Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 255 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 'Style', LHD

SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 'Style', LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1079 kg
Wynik testu
83%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
66%
Zabezpieczenie przechodnia
70%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.8 pkt | 83 %

Przedział pasażerski Ibizy pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Liczby manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. SEAT wykazał, że podobny poziom ochrony zapewniłby pasażerom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazały, że Ibiza byłaby łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy i dobra lub wystarczająca dla pasażera z tyłu. W zderzeniu bocznym z barierą ochrona była dobra lub odpowiednia; w przypadku uderzenia w słupek boczny ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Kontrola ekskursji (stopień wyrzucenia ciała na drugą stronę pojazdu w przypadku uderzenia z dalszej strony) okazała się słaba. Ibiza nie posiada środków zaradczych, które łagodziłyby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Ibiza posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który po uderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
14,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
12,1pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,4pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.4 pkt | 82 %

Z wyjątkiem szyi 10-letniego dziecka w zderzeniu czołowym, dla którego ochrona została oceniona jako marginalna, odczyty manekinów wskazały dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów dziecięcych w obu testach. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźną informację o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie foteliki, do których przystosowana jest Ibiza, można było prawidłowo zamontować i umieścić w samochodzie.

Bazowa ocena auta
21,4pkt

Uderzenie z przodu
13,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix I-Size
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Osann UP
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

35.7 pkt | 66 %

Maska silnika zapewniała przeważnie dobrą lub odpowiednią ochronę głowy potrąconego pieszego, przy czym odnotowano kilka słabych wyników u podstawy przedniej szyby i na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych, ale ochrona okolicy miednicy była zróżnicowana. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Ibizie może reagować na niechronionych użytkowników dróg, a także na inne pojazdy. System wypadł dostatecznie w testach jego reakcji na pieszych i rowerzystów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
10,7 pkt
Głowa
14,5 pkt
Miednica
4,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
25,0 pkt
AEB Pieszy
5,4pkt
AEB Rowerzysta
5,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

11.3 pkt | 70 %

System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Ibizie wypadł dobrze w testach jego reakcji na inne pojazdy. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardowo montowany na przednich i tylnych siedzeniach, a samochód posiada system wykrywający zmęczenie kierowcy. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu w przypadku znoszenia z pasa ruchu, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach. Standardowym wyposażeniem jest ustawiany przez kierowcę ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
3,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny