Szukaj

Informacje o Subaru Outback III 3.0 245KM 180kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1995, model typu crossover (segment I). Łącząc właściwości średnich rozmiarów rodzinnego kombi oraz SUV-a, Subaru Outback jest zaliczany do samochodów typu SUW (Sports Utlility Wagon). Auto oparte jest na modelu Legacy kombi, od którego odróżnia się wyższym prześwitem, osłoną podwozia, a także innymi elementami, które stanowią przystosowanie do jazdy po bezdrożach. Do roku 2009 sprzedawany był jako Legacy Outback, od tego czasu oferowany jest pod własną nazwą Outback. Piąta generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2015. Dostępny w latach 1994-2011 model Outback Sport był całkowicie odrębnym modelem – wariantem kombi Subaru Imprezy.
czytaj więcej
Powagosław
Najlepiej wyglądający Outback w historii. Może nawet jeden z najzgrabniej wystylizowanych modeli Subaru w ostatnich… Od dawna. Lepiej późno niż wcale. ~Powagosław
Luzacjusz
Outback przez lata był naprawdę brzydką dziewczyną, która okazywała się dobrą, całkiem rezolutną żoną. W tym roku dziewucha poszła do fryzjera, ubrała się jakoś i nawet makijaż dopasowała. Tym złym, seksistowskim porównaniem chcę powiedzieć przede wszystkim, że… dobra żona to skarb. A Outback? No, ładniejszy w końcu, bardziej zadbany. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 3000 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 297 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Adam Sobczak
Subaru Outback III
Kombi 3.0 245KM 180kW
Dobre auto na trase i w pole. Dokąd chciałem, dojechałem. Mam trochę górek i zakrętów. Przez cztery lata do pracy 20 km w jedną stronę... 8 górek i chyba 34 zakretasy... Świetnie się prowadzi.... Czasem ciężarówka stanęła w poprzek drogi na oblodzonej lub zaśnieżonej górce, to subarem jżdziłem po trawnikach i było ok. Jest fajny silnik, dobrze się wyprzedza w razie potrzeby i nie tylko do 100 km/h :D Dobrze wyciszone wnętrze. Miałem wcześniej Forestera z 2007 r. i byłem zadowolony, ale Outb to inna klasa. Długie trasy nie męczyły mnie, było cicho i wygodnie. Mam mało miasta więc spalanie jak na 3.0 chyba ok. średnio 11 LPG i troszeczkę benzyny. Z minusów: nagłośnienie takie ooo... i klimatyzacja jakaś taka powolna
3,2
~3.0 H6 245km
Subaru Outback III
Kombi 3.0 245KM 180kW
Świetne auto ale silnik i skrzynia biegów padlina. Skrzynia długo myśli i zamula. Tylko 5 biegów w automacie... Auto spala gigantyczne ilości paliwa od 12-30litrów benzyny, gazu nie pamiętam żeby zszedł poniżej 16litrów. Silnik a właściwie głowica i zawory są delikatne i nie nadaje się do lpg. Po założeniu lpg szybko musiałem remontować silnik. Za słabe hamulce w wersji 3.0 h6 zaraz po zakupie wymieniałem tarcze hamulcowe by po 10tys tarcze były zwichrowane wymiana na nowe i to samo po 10tys km tarcze do wymiany tym razem przód i tył. Zawsze do aut zakładam tarcze ate i nigdy takich problemów nie było. Auto waży 1800kg jest mocne i fabryczne hamulce to śmiech do tej wagi i mocy. Poszły więc większe tarcze chyba 316albo 313mm (nie pamiętam dokładnie i zaciski 4 tłoczkowe) tarcze nacinane i nawiercane no i dopiero po tym zabiegu auto zaczęło hamować jak należy tarcze pojeździły 20 tys i nic im się nie działo. Moja wersja nie miała regulacji kierownicy w 2 płaszczyznach (jak wszystkie przedlifty) i ciężko było znaleźć wygodna pozycję Trochę słabe światła na zwykłych żarówkach h7 Sprzedałem 3.0 i kupiłem zadbanego outbacka 2.5 167koni z LPG spalanie mam 8-13litrów gazu, a z silnikiem od 5 lat zero problemów. Jedynie co to robię luzy zaworowe i świece około 450zł co 20tyś km a nie 10tyś jakie włożyłem w remont 3.0h6 po 1.5 roku jazdy na lpg. Hamulce są wystarczające do tej mocy i masy (takie same jak w seryjnym H6 3.0 ) i mam w końcu dobra pozycję za kierownicą gdyż ta po lifcie ma regulacje w 2 płaszczyznach. W polifcie są też dużo mocniejsze światła (xenon) Po za tym auto rewelacyjnie się prowadzi jest ciche i wygodne , wszędzie wjedzie i jest bezawaryjne. H6 moim zdaniem jest przereklamowane i za drogie.
4,8
~Właściciel Subaru H6
Subaru Outback III
Kombi 3.0 245KM 180kW
Przejeździłem OBK prawie 40 000 km auto stare ale ciągle serwisowane w ASO , wymiana oleju częsciej między ASO co max 8000 km. Na liczniku ponad 200 000 km średnia to 10,4 litra a na autostradzie niemieckiej utrzymuję prędkość w zakresie 140 - 160 , codziennie do pracy pokonuję 40 - 50km. Uważam że jest to świetne auto , bezawaryjne i żadne WRS 2.0 a nawet i niech ma 500 koni go nie dogoni bo moc bierze się z pojemności a nie z turbo co widać np. w jeździe pod górkę w okolicach Bayeruth na A9 . Być może pali mniej bo mam sportowy filtr K&N i Sprintbooster. Żyję w Niemczech czyli tankuję benzynę które zachowuje swoje parametry, czyli faktycznie jest 95 oktanów... Mała dygresja o UPG to się nie przytrafi jeśli wymienia się oleje terminowo i czyści przestrzeń między chłodnicami. Wymiana dynamiczna oleju w skrzyni kosztowała prawie 2000PLN ale było warto bo monitorując auto zauważyłem niższą temp o 2 stopnie jak również szybsze schładzanie się , oczywiście byłem podłączony przez OBD2 . Jeśli olej w skrzyni jest przerobiony to auto może się grzać, przed wymianą temp trzymała się w granicach 92-95 stopni po 89-92 C. Latem planuję wsadzić termostat 68 stopni . Chcę zobaczyć jak będzie przy +35 C na autostradzie. W poprzednim roku przy takich upałach powyżej 150km/h auto łapało temp w okolicy 98 C widać to tylko na OBD bo wskazówka nic wyżej nie szła.
Średnie spalanie dla Subaru Outback III 3.0 245KM 180kW 2005-2009
12,2
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

20,0
Subaru Outback III
Kombi 3.0 245KM 180kW
Miałem dwa samochody subaru outback , jeden z 2004r 2.5 ze skrzynią manualną i lpg fabrycznym oraz 3.0h6 z 2009r z gazem stag. Wiedziałem że 3.0 pali dużo ale nie sądziłem że aż tyle, w mieście nie ma szans zejść poniżej 20litrów gazu. Benzyny palił minimum 16, w trasie benzyny spalał 14-16, przy jeździe dynamicznej i na autostradach, spokojna jazda krajówką schodził do 12-13litrów benzyny. Gazu pali odpowiednio więcej 3-4litry, tak że koszty są spore. Radzę się dobrze zastanowić. U mnie po 25tyś km na lpg zawory hałasowały na zimnym silniku , jest o bardzo niezdrowe, regulacja kosztowała z wymianą świec i uszczelek 4000zł. Po kolejnych 30tyś km objawy się powtórzyły na domiar złego doszło do tego zużycie płynu chłodniczego skoki temperatury , diagnoza uszczelka pod głowicą. Remont kapitalny silnika 15tys zł... Przejechałem jeszcze 20tys. km po remoncie i auto sprzedałem z bólem serca znowu było słychać "klepanie zaworów". Generalnie auto jest bardzo kosztowne, wymiana oleju w skrzyni 2000zł , podobno 5eat lubi się popsuć u mnie wystarczyło 2 krotne płukanie i skrzynia wróciła do życia. Auto wymagał trochę prac i napraw, a takie rzeczy jak amortyzatory nie są tanie sam tył kosztuje około 3000zł sztuka lub 2500zł za komplet zamienników. Tak że jak ktoś kupuje takie auto za 20-25tys zł to niech się liczy z włożeniem kolejnych 20 na remont. Uwielbiam subaru, ale, ten silnik 3.0 nie nadaje się do LPG... z 2.5sohc taty, kompletnie nic się nie działo przez 100tys. km na gazie, i palił max 10-14 gazu
10,4
Subaru Outback III
Kombi 3.0 245KM 180kW
Przejeździłem OBK prawie 40 000 km auto stare ale ciągle serwisowane w ASO , wymiana oleju częsciej między ASO co max 8000 km. Na liczniku ponad 200 000 km średnia to 10,4 litra a na autostradzie niemieckiej utrzymuję prędkość w zakresie 140 - 160 , codziennie do pracy pokonuję 40 - 50km. Uważam że jest to świetne auto , bezawaryjne i żadne WRS 2.0 a nawet i niech ma 500 koni go nie dogoni bo moc bierze się z pojemności a nie z turbo co widać np. w jeździe pod górkę w okolicach Bayeruth na A9 . Być może pali mniej bo mam sportowy filtr K&N i Sprintbooster. Żyję w Niemczech czyli tankuję benzynę które zachowuje swoje parametry, czyli faktycznie jest 95 oktanów... Mała dygresja o UPG to się nie przytrafi jeśli wymienia się oleje terminowo i czyści przestrzeń między chłodnicami. Wymiana dynamiczna oleju w skrzyni kosztowała prawie 2000PLN ale było warto bo monitorując auto zauważyłem niższą temp o 2 stopnie jak również szybsze schładzanie się , oczywiście byłem podłączony przez OBD2 . Jeśli olej w skrzyni jest przerobiony to auto może się grzać, przed wymianą temp trzymała się w granicach 92-95 stopni po 89-92 C. Latem planuję wsadzić termostat 68 stopni . Chcę zobaczyć jak będzie przy +35 C na autostradzie. W poprzednim roku przy takich upałach powyżej 150km/h auto łapało temp w okolicy 98 C widać to tylko na OBD bo wskazówka nic wyżej nie szła.
11,9
Subaru Outback III
Kombi 3.0 245KM 180kW
Auto moim zdaniem jest doskonałe w każdym aspekcie, ale niestety trzeba liczyć się ze spalaniem. Tłumaczę to sobie tym, że kosztuje dużo mniej niż auta tej klasy, a w dodatku w okresie go posiadania (2 lata) nie musiałem wkładać żadnych pieniędzy w naprawy. W zimę na chłodnym silniku kiedy mamy do sklepu 2km zobaczymy ogromne liczby jak 25l, ale to szybko spada ;). Jazda w przykorkowanym mieście to 13-17 litrów (najczęściej widywałem koło 14-15l). Na trasie przy mocno dynamicznej jeździe 10+, ale trzymając się przepisów można spokojnie zejść poniżej 9l :). Można przeklinać to auto za spalanie, ale gdyby przyszło mi do ponownego wyboru kupiłbym tego subaraka jeszcze raz, bo tyle komfortu i frajdy co daje często brakuje w autach powyżej 100tys :).
Subaru Outback III