Szukaj

Informacje o Suzuki Baleno III 1.2 DualJet 90KM 66kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Do wyboru są tylko silniki benzynowe. Najsłabszy wariant oferuje 90KM z 1.2l pojemności. Czy to dużo? W terenie zabudowanym wystarcza, ale poza nim zaczyna brakować mocy. Jeśli szukasz bardziej uniwersalnego samochodu, to zastanów się nad nowoczesnym 1.0 BoosterJet o mocy 110KM. Dźwięk trzech cylindrów co prawda przypomina kosiarkę do trawy, ale za to auto jest dość elastyczne i chętne do pracy, szczególnie gdy motor wskoczy na wyższe obroty.

Powagosław

Całkiem zgrabne, niebrzydkie auto do codziennej jazdy, w dodatku o rozmiarach konkurujących z segmentem C. Ale jeśli to auto dla tych, u których wygląd zewnętrzny auta ma trzeciorzędne znaczenie, czy ktokolwiek wybierze Baleno zamiast np. Skody Fabii?

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla przeciętnego Polaka. Takiego z rodziny 2+1, w której ojciec ma 172 centymetry wzrostu, zarabia średnią krajową, czyta pół książki rocznie i marzy, żeby wyjechać stąd i nie wrócić. Może za kierownicą Baleno, auta absolutnie przeciętnego.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 74,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Jano
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Samochód idealny ! Silnik i skrzynia - rewelacja ! Bezawaryjny absolutnie ! nie ma konkurencji ! Jeśli ktoś twierdzi ,że ma to jest bogatym człowiekiem , którego stać na ładowanie pieniędzy we francuskie lub niemieckie gówno. Spalanie 3,7 - 5,3 - nieprawdopodobne niskie. V-max 189km/h GPS 200km/h - licznik. Przyśpieszenie jak ktoś umie jeździć zejdzie poniżej 12 sek. - rewelacja . Ilość miejsca dla pasażerów bardzo duża - nie ma konkurencji w tej klasie . Z minusów nisko osadzona górna krawędź przedniej szyby i miękka blacha . Zastosowanie wosku w profilach wewnętrznych zabezpieczy samochód na lata. Plastiki mnie nie interesują choć u mnie jest Ok , gdyż w niemieckich samochodach plastiki podziwia mechanik a nie użytkownik. Jeździłem wieloma niemieckimi samochodami i wszystkie bez wyjątków były skarbonką bez dna , Natomiast Japońskimi Samochodami robiłem ponad 400 tys bez awarii i ruszania rozrządu .W Suzuki i Toyocie koszty serwisu to : olej, klocki , opony i świece . Już nigdy nie wsiądę do niemieckiego gówna !
4,9
~Wojciech
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Po 5 latach jazdy i niemal 100 000 km za kółkiem Balena muszę przyznać, że był to bardzo udany zakup. To co cieszy na codzień najbardziej to duża przestronność wnętrza przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych i wysoka bezawaryjność. Nie można też nie wspomnieć o bardzo niskim zużyciu paliwa. Generalnie praktyczne i oszczędne auto. Jeżeli chodzi o wady Balena to z pewnością słaba jakość materiałów we wnętrzu to największa bolączka, choć te miejsca których dotyka się najwięcej czyli kierownica i lewarek skrzyni biegów wykończone są przyjemną skórą. W moim egzemplarzu lubią skrzypiec zawiasy w drzwiach, zwłaszcza przy upałach i co parę miesięcy musze je przesmarowac.
4,7
~Mirek
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
75 000km zaliczone. Autem jezdze cztery lata i w tym czasie rozszczelnila mi sie klimatyzacja, obicia siedzisk foteli zrobily sie brzydkie(slaba jakosc tapicerki), zawieszenie z tylu mocno trzepie na nierownosciach , firmowe dywaniki sie rozlecialy, plastiki juz w nowym aucie wygladaly slabo, wiec teraz latwo sie domyslic...Ale to tyle jesli chodzi o minusy. Silniczek rewelacja,spalanie az milo popatrzec na wyswietlacz komputera, skrzynia ok, hamulce tez(wszystkie tarczowe, a to nieczesto spotykane w autach segm"B" ) Auto swietnie sobie radzi tak w miescie jak i na dlugich trasach, kupa miejsca w srodku i duzy bagaznik, bardzo dobre swiatla( biksenony) ,absolutnie nic sie nie psuje(poza wspomniana klima). Stac mnie w sumie na jakies inne nowe, ale cos mi sie wydaje,ze moj baleron zostanie ze mna jeszcze ladne kilka lat:)
Średnie spalanie dla Suzuki Baleno III 1.2 DualJet 90KM 66kW 2016-2019
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Spalanie na poziomie 4 litrów jest możliwe , ale trzeba się postarać. Każdy dodatkowy pasażer ma znaczenie i utrzymanie tak niskiego spalania robi się trudne. Przy rozsądnej jeździe po mieście można się zmieścić pod 5-ką. Jednak jak ktoś ma ciągoty do szybkich startów spod świateł ewentualnie lubi innych uczyć jazdy to spalanie skoczy. Silnik żwawy i dość elastyczny. Podpowiedzi komputera nawet przy eko jeździe traktować z umiarem , ważniejsza jest intuicja. Wartości wyliczone kalkulatorem nie z komputera.
5,2
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Bawiąc się w ekojazde, bez pasażerów i bagażu, można na trasie osiągnąć nawet wynik ok 3.5 litra. Jadąc na autostradzie z prędkością przelotową 160, albo przy dużych mrozach jeżdżąc na krótkich trasach można przekroczyć 7 litrów. Natomiast standardowe spalanie przy jeździe 80% miasto, 20% poza miastem oscyluje między 5 a 6 litrów.
5,3
Suzuki Baleno III
Hatchback 5d 1.2 DualJet 90KM 66kW
Komputer lubi zaniżać spalanie od 0.2 do 0.5 litra, zwłaszcza przy jeździe po mieście. Rekord eko jazdy jaki udało mi sie osiągnąć w trasie to 3.1. Wykonalne tylko przy 1 osobie w aucie. Natomiast maksymalne spalanie na autostradzie przy prędkości około 170 wyszło 7.8.
Suzuki Baleno III