Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Corolla/Corolla Verso X Verso

Dziesiąta generacja modelu (oznaczenie E140) produkowana w latach 2007-2012. Nazwa Corolla dotyczyła już jedynie wersji sedan, bo kompaktowy hatchback Toyoty przeznaczony dla młodszej klienteli sprzedawany był pod szyldem Auris (wyjątkiem była Australia, gdzie obowiązywała wyłącznie nazwa Corolla). Corolla X, większa od swojej poprzedniczki, została zbudowana na płycie podłogowej Toyota MC platform, którą dzieliła m.in. z modelem Camry, a także Lexusem ES. W 2010 roku samochód został poddany faceliftingowi.

Generacje Toyota Corolla

Komentarze redakcji

Powagosław: Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.
Luzacjusz: Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

Wersje nadwozia Toyota Corolla X

Silniki Toyota Corolla X Verso

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Jeśli oczekujecie od samochodu tego, żeby jeździł tak jak wygląda – czyli spokojnie i bez emocji, to najmniejsze motory benzynowe 1.33l oraz 1.4l o mocy około 100KM będą w sam raz. Jeżeli jednak ma to być wilk w owczej skórze to gorzej, bo takich jednostek po prostu nie ma. Jest za to kompromis - 1.6l z kilkoma wariantami mocy. Najsłabszy, 110-konny trafił pod maskę Corolli Verso, czyli bardziej rodzinnego wydania sedana. W zwykłej Corolli najrozsądniejszy jest ten 125-konny wariant. Niby sporo, ale jego moment obrotowy ma dość dziwny przebieg, dlatego czuć w nim wigor dopiero przy naprawdę wysokich obrotach. W razie czego jest też jego mocniejsza o parę koni wersja. Różnice w osiągach są jednak minimalne, ale w cenie niestety już nie. Diesle są dwa – 1.4l ma 90KM. Można by się spodziewać znacznie gorszych osiągów patrząc na jego moc, ale wbrew pozorom nie jest źle. Trzeba tylko utrzymywać wyższe obroty – turbodziura jest duża i poniżej 2000 obr./min. auto woła o pomoc. Większy motor ma 2.0l i 126KM – tu do oszczędności dochodzą osiągi na poziome mocniejszych motorów benzynowych. Prawdziwa, wysokoprężna perełka, 2.2 D-4D o mocy 136 i 177KM trafiła do Corolli Verso – trochę szkoda, że nie ma jej w sedanie.

Publikacje o Toyota Corolla

TOP 10 | Pancerne samochody

W dobie ekologii, która atakuje branżę motoryzacyjną, zwiększa się stopień skomplikowana samochodów, a zarazem - awaryjność. Nic dziwnego, że wielu wraca wspomnieniami do trwałych samochodów z minionych dekad. My wybraliśmy 10 pancernych modeli, które okazały się dopracowane mechanicznie, trwałe i jedyne,...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Toyota Corolla 1.6 Valvematic - klasę wyżej
 
Nasz test Toyota Corolla 1.6 Valvematic Premium

Corolla mierzy coraz wyżej. Niegdyś była typowym kompaktem. Obecnie znajduje się na granicy segmentów C i D. Tańsza alternatywa dla Avensisa? Owszem, jeżeli nie wymagamy mocnych silników. Tych dla nowej Corolli nie przewidziano.

Nowa Corolla - cichy zabójca Avensisa
 
Nasz test Nowa Toyota Corolla

Model ten jest dla wielu kierowców na świecie synonimem zarówno Toyoty jak i niezawodności. Produkowany od 1966 roku zdobył rzesze wiernych klientów. Teraz, oferowany jedynie w odmianie sedan, doczekał się nowej edycji. Jaki to samochód? Wszyscy wiedzą - to Toyota Corolla.

Czy warto kupić: używana Toyota Corolla X (2006-2013)

Nie grzeszy charakterem, stylizacją czy osiągami. Ma jednak wiele bardzo pożądanych cech - solidną konstrukcję, komfortowe wnętrze oraz oszczędne silniki. Czy warto kupić używaną Toyotę Corollę X?

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Toyota Corolla

Toyota Corolla na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota CorollaautoWcentrum - społeczność Toyota Corolla

najwyższe oktanyAuta - Toyota Corolla

Toyota Corolla 67,14

Toyota Corolla E10 66,36

Toyota Corolla Rollka 73,22

Toyota Corolla 65,23

Toyota Corolla 2.0 D4D 90KM 66,63

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Corolla

bigdickbuster 64,59

damian_c86 36,13

magro_kr 69,28

makmarc 31,13

kedarrr 48,61

paolomario 33,50

cubikon 45,97

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Corolla

Starej babci kariera rajdowa
Starej babci kariera rajdowa 24 maja 2014 roku odbyła się II runda MOWPZ - Rajd po Ziemi Mińskiej. Zachęcony...
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów + świece
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów + świece Jak wyżej, świece komplet NGK; koszt: 200 PLN, z czego materiały ok 100PLN...
Nowe opony letnie
Nowe opony letnie Samochód otrzymał nowy komplet letnich gum marki Toyo T1R o mniejszym profilu 19...
Wymiana klocków i tarcz - tył
Wymiana klocków i tarcz - tył Wymiana klocków i tarcz na TRW - całościowy koszt ok. 500PLN...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Corolla

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Toyota Corolla
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Corolla

Toyota Corolla

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Toyota Corolla
 

Toyota Corolla najczęściej porównywane z:

Honda Civic
1.6 i-DTEC (120 KM)
Volkswagen Golf
1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology (90 KM)
Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (163 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 069 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 68 990 zł
Zyskujesz: 17 939 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Corolla

Toyota Corolla
1.6 benzyna 110 KM
122 000 km, 2006
19 400 PLN
Toyota Corolla
1.6 benzyna 132 KM
80 000 km, 2010
41 500 PLN
Toyota Corolla
1.6 benzyna 132 KM
120 000 km, 2010
39 500 PLN
Toyota Corolla
1.4 benzyna 97 KM
104 564 km, 2007
33 900 PLN

Ocena auta Toyota Corolla/Corolla Verso X Verso

Wybrane opinie

Toyota Corolla Verso 1.8 i (130 KM)

Niezawodność Toyoty to legenda (niestety odchodzi w zapomnienie). Za wysoką ceną nie idzie odpowiednio wysoka jakość. Po m-cu jazdy trochę się rozczarowałem. Zbyt często odwiedzam serwis. Na szczęście jeszcze za to nie płacę (gwarancja).

dodał: grzegorz l
Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D (136 KM)

Auto z Turcji - fatalna jakość wykończenia szczegółów i użytych materiałów. Po pierwszym zachłyśnięciu się samochodem zaczynam dostrzegać coraz więcej niedoróbek.

dodał: alvearium@wp.pl

Galerie Toyota Corolla

Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM - galeria redakcyjna Toyota Corolla Verso 2007 Toyota Corolla Sedan 2007 Toyota Corolla VII Hatchback - galeria społeczności Toyota Corolla Facelifting - wersja USA Toyota Corolla XI (E160) - wersja europejska Toyota Corolla Sedan 2010 Toyota Corolla Furia Concept Toyota Corolla IX Verso - galeria społeczności Toyota Corolla Verso
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Corolla

  • 1.
  • 4,50 Toyota Corolla VII 1.6 Si (114KM) 1993r.
    dodał: Tomasz, 29.07.2011

    Witam, Jeździłem kiedyś na gazie, a teraz już nie bo po prostu się NIE OPŁACA finansowo. Wszyscy piszą ile im auto pali gazu, a spali minimum 20% więcej przy idealnie wyregulowanej instalacji bo wartość energetyczna spalanego autogazu jest właśnie o 20 % niższa od wartości energetycznej spalanej benzyny.Można ustawić ubogą mieszankę gazową, ale wtedy wypalają się gniazda zaworowe w silniku. Nikt jakoś nie pisze, że przy jazdach miejskich na odcinkach 3 do 10 kilometrów na rozruchy auto spala im średnio dodatkowo 2 LITRY BENZYNY na 100 km. Jak kilkanaście lat temu LPG był 3, a nawet 4 razy tańszy od benzyny to się opłacało zagazować auto, a teraz ?, policzcie sami. Wożenie dodatkowo kilkudziesięciokilogramowej butli w bagażniku też zwiększa spalanie. Dodatkowym minusem jest zapach trującego przecież gazu wydobywający się ze starszych instalacji a także nowych źle zamontowanych albo źle serwisowanych. Jedynym plusem instalacji gazowej w aucie jest znacznie większa czystość spalin , a więc jest to paliwo ekologiczne i dlatego w niektórych krajach autogaz jest dotowany przez państwo i organizacje ekologiczne, a u nas co?, niedawno wprowadzono akcyzę. Pozdrawiam wszystkich gazo-maniaków. Tomasz

  • 2.
  • 5,00 Toyota Corolla IX 1.4 i 16V (97KM) 2003r.
    dodał: Andy, 17.07.2011

    Instalacja całkowicie bezobsługowa gorąco polecam aczkolwiek... co 30-50 tys regeneracja parownika- zazwyczaj membrana bądź zacierający się bolczyk w parowniku koszt remontu wraz z filtrami 300 zł. Co 70-80 tys (u mnie 2 razy) wymiana przewodów - parcieją. Po 130 tys wymiana zaworów - gniazda zaworowe były Ok ale z zaworów zostały elipsy koszt wymiany zaworów, uszczelki- 650 zł.To były minusy a plusy: średnie zużycie gazu to ok 8-10 l/100 km co daje oszczędność ok 15 zł na 100 km. Po 140 tys km zaoszczędziłem na 7 letnie auto..... Zauważalnego spadku mocy raczej nie dostrzegłem. Wydech jest OK. Reasumując gaz jest dobry dla dużo jeżdżących natomiast przy okazjonalnym korzystaniu raczej nie. Ja generalnie jestem zadowolony a na gazie w różnych autach jeżdżę już 15 lat.

  • 3.
  • 5,00 Toyota Corolla VII 1.6i (105KM) 1997r.
    dodał: ZIBI-X5, 27.11.2013

    Corollę kupiłem i zamontowałem instalację gazową w Eko Alma /Radwanice z pewnymi obawami. Na forach wszędzie pisano że corolla "nie lubi gazu". Moja corolla ma przejechane 140 km na gazie. Co ok 30 km sprawdzane i regulowane mam luzy zaworowe. Silnik chodzi jak marzenie. Ostatnio w serwisie powiedziano mi że ma sprężanie jak nówka sztuka. Raz musiałem wymienić parownik ). Obalam więc wszelkie negatywne opinie w temacie Corolki i LPG. Polecam fachowców w Radwanicach, bo w innych warsztatach nie chcieli mi założyć instalacji, a oni to zrobili i to jak. Podziękowania.(1)

  • 4.
  • 4,75 Toyota Corolla VIII 1.3 (86KM) 1997r.
    dodał: bejgus, 18.10.2010

    Jeśli wszystkie kluczowe komponenty instalacji są OK i pilnuje się wymiany filtrów i świec to problemów nie ma. Spalanie od 7,5 l w trasie (na 27 l przejechałem 360 km)do 9,5 l po mieście czyli bardzo dobrze. Obroty jałowe na LPG około 650, ale ten typ tak ma (700+/- 50 fabrycznie). Nie odczuwam znaczącej różnicy przy jeździe na LPG w stosunku do benzyny. Poza tym nie ma co wymagać od silnika 1332ccm w zakresie obrotów 2000-3000. On zaczyna gadać dopiero powyżej 4000 obr. Ogólnie nie ma co narzekać jak się przejeżdża 100 km za około 20 zł.

  • 5.
  • 5,00 Toyota Corolla IX 1.6 i 16V (110KM) 2003r.
    dodał: Kacper, 16.02.2011

    Jestem zadowolony! instalacja brc sprawuje się znakomicie. Auto prowadzi się płynnie, brak straty mocy. Nic nie szarpie ani nie przerywa. Gaz przełączany jest automatycznie po dosłownie chwili. Bezawaryjna praca instalacji oraz samochodu, co mogę więcej powiedzieć. Wszystko jest porostu super!:) Polecam Wam EGP w Warszawie gdzie całość została zakupiona i zamontowana. To już moje drugie auto które tam zagazowałem i jestem naprawdę zachwycony jego praca. Spalanie delikatnie większe niż na benzynie, około 9 litrów w mieście. Pozdrawiam

  • 6.
  • 3,50 Toyota Corolla VIII 1.3 (86KM) 1997r.
    dodał: K, 04.04.2014

    Niestety nie polecam !!! Panowie kompletnie nie znają się na instalacji gazowej do japońskich samochodów. Miałem problem z silnikiem wpadającym w obroty, jak był zimny silnik. Oni na to, że przepustnica do czyszczenia. Ja tłumaczę, że na benzynie jest wszystko ok, to dlaczego przepustnica? Byłem 5 razy i za każdym razem to samo. Przejechał się, ustawił w komputerze wyższe obroty i dalej to samo. Pojechałem do serwisu w Rembertowie, prawdziwi specjaliści. Diagnoza: montaż na złej listwie, za długi wężyki wlotu gazu itd, itp !!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Corolla

Toyota Corolla

644 komentarze

459 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~ja~ja

Do ~marek: Jak morze ma pomóc to gadaj z Neptunem.

~Rafał~Rafał

Witam
mama toyota corolle 2003 rok 1,4 16V VVti i przy obrotach około 2300 i 3000 coś gwiżdże dosłownie jak by sie turbina włączała której oczywiście nie ma czy może ktoś pomóc co to może być ??
proszę o kontakt rafal862@tlen.pl

~marek~marek

Do ~.: mam taka z lpg viale rok 2003 148 tys przebieg

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
26 171
Przejechany dystans
24 044 812 km
Zatankowanego paliwa
828 397 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 940
Wydanych pieniędzy
1 082 529 zł
Średnie wydatki na auto
1 144 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 119
Wydanych pieniędzy
2 327 367 zł
Średnie wydatki na auto
2 460 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (946)

Testy zderzeniowe Toyota Corolla

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota Corolla przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota Corolla, 1.6 Mid grade, LHD
2013

Toyota Corolla
Toyota Corolla

Toyota Corolla
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota Corolla/Corolla Verso X Verso

Na podstawie 34 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: dariusz-kolka@w, dodano: 20.02.2014 00:23

Witam! Moją toyotą zrobiłem przez 4 lata 65 tyś (kupiłem jak miała 150 tyś a teraz ma 215 tyś). W większości przypadków robię krótkie trasy po mieście, latem potrafi palić około 5.5/100km, zimą 6,5/100km, rekord w minimalnym spalaniu zrobiłem jadąc samemu bez obciążenia i miałem tylko około 3 przystanki na całym baku, wtedy nie spieszyłem się, jechałem trzymając się idealnie około 2tyś obrotów (na 5 biegu to jest około 90km/h) i wyszła mi 4,4/100km. Zawsze za każdym razem przy tankowaniu kasowałem komputer i mniej więcej się zgadzało z tym co tankowałem. Zauważyłem pewną anomalię jak się jeździ po mieście więcej na 3 biegu niż na 4 to będzie mniej palić, i starajcie się trzymać około 2 tyś obrotów, ale nie schodźcie poniżej 1,5 tyś, bo pali dużo więcej. Teraz już nie kasuję komputera gdzieś od pół roku i pisze na nim że średnio pali 6,2/100km, tylko średnią prędkość mam około 30km/h (tak jak pisałem praktycznie robię tylko miasto i krótkie trasy). Ludzie piszą o oleju, moja toyka przy tym przebiegu nic nie bierze, przy ostatniej wymianie podobno zeszło 0,3litra według mechanika, ale mechanik powiedział że to jest bardzo dobrze, zawsze mi zostawia trochę oleju na dolewkę, ale jeszcze nigdy nie dolewałem. Przez 4 lata użytkowanie tego samochodu kosztowało mnie około 6,5 tyś.zł także bardzo tanio w porównaniu z moim poprzednim. Był nim peugeot 306 w który przez 5 lat wsadziłem w naprawy około 20tyś zł. Nie licząc wymiany oleju, klocków i tarcz, bo to trzeba robić, jedynie musiałem wymienić łożyska z przodu, to jedynie mnie wtedy zawiodła moja toyota, bo zrobiło się to nieprzewidzianie i raz stukała mi jakaś pokrywa pod skrzynią biegów, według mechanika chyba źle przykręcili poprzedniemu właścicielowi podczas przeglądów w ASO. Jedyną usterkę którą mechanik zauważył to w ASO do tego silnika dają olej 15W40, a powinni dawać 5W40, chyba że zacznie brać to wtedy przejść na gęstszy. Ale ja się nie znam ja tylko jeżdżę. Średnio po mieście robię na baku około 700km i wtedy włącza się księgowy i tankuję do pełna na 230-250zł, chyba wchodzi wtedy koło 40-45 litrów. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i polecam, jak ktoś chce się coś dowiedzieć to podaję maila i telefon. dariusz-kolka@wp.pl tel.511-24-19-91. Pozdrawiam!

pełny raport Toyota Kombi 1.4 D-4D

autor: Buszeszank, dodano: 26.08.2012 12:39

Witam Długo się zastanawiałem nad silnikiem jaki bedzie napedzał mają e11-padło na 1.4 VVT-i 97KM. Z całą pewnością wszystko zależy od stacji obsługi gdzie bedzie sie to robic... Ja wybrałem warsztat na codzien zajmujacy sie tylko instalowaniem LPG. INSTALAJA SEKWENCYJNA NAJNOWSZEJ GENERACJI-sorry za brak szczegółów nie jestem mechanikiem. Instalacja firmy BRC cena 2500zł. Przy szybkiej jezdzie jak sie postaram to spala 9 litrow- ciezko to osiagnac. srednie spalanie przy swobodnej normalnej jezdzie 8 litrow LPG. Przy oszczdnej jezdzie schodze ponizej 8 litrow. Nic lepszego dla tej wersji nadwozioweji i tej mocy silnika nie mozna znalezc-chyba;)...

pełny raport Toyota Sedan 1.4 VVti

autor: Goliad, dodano: 06.01.2012 01:36

Pali dużo i już. Jeżdżę glównie po mieście, rozwożę pizzę. Silnik nigdy nie stygnie więc nie powinno być tak źle. Średnie spalanie wyliczone po przejechaniu 5000km wyszlo 10,3. To auto nauczylo mnie ekonowicznej jazdy. Jak deptałem to palił 13 w miescie, a jak jeżdzilem wg. zasad ekonomicznej jazdy obroty 1500-2200, na prostych w miescie 50-60km na piątce (tym autem się da innymi niekoniecznie), to spalanie mierzona na jednym baku spadlo do 7,5 ale prawie nabawiłem się nerwicy. Norma w mieście to 10 na autostradzie 110-130 7,5- to dużo bo stara vectra 1.8 8v paliła 7 przy 130. Auto na przejechane 200t.km i jest w doskonałej formie, absolutnie wszystko dziła(to moje pierwsze takie a bylo ich wiele), przejechalem 15tys i wymieniłem tylko olej i filtry.Polecam komuś kto najbardziej ceni bezawaryjność-to po prostu toyota! Nie polecam jako auto rodzinne, bagażnik jest ok ale miejsca z tyłu jest zaskakująco mało.

pełny raport Toyota Hatchback 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Toyota Corolla/Corolla Verso X Verso

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Corolla/Corolla Verso X Verso

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota Corolla X Verso
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Corolla, oglądali także