Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Corolla/Corolla Verso

Jeden z najpopularniejszych modeli niższej klasy średniej (segment C), choć należy pamiętać, że do 1988 roku Corolla była modelem segmentu B. Corolla jest najlepiej sprzedającym się samochodem w historii motoryzacji (w 1997 roku wyprzedziła na tej liście VW Beetle) i, co za tym idzie, największym rynkowym sukcesem Toyoty. Od debiutu w roku 1966 auto znalazło blisko 39 miliony nabywców. Poprzednikiem Corolli był model Publica. Przez ponad 40 lat produkcji, samochód doczekał się jedenastu generacji (debiut najnowszej miał miejsce w 2013 roku) i wielu nagród w plebiscytach motoryzacyjnych.

Generacje Toyota Corolla

  • Wybierz generację: Toyota Corolla XI (2013 - teraz)
    Toyota Corolla XI
    Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM - galeria redakcyjna - lewy bok Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM - galeria redakcyjna - kokpit

    Toyota Corolla XI

    Jedenasta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Corolli XI był prototyp o nazwie Corolla Furia zaprezentowany w 2012 roku. Samochód, który trafił do produkcji jest nie tylko znacznie...

    więcej o Toyota Corolla XI

  • Wybierz generację: Toyota Corolla X (2007 - 2013)
    Toyota Corolla X
    Toyota Corolla Sedan 2010 - widok z tyłu Toyota Corolla Sedan 2010 - prawy bok Toyota Corolla Sedan 2010 - widok z tyłu Toyota Corolla Sedan 2010 - sterowanie w kierownicy Toyota Corolla Sedan 2010 - kokpit Toyota Corolla Sedan 2010 - pełny panel przedni

    Toyota Corolla X

    Dziesiąta generacja modelu (oznaczenie E140) produkowana w latach 2007-2012. Nazwa Corolla dotyczyła już jedynie wersji sedan, bo kompaktowy hatchback Toyoty przeznaczony dla młodszej klienteli sprzedawany był pod szyldem Auris (wyjątkiem była Australia,...

    więcej o Toyota Corolla X

  • Wybierz generację: Toyota Corolla IX (2001 - 2009)
    Toyota Corolla IX

    Toyota Corolla IX

    Produkcja dziewiątej generacja Corolli ruszyła w 2002 roku (w Japonii dostępna od roku 2000), a zakończyła się w roku 2007. Auto pod żadnym względem nie przypominało swojego poprzednika. Najbardziej w oczy rzucała się zmieniona stylistyka. Projektanci...

    więcej o Toyota Corolla IX

  • Wybierz generację: Toyota Corolla VIII (1997 - 2002)
    Toyota Corolla VIII

    Toyota Corolla VIII

    Corollę VIII produkowano w latach 1997-2002. Model przeszedł do historii jako niezawodny lecz wzbudzający kontrowersje z racji dość osobliwej stylistyki. Krytykowano głównie przednią część nadwozia i duże, owalne reflektory. Po zaledwie 30 miesiącach...

    więcej o Toyota Corolla VIII

  • Wybierz generację: Toyota Corolla VII (1991 - 1997)
    Toyota Corolla VII

    Toyota Corolla VII

    Siódma generacja modelu debiutowała w 1991 roku (dopiero rok później pojawiła się w Europie). Corolla VII wyróżniała się dużo większymi rozmiarami od swojego poprzednika, stała się również masywniejsza i jeszcze bardziej zaokrąglona. Pod względem stylistyki...

    więcej o Toyota Corolla VII

  • Wybierz generację: Toyota Corolla VI (1987 - 1992)
    Toyota Corolla VI

    Toyota Corolla VI

    Szósta generacja Corolli produkowana w latach 1987-1992. Model oznaczono popularnie symbolem E9. Kształty jego nadwozia zostały wygładzone, dzięki czemu auto nabrało bardziej dynamicznego wyglądu. Od standardowej wersji Corolli, stylistycznie odróżniała...

    więcej o Toyota Corolla VI

  • Wybierz generację: Toyota Corolla V (1983 - 1987)
    Toyota Corolla V

    Toyota Corolla V

    Piąta generacja Corolli pojawiła się na rynku w roku 1983. Zgodnie z tradycją, kolejny model odmieniono pod względem stylistycznym. Nowością techniczną był wprowadzony po raz pierwszy napęd na przednie koła i pięciostopniowa skrzynia biegów. Już na początku...

    więcej o Toyota Corolla V

  • Wybierz generację: Toyota Corolla IV (1979 - 1987)
    Toyota Corolla IV

    Toyota Corolla IV

    Czwarta generacja modelu produkowana w latach 1979-1983. Była to pierwsza Corolla dostępna w Polsce (w sieci sklepów Pewex). Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, wyposażono je również w wiele technicznych udogodnień. W 1982...

    więcej o Toyota Corolla IV

  • Wybierz generację: Toyota Corolla III (1974 - 1980)
    Toyota Corolla III

  • Wybierz generację: Toyota Corolla II (1970 - 1978)
    Toyota Corolla II

  • Wybierz generację: Toyota Corolla I (1966 - 1970)
    Toyota Corolla I

Corolla XI

Corolla od lat jest propozycją dla statecznych kierowców, a fakt ten dosadnie podkreśla swoim wzornictwem. Nie inaczej jest z jedenastą generacją popularnej Toyoty, w której klasyka, elegancja czy zachowawczość zostały podane w odświeżonej formie. Kuracja odmładzająca się udała, bo pomimo stonowanego charakteru auto prezentuje się nowocześnie i ma kilka przyciągających uwagę szczegółów.

Po otwarciu drzwi kierowcy wita nas widok doskonale znany z Aurisa. Przeniesiona z tego modelu tablica rozdzielcza może sprawiać wrażenie nieco zbyt masywnej, ale w dyscyplinie rozplanowania elementów obsługi i czytelności wskaźników trudno jej cokolwiek zarzucić. Na komplementy zasługuje ponadto wysoka jakość wykonania, a jeśli chodzi o materiały wykończeniowe, tylko w niektórych miejscach są one niskogatunkowe.

W stosunku do poprzedników Toyota Corolla XI zdecydowanie zyskała na gabarytach zewnętrznych. Specjaliści od zagospodarowania wnętrza zrobili z tego pożytek i stworzyli kompakt o przestronności limuzyny klasy średniej - z tyłu wygodnie usiądą nawet trzy osoby, a ilość miejsca na nogi to klasa sama w sobie. Mocną stroną kabiny są też wygodne fotele. Przechodząc do bagażnika, pochwalić powinniśmy jego przyzwoitą pojemność, skrytykować zaś potężne zawiasy wnikające do kufra.

Nie tylko obszerne wnętrze i jego dokładne wyciszenie, ale przede wszystkim zestrojenie podwozia sprzyja atmosferze relaksu. Podróżując japońskim sedanem, nie musimy obawiać się o jakość pokonywanej drogi, bo zawieszenie i tak odizoluje nas od napotykanych przez koła nierówności. Inżynierowie nie przesadzili na szczęście z miękkością układu jezdnego, dzięki czemu auto cały czas zachowuje się przewidywalnie. Bezpiecznej jeździe służy też wystarczająco precyzyjny układ kierowniczy.

Cena kompaktowej limuzyny z Kraju Wschodzącego Słońca jest taka jak cała Toyota Corolla - czyli wyważona. Auto nie jest ani najtańsze, ani najdroższe, średni poziom prezentuje też wyposażenie. Chętnych na ten model zmartwić mogą jednak niewielkie możliwości konfiguracji wyposażenia - wiele elementów zamiast na liście opcji ujrzymy dopiero w wyższych, z góry skompletowanych specyfikacjach.

Corolla X

Szykując następcę dziewiątego wcielenia Corolli, Toyota zdecydowała się na niemałą rewolucję. Podczas gdy sedana ochrzciła tradycyjną, znaną od kilkudziesięciu lat nazwą Corolla, hatchbackowi sprezentowała zupełnie nowy przydomek Auris. Poza odmiennymi oznaczeniami samochody otrzymały też różny wygląd. Hatchbackowi starano się nadać nieco bardziej wyrazisty styl, a typową dla kompaktowych Toyot zachowawczość pozostawiono wersji 4-drzwiowej. Efekt to sedan, za którym może się nie obejrzymy, ale docenimy go za ponadczasowy wygląd, brak zbędnych ozdobników i wrodzoną elegancję.

W ślad za karoserią, również wnętrze wystylizowano bez zbędnych udziwnień. Jedynym wyjątkiem są tu charakterystyczne zegary, w której cyferblaty prędkościomierza i obrotomierza stanowią otoczkę dla ekranów komputera pokładowego. W połączeniu z efektownym podświetleniem wygląda to ciekawie i tylko minimalnie wpływa na czytelność wskaźników. Do tej nie mamy uwag, podobnie zresztą jak do ergonomii obsługi wszelkich klawiszy i przełączników. Złego słowa nie możemy też powiedzieć o staranności montażu kokpitu, do poprawki kwalifikujemy jednak jakość samych materiałów - stoi ona na niższym poziomie niż u europejskich rywali.

Łagodna, dostojna linia nadwozia sugeruje, że odnajdziemy pod nią komfortowe wnętrze w sam raz do podróżowania na długich dystansach. Pozory w tym przypadku nie mylą, bo kabina pasażerska Toyoty Corolli okazuje się bardzo przestronna, a proponowane przez nią fotele - wygodne. Również pojemność przestrzeni bagażowej pozwala ze spokojem myśleć o dalekiej eskapadzie. Do wizerunku limuzyny nie pasują tylko niczym nieosłonięte zawiasy tylnej klapy, o których trzeba pamiętać, pakując bagażnik po brzegi.

Zawieszenie to kolejny punkt japońskiego samochodu, który został zaprojektowany dokładnie tak, jak się tego spodziewamy. Oznacza to, że konstruktorzy podwozia postawili przede wszystkim na komfort. W efekcie dziurawe drogi nie robią na kompaktowej Toyocie szczególnego wrażenia i trzeba naprawdę potężnych wybojów, aby podróżni przestali być izolowani od jakości pokonywanej nawierzchni. Wbrew pozorom miękka charakterystyka zawieszenia nie sprawia, że podczas jazdy krętą drogą karoseria “kładzie się” na lewo i na prawo, choć do dynamicznej jazdy wyraźnie zniechęca układ kierowniczy.

Corolla X. generacji to na rynku wtórnym jeden ze zdecydowanie najdroższych modeli w swojej klasie. Dlaczego? Odpowiedzią na to pytanie jest nieposzlakowana opinia na temat jej niezawodności, poparta wieloletnią tradycją i wysokimi pozycjami w rankingach bezawaryjności. Ocena ta sprawdza się w rzeczywistości, bo pomijając awarie 2-litrowego diesla pojawiające się przy wyższych przebiegach, mamy do czynienia z samochodem kapitalnie niezawodnym. Lista typowych usterek jest naprawdę krótka i wszystko wskazuje na to, że jeszcze długo ten stan rzeczy nie ulegnie zmianie. Jeśli chodzi o koszty części, te oryginalne potrafią być astronomicznie drogie, ale na rynku jest sporo dużo tańszych zamienników.

Corolla Verso IX/X

Pod względem stylistycznym zarówno z zewnątrz, jak i od środka Verso wyraźnie różni się od zwykłej Corolli - podobieństwa czuć głównie w przedniej partii nadwozia, za to otoczenie kierowcy wygląda zupełnie inaczej. Kokpit okazuje się naprawdę ładny, a do tego jest wzorcowo czytelny i prosty w obsłudze. Wnętrze najbardziej przekonuje jednak przestrzenią i funkcjonalnością - dwa pierwsze rzędy siedzeń zapewniają bardzo wygodną podróż, w razie potrzeby możemy skorzystać z awaryjnego trzeciego rzędu, a gdy złożymy siedzenia za fotelem kierowcy otrzymamy zupełnie płaską przestrzeń. Szkoda, że wnętrze zostało dość niechlujnie zmontowane.

Kupując Corollę Verso, zwolennicy jednostek benzynowych teoretycznie mają do wyboru dwie wersje - w praktyce, mniejszy silnik spotykany jest bardzo rzadko. Większy ma 1,8 litra pojemności, stanowi dobry kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem, jest niezawodną konstrukcją, ale źle znosi zasilanie LPG i potrafi zużywać dużo oleju. Znacznie popularniejsze diesle 2.0 i 2.2 kapitalnie łączą dynamikę z niskim spalaniem, jednak ich serwisowanie jest bardzo drogie. Jak przystało na rodzinną konstrukcję, zawieszenie nastawione zostało na komfortowe pokonywanie dziurawych nawierzchni.

Toyota Corolla Verso produkowana była nie w Japonii, a w Turcji, jednak poza niedostatkami w spasowaniu wnętrza, nie odbiło się to negatywnie na jej jakości wykonania. W połączeniu ze sprawdzoną budową i trwałymi podzespołami, gwarantuje to najwyższy w klasie poziom niezawodności. Mimo to, użytkownicy muszą się liczyć z szybkim zużyciem układu hamulcowego oraz groźbą wystąpienia drogich w usunięciu defektów diesli (koła zamachowego i wtrysków). Części do Verso nie należą do tanich, ale najbardziej szokuje koszt zakupu samego auta - pochlebne opinie na jego temat windują ceny do horrendalnego poziomu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.
Luzacjusz: Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

Silniki Toyota Corolla

Toyota Corolla XI - jaki silnik wybrać?

Tu wybór jest prosty – jeśli jesteś handlowcem albo chcesz oszczędzać, to weź diesla. 90KM w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy i nie trzeba będzie często odwiedzać stacji paliw. Podobne osiągi generuje benzynowy 1.33 99KM, ale za niewielką dopłatą można odebrać wariant 1.6 132KM. Nie czuć w nim tej mocy, bo jest słaby na niskich obrotach, ale gdy już się rozkręci, to potrafi miło zaskoczyć.

Toyota Corolla X - jaki silnik wybrać?

Jeśli oczekujecie od samochodu tego, żeby jeździł tak jak wygląda – czyli spokojnie i bez emocji, to najmniejsze motory benzynowe 1.33l oraz 1.4l o mocy około 100KM będą w sam raz. Jeżeli jednak ma to być wilk w owczej skórze to gorzej, bo takich jednostek po prostu nie ma. Jest za to kompromis - 1.6l z kilkoma wariantami mocy. Najsłabszy, 110-konny trafił pod maskę Corolli Verso, czyli bardziej rodzinnego wydania sedana. W zwykłej Corolli najrozsądniejszy jest ten 125-konny wariant. Niby sporo, ale jego moment obrotowy ma dość dziwny przebieg, dlatego czuć w nim wigor dopiero przy naprawdę wysokich obrotach. W razie czego jest też jego mocniejsza o parę koni wersja. Różnice w osiągach są jednak minimalne, ale w cenie niestety już nie. Diesle są dwa – 1.4l ma 90KM. Można by się spodziewać znacznie gorszych osiągów patrząc na jego moc, ale wbrew pozorom nie jest źle. Trzeba tylko utrzymywać wyższe obroty – turbodziura jest duża i poniżej 2000 obr./min. auto woła o pomoc. Większy motor ma 2.0l i 126KM – tu do oszczędności dochodzą osiągi na poziome mocniejszych motorów benzynowych. Prawdziwa, wysokoprężna perełka, 2.2 D-4D o mocy 136 i 177KM trafiła do Corolli Verso – trochę szkoda, że nie ma jej w sedanie.

Publikacje o Toyota Corolla

TOP 10 | Pancerne samochody

W dobie ekologii, która atakuje branżę motoryzacyjną, zwiększa się stopień skomplikowana samochodów, a zarazem - awaryjność. Nic dziwnego, że wielu wraca wspomnieniami do trwałych samochodów z minionych dekad. My wybraliśmy 10 pancernych modeli, które okazały się dopracowane mechanicznie, trwałe i jedyne,...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Toyota Corolla 1.6 Valvematic - klasę wyżej
 
Nasz test Toyota Corolla 1.6 Valvematic Premium

Corolla mierzy coraz wyżej. Niegdyś była typowym kompaktem. Obecnie znajduje się na granicy segmentów C i D. Tańsza alternatywa dla Avensisa? Owszem, jeżeli nie wymagamy mocnych silników. Tych dla nowej Corolli nie przewidziano.

Nowa Corolla - cichy zabójca Avensisa
 
Nasz test Nowa Toyota Corolla

Model ten jest dla wielu kierowców na świecie synonimem zarówno Toyoty jak i niezawodności. Produkowany od 1966 roku zdobył rzesze wiernych klientów. Teraz, oferowany jedynie w odmianie sedan, doczekał się nowej edycji. Jaki to samochód? Wszyscy wiedzą - to Toyota Corolla.

Czy warto kupić: używana Toyota Corolla X (2006-2013)

Nie grzeszy charakterem, stylizacją czy osiągami. Ma jednak wiele bardzo pożądanych cech - solidną konstrukcję, komfortowe wnętrze oraz oszczędne silniki. Czy warto kupić używaną Toyotę Corollę X?

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Toyota Corolla

Toyota Corolla na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota CorollaautoWcentrum - społeczność Toyota Corolla

najwyższe oktanyAuta - Toyota Corolla

Toyota Corolla 66,03

Toyota Corolla LALUNIA 65,99

Toyota Corolla 65,23

Toyota Corolla 64,88

Toyota Corolla 62,36

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Corolla

jaworznianin 81,59

tslomka 31,02

DeusZ 66,80

arkadiuszs 71,58

lewandos 59,39

andrzej1313 45,74

cubikon 46,88

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Corolla

Nowe opony letnie
Nowe opony letnie Samochód otrzymał nowy komplet letnich gum marki Toyo T1R o mniejszym profilu 19...
Dodatek do oleju w Corolli.
Dodatek do oleju w Corolli. Z racji specyficznej budowy silnikow Toyoty i zalecenia producenta co do oleju p...
Oleje silnikowe cz.1 syntetyk vs mineral
Oleje silnikowe cz.1 syntetyk vs mineral Na poczatek w kwestii mitow olejowych. To, ze po 100K przebiegu polsyntetyk a po...
Czort mnie podkusił z tym Ryśkiem, cholera jasna...
Czort mnie podkusił z tym Ryśkiem, cholera jasna... Tak właśnie. ten cytat z "Misia" idealnie pasuje do sytuacji, jaka miała miejsce...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Corolla

od 62 900 zł do 90 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (99 - 132 KM): 1.33 Dual VVT-i, 1.6 Valvematic

 

Diesel (90 KM): 1.4 D-4D

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Toyota Corolla
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Corolla

Toyota Corolla 1.6 Valvematic 132KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
ESP
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

69 400

Zobacz ofertę Toyota Corolla 1.6 Valvematic 132KM - 4 drzwiowy sedan
 

Toyota Corolla najczęściej porównywane z:

Dacia Logan
1.2 16V (75 KM)
Opel Astra
1.6 CDTI ecoFLEX (110 KM)
Seat Leon
1.4 TSI (125 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.
Cena: 63 800 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 9 900 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Corolla

Toyota Corolla
1.6 benzyna 110 KM
122 000 km, 2006
19 400 PLN
Toyota Corolla
1.6 benzyna 132 KM
80 000 km, 2010
41 500 PLN
Toyota Corolla
1.6 benzyna 132 KM
120 000 km, 2010
39 500 PLN
Toyota Corolla
1.4 benzyna 97 KM
104 564 km, 2007
33 900 PLN

Ocena auta Toyota Corolla/Corolla Verso

Wybrane opinie

Toyota Corolla Sedan 1.6 i 16V (110 KM)

Toyotka generalnie jest bardzo dobrą propozycją dla ludków ceniących sobie trwałość, stonowanie i ogólną stabilność. Inne firmy mają fajne rzeczy np. focus - zewnątrz mój faworyt przy decyzji o zakupie nowego autka, kiedy zajrzałem do środka - łuki na desce i te wszystkie krągłości mnie przeraziły a pozatym po bliższym przyjżeniu szczegółom przypomniał mi sie scorpio którego miałem kiedyś (największe gówno jakie miałem) niewiele zmienili od tamtego czasu (10 lat). Fiat - no koment poprostu włoski shit. Renault - euro-ncap 5 gwiazdek fajne prowadzenie, wszystko leciutko działa i w porównaniu - toyota to topór ale to renault ma non-stop problemy z cewkami zapłonowymi elektroniką w dieslach itd. mając renault niezdecydował bym się na podróż np. do hiszpanii. Peugeot - największe wnętrze w klasie... i nic pozatym. Mazda - za droga. Golf - kiedy kupowałem corolle niebyło jeszcze golfa V, teraz pewnie bym o nim pomyślał bo jest naprawdę OK! (jeżdżę nim w pracy) ale wtedy kojażył mi sie...

dodał: Bryan - w razie pytań piszcie- b.r.y.a.n@wp.pl
Toyota Corolla Hatchback 1.3 i 16V (86 KM)

powiem tyle: kupiłem autko w tak doskonałym stanie, że sam jestem w szoku! rok 98 rejestracja 10.99r przebieg 99 tys pełen serwis w toyocie do końca, masa dokumentów potwierdzajacych autentycznośc. wszystkie dokumenty z potwierdzaniem wymian na czas "częsci" - tzn. oleje , filtry ;) i jestem w niebowziety stanem samochodu. gdybym założył folie na siedzenia to możnaby kłamac, ze autko jest z salonu. nie palone w srodku, idealne blachy i tapicerka! sprowadziłem ja z niemiec i co moge powiedziec to "TYLE", ze ta toyka jest rewelacyjna. bardzo fajnie sie jezdzi, jest ekonomiczna, silnik bardzo zwawy jak na 1.3 ze jestem w delikatnym szoku! ładne wnetrze jak na te latka, fajnie sie prowadzi ( moja ma wszystko procz klimy ). SZCZERZE POLECAM COROLKE KAZDEMU KTO SIE ZASTANAWIA NAD ZAKUPEM TEGO AUTKA - JEZELI TRAFI EGZEMPLARZ ZADBANY, Z DOBRYM PRZEBIEGIEM TO NIE MOZE BYC INACZEJ JAK TO, ZE KIEROWCA BEDZIE BARDZO ZADOWOLONY - CHYBA, ŻE SIE KTOS PRZESIADA Z FERRARI LUB S KLASY! ja juz chyba zawsze...

dodał: makaveli
Toyota Corolla Sedan 1.3 (75 KM)

Jeżdżę Toyotką 4 rok dawniej głównie po Polsce (miasto), ostatnio przemierzyłem nią spory kawałek Europy, (południowa Szwajcaria, Alpy Szwajcarskie i Francuskie, Lazurowe Wybrzerze, Langwedocja), sporo po górach (m.in. wyjechałem na ok. 2800m npm) i częściowo w warunkach zimowych (narty) - ŻADNYCH problemów (nawet "gumy" nie złapałem); znakomicie się spisuje wg. mnie w zimowych warunkach - w Alpach wymijałem sportowe auta mające problemy z wyjechaniem w lekko zimowych warunkach na co stromsze podjazdy (oczywiście nie z powodu braku mocy tylko przyczepności) i to nawet na letnich oponach (choć tego nie polecam...), na zimowych nigdy nie miałem problem z wyjechaniem gdziekolwiek. By spokojnie jeździć w starym aucie oczywiście czasem coś trzeba wymienić, ja w ciągu tych 4 lat wymieniałem rozrząd (akurat jak przyszedł na to czas), tylnie amortyzatory, wydech, troche podreperowałem blacharkę (blacha psuje się niestety - chyba główna wada toyoty - przynajmniej w polskich warunkach), wahacze. Ale...

dodał: alex-o2@o2.pl
Toyota Corolla Sedan 2.0 D-4D (90 KM)

Skrzynia mało odporna na złe traktowanie - na szczęście 2 bieg został naprawiony na gwarancji. Gwarancji podlegał też amortyzator przedni, który rozpadł się przy przebiegu 105.000, ale ASO wzięło to na siebie (BRAWO!). Wina leży raczej po stronie naszych dróg - każdy wie o czym mówię. Zderzaki dość odporne na zginanie, ale najazd na bryłę śniegu może spowodować pęknięcie delikatnego przedniego spojlera. Przy przebiegu 90.000 wymieniany był prawy reflektor - zmatowiał. Oczywiście na gwarancji. Nie radzę nikomu otwierać drzwi na siłę, gdy obok mamy trochę zmarzniętego śniegu - mogą się zwichrować. Przy szybkiej jeździe bierze olej, ale to chyba normalne :o) Utrzymywanie prędkości rzędu 140 km/h i wyprzedzanie z pełnym obciążeniem nie stanowi problemu. Generalnie samochód nie do zarżnięcia. Wady? Bezpłciowa stylistyka - ale do tego można sie przyzwyczaić. Cena - to oczywiste, za markę trzeba płacić. Ale najgorsze są REFLEKTORY. Są TRAGICZNE!!! Na fabrycznych żarówkach śmiało można potrącić...

dodał: puuniek@interia.pl
Toyota Corolla Hatchback 1.3 i (82 KM)

Niezawodne, solidne i ekonomiczne auto. Sylwetka w wersji hatchback jeszcze długo będzie się podobać. Przeznaczone dla ludzi (szczególnie kobiet), którzy nie lubią naprawiać swoich samochodów i chcą mieć auto zawsze gotowe do drogi. Dosyć drogie na rynku wtórnym ale rekompensuje to wydłużoną sprawnością mechaniczną i umiarkowanym zużyciem paliwa. Faktem jest, że kupić Corollę 7 generacji nie jest łatwo. Są to samochody bardzo poszukiwane a właściciel Corolli nie prędko rozstaje się ze swoim autem. Wiele Corolli zostało sprowadzonych w połowie lat 90-tych więc należy dokładnie obejrzeć samochód aby uniknąć kupna auta powypadkowego. Ja osobiście angażując się b.mocno szukałem mojej Corolli 1,5 miesiąca. Przez ten czas obejrzałem ok. 16 egzemplarzy z czego 14 były autami po poważnych wypadkach. Należy szczególnie uważać na samochody po okazyjnej cenie bo takich okazji jeżeli chodzi o Corollę raczej nie ma. Znalezienie auta z silnikiem 2.0 D lub w wersji liftback graniczy z cudem. Szybciej...

dodał: pawel.wiacek@bauholding.pl

Galerie Toyota Corolla

Toyota Corolla Furia Concept Toyota Corolla XI E160 (2014) Toyota Corolla VIII Hatchback - galeria społeczności Toyota Corolla XI (E160) - wersja europejska Toyota Corolla Verso 2007 Toyota Corolla IX Verso - galeria społeczności Toyota Corolla VII Hatchback - galeria społeczności Toyota Corolla Sedan 2007 Toyota Corolla Sedan 2010 Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Corolla

  • 1.
  • 4,50 Toyota Corolla VII 1.6 Si (114KM) 1993r.
    dodał: Tomasz, 29.07.2011

    Witam, Jeździłem kiedyś na gazie, a teraz już nie bo po prostu się NIE OPŁACA finansowo. Wszyscy piszą ile im auto pali gazu, a spali minimum 20% więcej przy idealnie wyregulowanej instalacji bo wartość energetyczna spalanego autogazu jest właśnie o 20 % niższa od wartości energetycznej spalanej benzyny.Można ustawić ubogą mieszankę gazową, ale wtedy wypalają się gniazda zaworowe w silniku. Nikt jakoś nie pisze, że przy jazdach miejskich na odcinkach 3 do 10 kilometrów na rozruchy auto spala im średnio dodatkowo 2 LITRY BENZYNY na 100 km. Jak kilkanaście lat temu LPG był 3, a nawet 4 razy tańszy od benzyny to się opłacało zagazować auto, a teraz ?, policzcie sami. Wożenie dodatkowo kilkudziesięciokilogramowej butli w bagażniku też zwiększa spalanie. Dodatkowym minusem jest zapach trującego przecież gazu wydobywający się ze starszych instalacji a także nowych źle zamontowanych albo źle serwisowanych. Jedynym plusem instalacji gazowej w aucie jest znacznie większa czystość spalin , a więc jest to paliwo ekologiczne i dlatego w niektórych krajach autogaz jest dotowany przez państwo i organizacje ekologiczne, a u nas co?, niedawno wprowadzono akcyzę. Pozdrawiam wszystkich gazo-maniaków. Tomasz

  • 2.
  • 5,00 Toyota Corolla IX 1.4 i 16V (97KM) 2003r.
    dodał: Andy, 17.07.2011

    Instalacja całkowicie bezobsługowa gorąco polecam aczkolwiek... co 30-50 tys regeneracja parownika- zazwyczaj membrana bądź zacierający się bolczyk w parowniku koszt remontu wraz z filtrami 300 zł. Co 70-80 tys (u mnie 2 razy) wymiana przewodów - parcieją. Po 130 tys wymiana zaworów - gniazda zaworowe były Ok ale z zaworów zostały elipsy koszt wymiany zaworów, uszczelki- 650 zł.To były minusy a plusy: średnie zużycie gazu to ok 8-10 l/100 km co daje oszczędność ok 15 zł na 100 km. Po 140 tys km zaoszczędziłem na 7 letnie auto..... Zauważalnego spadku mocy raczej nie dostrzegłem. Wydech jest OK. Reasumując gaz jest dobry dla dużo jeżdżących natomiast przy okazjonalnym korzystaniu raczej nie. Ja generalnie jestem zadowolony a na gazie w różnych autach jeżdżę już 15 lat.

  • 3.
  • 5,00 Toyota Corolla VII 1.6i (105KM) 1997r.
    dodał: ZIBI-X5, 27.11.2013

    Corollę kupiłem i zamontowałem instalację gazową w Eko Alma /Radwanice z pewnymi obawami. Na forach wszędzie pisano że corolla "nie lubi gazu". Moja corolla ma przejechane 140 km na gazie. Co ok 30 km sprawdzane i regulowane mam luzy zaworowe. Silnik chodzi jak marzenie. Ostatnio w serwisie powiedziano mi że ma sprężanie jak nówka sztuka. Raz musiałem wymienić parownik ). Obalam więc wszelkie negatywne opinie w temacie Corolki i LPG. Polecam fachowców w Radwanicach, bo w innych warsztatach nie chcieli mi założyć instalacji, a oni to zrobili i to jak. Podziękowania.(1)

  • 4.
  • 4,75 Toyota Corolla VIII 1.3 (86KM) 1997r.
    dodał: bejgus, 18.10.2010

    Jeśli wszystkie kluczowe komponenty instalacji są OK i pilnuje się wymiany filtrów i świec to problemów nie ma. Spalanie od 7,5 l w trasie (na 27 l przejechałem 360 km)do 9,5 l po mieście czyli bardzo dobrze. Obroty jałowe na LPG około 650, ale ten typ tak ma (700+/- 50 fabrycznie). Nie odczuwam znaczącej różnicy przy jeździe na LPG w stosunku do benzyny. Poza tym nie ma co wymagać od silnika 1332ccm w zakresie obrotów 2000-3000. On zaczyna gadać dopiero powyżej 4000 obr. Ogólnie nie ma co narzekać jak się przejeżdża 100 km za około 20 zł.

  • 5.
  • 5,00 Toyota Corolla IX 1.6 i 16V (110KM) 2003r.
    dodał: Kacper, 16.02.2011

    Jestem zadowolony! instalacja brc sprawuje się znakomicie. Auto prowadzi się płynnie, brak straty mocy. Nic nie szarpie ani nie przerywa. Gaz przełączany jest automatycznie po dosłownie chwili. Bezawaryjna praca instalacji oraz samochodu, co mogę więcej powiedzieć. Wszystko jest porostu super!:) Polecam Wam EGP w Warszawie gdzie całość została zakupiona i zamontowana. To już moje drugie auto które tam zagazowałem i jestem naprawdę zachwycony jego praca. Spalanie delikatnie większe niż na benzynie, około 9 litrów w mieście. Pozdrawiam

  • 6.
  • 3,50 Toyota Corolla VIII 1.3 (86KM) 1997r.
    dodał: K, 04.04.2014

    Niestety nie polecam !!! Panowie kompletnie nie znają się na instalacji gazowej do japońskich samochodów. Miałem problem z silnikiem wpadającym w obroty, jak był zimny silnik. Oni na to, że przepustnica do czyszczenia. Ja tłumaczę, że na benzynie jest wszystko ok, to dlaczego przepustnica? Byłem 5 razy i za każdym razem to samo. Przejechał się, ustawił w komputerze wyższe obroty i dalej to samo. Pojechałem do serwisu w Rembertowie, prawdziwi specjaliści. Diagnoza: montaż na złej listwie, za długi wężyki wlotu gazu itd, itp !!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Corolla

Toyota Corolla

644 komentarze

459 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~ja~ja

Do ~marek: Jak morze ma pomóc to gadaj z Neptunem.

~Rafał~Rafał

Witam
mama toyota corolle 2003 rok 1,4 16V VVti i przy obrotach około 2300 i 3000 coś gwiżdże dosłownie jak by sie turbina włączała której oczywiście nie ma czy może ktoś pomóc co to może być ??
proszę o kontakt rafal862@tlen.pl

~marek~marek

Do ~.: mam taka z lpg viale rok 2003 148 tys przebieg

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
26 755
Przejechany dystans
24 374 779 km
Zatankowanego paliwa
846 847 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 994
Wydanych pieniędzy
1 097 355 zł
Średnie wydatki na auto
1 145 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 173
Wydanych pieniędzy
2 344 307 zł
Średnie wydatki na auto
2 447 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (958)

Testy zderzeniowe Toyota Corolla

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota Corolla przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota Corolla, 1.6 Mid grade, LHD
2013

Toyota Corolla
Toyota Corolla

Toyota Corolla
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota Corolla/Corolla Verso

Na podstawie 2185 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Łukasz, dodano: 05.02.2014 12:35

Wszystkie wartości przedstawione dla LPG. Minimalne spalanie na poziomie 6,5 l osiągnięte wczoraj między godziną 20 a 22 na trasie Poznań - Gorzów Wlkp. drogą krajową nr 92. Gaz z shella, 1 pasażer i drobny bagaż. Średnia prędkość (z komputera) 74 km/h, w wioskach bez przesadnego zwalniania, na trasie może ze 2 razy wyprzedzałem - częściej byłem wyprzedzany. Auto spala tyle ile się od niego w danej chwili wymaga, dla przeciwwagi, jak sprawdzałem nie minimalne spalanie, a minimalny czas dotarcia z nad morza do domu (większość trasy S3), to średnio wziął 17 l gazu na 100 km (4 osoby na pokładzie i bagaż), prędkość średnia w okolicach 115 km/h. Autem da się jeździć ekonomicznie, mimo kontrowersji z tym związanych polecam montaż lpg w dobrej stacji na porządnych podzespołach + lubrykację (nie jest udowodnione, że na 100% pomaga, ale na bank nie zaszkodzi). Jedyne co trzeba się liczyć po pewnym czasie z wywaleniem sondy lambda, bo zmienia się skład mieszanki i świeci kontrolka silnika - można oczywiście z tym jeździć, ale jeżeli komuś spowszednieje ten widok to nie będzie wiedział, jeżeli komputer chciałby mu zasugerować inny problem.

pełny raport Toyota Kombi 1.4 i 16V

autor: dariusz-kolka@w, dodano: 20.02.2014 00:23

Witam! Moją toyotą zrobiłem przez 4 lata 65 tyś (kupiłem jak miała 150 tyś a teraz ma 215 tyś). W większości przypadków robię krótkie trasy po mieście, latem potrafi palić około 5.5/100km, zimą 6,5/100km, rekord w minimalnym spalaniu zrobiłem jadąc samemu bez obciążenia i miałem tylko około 3 przystanki na całym baku, wtedy nie spieszyłem się, jechałem trzymając się idealnie około 2tyś obrotów (na 5 biegu to jest około 90km/h) i wyszła mi 4,4/100km. Zawsze za każdym razem przy tankowaniu kasowałem komputer i mniej więcej się zgadzało z tym co tankowałem. Zauważyłem pewną anomalię jak się jeździ po mieście więcej na 3 biegu niż na 4 to będzie mniej palić, i starajcie się trzymać około 2 tyś obrotów, ale nie schodźcie poniżej 1,5 tyś, bo pali dużo więcej. Teraz już nie kasuję komputera gdzieś od pół roku i pisze na nim że średnio pali 6,2/100km, tylko średnią prędkość mam około 30km/h (tak jak pisałem praktycznie robię tylko miasto i krótkie trasy). Ludzie piszą o oleju, moja toyka przy tym przebiegu nic nie bierze, przy ostatniej wymianie podobno zeszło 0,3litra według mechanika, ale mechanik powiedział że to jest bardzo dobrze, zawsze mi zostawia trochę oleju na dolewkę, ale jeszcze nigdy nie dolewałem. Przez 4 lata użytkowanie tego samochodu kosztowało mnie około 6,5 tyś.zł także bardzo tanio w porównaniu z moim poprzednim. Był nim peugeot 306 w który przez 5 lat wsadziłem w naprawy około 20tyś zł. Nie licząc wymiany oleju, klocków i tarcz, bo to trzeba robić, jedynie musiałem wymienić łożyska z przodu, to jedynie mnie wtedy zawiodła moja toyota, bo zrobiło się to nieprzewidzianie i raz stukała mi jakaś pokrywa pod skrzynią biegów, według mechanika chyba źle przykręcili poprzedniemu właścicielowi podczas przeglądów w ASO. Jedyną usterkę którą mechanik zauważył to w ASO do tego silnika dają olej 15W40, a powinni dawać 5W40, chyba że zacznie brać to wtedy przejść na gęstszy. Ale ja się nie znam ja tylko jeżdżę. Średnio po mieście robię na baku około 700km i wtedy włącza się księgowy i tankuję do pełna na 230-250zł, chyba wchodzi wtedy koło 40-45 litrów. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i polecam, jak ktoś chce się coś dowiedzieć to podaję maila i telefon. dariusz-kolka@wp.pl tel.511-24-19-91. Pozdrawiam!

pełny raport Toyota Kombi 1.4 D-4D

autor: iPrzemo, dodano: 29.01.2008 00:12

313 tyś km na liczniku. Silnik spisuje się doskonale. Brak gwizdu turbiny, ciśnienie itp. w normie. Ostatnio wymiana 1 wtrysku (bolało!!! - 2,3 tyś.zł) Chyba jeszcze 200 tyś ją czeka ;-) . Aby zrobić ten wynik niestety należy powoli ZAGRZAĆ silnik i NIE !!! kręcić go pow. 2000 obr./min. do zagrzania się silnika. Przed wyłączeniem na końcu trasy odczekać ok. 1-2 do 4 minut. Warto !!! Zwróci się to z nawiązką. Amortyzatory z tyłu oryginał, przód po 245 tyś.km wymiana. Ostatnio wymieniane tarcze przód i tył przeleciały z 1 szlifem 115 tyś.km. Przeglądy tylko w ASO chociaż ostatnio zrezygnowałem z nich po przejechaniu 290 tyś km (ostatnia pieczątka w książce) i serwisuje tutaj: Polecam - po prostu fachowiec z krwi i kości - nie wróży w fusów, realista. Robotę zaczyna od najprostszych rzeczy !!! POLECAM

pełny raport Toyota Kombi 2.0 D-4D
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Toyota Corolla/Corolla Verso

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Corolla/Corolla Verso

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Toyota Corolla VII

Samochód jest popularny i w miarę mało awaryjny, co skutkuje wysokimi cenami egzemplarzy Corolli z tych lat. Dosyć dużo wersji nadwoziowych i silnikowych zadowoli każdego. Samochód jest całkiem funkcjonalny i obszerny, choć wersja 3 drzwiowa odstaje od pozostałych, gdyż moim zdaniem jest mało funkcjonalna...

Zobacz dane techniczne Toyota Corolla
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Corolla, oglądali także