Szukaj

Informacje o Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia

Produkcję dziewiątej generacji Corolli rozpoczęto w roku 2002 (w Japonii była dostępna już od roku 2000), a zakończono w roku 2007. Toyota Corolla nie była podobna do auta poprzedniej generacji pod żadnym względem. Najbardziej zauważalny był odmieniony design. Inżynierowie japońskiego producenta zaprojektowali auto według mody na zwinne kompakty o zwartej sylwetce. Samochód poddano modernizacji w roku 2004. Po raz pierwszy Toyota Corolla oferowana była także w wariancie kompaktowego minivana o nazwie Verso (lub Corolla Spacio – w Japonii). W Azji dostępna była również luksusowa odmiana modelu – Altis.

czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla IX (E12) Hatchback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4180 mm
Szerokość 1710 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2030 mm
Wysokość 1470 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1490 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Prześwit 155 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 960 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 289 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Marcel
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
Auto niezawodne, silnik bardzo dobrze zaprojektowany, bezawaryjny i dodatkowo dużo ropy lać nie trzeba. W środku może i skromnie, ale czego spodziewamy się po prawie pełnoletnim aucie. Wszystkie elementy wnętrza wyglądają estetycznie, fotele w miarę wygodne, ale mogłyby bardziej trzymać boki. Wspomaganie kierownicy trochę słabe, ale osobiście lubię tą toporność. Na skrzynię zdecydowanie trzeba uważać. Lubi sobie zgrzytnąć. Zawieszenie komfortowe, dodatkowo nie trzeba bać się o urwanie miski, auto dosyć wysoko stoi. Myślę, że idealna propozycja na pierwsze auto, mimo tego, że wysoko stoi na rynku wtórnym.
4,9
~sebu3110mat
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW
Auto zakupione od pierwszej właścicielki z przebiegiem 215 tyś. wszystkie naprawy przeprowadzane w Toyocie (Udokumentowane). Specjalnie szukałem wersji z żeliwnym blokiem. Pokonałem Toyotką 50 tyś km. bezawaryjnie, z moją ciężką nogą, potem trafiło w ręce znajomego który na obecną chwilę przekroczył magiczną barierę 300 tyś i jest zachwycony. Polecam auto w stu procentach, jakość wykonania wnętrza, dopracowanie całości rewelacja. Siedemnastoletnie auto bez żadnych mankamentów wszystko sprawne w stu procentach,klima, elektryka,silnik bez żadnych wycieków.Rewelacja. Podejrzewam że negatywne opinie piszą osoby które trafiły na tak zwaną minę, auta mocno wyeksploatowane,z masakrycznymi przebiegami.
4,7
~gaweł
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
witam jest to moja druga e 12 ma mały przebieg i tyle ma auto nie jest limuzyną ale nie takiej szukałem szukałem auta które nie będzie się psuło i faktycznie tak jest i jedną i drugą łącznie przejechałem ok 40 tyś i powiem szczerze tylko olej filtry co 10 tyś nie bierze oleju silnik suchy. jedyną rzeczą co wymieniłem repera-turka hamulca prawy przód. co nie zrujnowało mojego mojego portfela całe 38 zł. dlaczego toyota ....? bezpieczna fajnie wyposażona z części tanie no i bezawaryjność. jak ktoś kiedyś napisał małżeństwo z rozsądku tak to fakt. Mi się podoba jej bryła może nie jest super demonem prędkości ale 130 można śmiało jechać przy rozsądnym zużyciu paliwa w granicach 7 litrów. Przy wyższych prędkościach robi się głośno. ja polecam pozdrawiam.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
7,2 – 8,0
l/100 km
5,4 – 6,0
l/100 km
8,2 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Na trasie przy 100km/h w ciepły dzień da się osiągnąć 5,9 l, przy 120km/h około 6,9l. W chłodny dzień przy 120km/h schodzi do 6,4l. (ciepły - około 27 stopni, chłodny- około 13 stopni). Dziwi mnie ta dość duża zależność od temperatury, ale to może przez filtr stożkowy, który mam zamontowany. W mieście przy spokojnej, przewidywalnej jeździe da się uzyskać 7l. Jednak największą zaletą jest chyba to, że trzeba mocno "pałować" w mieście żeby wejść powyżej 9l , i nie powiem jak żeby uzyskać 10l, dlatego polecam do dynamicznej jazdy na granicy przyczepności i zdrowego rozsądku ponieważ ten silnik jest wtedy oszczędniejszy od konkurencji.
6,1
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Przy jeździe w pojedynke dynamika wystarczająca. Auto jest lekkie (1150kg). Jak dojdą bagaże, czy 3-4 osoby robi się ciężko. Auto idealne na miasto czy krótkie trasy. Przy 90 czy 100 km/h jeździ się przyjemnie. Słabo spisuje się przy prędkościach powyżej 120 km/h. Robi się głośno i bardzo spada elastyczność. Na wstępie zaznaczam, że jeżdżę dość ekonomicznie (np. hamowanie silnikiem). Spalanie zanotowałem w okresie 1,5 roku. Trasa do 100km/h - 5,4l. Trasa ok 130km/h 7,5l. Mieszane - 6,2l. Jazda po małym mieście (krótkie odcinki) 7l.
6,2
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW
Przy trasach po drogach krajowych czyli z ciągłym wyprzedzaniem, zwalnianiem w miejscowościach przy dynamicznej jeździe moja Corolla pali 6,2l do 6,5l/100km w okresie letnim. Zimą litr więcej. W mieście max jaki wyszedł to 9,5l ale najczęściej to okolice 8l. Auto ma dość mocy przez co jest elastyczne, można wozić rodzinę bagaż, jeździć po górach i spalanie nie rośnie drastycznie jak w benzynach. Co do minimalnego spalania to w ramach doświadczenia przejechałem odcinek 100km z prędkością 80-90km/h i wyszło 4l ale to jest raczej niemożliwe na co dzień. Wszystkie zużycia podaję zmierzone z zalewania ropy pod korek na tej samej stacji benzynowej, nawet z jednego dystrybutora więc są wiarygodne. Gdybym podawał z licznika to tam wszystko zaniża i 1l
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
check engine
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009
  • silnik
Kupiłam samochód w sierpniu 2009, i w okresie zimowym zaczęła mi źle zapalac, serwis zdiagnozował trzeba wymienic świece.... 1.po wymianie na zamienniki, żeby było taniej po 2-óch dniach zaświecił się check (dodam iż wcześniej nie świecił się) 2.serwis podłączył samochód do komputera -i check przestał się palic 3.przejechałam 1 km i znowu się zaświecił...serwis rozłożył ręce, więc.....awantura 4.po jakimś czasie po raz kolejny podjechałam tym razem do kolejnego innego już serwisu, gdzie zdiagnozowano błąd świec 5. wymieniono je na oryginalne 6. po 4 dniach zgadnijcie co? oczywiście zaświecił się na nowo żółty check i wszyscy rozkładają ręce???? błąd świec
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
4,5
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 51 tys. km
Ogólnie z biegiem czasu nie polecam montażu lpg do tego samochodu. Przejechałem nim na lpg 50tys i chyba jedyny plus to tankowanie za tak niską cenę. Największą bolączką tego silnika są zawory. Przed montażem instalacji oddałem samochód na ustawienie luzów zaworowych. Po montażu lpg i przejechaniu około 27 tys kolejny raz ustawianie luzów zaworowych. Po przejechaniu...
5,0
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
instalacja: BRC
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Jestem zadowolony! instalacja brc sprawuje się znakomicie. Auto prowadzi się płynnie, brak straty mocy. Nic nie szarpie ani nie przerywa. Gaz przełączany jest automatycznie po dosłownie chwili. Bezawaryjna praca instalacji oraz samochodu, co mogę więcej powiedzieć. Wszystko jest porostu super!:) Polecam Wam EGP w Warszawie gdzie całość została zakupiona i zamontowana. To już...
4,5
Toyota Corolla IX (E12)
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: BRC
przebieg: 68 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
3000 zł załozenie instalacji.Po 4 latach oszczędności przyszły duże wydatki. Po 45 tys przejechanych na LPG zaczęly padać zawory - naprawa - 500 - 700 zł. Po 60 tyś padła głowica. Nowa glowica 2000 zł + robocizna 1000 zł. Kupiona używana. 1500 zł naprawa. Tyle co zaoszczędzone to zjadły nerwy na awarie silnika.
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback