Szukaj

Zużycie oleju
Opel Astra H GTC 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2005-2008

  • Autor: Niko
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 168 tys. km
Silnik zużywa 1 litr oleju na 1000 km. Ogólnie auto jeździ bez zarzutu. Stosowany olej 10w40. Brak dymienia z rury wydechowej. Wszystko niby sprawne i sprawdzone prawdopodobne usterki. To nie tylko mój problem ale także innych użytkowników tego modelu. Na forach internetowych nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Nikt nie wie co dzieje się z olejem. Przy przebiegu 168 tyś. Takie zjawisko to abstrakcja.

Komentarze

Litr oleju 5w 40 powinien spalić po 15 tys kil i wymieniać.
Odpowiedz
Czesc wymieniłem olej przy przebiegu 120 tyś. km . Obecnie ma przejechane 128 tyś. km .Sprawdziłem wczoraj poziom oleju i ubyło 2 podziałki na bagnecie czyli ok. 0.4-0,5l . Czy jest to normalne zuzycie?
Odpowiedz
Silnik przeszedł remont. Wymiana pierścieni itd, uszczelka pod głowicą itd. Zmiana oleju z 5w40 na 5w30.
Odpowiedz
Jaki koszt wymiany pierścieni ?
Odpowiedz
Pierścienie są prawdopodobną przyczyną zwiększonego brania oleju. Ale do sprawdzenia są wszelkuego rodzaju możliwe wycieki czyli np. od uszczelniacza wału, czujnika położenia wału korbowego oraz czujnika ilości oleju, który jest w misce olejowej. Pada równie zawór odmy w pokrywie zaworów-olej idzie do przepustnicy. Albo może nawet wywalać olej przez bagnet, szczególnie jak się założy membrane słabej jakości. Dalej są uszczelniacze zaworowe, które można wymienić bez ściągania głowicy i na końcu zapieczone pierścienie po żadkich wymianach oleju. W takkiej kolejności radziłbym sprawdzić auto pod kontem brania oleju. Zalecany jest 5w30, natomiast dopuszczalny dobry 5w40 i nic się z autem nie stanie po zastosowaniu. Wymiana po 10 tyś km lub raz do roku.
Odpowiedz
Jest 06.04.2020. Mam ten sam problem. Silnik 1.6. 105 km, benzyna rok 2006. Przebieg ok. 223 tys. z hakiem. Auto sprowadzone z Niemiec w 2018. Wtedy mialo przebieg 205 tys. km. Problem pojawił się po pol roku i bańka 4 l na dolewki starczyła mi na grubo rok , potem zaczął brać pół litra na 800, potem na 600, teraz na 500. Oddałem auto do mechanika . Najpewniej zapieczone pierścienie i uszczelka pod głowicą do wymiany. Olej 5w 40 choć mechanik powiedział mi że zaleje nowy 5w 30 i że po remoncie silnika nie będzie brał oleju . Czy tak będzie okaże się po remoncie i po odpowiednim przejechaniu , tak za pół roku dam znać. Silnik ogólnie pracuje cicho , jazda jest płynna obroty ok. Przyspieszenie ok. ale z tym braniem oleju lipa. W zeszłym roku dolalem stabilizator lepkości oleju od lique moly i powiem że silnik zaczął pracować ciszej i płynniej , ale na branie oleju nie pomogło, choć przy takim braniu oleju już tylko remont pomoże. Zawsze można wlać w jakims tam w stopniu wyrówna kompresję, nie będzie aż tak dymił , wyrówna ciśnienie oleju , ale mówię tu tylko remont pomoże . Nie odkładaj tego . Zapieczone pierścienie mogą się zblokować, a przy takim spalaniu oleju zostaje się on do komory spalania i powstaje nagar , najprościej mówiąc zanieczyszczenie . Astra h to mój pierwszy samochód trochę kasy w niego włożyłem i nie chce go sprzedawać, a sprzedając z usterka był bym zwykła świnia. Zaprowadz do mechanika , będzie to kosztować ale jeżeli chcesz nim pojeździć jeszcze przed kilka lat to nie zwlekaj. Jak mechanik mi to zrobi dam znać co było robione i ile kosztowało.
Odpowiedz
Współczuje. Prawdopodobnie auto nie ma prawdziwego przebiegu lub jakiś ignorant zmieniał olej rzadziej niż 15-20 tysięcy km. Nie wiem co za idiota zalał tam 10w40 skoro zalecany olej to 5w30. Kupiłem asterkę Z16XE1 z teoretycznie przebiegiem 80k km.
Obecnie mam 200k km. Silnik nie bierze praktycznie oleju. Jedynie mam teraz wyciek prawdopodobnie spod uszczelniacza wału napędowego po stronie rozrządu i to jedyny powód. Kiedyś miałem problem z odkręcającymi się filtrami oleju marki filtron. Po zmianie na innego producenta już nie dochodzi do odkręcania. I w między czasie wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów z której delikatnie się pociło, ale winne było wielokrotne sprawdzenie luzu zaworowego i dopiero wtedy była konieczność zmiany uszczelki.
Odpowiedz
Są to najprawdopodobniej pierścienie. Miałem podobną sytuacje w mojej astrze, po wymianie pierścieni auto nie bierze oleju.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Opel Astra H GTC 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra H GTC