Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia

Kompaktowy sedan zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć od trzeciej generacji pozycjonowany też pomiędzy segmentami C i D, a nawet bliżej klasy średniej. Model debiutował w 1996 roku, swoją nazwą nawiązując do auta wytwarzanego w fabryce Skody w latach 1959-1971. Nowa Octavia była pierwszym modelem czeskiej marki, który powstał w biurach konstrukcyjnych koncernu Volkswagen. Octavia od początku budowana jest na płycie podłogowej VW Golfa. Model okazał się dużym sukcesem marki – wyprodukowano go już w ponad 2,5 miliona egzemplarzy. Od 2013 roku na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Generacje Skoda Octavia

  • Wybierz generację: Skoda Octavia III (2013 - teraz)
    Skoda Octavia III
    Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna - widok z przodu Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna - widok z przodu Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna - widok z przodu Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna - kokpit

    Skoda Octavia III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. W porównaniu do swoich poprzedników, Octavia zwiększyła swoje rozmiary, przez, co, biorąc też pod uwagę debiut kompaktowego modelu Rapid, naturalnie przesuwa...

    więcej o Skoda Octavia III

  • Wybierz generację: Skoda Octavia II (2004 - 2013)
    Skoda Octavia II
    Skoda Octavia RS z zewnątrz - widok z przodu Skoda Octavia RS z zewnątrz - widok z przodu Skoda Octavia RS z zewnątrz - widok z przodu

    Skoda Octavia II

    Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2013. Pod względem stylistycznym Octavia, zaprojektowana przez Thomasa Ingenlatha i Petera Woudę, zbliżyła się do flagowego auta Skody – Superb (podobny kształt świateł oraz większe rozmiary osłony...

    więcej o Skoda Octavia II

  • Wybierz generację: Skoda Octavia I (1996 - 2010)
    Skoda Octavia I
    Skoda Octavia I - koło Skoda Octavia I - emblemat boczny Skoda Octavia I - widok z przodu Skoda Octavia I - kokpit Skoda Octavia I - panel sterowania wentylacją i nawiewem Skoda Octavia I - nawigacja gps

    Skoda Octavia I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała na rynku w 1996 roku. Zbudowano go na platformie podłogowej Volkswagena Golfa IV. Od początku model cieszył się dużą popularnością (również w Polsce, gdzie był jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie)....

    więcej o Skoda Octavia I

Octavia III

Projektując swoje auta, Skoda za priorytet bierze ich użyteczność, spychając na boczny tor wszelkie ekstrawagancje. Nic więc dziwnego, że Octavia III nie jest samochodem, za którym podąża wzrok przechodniów. Mimo to, jej wygląd trudno uznać za wadę - jest spójny, konkretny, a dzięki prostym kształtom nie powinien się szybko zestarzeć. Charakterystyczną cechą nadwozia jest też jego wielkość - rozmiary znacznie przekraczają standardy segmentu C.

Pozbawione jakichkolwiek upiększeń jest także wnętrze Octavii. Jeśli jednak przymkniemy oko na nudny design, z miejsca pracy kierowcy będziemy ze wszech miar zadowoleni. Rzeczowy kokpit jest bajecznie prosty w obsłudze, zegary okazują się wzorowo czytelne, a za “kółkiem” łatwo zająć odpowiednią pozycję. Co więcej, rozglądając się wokół, docenimy dobrą widoczność, a naciskając na poszczególne elementy wnętrza - wysoką jakość wykończenia.

Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z liftbackiem, czy z kombi, Skoda Octavia III. generacji imponuje ilością miejsca w środku. Podczas gdy przestrzeni z przodu jest po prostu dużo, swobodą ruchów zaoferowaną z tyłu auto deklasuje znakomitą większość rywali. Dodając do tego gigantyczny kufer, otrzymujemy produkt, który każe zastanowić się, czy warto dopłacać za limuzynę klasy średniej. Praktyczność bagażnika podnoszą punkty mocowania walizek i foremny kształt kufra, obniża za to próg powstający po złożeniu tylnej kanapy.

Podobnie jak inne samochody spod skrzydeł Grupy Volkswagena, rodzinna Skoda otrzymała zawieszenie o dość sztywnych nastawach. To oznacza nic innego, jak stabilne zachowanie auta podczas pokonywania zakrętów - nawet ciasne łuki nie wytrącają Octavii z równowagi, a w prowadzeniu pomaga niezły układ kierowniczy. Nieco lepszy mógłby być za to komfort resorowania - zwłaszcza słabsze wersje z belką skrętną na tylnej osi nie wszystkie nierówności wybierają z należytą skutecznością.

Podczas gdy pierwsza generacja kompaktowej Skody przyciągała do siebie przede wszystkim niskimi cenami, Octavia III tanim samochodem nie jest. Oczywiście nie oznacza to, że to samochód z górnej półki, ale większość rywali da się kupić taniej. Wyposażenie standardowe jest niezłe, ale fakt, że w liftbacku trzeba dopłacać (nawet w najdroższej specyfikacji!) za wycieraczkę tylnej szyby, trzeba uznać za nieporozumienie. Ogromnym plusem Skody jest za to niska utrata wartości - szczególnie w naszym kraju auto będzie można za parę lat sprzedać za naprawdę niezłą sumę.

Octavia II

Po wyglądzie zewnętrznym Skody Octavii II nietrudno rozpoznać jej prawdziwy charakter. Wystarczy jedno spojrzenie, aby dowiedzieć się, że nie mamy do czynienia z prestiżową limuzyną dla prezesa, a dużym środkiem transportu w sam raz dla rodziny. Przekonuje nas o tym bardzo zachowawcza stylistyka, w której próżno szukać designerskich “bajerów” (jedynie odmiana Scout wyróżnia się za sprawą plastikowych nakładek, osłon podwozia i podwyższonego prześwitu). Zresztą już sama gama wersji nadwoziowych informuje, że nie ekskluzywność, a funkcjonalność jest synonimem czeskiego auta - u boku praktycznego liftbacka w ofercie znajdziemy... jeszcze praktyczniejsze kombi.

Choć rodzinną Skodę pozycjonuje się w segmencie kompaktów (jej konstrukcja bazuje na mechanice Volkswagena Golfa V), pod względem wymiarów autu znacznie bliżej do modeli klasy średniej. Ma to swoje odzwierciedlenie w obszerności wnętrza. Rodzinnemu wykorzystaniu sprzyja nie tylko pokaźna ilość miejsca dla pasażerów, ale przede wszystkim oszałamiająco pojemna przestrzeń bagażowa. Próżno szukać klasowego konkurenta, który pomieściłby tyle walizek, trudno też szukać takiego, który oferowałby równie wysoką ładowność. Opisując użyteczność wnętrza, nie należy zapominać ponadto o wielu elementach wpływających na jego funkcjonalność - w kabinie pasażerskiej nie brakuje skrytek, a wykorzystanie kufra ułatwiają jego foremne kształty.

Przyjrzeliśmy się przestronności i funkcjonalności wnętrza Octavii, teraz pora sprawdzić, co ma do zaoferowania kierowcy kokpit. Nie będziemy jednak rozpisywać się na temat jego stylistyki, bowiem jest na tyle nieciekawa, że jej opis mógłby zadziałać jak tabletka nasenna. Zamiast tego przypatrzymy się, co oferuje w kwestiach użyteczności. A oferuje bardzo dużo. Mądrze rozmieszczone przyciski pokładowe sprawiają, że obsługa kokpitu jest banalnie prosta. Dzięki dużym, prostym zegarom na pochwałę zasługuje też czytelność. Jakość wykończenia wnętrza stoi na dobrym poziomie, aczkolwiek część elementów można byłoby wykonać staranniej.

A jak Skoda Octavia II wygląda w kategorii zachowania podczas jazdy? Jednym słowem - doskonale. Zawieszenie nie tylko stabilnie trzyma się drogi na zakrętach, ale i skutecznie pochłania to, czego nie zdążyli poprawić drogowcy. Wysoką notę trzeba ponadto przyznać układowi kierowniczemu - działa on precyzyjnie, dzięki czemu przednie koła posłusznie wykonują polecenia wydawane za pomocą kierownicy. Nie bez znaczenia jest też spotykany w odmianach kombi napęd na cztery koła, który pozwala dojechać tam, gdzie zwykła “osobówka” nie miałaby szans.

Na rynku nowych aut Octavia II. generacji robiła furorę i także po przejściu na emeryturę pozostała bardzo poszukiwanym towarem. Niestety, to sprawia, że jej ceny są nieprawdopodobnie wręcz wysokie. Inaczej sprawa wygląda z kosztami eksploatacji - wybierając którąś z najprostszych wersji silnikowych (najlepiej benzynową 1.6 8V lub wysokoprężną 1.9 TDI) w przyzwoitym stanie technicznym, zapewniamy sobie nieczęste i niedrogie wizyty w warsztatach. Motory FSI, TFSI, TSI i 2.0 TDI są już niestety dużo bardziej wymagające, a niezależnie od odmiany kompaktowa Skoda cierpi na usterki wyposażenia wnętrza i elementów skrzyni biegów.

Octavia I

Wystarczy krótki kontakt z Octavią, aby uświadomić sobie, że to wzorcowy przykład przewagi treści nad formą. Jej nadwozie prezentuje się wyjątkowo monotonnie, ale dzięki temu, że ma proste kształty i było oferowane w wersjach liftback i kombi, przekonuje do siebie funkcjonalnością. Podobnie jest z wnętrzem, które z jednej strony odpycha nudnym wyglądem i nieciekawymi materiałami, a z drugiej przyciąga czytelnością i ergonomią obsługi. Kabina punktuje też pokaźną ilością miejsca z przodu i gigantycznym wręcz bagażnikiem, jednak do miana rodzinnego ideału brakuje jej większej przestrzeni na tylnej kanapie.

Nabywcy kompaktowej Skody zdecydowanie najchętniej wybierali wersje z silnikami TDI. Nic w tym dziwnego, bo to dynamiczne, bardzo oszczędne, a na dodatek wyjątkowo trwałe konstrukcje. Szkoda tylko, że pracują bardzo głośno, a na rynku coraz trudniej znaleźć niewyeksploatowany egzemplarz. Bezpieczniejszym wyborem wydaje się więc benzynowy motor 1.6 - nieszczególnie żwawy, ale bardzo tani w eksploatacji (nieczęste i proste naprawy, znakomita współpraca z LPG). Zawieszenie czeskiego modelu zapewnia niezłe właściwości jezdne na zakrętach, jednak mogłoby być bardziej komfortowe.

Używana Skoda Octavia I. generacji cieszy się dużą popularnością, ale rynek obfituje w egzemplarze z niebotycznymi przebiegami. Kiedy jednak ominiemy zajeżdżone auta, te z nieudanym silnikiem 1.4 oraz te w najwyższych specyfikacjach wyposażenia, będziemy cieszyć się ze spokojnej eksploatacji. Samochód psuje się stosunkowo rzadko (pomijając awarie wyeksploatowanych silników, czasem pojawiają się wycieki oleju, szwankuje elektryka i zużywają się drobne elementy zawieszenia), a koszty znakomitej większości części są śmiesznie niskie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Silniki Skoda Octavia

Skoda Octavia II - jaki silnik wybrać?

Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia RS 2.0 TSI - dyskrecja gwarantowana
 
Nasz test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM

Skoda produkuje samochody przede wszystkim rodzinne - o dobrym stosunku ceny do jakości. Złośliwi mogą jednak zarzucić im nudę. To chyba właśnie dla nich tworzone są modele z serii RS - jak testowana przez nas dzisiaj Octavia. Czy zamknie usta malkontentom?

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Przeczytaj pozostałe 51 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia BlackPearl 63,47

Skoda Octavia Rider 66,96

Skoda Octavia Oktawka 67,46

Skoda Octavia  Blue Power    200KM 83,72

Skoda Octavia 59,87

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

makbhp 63,01

sklejek 39,81

Waga55 59,87

apllo 66,78

jodys 31,35

mariow44 58,00

rafaldo 67,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Majówka w Chorwacji
Majówka w Chorwacji Pierwszy wyjazd wakacyjny. Trasa Lublin-Umag przez Słowację,Węgry a potem Zagrze...
Rejestrator OVERMAX i pierwsze nagranie na drodze w miejscowości LUBIN
Rejestrator OVERMAX i pierwsze nagranie na drodze w miejscowości LUBIN Jeden z kolegów poruszył temat rejestratorów, no i przypomniało mi się, że nagra...
bak>1000km
bak>1000km Wyjazd do Poznania, prędkość na autostradzie 130 i wynik-1050 km z 55 litrów. Na...
Zmiana opon i ... kradzież....!
Zmiana opon i ...  kradzież....! Witajcie :) Na koniec października na obecne alusy założyłem nowe opony Goody...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

od 60 400 zł do 130 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (86 - 220 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI CR DPF, 2.0 TDI, 2.0 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Simply Clever dla GSM - 200
Pakiet "Chrom" - 500
Pakiet Sun and Pack - 550
Pakiet Simply Clever - 200
Pakiet amazing dla wersji Elegance - 3 900

Cena katalogowa

87 250

Zobacz ofertę Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Peugeot 308
1.2 PureTech (110 KM)
Volvo V40
2.0 D4 DRIVE-E (190 KM)
Mazda 3
2.0 SKYACTIV-G (165 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Octavia 1.4 TSi 122KM Family Skoda Octavia 1.4 TSi 122KM Family
Rocznik: 2012. Przebieg: 111 570 km. Silnik: 1.4 90KM .
Cena: 35 900 zł 35 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Octavia Tour Skoda Octavia Tour
Rocznik: 2012. Przebieg: 110 106 km. Silnik: 1.6 75KM .
Cena: 33 900 zł 33 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia

  • Średnia ocena
    na podstawie 2039 opinii
  • 4,05
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (130 KM)

Do tego ORKADONa niżej. Stary, z twoich słów wynika ze ty masz Octavie II. Gdzie ty sie pakujesz z tą dwójką? To oceny jedynek są. Druga Sprawa; nie obraź sie ale ty albo masz coś nie pokolei albo niezły z ciebie frajer skoro ty w naprawę octavii II włożyłeś z własnej kieszeni ok. 70 tysięcy złotych!? Jeśli chodzi o trzaski w tylnych drzwiach...auta przed sprzedażą stoja na odkrytych parkingach, wilgoć powoduje te trzaski. Wystarczy siknąć olejem roślinnym, weź od mamy i to zrób zamiast narzekać. Gdyby iść twim rozumowaniem to jako minus Octavii zaliczyłbym strzelające na asfalcie kamyczki które dostają sie miedzy bieżnik. No do ch...ry, coś trzeba samemu w aucie zrobić. U mnie trzaski były we wszystkich drzwiach i naprawiłem bo sie tym zainteresowałem. Stary, jak tobie ta Octavia pali 13 litrow maks i 11 srednio, jak ci podlokietnik odpada i części zewnętrzne, jak porusza sie jak mucha w smole, jak ci skrzynie biegów sie rozsypuje, jak ci skóra odpada w okolicach wiednia (może przestań...

dodał: Grześ
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (110 KM)

W sumie super autko. Pali mało, na razie żadnych poważnych usterek. Ale są drobne mankamenty : fatalne opony Matador, już po przebiegu 50 tys trudności z wyważeniem, głośne, w końcu po najeździe na kant na drodze wybrzuszyło je, pojawiły się drgania kierownicy i pulsujący szum, nasilający się na zakrętach, wymieniłem przednie na Barumy Bravuris ( felgi są prosrte ), głośne, ale o wiele lepsze. Mam wrażenie że przy przebiegu 63 000 jest wyraźnie głośniejsza, zwłaszcza powyżej 120 km/h, zastanawiam sie z czym jest to związane???. Kolejnym problemem jest niskie zawieszenie z przodu, wjeżdżając do lasu słychac ciągle jakieś zgrzyty pod silnikiem, zruszyłem przedni zderzak przy cofaniu od krawężnika. Niektórym zapewne będzie przeszkadzać ilość miejsca z tyłu ( na szczęście ja tam nie siedzę ). Natomiast miło jestem zaskoczony że przy takim przebiegu wogóle nie bierze oleju ( a jeżdżę dynamicznie, octavia II mojego kolegi 1.9 105 km, od samej nowości - co 5 tys km wymaga ok. 100 ml oleju ). Miłe...

dodał: jarpoz
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (90 KM)

tylko tak duży przebieg może pokazać fakty i obalić mit o doskonałej... Ocktawi!Serwis do niczego, tragedia tzw. mechanicy pracują opieszale ,lekceważąco traktują klienta.Usterki :przepływomierz masy powietrza 500zł,napinacz 300zł,wadliwe tarcze hamulcowe ,wymiana konieczna ,po przejechaniu 10tys są drgania,niepokojąco wpływają na układ kierowniczy,lecą amortyzatory i sprężyny po 60tys.rdzewieją listwy dachowe(czarne) wymiana po trzech latach,przecieki wody do bagażnika przyczyną jest korozja uszczelki listwy maskującej światła tablicy rejestracyjnej(serwis tej wady niemógł znaleść,wymiana uszczelek w drzwiach przednich po 2 latach i 80tys.km.akumulator do wymiany po 2 latach,BOSCH....!Opony fabryczne to dno!dwa razy wymianiany był przekażnik kierunkowskazów po 170zł,klima jest , ale niedziała .Głośno pracuje nawiew na 1 pozycji . Głosna praca silnika po 90tys.wyrażnie spoda moc sprawdzałem zamiast 90kM jest 80kM. Wymiana świec żarowych po 120 tys.Zdecydowanie odradzam zakupu.Serwis...

dodał: maksio
Skoda Octavia Kombi 1.9 TDI (110 KM)

Brak wiekszych uwag. Za te cene jest to samochod ( Combi ) , ktory spelnia moje wymagania. Przy przebiegu 180.000 nic sie jeszcze nie zepsulo. Jak jezdze na pelnym gazie, np. na autostradach spalanie srednie nie jest wyzsze niz 6,5-7 l/100km. Jak jade oszczednie do 100-120 km/godz lub spokojnie po miescie samochod spala 4,8-5,5 l/100km. Troche malo miejsca z tylu ale trudno sie dziwic, bo auto jet produkowane na plycie podwozia Volkswagena Golfa. Nawiew powietrza ciezko ustawic ( Climatronik ) chodzi o nawiew powietrza na nogi. Jak wylacza sie nawiew na nogi to automatycznie wzmacnia sie nawiew na przod. I tak w kolo. Niedawno zaczely sie nieprzyjemne zgrzyty w amortyzatorach ale trudno miec pretensje do pojazdu, poniewaz jak auto przejechalo autostrade wroclawska jakies 50 razy a kilkadziesiat tysiecy po drogach wojewodztwa slaskiego oraz zaliczylo kilka przejazddow wertepami lesnymi z powodu blokady granicy to sadze ze jest to do wybaczenia. Stosunkowo glosno jest...

dodał: Piotr
Skoda Octavia Hatchback 1.9 TDI (130 KM)

Samochód nie wytrzymuje ciężkich warunków eksploatacji. Nadaje się raczej do miasta, na utwardzonych drogach. Kilka dla mnie małe pieniądze, ale czy dla moich rodaków ponad 100.000 wrzucone w taki wóz, zdobyte dorobkiem całego życia to optymalne ulokowanie kapitału? Moim zdanie to marnowanie pieniędzy. Teraz wybrałbym Mazdę 3, auto tej samej klasy co Skoda Octavia II(czyli kompakt). Może i Octavia II to klasa Passata, BMW czy A4, ale kto choć raz prowadził takie auto, od razu zobaczy, że jest do tylko duży i dobrze ucharakteryzowany kompakcik. Jak dla mnie raczej przeciętny samochód, jak dla pozostałych, to może to być limuzyna. Rozczarowałem się podczas eksploatacji, poprzednie trzyletnie Audi A6, które przeszło ze mną podobne trasy, co Octavia II lepiej radziło sobie z tymi wyzwaniami. Nic z niego nie odpadało. Ogólnie samochód dla ludzi, którzy koniecznie chcą "wjechać na salony" i nie złupić się przy tym za bardzo. Czytając moją opinię należy brać na mnie poprawkę,...

dodał: orkadon@wp.pl
  • Zalety
  • + ekonomiczność
  • + silnik
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia I Skoda Octavia II Scout Facelifting Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 140KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Liftback Laurin & Klement 1.8 TSI 180KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia I Laurin And Klement Skoda Octavia III Combi Laurin & Klement (2014) Skoda Octavia III Liftback TDI - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Skoda Octavia 1.9 TDI Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia III RS Kombi 2.0 TDI (2013)
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 403
Przejechany dystans
22 384 621 km
Zatankowanego paliwa
1 158 426 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 670
Wydanych pieniędzy
1 313 765 zł
Średnie wydatki na auto
1 159 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 067
Wydanych pieniędzy
2 317 569 zł
Średnie wydatki na auto
2 044 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 134)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia

Na podstawie 1984 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: oskzol, dodano: 08.03.2014 16:42

Ja jestem w posiadaniu auta od prawie roku i jestem naprawdę bardzo zadowolony. Po pierwsze spalanie. Nidy nie miałem dotychczas tak ekonomicznego auta naprawdę to jest duża zaleta tego modelu silnika. Najmniej mi spalił mi na trasie warszawa gdańsk 4.5l/100km gdzie jechałem spokojnie nie szybciej niż 100km/h a raz na tej trasie raz też jechałem bardzo szybko to znaczy między 140 a 180km/h i spalił mi 5,7l/100km. w cyklu miejskim to tak między 6-7l/100km. Po drugie moc. Naprawdę jak na 105 km o pojemności silnika 1,9 to ma nie zwykle mocne kopyto. Po trzecie części. Skoda ma sporo zamienników do różnych części dzięki czemu serwis jest jej bardzo tani. Jeżeli komuś zależy na tych trzech kryteriach w aucie to polecam ten model. Naprawdę warto.

pełny raport Skoda Hatchback 1.9 TDI PD

autor: ArturG, dodano: 12.07.2011 10:17

Jeżdżę na gazie, benzyny używam jedynie do uruchamiania auta i przejechania pierwszych klikuset metrów jazdy, i tylko w tym zakresie mogę się wypowiadać. Pod moją nogą auto przy dynamicznej, nie brawurowej jeździe, pali w cyklu mieszanym 10,2-11 l/100km, pod nogą mojej żony nawet do 2 l mniej. Dynamiczna jazda (np. autostrada lub duże obciążenie) powoduje wzrost zużycia gazu do 12-13 l/100km. Średnie zużycie benzyny na odcinku 15tys.km wyniosło 0,4 l/100km. Po przejechaniu pierwszych 27tys. km (aktualnie ma 313tys.) trzeba było wyczyścić prowadnice wycieraczek (!) oraz przepustnicę. 9.02.2014 - przebieg 313tys km. Właśnie wymieniłem pompę i sterownik w haldexie (zużyte). Kolej na wymianę wydechu (oba tłumiki i katalizator). Silnik nadal pracuje na 5W40.

pełny raport Skoda Kombi 2.0 4X4

autor: LE, dodano: 16.09.2012 16:45

przejechane ok. 18tys od nowości W moich oczach super!!! połączenie DSG i tempomatu jest ideałem. Tempomat dla manuala to inna historia i zupełnie nieporównywalna. Proszę nie słuchać historyjek, że automat pali więcej! To jest dwusprzęgłowa skrzynia i wcale więcej nie pali. Wszystko zależy od stylu jazdy ja napiszę o moim. Generalnie jeżdżę oszczędnie, bo często po mieście i to sporo jak na amatora 20-25 tysięcy rocznie. W mieście w ok. 60-70% korzystam z tempomatu, ustawiam prędkość zwykle na ok. 57-59 kmh aby nie być zawalidrogą jednocześnie nie łamać przepisów (rażaco :))). Spalanie przy moim stylu jazdy, to jeśli nie ma korków nie przekracza średnio na rozgrzanym silniku 5,0 l/100km, zaczynam się denerwować jak oscyluję w granicach 5,5 l/100km w zimie trzeba dodać pół litra na rozgerzanie silnika a potem jest ok. Jak czasami mnie ponosi to oczywiście 6,5-7,0 osiągam ale przyjemność z przyśpieszania bez szarpnięć jest warta szczególnie, że żona czy teściowa nie powie mi, że szarpię :))). W trasie, jeśli ustawiam tempomat na przelotowej tirów 85-100,00 to spalanie nie przekracza 4,0 l/100km. Minimalne spalanie jakie zanotowałem na trasie miarodajnej czyli pow. 100km to było ok. 3,6 ale przy prędkości max 85kmh równo z tirami albo nawet i wolniej. Poskromieniem przyciskania pedału gazu jest tempomat, który to również chroni przed presją innych kierowców :)). Przy prędkości maksymalnej ok. 190kmh, bo i taką osiągnąłem kiedy poniosło mnie na autostradzie i przyczepiłem się do innych szaleńców spalania wolałem nie oglądać ale było to dużo :)! Przy 130 kmh jest jeszcze znośnie, bo ok. do 6,0 l/kmh powyżej 140 kmh zaczynam się denerwować spalaniem :))). Podsumowanie; 1. 1,6 cr jest wg mnie ok. 2. Chcesz oszczędzić na paliwie, to polecam ale i tak spalanie zależy od Twojej nogi ;). 3. W oszczędzaniu paliwa pomoże Ci tempomat i dsg. PS. przy ustawieniu tempomatu na konkretną prędkość elektronika skrzyni dobiera odpowiedni bieg na wzniesieniach czyli na płaskim masz np. D7 a pod górę może być D6 czyli przy stałej prędkości masz zbliżone obroty silnika i go nie dusisz ;)

pełny raport Skoda Hatchback 1.6 TDI CR DPF

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Octavia I

Pierwszy model Skody, który powstał w laboratorium Volkswagena. Skoda wprowadzając auto na rynek mocno umocniła swoją pozycję na rynku motoryzacyjnym.

Zobacz dane techniczne Skoda Octavia
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TDI CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TSI 220KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także