Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Jetta Sedan 1.9 TDI

Sedan niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 1979 roku. Jeden z najlepiej sprzedających się samochodów Volkswagena na świecie. Przez ponad 30 lat, powstało ponad 9,6 mln egzemplarzy auta. Nazwa Jetta pochodzi od słowa „jetstream”, co oznacza silny prąd powietrza. W Europie trzecia i czwarta generacja modelu były oferowane jako Vento i Bora (nazwy wiatrów). Razem z piątą, przywrócono nazwę Jetta, która nieprzerwanie obowiązuje m. in. w USA, gdzie model jest od lat jednym z najpopularniejszych aut VW. Od 2011 roku oferowana jest szósta generacja Jetty.

Generacje Volkswagen Jetta

  • Wybierz generację: Volkswagen Jetta VI (2011 - teraz)
    Volkswagen Jetta VI

    Volkswagen Jetta VI

    Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (opatrzona przydomkiem NCS – New Compact Sedan) produkowana od 2011 roku. Nowa Jetta została wystylizowana zgodnie z obowiązującą koncepcją VW i szczególnie wyglądem pasa przedniego upodobniła...

    więcej o Volkswagen Jetta VI

  • Wybierz generację: Volkswagen Jetta V (2005 - 2010)
    Volkswagen Jetta V

    Volkswagen Jetta V

    Piąta generacja modelu produkowana w latach 2005-2010. Drugi, po New Beetle samochód Volkswagena, którego debiut odbył się nie w Europie, a w Stanach Zjednoczonych. Po eksperymentach z modelami Vento i Bora, niemiecki koncern zdecydował się powrócić do...

    więcej o Volkswagen Jetta V

  • Wybierz generację: Volkswagen Jetta IV (1998 - 2005)
    Volkswagen Jetta IV

    Volkswagen Jetta IV

    Czwarta generacja modelu debiutowała na rynku w 1998 roku. Na większości rynków samochód oferowano pod zmienioną nazwą Bora. Oryginalna nazwa Jetta została zachowana jedynie w Ameryce Północnej i RPA, gdzie model cieszył się największą popularnością....

    więcej o Volkswagen Jetta IV

  • Wybierz generację: Volkswagen Jetta III (1991 - 1998)
    Volkswagen Jetta III

    Volkswagen Jetta III

    Trzecia generacja modelu debiutowała w 1991 roku. W Europie Volkswagen zrezygnował z nazwy Jetta na rzecz Vento. Z racji dużego sukcesu rynkowego w Ameryce, w USA (od 1993 roku) model nadal oferowano pod oryginalną nazwą Jetta. Wersje europejska i amerykańska...

    więcej o Volkswagen Jetta III

  • Wybierz generację: Volkswagen Jetta II (1984 - 1991)
    Volkswagen Jetta II

    Volkswagen Jetta II

    Druga i najdłużej produkowana generacja modelu produkowana w latach 1984-1992. Jetta II została oparta na VW Golfie II. W porównaniu do swojego poprzednika, model był dużo większy, zyskał bardziej opływowe nadwozie i w przeciwieństwie do Jetty I, mógł...

    więcej o Volkswagen Jetta II

  • Wybierz generację: Volkswagen Jetta I (1979 - 1984)
    Volkswagen Jetta I

    Volkswagen Jetta I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 1979-1983. W ofercie aut kompaktowych Volkswagena, Jetta zajęła miejsce obok Golfa, z którym była zresztą spokrewniona pod względem technicznym. Podobnie, jak w przypadku Golfa, projektantem Jetty był Giorgetto...

    więcej o Volkswagen Jetta I

Jetta VI

W odróżnieniu od poprzedników, których nadwozia można było ochrzcić mianem „Golfa z plecakiem”, Jetta szóstej generacji swoim designem mocno odcina się od swojego kompaktowego „brata”. Już na pierwszy rzut oka widać, że jej styliści starali się opatrzyć karoserię bardzo elegancką linią nadającą autu prestiżowego wizerunku. Pojawiła się więc klasyczna trójbryłowa sylwetka oraz proste, acz dostojne kształty detali. Co ciekawe, całość do złudzenia przypomina pozycjonowanego wyżej Passata sedan – niektórzy mogą nawet pomyśleć, że właśnie ten model był bazą do stworzenia Jetty.

Przejrzeć na oczy można zaglądając do środka – kokpit otaczający kierowcę to tak naprawdę kopia tego z Golfa. Na tablicy rozdzielczej próżno więc szukać stylistycznych „fajerwerków” czy miłej dla oka kolorystyki. Łatwo dostrzec natomiast rozsądnie rozplanowane przyrządy pokładowe, wzorowo czytelne zegary, jak i solidnie zmontowane materiały. Same tworzywa są przyzwoitej jakości, choć co niektórzy po ekskluzywnie zaprojektowanym nadwoziu mogliby spodziewać się czegoś więcej.

Kabina pasażerska Jetty ma do zaoferowania wygodne fotele, które opatrzono w niezłe trzymanie boczne. Pod względem obszerności wnętrze również nie ma się czego wstydzić, ale wyższe osoby zajmujące miejsca z tyłu mogą narzekać na niedostatek przestrzeni nad głową. Jest on efektem opadającej linii dachu, która na domiar złego utrudnia wejście na tylną kanapę. Jeżeli chodzi o „plecak”, pod tylną pokrywą wygospodarowano multum miejsca, co pozwala zapomnieć o problemach z przewozem bagaży na wakacyjny wypoczynek. Szkoda tylko, że klapę kufra osadzono na niczym nie osłoniętych zawiasach – możliwość zgniecenia pakunków kłóci się z wizerunkiem limuzyny.

Konstrukcja podwozia zaadoptowana z Golfa oznacza, że kompaktowy sedan ze znaczkiem VW udanie łączy właściwości jezdne z komfortem resorowania. W obu tych kategoriach nie jest liderem segmentu, jednak trzyma odpowiedni poziom. Prowadzenie auta w znaczący sposób ułatwia fantastyczny układ kierowniczy. Nie bez znaczenia są oczywiście skuteczne hamulce.

Ofertę rynkową Jetty trudno uznać za korzystną. Nie dość, że w jej cenniku królują nadspodziewanie wysokie kwoty zakupu, to w bogatszych odmianach występują nadmierne braki w wyposażeniu seryjnym. Standard najtańszej z wersji jest na szczęście w zupełności zadowalający – bez dopłaty klient dostaje od Volkswagena ASR, ESP, kurtyny powietrzne, wszystkie szyby boczne sterowane elektrycznie, podgrzewane lusterka zewnętrzne, jak i klimatyzację półautomatyczną.

Jetta V

Jetta nawet nie próbuje ukryć swoich rodzinnych powiązań - jej klasyczne, dość nudnawe kształty już z daleka informują o pokrewieństwie z Golfem V. Z właśnie tego modelu kompaktowy sedan VW przejął wystarczająco obszerną kabinę pasażerską, ale dorzucił do tego znacznie pojemniejszy, choć gorzej dostępny kufer. Z popularnego "brata" auto zapożyczyło także kokpit, który może nie budzi emocji swoim wyglądem, ale jest czytelny, poukładany i bardzo solidnie zmontowany. Szkoda, że z przełączników często schodzi farba, co mocno postarza wnętrze.

Pod maskę Jetty trafiło wiele nowoczesnych jednostek, ale zarówno benzynowy motor 1.4 TSI, jak i wysokoprężny 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami to konstrukcje narażające właściciela na poważne, drogie w naprawie usterki. Niemal niezniszczalne okazują się za to dwa inne silniki - benzynowy 1.6 8V (który świetnie współpracuje z LPG) i wysokoprężny 1.9 TDI (który potrafi spalić naprawdę mało). Na prowadzenie niemieckiego sedana trudno narzekać - zawieszenie jest twarde, ale zapewnia wystarczający komfort, zaś układ kierowniczy cechuje się precyzyjną pracą.

Poza wspomnianymi problemami z jednostkami 1.4 TSI oraz 2.0 TDI, Volkswagen Jetta V okazuje się całkiem niezawodnym samochodem (otwierającą się samoczynnie klapę bagażnika można przeboleć). Na jego korzyść przemawiają też łatwo dostępne i tanie części zamienne. Niestety, za samo auto trzeba zapłacić bardzo dużo, a rynek obfituje w egzemplarze ze sporymi przebiegami i/lub powypadkową przeszłością.

Komentarze redakcji

Powagosław: Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta.
Luzacjusz: Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem.

Silniki Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta VI - jaki silnik wybrać?

Chcesz jeździć dużo w trasie? Kup diesla. Jego rodzaj zależy już od tego jak chcesz jeździć. 1.6TDI nie jest mistrzem prostej, ale za to jeździ o kropelce. Z kolei 2.0 TDI potrafi już sprawić sporo radości na drodze - i to mimo, że jest dieslem. Przy mniejszych przebiegach warto jednak rozważyć warianty benzynowe. 1.2 TSI jest trochę za słaby, ale za to 1.4 TSI oferuje lekki zapas mocy, zrywność i płynną pracę. Można go też dostać w wersji hybrydowej. Dla niecierpliwych też coś się znajdzie - 2.0 TSI przegoni większość aut na drodze.

Volkswagen Jetta V - jaki silnik wybrać?

Tutaj najlepszym kompromisem będzie benzynowy motor 1.4TSI. Mały, podwójnie doładowany, podejrzanie wysoko elastyczny, całkiem oszczędny i do tego dostępny w kilku wariantach mocy. 122KM to minimum, które zupełnie wystarcza, 140KM potrafi podnieść ciśnienie, a 160-170KM zabić. W nieodpowiednich rękach oczywiście. Wszystkie żwawo wchodzą na obroty i pracują cicho, a mocniejszy będzie już tylko 2.0TSI, lub jak kto woli – TFSI, bo ma jedną turbosprężarkę i moc 200KM. Z tą jednostką auto dosłownie lata, bo pomimo tego, że turbina napędzana jest gazami spalinowymi, to i tak załącza się odczuwalnie szybko. Pewnie dużo osób będzie też myślało nad wersjami wolnossącymi. 2.0l 150KM to w sumie aż nadto do tak niedużego auta, a najtańszy 1.6FSI 115KM lub zwykły 1.6 102KM można podsumować dwoma słowami – nic specjalnego. Z tym, że ten pierwszy jest elastyczniejszy i zrywniejszy. Wśród diesli znalazł się poczciwy 1.9TDI 105KM. Przy odpowiednim serwisowaniu jest nieśmiertelny, dlatego jeśli zależy wam na niskim spalaniu i niezawodności, to warto nad nim pomyśleć. Jeśli nie – to są nowsze jednostki. Delikatny, ale równie oszczędny i o wiele dynamiczniejszy 2.0 TDI 140KM, a jeśli to mało – jego wzmocniona wersja ma 170KM. Ten motor bardzo chętnie wkręca się na obroty, a 1.9TDI to przy nim relikt. Szczególnie, jeśli chodzi o sposób pracy.

Publikacje o Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta Hybrid - ekologicznie i ... szybko ?
 
Nasz test Volkswagen Jetta Hybrid

"Szybka hybryda" jest zwrotem, który brzmi zupełnie tak samo jak "uczciwy złodziej" czy chociażby "sucha woda". Czy tego chcemy, czy nie, rozwiązania proekologiczne coraz częściej znajdują swoje miejsce w samochodach. Co za tym idzie, pojawia się coraz więcej głosów kierowców,...

Jetta Hybrid - zmiana kursu
 
Nasz test Jetta Hybrid

Volkswagen i Toyota - dwa ogromne i konkurujące ze sobą koncerny zdawały się do niedawna okopać po dwóch stronach hybrydowej barykady. Toyota od wielu lat z powodzeniem lansuje modele wyposażone dodatkowo w silnik elektryczny, a Volkswagen starał się ignorować fakt, że technologia ta znalazła na świecie...

Między Golfem a Passatem - Volkswagen Jetta
 
Nasz test

Jetta od zawsze była czymś w rodzaju anomalii w gamie Volkswagena. Ten kompaktowy sedan, pozycjonowany gdzieś między Golfem a Passatem, pozostawał nieco w cieniu swoich popularnych braci. Obecnie, szósta generacja Jetty nabrała indywidualnego charakteru i stanowi bardzo ciekawą propozycję w swojej klasie.

Więcej niż Golf, mniej niż Passat - Volkswagen Jetta (2005-2010)

Jetta ma wszystko, czego kierowcy oczekują od samochodu. Jest elegancka, dobrze wykonana, trwała i pewna w prowadzeniu. Za renomę trzeba jednak dużo zapłacić.

VW Jetta II - Volkswagen z charakterem

To, o czym teraz napisze kilka zdań teoretycznie nijak się ma do motoryzacyjnej rzeczywistości. Jednak głębsze ujecie tematu, szersze na niego spojrzenie, pozwala nam odkryć jego nowe płaszczyzny. Zatem do rzeczy - 20 października 2011 roku świat obiegła sensacyjna wiadomość - człowiek, tyran, bezwzględny...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen JettaautoWcentrum - społeczność Volkswagen Jetta

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta 47,72

Volkswagen Jetta El Macho 40,03

Volkswagen Jetta Cupe TDI 49,50

Volkswagen Jetta SAHARA 79,80

Volkswagen Jetta 55,32

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Jetta

pitleszek 30,04

alfa159 69,27

mar_ch 30,16

sylver31 72,38

janzaw 30,13

kris8526 29,58

edvard 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Jetta

dalej w drodze :)
dalej w drodze :) No i znowu ja nic mi innego nie zostało jak pochwalić się dalszą liczbą nakręco...
:)
:) coraz rzadzkiej tu zaglądam brak czasu ale miałem przygode w ostatnie dzień roku...
Koniec doprowadzania do technicznego ładu..
Koniec doprowadzania do technicznego ładu.. Po przejechaniu kilku kilometrów i dłuższym postoju w korku, muszę z przyjemnośc...
Nierówna praca na zimnym silniku
Nierówna praca na zimnym silniku Dzisiaj rano (-18 stopni),uruchomiłem motor i po chwili zaczęła nierówno pracowa...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Jetta

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Jetta
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Jetta
 

Volkswagen Jetta najczęściej porównywane z:

Citroen C4
1.6 16v VTi (120 KM)
Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (115 KM)
Volkswagen Golf
1.4 TSI BlueMotion Technology (125 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta
1.9 diesel
179 000 km, 2006
26 500 PLN
Volkswagen Jetta
2.0 diesel 140 KM
89 043 km, 2006
27 999 PLN
Volkswagen Jetta
1.2 benzyna 105 KM
2013
64 900 PLN
Volkswagen Jetta
2.0 diesel 140 KM
75 000 km, 2011
49 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Jetta Sedan 1.9 TDI

Galerie Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta V - galeria społeczności Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta II - galeria społeczności Volkswagen Jetta VI Facelifting (2015) - wersja amerykańska Volkswagen Jetta 2.0 TDI Sportline - galeria redakcyjna Volkswagen Jetta VI Sedan 2.0 TDI CR DPF 140KM - galeria redakcyjna Volkswagen Jetta 2011 - wersja europejska Volkswagen Jetta VI Sedan Hybrid 170KM - galeria redakcyjna Volkswagen Jetta Hybrid Volkswagen Jetta V - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Jetta

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Jetta

Volkswagen Jetta

105 komentarzy

77 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Sylwia~Sylwia

Mam pytanie, co ile km wymienia się olej silnikowy (wg. serwisu co 30tyś.wg mechaników co 15tyś). Moje autko jest z sierpnia 2013 roku i ma przejechane ok. 16tyś. km. to jest Jetta 2.0 TSI automat i jeżdżę dynamicznie jeżeli to ma znaczenie.
A co do spalania w mieście faktycznie smok, a na trasie jadąc do 200km/h ok.8,3-8,6, powyżej wiadomo więcej ale nie przekracza 10l.

adamus75adamus75

Do ~hmc. Jeżeli w takim aucie jak jetta i to z roku 2007 gniją progi, to znaczy że lakier i ocynk jest gó..no wart. Gadka że poprzednik nie przecierał progów po myciu jest śmieszna. To co? Za każdym razem jak wjadę w kałużę muszę zasuwać ze szmatką progi? Śmiech na sali. Mam golfa z 92 roku i dbam o niego, ale nie muszę sobie zaprzątać głowy duperelami typu, szmatka i wycieranie progów Niedługo kupuje nowe auto, golf 3 to solidna bryka, ale nie wiem czy pozostanę przy tej marce. Za dużo złych opinii na jej temat słyszałem.

~HmC~HmC

Do ~W.S......: Posiadam Jette z 2006r to ze kupil pan w serwisie samochód nie oznacza że auto będzie w świetnym stanie,kolejna rzecz jak pan zostawia auto w ASO to własnie tak zostaje pan skrojony a po co??. Rdzewiejący próg to niedbałość poprzedniego właściciela poniewaz po umyciu samochodu nie kwapił sie zeby przetrzeć progi bo pewnie jezdzil do automatycznych myjek,tam się zbiera woda i to normalne że tak się stanie. Jezdze moją Jetta 2.5 roku i mnie ani razu nie zawiodła,jeżeli się dba i robi wszystko na czas to auto jest po prostu wspaniałe oczywiście z silnikiem 1.9 105km bo 2.0 szczególnie z roczników przed 2008 p się strasznie... Trzeba patrzeć co się kupuje przykro mi...

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 655
Przejechany dystans
43 231 232 km
Zatankowanego paliwa
2 188 887 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 801
Wydanych pieniędzy
3 328 443 zł
Średnie wydatki na auto
1 250 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 367
Wydanych pieniędzy
3 559 214 zł
Średnie wydatki na auto
1 337 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 662)

Testy zderzeniowe Volkswagen Jetta

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Jetta przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Jetta 1.2 TSI 'Trendline', LHD
2011

Volkswagen Jetta
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Jetta Sedan 1.9 TDI

Na podstawie 1 raportu spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: M, dodano: 11.05.2009 10:13

Auto bardzo oszczędne. Spalanie mniejsze niż w silniku 1.4 benzynowym (duratec), a dynamika dużo lepsza. Lubi duże prędkości i niestety daje kierowcy poczucie bezpieczeństwa, dobre wyciszenie wnętrza. Ścigacz to nie jest, ale gwarantuje zwinne wyprzedzanie, nawet pod górkę. Auto godne polecenia, warte swojej ceny.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.9 TDI

autor: Piotrek, dodano: 11.08.2013 20:57

Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie jak na auto o takiej masie. Na szóstce, przy 60km/h spala 6,0-6,2. W trasie przy prędkości do 120km/h spala od 5,6 do 6,2 (w zależności czy trasa jest w miarę pozioma czy są delikatne górki i dolinki - ale nie pagórki). Powyżej 130km/h spalanie wzrasta. Przy 150km/h spalanie 8,2-8,5. W mieście póki co nie jest strasznie 8-8,2 w zależności od korków. Auto póki co przejechało 3tys km i styl jazdy jest raczej zrównoważony (nie katuje auta przyśpieszaniem ile fabryka dała przy ruszaniu). Przy wyprzedzaniu ładnie się zbiera i przyśpiesza. Widzę również, iż na jeździe z tempomatem spalanie jest sporo mniejsze. Na chwilę obecną jesteśmy z auta zadowoleni. Ładnie się prezentuje. Niektórzy są zaskoczeni jak widzą, że to Jetta a nie Passat. Minusem są na pewno te zawiasy klapy bagażnika. Auto posiada skrzynię manualną i trochę żałuję, że nie wybraliśmy automatu.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.4 TSI

autor: misiek, dodano: 20.06.2009 20:14

Eksploatuję od 11 lat, w tym 10 na LPG. Zużycie paliwa trasa/mieszany/miasto 6,0/6,7/8,0. Kupiłem bardzo zaniedbane i doprowadzenie do „normalności” trochę kosztowało, ale to i tak dużo mniej niż analogiczne doprowadzenie do „normalności” współcześnie kilkuletnich samochodów. Podsumowując, bardzo proste, trwałe i tanie w eksploatacji. Zaletą jest duży bagażnik, a wadami miękkie tylne zawieszenie (trzeba założyć sprężyny od Passata) i obecnie atakująca korozja.

pełny raport Volkswagen Sedan 1.8 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Jetta Sedan 1.9 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Jetta Sedan 1.9 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Jetta IV Sedan 1.9 TDI 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Jetta, oglądali także