Szukaj

Metaliczne stuki z silnika , przy ruszaniu na biegach 1-2 oraz przy zwalnianiu 1-2.
Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW 2015-2018

  • Autor: robeeerto
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 49 tys. km
Dzień Dobry,

Posiadam nowego Superba z 2017r, DSG 7 biegów, przebieg 49000, mam metaliczne stuki z okolic silnika, skrzyni. Raz ciszej raz głośniej. Słyszalne przy ruszaniu biegi 1-2, przy zwalnianiu biegi 1-2, na nierównościach kołatanie jakby jakieś blaszki o siebie uderzały. Grzechotanie. Problem wystąpił już przy 15 tyś Serwis ASO wymienił wtedy sprzęgło. Przy 25 tyś problem powrócił, ASO wymieniło Mechatronikę. Jest 49 tyś problem znów powrócił. Samochód nadal na gwarancji, ASO nie chce znać już problemu i unika mnie jak ognia, twierdzi że te modele tak mają i nie da się nic już zrobić. Obecnie Wsparłem się prywatnymi serwisami DSG w Krakowie oraz rzeczoznawcą i otrzymałem odpowiedz że to nadal problem ze skrzynią biegów. Że to Łożyska w skrzyni i przesuwki. Zaznaczę że nie znam się na tym. Serwis prywatny mówi Że trzeba rozebrać skrzynię aby sprawdzić co dzieje się w środku. A skoda tylko nasłuchuje :( Za kilka miesięcy kończy się gwarancja a Skoda ASO Kraków nie widzi problemów. Nagrałem kilkanaście filmików, zbieram właśnie opinie prywatnych serwisów. Jestem zmuszony sprawę załatwiać przez Skoda Poznań. Jeśli ktoś miał problem uprzejmie proszę o pomoc. Sam nie wiem jak już reagować w serwisach ASO w Krakowie. Za każdą uwagę będę niezmiernie wdzięczny - to już moja 4 skoda i pierwszy raz borykam się z serwisem Skody. Proszę o kontakt email (robert.kofin@gmail.com), lub przez platformę autocentrum. Pozdrawiam

Komentarze

Miałem identyczne objawy w SII z ręczną skrzynią. Zaczęło się ok. 50 tyś, przy 120tyś pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Pierwsza diagnoza ASO: rozszczelniona hydraulika. Wymiana przewodów, płynu, pompy sprzęgła. Kolejne podejście to wymiana wysprzęglika, dwumasy, tarczy sprzęgła i częściowo płynu. Dwumasa w proszku.
Odpowiedz
poczytaj kolego na forum, temat znany. Natomiast moim zdaniem to co opisujesz to moim zdaniem sypiąca się dwumasa. Nie wychodź z ASO dopóki Ci tego nie zrobią. Na pewno jest jakiś serwis Skody który znajdzie problem. Dziwię się że nie chcą naprawić skoro VAG im za to płaci. Natomiast mogę się domyślać że wymienili Ci to co nie trzeba i teraz gwarant nie chce mi tego uznać :) poniżej masz link do forum golfa problemy z DSG 7 biegowe :)

https://forum.golf6.pl/mk6-problemy-usterki/skrzynia-dsg-ciekawe-stuki-prawie-jak-magia-t2274.html
Odpowiedz
z tego co słyszałem to jest problem globalny ale skoda póki co się do tego nie przyznaje. Niestety ale dobry mechanik nie utrzyma się w ASO i albo pójdzie do prywaciarza za lepszą kasę albo założy własną firmę. Stąd przypuszczam że doradca serwisowy spuszcza Cię gładko a sam nie wiele wie na temat skrzyń - taka już jego rola :) Nie daj się i ciśnij temat. Muszą usunąć usterkę. Oni najlepsi są w sprzedawaniu samochodów ale serwis zostaje tylko na papierze. Potrafią olej wymienić oraz filtry i na tym ich wiedza się kończy. Uderz do innego miasta, w końcu trafisz na serwis z fachowcem :)
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Superb III Liftback 1.8 TSI 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb III Liftback