Szukaj

I-sop
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018

  • Autor: marco
  • Kategoria: instalacja elektryczna
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 17 tys. km
w moim aucie przebieg 17tys mazda 165km/automat 2019 pojawia się problem włączania i-stop. Auto postało tydzień w warsztacie i nie chciał się włączyć. w serwisie powiedzieli że zrobili reset i zadziałał. po miesiącu auto stało prawie dwa tygodnie na lotnisku i znów ten problem. Serwis niby aku pomierzył podładował i wyjechałem. po 10 km nie działał wróciłem z powrotem do serwisu uruchomili. po około 200km znowu przestał działać ( zawsze pokazywało ikonkę aku) jednak zrobiłem akurat około 1000km i się włączył. Teraz czekam na dalsze objawy i jestem umówiony jak to nastąpi. Mam nadzieję, że uda mi się odstawić auto choć na weekend, a zaznaczam że robię minimum 1000km w tygodniu.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 11
Nie wystąpiła: 5

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

System i-stop najczęściej działa jeśli jest włączony auto hold lub auto jedzie na aktywnym tempomacie. Rozgryzłam to po pół roku :) oczywiście w serwisie też nie wiedzieli
Odpowiedz
Mam mazde z 2019 i pierwsze problemy z istopem pojawily sie po roku, kilkakrotnie bylem w serwisie i nikt nie byl w stanie zdiagnozować usterki. Był rok 2020 wiadomo lock down auto malo użytkowane. Sprawdzalem kilkakrotnie w niezależnych punktach akumulator, wszytko bylo niby ok, a ikona aku byla caly czas na szaro (niekatywna). Auto uzytkuje glownie na dlugich trasach typu 2000km raz w miesiacu w ciagu kilku dni. Czasmi nawet po przejechaniu trasy 1000km dalej nie dzialal start stop. Jedyny sposob jaki dotychczas znalazlem to postawic raz na kwartal lub raz na pół roku akumulator do ładowania. ALE i TO BARDZO WAZNE ALE. ladowanie prostownikami elektronicznymi nie rozwiazuje problemu, one maja zabezpieczenia i po kilku godzinach wylaczaja ladowanie. Nalezy odpiac aku od instalacji i podlaczyc pod prosty prostownik transformatorowy na 24h i pamietac o otwarciu korków w akumulatorze. Sposob sprawdzony i stosuje go od 1.5 roku. Mam spokoj z istopem az do dluzszej przerwy w jezdzie auta typu brak dluzszej trasy ok. 300km na raz przez miesiąc.
Odpowiedz
Ludzie... Przeczytajcie z uwagą i zrozumieniem instrukcję samochodu. Żeby i-stop zadziałał, musi być spełniony szereg warunków, nie tylko w pełni naładowany akumulator. Wystarczy np. tylko niewielka różnica temperatury pomiędzy tym, co w kabinie a na naszym ustawieniu wyświetlacza i już i-stop nie zadziała. Tych warunków jest znacznie więcej. Szczerze, to dziwię się, że u was działa, u mnie zazwyczaj któryś z warunków go blokuje. Do instrukcji kochani, do instrukcji.
Odpowiedz
Musi być w pełni albo w akceptowalnym poziomie naładowany akumulator. Ale to nie jest usterka to eksploatacja akumulatora wpływa na działąnie I stopu.
Odpowiedz
Forum mx-5 nd jest pełne takich wpisów wygląda na to, że system działa tylko przy w pełni naładowanym akku, a najwyraźniej on się nie chce ładować tak by system akceptował poziom do istop. Tak czy inaczej ten system jest tylko po to żeby samochód zaliczył test do normy spalin. Nikt normalny go nie używa bo wykańcza podzespoly
Odpowiedz
Witam Panowie
Posiadam Mazdę 6 z 2016 roku od bardzo dawna mam problem z i-stop byłem dwa razy w salonie Mazdy nie potrafili tego naprawić byłem również u prywatnych elektryków ponieważ tak zasugerowali mechanicy w salonie nikt do dzisiejszego dnia nie potrafił mi z tym pomóc jeżeli znajdziecie jakiś sposób na tę usterkę bardzo proszę o komentarz i opisanie jak to można naprawić lub gdzie z tym można iść jeśli salon Mazdy nie potrafi tego naprawić
Odpowiedz
W maździe 2 mojej żony jest podobnie, ale zaobserwowałem że komputer nie włącza i-stop jeśli akumulator nie jest naładowany (np. po kilkudniowym postoju), i jeśli silnik jest zimny. Może u Pana występuje kombinacja tych zjawisk?
Odpowiedz
witam,

System włączył się po 2 miesiącach jak zrobiłem około 3tys km - działał 1miesiąc i znowu nie działa. Często robię trasy po 600km i akumulator się nie naładuje!!! tylko aku świeci że nie jest gotowy. Moim zdaniem aku jest kiepskiej jakości i system go nie wykrywa jako dostatecznie naładowany by szybko odpalić silnik. Już wymieniałem tarcze z przodu bo biły więc jest więcej bubli w tym aucie.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018