to nie jest kombi tylko sedan po faceliftingu). Spalanie tego auta jest niesamowite. Średnie spalanie 70km do warszawy przy prędkościach 120 i wyprzedzaniu oraz po warszawie(rozkład czasowy to mniej wiecej 50 minut do warszawy i pół godziny po warszawie - w jedna stronę) to 5.0l (tak samo pokazuje komputer jak i wychodzi z wyliczeń). Maksymalne spalanie jakie podałem to było w zimie przy -15 stopniach, stanie w korkach( za zimno na system start/stop) zrywna jazda po warszawie i poza nią. Więcej nie dało się nią spalić jeżdżąc zrywnie(ale racjonalnie). Co do minimalnego spalania to 3.9 było na normalnej trasie wymienionej wcześniej, ale 2.8 również jadąc tylko w trasie z rozgrzanym silnikiem - 60 km z predkością zmienną(maks 60-70) , ale zachowaniem zasad eko jazdy i jazdą na (UWAGA) 4-ce. Jadąc z Jeleniej góry do Warszawy osiągnąłem spalanie rzędu 3.2 z prędkością średnią 74km/h. Czyli jechałem praktycznie cały czas 90-100. Auto obecnie ma zrobione 40 tysięcy kilometrów i jedyny wydatek poza paliwem i płynem do spryskiwaczy to przegląd po 30 tys. Miałem jeden problem z czujnikami parkowania, ale to naprawili w ramach gwarancji na przeglądzie. Odnośnie komfortu jazdy, to auto jest niesamowicie ciche. Można spokojnie wsłuchać się toczenie się opon przy prędkościach rzędu 80-90km/h. W aucie siedzi się wygodnie, nawet w długich trasach. Dynamika w tym samochodzie również jest bardzo pozytywnie zaskakująca. Silnik ma 105 km i 250 Nm już przy 1500obr/min co przy krótkich przyspieszeniach od niskich obrotów daje spore możliwosci. ukryj
dodano 27.10.2012 przez
Zobacz raporty spalania Skoda Octavia Dodaj raport spalania

Publikacje o Skoda Octavia

Przeczytaj pozostałe 86 publikacje o Skoda Octavia

Newsy o Skoda Octavia

Przeczytaj pozostałe 59 newsów o Skoda Octavia

Generacje Skoda Octavia

Nowe Skoda Octavia

nowe Skoda Octavia
Skoda Octavia
ceny od 62 100 zł do 132 950

Skoda Octavia III Scout 1.8 TSI 180KM od 2014

w pakiecie Scout

w cenie katalogowej brutto

115 400 zł

Wyposażenie standardowe
Tapicerka – Scout
Sygnalizacja niezamkniętych drzwi
Dezaktywacja poduszki bezpieczeństwa pasażera z przodu
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet na bezdroża (0 zł)
Pakiet Simply Clever dla GSM (200 zł)
Pakiet Simply Clever dla GSM dla wielofunkcyjnej podłogi bagaznika (100 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet na bezdroża (0 zł)
Pakiet Simply Clever dla GSM (200 zł)
Pakiet Simply Clever dla GSM dla wielofunkcyjnej podłogi bagaznika (100 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 128 oferty Skoda Octavia

Dealerzy Skoda

MARSZAŁEK

P.H.-U. M & M MARSZAłEK Skoda Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 70/72

Więcej

PLICHTA - Aleksander Plichta

Plichta - Aleksander Plichta Skoda Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Grunwaldzka 339

Więcej

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT Skoda Tychy

śląskie, Tychy, Begonii 12

Więcej

AUTO VIVA

SUNNY SP.Z O.O. Skoda Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 249

Więcej

ELCAR SP. Z O.O.

Elcar Sp. z o.o. - Autoryzowany Salon i Serwis Škoda Auto nr 14

dolnośląskie, Wrocław, Grunwaldzka 49-51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Skoda Octavia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

19 400

Przejechany dystans

2 909 245 zł

Zatankowanego paliwa

681 075 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 942

Wydanych pieniędzy

813 816 zł

Średnie wydatki na auto

1 518 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

4 727

Wydanych pieniędzy

1 589 074 zł

Średnie wydatki na auto

2 965 zł

ZOBACZ 536 dzienników kosztów Skoda Octavia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Skoda Octavia

Liczba wpisów: 53
komentarzy(25)
komentarzy(51)
komentarzy(15)
komentarzy(12)
komentarzy(9)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Skoda Octavia dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Skoda Octavia

Liczba wpisów: 89
Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy ... więcejSolaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie. ukryj
dodano 27.01.2009 przez
Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG ... więcejpo przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG ukryj
dodano 19.11.2011 przez
Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto ... więcejdopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi. ukryj
dodano 16.06.2011 przez
stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik ... więcejmusi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka. ukryj
dodano 15.07.2013 przez
Przejechałem 160 tys na gazie, spalanie latem 9,5 litra, zimą 8,6 litra gazu, klima tronic cały czas włączony więc on ... więcejbardziej zabiera moc. Im większy przebieg na gazie to spalanie troszkę wzrasta. Jestem zadowolony trzeba o instalację dbać i regularnie serwisować i tankować na dobrych stacjach. Ja najniższe spalanie gazu mam gdy zatankuje na Shell ale jest drogi gaz wiec wolę Orlen. Jedyny problem jaki się wziął po zainstalowaniu LPG to zaczął brać olej i tak z czasem jego apetyt wzrasta ale na razie nic nie robię bo się nie opłaca. Zobaczymy z czasem ukryj
dodano 04.01.2015 przez
WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY ... więcejI OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA ukryj
dodano 04.02.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia

Ciekawostki
dodano 08.10.2012 przez
Mało kto wie, ale Skoda Octavia zadebiutowała po raz pierwszy nie w roku 1996 a w roku 1959. Model był napędzany silnikiem 40KM i osiągał…
dodano 23.08.2011 przez
4 sierpnia 2007 z Placu Czerwonego w Moskwie ruszyła ekspedycja Škoda Octavia Scout Experience 2007. 20 sierpnia po 17 dniach podróży, w czasie których pokonano…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą