Szukaj

podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002

  • Autor: ~xm
  • Kategoria: silnik
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 200 tys. km
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło.
Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach).
Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru.

Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała.

Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 4
Nie wystąpiła: 0

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Znalazłem!
Pomysłowi Rosjanie (w tym kraju lubią Toyoty z tym silnikiem) mają na to pomysł. Rozcinają zagniecenie by otworzyć siłownik i zmieniają membranę. Ponoć pasuje idealnie od siłownika EGR GM / Chevrolet nr 96859269. Potem różne obejmy (dwa pierścienie skręcone śrubami po obwodzie, albo jedna duża na dwie śruby) albo malutkie dziurki na obwodzie i śrubki dookoła. Ewentualnie wcześniej dodatkowe klejenie (klej do wklejania szyb / silikon / Dirko / Reinzosil). I działa jak nowe.
Jest na jutubie piękny filmik tego. Wystarczy wkleić w Google: h3HjmVT9cZo
Kilka zdjęć ze sposobami złożenia siłownika jest na stronie: avito . ru - trzeba wpisać w wyszukiwarkę: lean burn.

Problem jest taki, że u nas ten siłownik prawdopodobnie nie jest dostępny :/ Pewnie dałoby się dobrać z czegoś innego. Tylko z czego? Zna ktoś jakieś pewniaki?
Odpowiedz
Ja dospawalem dzwigienke stara do podobnego silownika z innego auta za 20 zl i dziala wszystko ok.Niech Aso puknie sie w leb za padnieta gume w membranie 3200zl
Odpowiedz
Toyota Avensis I Sedan