Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Corolla/Corolla Verso X Verso

Dziesiąta generacja modelu (oznaczenie E140) produkowana w latach 2007-2012. Nazwa Corolla dotyczyła już jedynie wersji sedan, bo kompaktowy hatchback Toyoty przeznaczony dla młodszej klienteli sprzedawany był pod szyldem Auris (wyjątkiem była Australia, gdzie obowiązywała wyłącznie nazwa Corolla). Corolla X, większa od swojej poprzedniczki, została zbudowana na płycie podłogowej Toyota MC platform, którą dzieliła m.in. z modelem Camry, a także Lexusem ES. W 2010 roku samochód został poddany faceliftingowi.

Generacje Toyota Corolla

Komentarze redakcji

Powagosław: Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.
Luzacjusz: Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

Wersje nadwozia Toyota Corolla X

Silniki Toyota Corolla X Verso

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Jeśli oczekujecie od samochodu tego, żeby jeździł tak jak wygląda – czyli spokojnie i bez emocji, to najmniejsze motory benzynowe 1.33l oraz 1.4l o mocy około 100KM będą w sam raz. Jeżeli jednak ma to być wilk w owczej skórze to gorzej, bo takich jednostek po prostu nie ma. Jest za to kompromis - 1.6l z kilkoma wariantami mocy. Najsłabszy, 110-konny trafił pod maskę Corolli Verso, czyli bardziej rodzinnego wydania sedana. W zwykłej Corolli najrozsądniejszy jest ten 125-konny wariant. Niby sporo, ale jego moment obrotowy ma dość dziwny przebieg, dlatego czuć w nim wigor dopiero przy naprawdę wysokich obrotach. W razie czego jest też jego mocniejsza o parę koni wersja. Różnice w osiągach są jednak minimalne, ale w cenie niestety już nie. Diesle są dwa – 1.4l ma 90KM. Można by się spodziewać znacznie gorszych osiągów patrząc na jego moc, ale wbrew pozorom nie jest źle. Trzeba tylko utrzymywać wyższe obroty – turbodziura jest duża i poniżej 2000 obr./min. auto woła o pomoc. Większy motor ma 2.0l i 126KM – tu do oszczędności dochodzą osiągi na poziome mocniejszych motorów benzynowych. Prawdziwa, wysokoprężna perełka, 2.2 D-4D o mocy 136 i 177KM trafiła do Corolli Verso – trochę szkoda, że nie ma jej w sedanie.

Publikacje o Toyota Corolla

TOP 10 | Pancerne samochody

W dobie ekologii, która atakuje branżę motoryzacyjną, zwiększa się stopień skomplikowana samochodów, a zarazem - awaryjność. Nic dziwnego, że wielu wraca wspomnieniami do trwałych samochodów z minionych dekad. My wybraliśmy 10 pancernych modeli, które okazały się dopracowane mechanicznie, trwałe i jedyne,...

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Toyota Corolla 1.6 Valvematic - klasę wyżej
 
Nasz test Toyota Corolla 1.6 Valvematic Premium

Corolla mierzy coraz wyżej. Niegdyś była typowym kompaktem. Obecnie znajduje się na granicy segmentów C i D. Tańsza alternatywa dla Avensisa? Owszem, jeżeli nie wymagamy mocnych silników. Tych dla nowej Corolli nie przewidziano.

Nowa Corolla - cichy zabójca Avensisa
 
Nasz test Nowa Toyota Corolla

Model ten jest dla wielu kierowców na świecie synonimem zarówno Toyoty jak i niezawodności. Produkowany od 1966 roku zdobył rzesze wiernych klientów. Teraz, oferowany jedynie w odmianie sedan, doczekał się nowej edycji. Jaki to samochód? Wszyscy wiedzą - to Toyota Corolla.

Czy warto kupić: używana Toyota Corolla X (2006-2013)

Nie grzeszy charakterem, stylizacją czy osiągami. Ma jednak wiele bardzo pożądanych cech - solidną konstrukcję, komfortowe wnętrze oraz oszczędne silniki. Czy warto kupić używaną Toyotę Corollę X?

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Toyota Corolla

Toyota Corolla na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota CorollaautoWcentrum - społeczność Toyota Corolla

najwyższe oktanyAuta - Toyota Corolla

Toyota Corolla G6R 66,99

Toyota Corolla Rollka 73,22

Toyota Corolla 63,97

Toyota Corolla 65,32

Toyota Corolla 65,23

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Corolla

wafellek 67,23

grzegorz_s 61,30

pokrucek 47,89

glosny 90,72

DeusZ 61,47

lewandos 58,94

jaworznianin 85,50

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Corolla

Awaria cewki na 2gim cylindrze
Awaria cewki na 2gim cylindrze Wymiana cewki zapłonu na 2gim cylindrze, na cewkę dobrej marki Delphi. Koszt: 18...
Lakierowanie błotnika lewego tylnego
Lakierowanie błotnika lewego tylnego Jak wyżej, mikro ognisko korozji od strony wewnętrznej błotnika; ASO Carter Toyo...
Burdel to wy macie, w tym swoim Archeo!
Burdel to wy macie, w tym swoim Archeo! Witajcie! Dzisiejszy dzień obfitował w wydarzenia związane z moim przychówkie...
Wymiana pasa klinowego
Wymiana pasa klinowego Wymiana na pas marki Gates Micro-V XF. Koszt: ok. 100PLN...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Corolla

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Toyota Corolla
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Corolla

Toyota Corolla

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Toyota Corolla
 

Toyota Corolla najczęściej porównywane z:

Peugeot 308
1.2 PureTech (110 KM)
Hyundai i30
1.6 CRDi (128 KM)
Skoda Rapid
1.6 TDI (90 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 70 100 zł 55 900 zł
Zyskujesz: 14 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.
Cena: 63 800 zł 53 900 zł
Zyskujesz: 9 900 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Corolla

Toyota Corolla
1.6 benzyna 110 KM
122 000 km, 2006
19 400 PLN
Toyota Corolla
1.6 benzyna 132 KM
80 000 km, 2010
41 500 PLN
Toyota Corolla
1.6 benzyna 132 KM
120 000 km, 2010
39 500 PLN
Toyota Corolla
1.4 benzyna 97 KM
104 564 km, 2007
33 900 PLN

Ocena auta Toyota Corolla/Corolla Verso X Verso

Wybrane opinie

Toyota Corolla Verso 1.8 i (130 KM)

Niezawodność Toyoty to legenda (niestety odchodzi w zapomnienie). Za wysoką ceną nie idzie odpowiednio wysoka jakość. Po m-cu jazdy trochę się rozczarowałem. Zbyt często odwiedzam serwis. Na szczęście jeszcze za to nie płacę (gwarancja).

dodał: grzegorz l
Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D (136 KM)

Auto z Turcji - fatalna jakość wykończenia szczegółów i użytych materiałów. Po pierwszym zachłyśnięciu się samochodem zaczynam dostrzegać coraz więcej niedoróbek.

dodał: alvearium@wp.pl

Galerie Toyota Corolla

Toyota Corolla Furia Concept Toyota Corolla VII Hatchback - galeria społeczności Toyota Corolla XI (E160) - wersja europejska Toyota Corolla Facelifting - wersja USA Toyota Corolla IX Verso - galeria społeczności Toyota Corolla Verso Toyota Corolla Sedan 2010 Toyota Corolla VIII Hatchback - galeria społeczności Toyota Corolla Verso 2007 Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Corolla

  • 1.
  • 4,50 Toyota Corolla VII 1.6 Si (114KM) 1993r.
    dodał: Tomasz, 29.07.2011

    Witam, Jeździłem kiedyś na gazie, a teraz już nie bo po prostu się NIE OPŁACA finansowo. Wszyscy piszą ile im auto pali gazu, a spali minimum 20% więcej przy idealnie wyregulowanej instalacji bo wartość energetyczna spalanego autogazu jest właśnie o 20 % niższa od wartości energetycznej spalanej benzyny.Można ustawić ubogą mieszankę gazową, ale wtedy wypalają się gniazda zaworowe w silniku. Nikt jakoś nie pisze, że przy jazdach miejskich na odcinkach 3 do 10 kilometrów na rozruchy auto spala im średnio dodatkowo 2 LITRY BENZYNY na 100 km. Jak kilkanaście lat temu LPG był 3, a nawet 4 razy tańszy od benzyny to się opłacało zagazować auto, a teraz ?, policzcie sami. Wożenie dodatkowo kilkudziesięciokilogramowej butli w bagażniku też zwiększa spalanie. Dodatkowym minusem jest zapach trującego przecież gazu wydobywający się ze starszych instalacji a także nowych źle zamontowanych albo źle serwisowanych. Jedynym plusem instalacji gazowej w aucie jest znacznie większa czystość spalin , a więc jest to paliwo ekologiczne i dlatego w niektórych krajach autogaz jest dotowany przez państwo i organizacje ekologiczne, a u nas co?, niedawno wprowadzono akcyzę. Pozdrawiam wszystkich gazo-maniaków. Tomasz

  • 2.
  • 5,00 Toyota Corolla IX 1.4 i 16V (97KM) 2003r.
    dodał: Andy, 17.07.2011

    Instalacja całkowicie bezobsługowa gorąco polecam aczkolwiek... co 30-50 tys regeneracja parownika- zazwyczaj membrana bądź zacierający się bolczyk w parowniku koszt remontu wraz z filtrami 300 zł. Co 70-80 tys (u mnie 2 razy) wymiana przewodów - parcieją. Po 130 tys wymiana zaworów - gniazda zaworowe były Ok ale z zaworów zostały elipsy koszt wymiany zaworów, uszczelki- 650 zł.To były minusy a plusy: średnie zużycie gazu to ok 8-10 l/100 km co daje oszczędność ok 15 zł na 100 km. Po 140 tys km zaoszczędziłem na 7 letnie auto..... Zauważalnego spadku mocy raczej nie dostrzegłem. Wydech jest OK. Reasumując gaz jest dobry dla dużo jeżdżących natomiast przy okazjonalnym korzystaniu raczej nie. Ja generalnie jestem zadowolony a na gazie w różnych autach jeżdżę już 15 lat.

  • 3.
  • 5,00 Toyota Corolla VII 1.6i (105KM) 1997r.
    dodał: ZIBI-X5, 27.11.2013

    Corollę kupiłem i zamontowałem instalację gazową w Eko Alma /Radwanice z pewnymi obawami. Na forach wszędzie pisano że corolla "nie lubi gazu". Moja corolla ma przejechane 140 km na gazie. Co ok 30 km sprawdzane i regulowane mam luzy zaworowe. Silnik chodzi jak marzenie. Ostatnio w serwisie powiedziano mi że ma sprężanie jak nówka sztuka. Raz musiałem wymienić parownik ). Obalam więc wszelkie negatywne opinie w temacie Corolki i LPG. Polecam fachowców w Radwanicach, bo w innych warsztatach nie chcieli mi założyć instalacji, a oni to zrobili i to jak. Podziękowania.(1)

  • 4.
  • 4,75 Toyota Corolla VIII 1.3 (86KM) 1997r.
    dodał: bejgus, 18.10.2010

    Jeśli wszystkie kluczowe komponenty instalacji są OK i pilnuje się wymiany filtrów i świec to problemów nie ma. Spalanie od 7,5 l w trasie (na 27 l przejechałem 360 km)do 9,5 l po mieście czyli bardzo dobrze. Obroty jałowe na LPG około 650, ale ten typ tak ma (700+/- 50 fabrycznie). Nie odczuwam znaczącej różnicy przy jeździe na LPG w stosunku do benzyny. Poza tym nie ma co wymagać od silnika 1332ccm w zakresie obrotów 2000-3000. On zaczyna gadać dopiero powyżej 4000 obr. Ogólnie nie ma co narzekać jak się przejeżdża 100 km za około 20 zł.

  • 5.
  • 5,00 Toyota Corolla IX 1.6 i 16V (110KM) 2003r.
    dodał: Kacper, 16.02.2011

    Jestem zadowolony! instalacja brc sprawuje się znakomicie. Auto prowadzi się płynnie, brak straty mocy. Nic nie szarpie ani nie przerywa. Gaz przełączany jest automatycznie po dosłownie chwili. Bezawaryjna praca instalacji oraz samochodu, co mogę więcej powiedzieć. Wszystko jest porostu super!:) Polecam Wam EGP w Warszawie gdzie całość została zakupiona i zamontowana. To już moje drugie auto które tam zagazowałem i jestem naprawdę zachwycony jego praca. Spalanie delikatnie większe niż na benzynie, około 9 litrów w mieście. Pozdrawiam

  • 6.
  • 3,50 Toyota Corolla VIII 1.3 (86KM) 1997r.
    dodał: K, 04.04.2014

    Niestety nie polecam !!! Panowie kompletnie nie znają się na instalacji gazowej do japońskich samochodów. Miałem problem z silnikiem wpadającym w obroty, jak był zimny silnik. Oni na to, że przepustnica do czyszczenia. Ja tłumaczę, że na benzynie jest wszystko ok, to dlaczego przepustnica? Byłem 5 razy i za każdym razem to samo. Przejechał się, ustawił w komputerze wyższe obroty i dalej to samo. Pojechałem do serwisu w Rembertowie, prawdziwi specjaliści. Diagnoza: montaż na złej listwie, za długi wężyki wlotu gazu itd, itp !!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Corolla

Toyota Corolla

644 komentarze

459 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~ja~ja

Do ~marek: Jak morze ma pomóc to gadaj z Neptunem.

~Rafał~Rafał

Witam
mama toyota corolle 2003 rok 1,4 16V VVti i przy obrotach około 2300 i 3000 coś gwiżdże dosłownie jak by sie turbina włączała której oczywiście nie ma czy może ktoś pomóc co to może być ??
proszę o kontakt rafal862@tlen.pl

~marek~marek

Do ~.: mam taka z lpg viale rok 2003 148 tys przebieg

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
25 607
Przejechany dystans
23 770 525 km
Zatankowanego paliwa
807 320 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 899
Wydanych pieniędzy
1 062 420 zł
Średnie wydatki na auto
1 139 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 021
Wydanych pieniędzy
2 298 524 zł
Średnie wydatki na auto
2 464 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (933)

Testy zderzeniowe Toyota Corolla

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota Corolla przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota Corolla, 1.6 Mid grade, LHD
2013

Toyota Corolla
Toyota Corolla

Toyota Corolla
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota Corolla/Corolla Verso X Verso

Na podstawie 34 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: PaweÂł, dodano: 20.04.2010 22:28

Ja oceniam jako "doskonałe". Zero problemów mam z tym samochodem. Wiadomo - przegląd co 10000km, to co najmniej 300-400zł, olej na wymiane, klocki które wymieniają co 40 tysięcy. Co przegląd sprawdzają świece - są jak nowe, nawet nie wiem kiedy poprzednio wymieniane. W moim aucie zero wycieków jakichkolwiek płynów. Na 10000 przebiegu muszę dolać pół litra oleju silnikowego. Ale pracuje na pełnym syntetyku, więc przy przebiegu 250000 to nie ma się co dziwić. Może ktoś powiedzieć, że użytkuję auto "do Kościoła". Nie prawda - jest tylko jedna sprawa. Corolką jeżdżę w długie trasy, staram się nie jeździć długotrwale po pełnym dziur mieście, więc może ktoś uważa że moja opinia jest nieobiektywna. Nie mniej jednak zrobiłem nią do tej pory kilka długich, zagranicznych tras i nigdy mnie nie zawiodła. (W przeciwieństwie do dużo młodszego poprzednika forda escorta). Teraz planuję traskę turystyczną do Czech - do przejechania w majowy weekend ponad 1500km - zero stresu :)

pełny raport Toyota Hatchback 1.6i

autor: doktorek, dodano: 03.07.2012 02:21

Średnie minimalne z przewagą cyklu miejskiego. Duże miasto, jazda płynna, radio + klimatyzacja. Średnie maksymalne w cyklu miejskim oraz dynamiczna jazda w cyklu pozamiejskim (częste wyprzedzanie - obroty 5-6 tys). Minimalne spalanie na trasie 540 km, 4 osoby (2+2 dzieci) + bagaż ok 55 kg + pełen zbiornik paliwa na starcie. Na IV biegu najekonomiczniej 50 km/h na V - 80 km/h, na 6 - 100-110 km/h. Mity Eco Drivingu (z ciekawości lubię sobie sprawdzać różne teorie): Niektórzy ECO piszą, że lepiej szybko przyspieszać do docelowej prędkości... w tym modelu odbywa się to kosztem zwiększonego zużycia paliwa :) Niektórzy ECO odradzają jazdę na "luzie", bo podczas zwalniania na biegu paliwo jest całkowicie odcinane... tymczasem: zwalniając z 80 do ok 40 km/h na "luzie" przejedzie się ok 600 m na biegu tylko ok 250 m. Pozostałe 350m przejeżdża się na przeciętnym zużyciu 6l/100. Wynik jest taki: 600 m na "luzie" (zużycie paliwa 1,1 l/100km) - 0,007 litra 250 m na biegu (zużycie paliwa 0,0 l/100km) - 0,000 litra 350 m trzeba jechać normalnie (zużycie paliwa 6 l/100km) - 0,021 litra czyli 3 x więcej.

pełny raport Toyota Sedan 1.6 Valvematic

autor: Wodnik Szuwarek, dodano: 14.03.2012 13:03

Auto jest dość ekonomiczne, przy czym ekonomiczna jazda wymaga jednak od kierowcy zaangażowania. Zbyt częste i gwałtowne ruchy gazem trzeba będzie okupić wyższym zużyciem paliwa, przy czym też nie będą to jakieś makabryczne wartości. W długiej i nie za szybkiej trasie z lekkim wiatrem (zazwyczaj w plecy) udało mi się zejść ze średnim spalaniem do 5,5 l/100. Przy dynamicznej jeździe i swobodnym traktowaniu ograniczeń prędkości,komputer wyświetlił średnie spalanie 8,3 l/100. Update z 7. maja 2012 r. - po przekroczeniu 10 tys. przebiegu, samochód pali ewidentnie mniej benzyny. Średnie zużycie z włączoną klimatyzacją w trybie 70% autostrada (120-140 km/h) + 30% Berlin w godzinach szczytu - 6,6 - 6,7 l/100 km. Wcześniej ta sama trasa w dobrych warunkach atmosferycznych rzadko dawała wynik lepszy niż 7,2 - 7,4.

pełny raport Toyota Sedan Facelifting 1.6 Valvematic

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Toyota Corolla/Corolla Verso X Verso

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Corolla/Corolla Verso X Verso

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota Corolla X Verso
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Corolla, oglądali także