Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 2.0 TDI CR DPF

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2007 roku (w Ameryce Płn. dostępny od 2008 roku). Zbudowany na platformie podłogowej PQ35 koncernu Volkswagen. Bazuje na prototypie zaprezentowanym w 2006 roku w Los Angeles. Nazwa modelu została wyłoniona w plebiscycie magazynu „Auto Bild”, w którym udział wzięło ponad 350 tys. osób. Powstała w wyniku połączenia niemieckich słów: „tiger” (tygrys) oraz „leguan” (legwan). Stylistycznie Tiguan zbliżony jest do modeli Golf Plus oraz Touareg.

Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - lewy tylny reflekt
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - kokpit
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - skrzynia biegów
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętr

Powściągliwość Volkswagena w kwestii stylistycznych ekstrawagancji nie zna granic. Podczas, gdy większość współczesnych SUV-ów ujmuje muskularnością bryły, dynamiką linii bocznej czy wyrazistością szczegółów, Tiguan prezentuje się jak lekko podniesione kombi. (Przesadnie?) stonowana stylistyka, z prostą bryłą i równie nieskomplikowanymi detalami, została odświeżona w 2011 roku, ale trudno przyznać, żeby wprowadzone wtedy zmiany dodały wyglądowi uroku.

Stylistyczna nuda panuje również we wnętrzu niemieckiego auta - próżno tam szukać jakichkolwiek designerskich "smaczków". Za to, gdy odłożymy wygląd na bok, okaże się, że kabina jest dopracowana właściwie do perfekcji. Widać to choćby po miejscu pracy kierowcy - prowadzący ma zapewnioną wygodną pozycję za "kółkiem", świetną widoczność na zewnątrz, prostotę obsługi urządzeń pokładowych, jak również rewelacyjną czytelność wskaźników. I jakby tego było mało, otoczenie kierowcy stanowią tworzywa najwyższej jakości poskładane z najwyższą starannością.

Zarówno kabina pasażerska, jak i przestrzeń bagażowa Tiguana to doskonały materiał na długie rodzinne podróże. Podróżni mogą cieszyć się z bardzo wygodnych, należycie wyprofilowanych siedzeń oraz - przede wszystkim - bardzo dużej ilości przestrzeni w każdym kierunku. Jeśli chodzi o kufer, jest on nie tylko pojemny, ale również niesamowicie foremny i funkcjonalny - praktyczność podnoszą liczne schowki oraz płaska podłoga powstająca po złożeniu tylnej kanapy.

Dopracowanie konstrukcyjne pseudo-terenówki Volkswagena czuć również po pracy podwozia. Zastosowane zawieszenie zapewnia wysoką stabilność auta podczas pokonywania zakrętów, a jednocześnie okazuje się ciche i komfortowe. Przyjemność z prowadzenia podnosi ponadto komunikatywny układ kierowniczy, zaś bezpieczeństwo - skuteczne hamulce. Za to w kwestii własności terenowych opisywany model prezentuje się raczej przeciętnie - łatwo znaleźć rywali, którzy na wertepach mają dużo więcej "do powiedzenia".

Wysokie oceny za użyteczność wnętrza i zachowanie podczas jazdy idą niestety w parze z wysokimi wymaganiami cenowymi. Co więcej, wygórowanych kosztów zakupu nie jest w stanie zrekompensować standard wyposażenia - niewiele różni się on od tego u tańszej konkurencji. Na osłodę można jedynie dodać, że bogatszym klientom Tiguan oferuje szeroki wachlarz płatnych dodatków - zamówić można bi-ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami, adaptacyjne zawieszenie, system wspomagający parkowanie czy układ kontrolujący ciśnienie w oponach.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.
Luzacjusz: Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

Wersje nadwozia Volkswagen Tiguan

Silniki Volkswagen Tiguan SUV Facelifting

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Na dobry początek chluba Volkswagena – mały, benzynowy silniczek 1.4l, który dzięki kompresorowi i turbosprężarce wyciąga w tym aucie 150KM. Płynnie rozwija moc już od samego dołu, naprawdę nieźle przyspiesza, jest oszczędny, a do tego otwiera cennik, czyli jest najtańszy. W skrócie – dobry wybór. Osoby, które kierują się w życiu większą finezją i są bogatsi, powinni zainteresować się benzynowym 2.0l 170 lub 200KM. Genialnie wchodzi na obroty, pracuje cicho, a turbodziura jest prawie nieodczuwalna – choć mimo wszystko to tylko jednostka benzynowa. Prawda jest jednak taka, że potencjalni klienci Tiguana wolą diesle. I tak 140-konny motor idealnie sprawdzi się w rękach kogoś, kto dojeżdża do domu dwoma krętymi ścieżkami, a potem krajową transwojewódzką... . Wyprzedzanie nie sprawia mu problemów, pracuje cicho, bo ma układ Common Rail i zgrabnie radzi sobie z autem. Jest jednak nudny, dlatego jest też mocniejsza, 170-konna wersja.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Volkswagen Tiguan

VW Tiguan - pogromca miejskiej dżungli
 
Nasz test VW Tiguan 1.4 TSI BlueMotion 160 KM

Kompaktowe rozmiary i podwyższone zawieszenie to bardzo przydatne cechy w miejskiej dżungli. Znakomicie odnajduje się w niej Volkswagen Tiguan, który nawet w bazowej wersji CityLine dodatkowo odznacza się przestronną kabiną i komfortem. Idealny SUV... do miasta.

Nowy VW Tiguan - pierwsza jazda
 
Nasz test

Kiedy w sieci zaczęły krążyć pierwsze zdjęcia Tiguana, można było mieć wątpliwości, czy to jest nowy model czy tylko facelifting. W zeszłym roku była już zresztą podobna sytuacja z innym Volkswagenem - Passatem, kiedy dział prasowy VW twierdził swoje (nowy model), a część dziennikarzy swoje (facelifting)....

Volkswagen Tiguan - Twarz starszego brata

Mały SUV ma otrzymać przedni pas wzorowany na Touaregu i sporo technicznych nowości - trzy silniki, kilka elektronicznych systemów, a do tego nowy poziom wyposażenia. Odmłodzony Tiguan ma wystartować latem.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TiguanautoWcentrum - społeczność Volkswagen Tiguan

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan 50,11

Volkswagen Tiguan Guarana 48,15

Volkswagen Tiguan BlueMotionTechnology 48,95

Volkswagen Tiguan Tiguś 50,51

Volkswagen Tiguan Tiguan 4MOTION 31,20

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Tiguan

primo78 30,15

kingusia77 30,00

tomekbies 30,05

kulczasm 30,15

medyc 30,10

soawek 30,02

maciak 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Tiguan

Srednie spalanie
Srednie spalanie Informacja dla zainteresowanych : średnie spalanie w komputera 10.6 l/100 km. Ni...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Tiguan

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Tiguan
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Tiguan
 

Volkswagen Tiguan najczęściej porównywane z:

Dacia Duster
1.5 dCi (110 KM)
Land Rover Freelander
2.2 SD4 (190 KM)
Land Rover Range Rover Evoque
2.2 TD4 (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross Premium 2WD 1,6 demo Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross Premium 2WD 1,6 demo
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 81 190 zł 65 900 zł
Zyskujesz: 15 290 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Outlander Testowy 2.2DID 4WD Intense Plus Demonstracyjny Mitsubishi Outlander Testowy 2.2DID 4WD Intense Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 257 km. Silnik: 2.2 150KM, diesel.
Cena: 146 080 zł 119 900 zł
Zyskujesz: 26 180 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan
2.0 diesel 140 KM
107 000 km, 2010
89 900 PLN
Volkswagen Tiguan
2.0 diesel 110 KM
2013
89 900 PLN
Volkswagen Tiguan
1.4 benzyna 160 KM
5 km, 2013
93 480 PLN
Volkswagen Tiguan
1.4 benzyna 122 KM
2013
82 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 2.0 TDI CR DPF

Galerie Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan Track&Style Volkswagen Tiguan 2012 Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna Volkswagen Tiguan 2011 Volkswagen Tiguan Sport&Style Volkswagen Tiguan R-Line
Zobacz inne galerie Volkswagen

Volkswagen Tiguan

67 komentarzy

28 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

SloowSloow

Witam
Tak może dla równowagi ja to widzę inaczej. To raczej wy chcecie przekonać Paula do swoich poglądów które są na NIE! On jest na TAK i dostaje czadu a broni się nieźle i konsekwentnie. Wypowiada się zgodnie z regulaminem forum które jest właśnie stworzone po to by wypowiadać się swobodnie i na temat.Do tego jest w mniejszości bo proszę policzyć że więcej jest stękaczy niż zadowolonych. A ci siedzą cicho.
Samochody są i będą tworzone zgodnie z obowiązującą modą ładowania elektronicznych bajerów i to się nie zmieni. Sami spośród samochodów z multifunkcyjną kierownicą lub bez wybierzecie ten z kierownicą dla wygody. Jęki że masa bajerów to raczej obłudne bo sami je chcemy. Współczesne samochody jakie są każdy widzi kto chce jeździć bez elektroniki polecamy auta 15-20 letnie napęd owsiany lub nowoczesny motorower romet. Skoro się kupuje takiego klamota naszpikowanego bajerami to trzeba przewidzieć że coś może się zepsuć. Nie ma co biadolić bo wszyscy wiedzą że już są nowoczesne silniki elektryczne lub na inne paliwa Dopóki jest ropa to koncerny nie dopuszczą ich produkcji by nas wydoić do zera.
Pozdrawiam wielbicieli technologii z Forda T i więźniów jednorazowych nowoczesnych zabawek

~SYLWEK~SYLWEK

Drogi Kolego

Drogi kolego, - nie traktujesz dyskusji na forum jako zbiór problemów i pytań, nie należysz też do osób szczególnie uwrażliwionych,a szkoda. Jak twierdzisz, cyt. "Natura dostarczyła mi także dostateczną ilość pokory i samokrytycyzmu." Czy oby na pewno? Nie jesteś też głodny czyichś "rozumów". Daleki jesteś od posiadania patentu na wszystkie problemy motoryzacyjne,- sam tak o sobie napisałeś. A jednocześnie dyskutujesz o problemach występujących na forum. To po co zabierasz głos?.
Uważasz, że forum - Twierdzisz dalej - cyt." jest tylko zbiorem narzekających. I właściwie dla czego masz ponieść się fali malkontenctwa i stękania? " koń. cyt.I tak dalej - puste słowa. A gdzie ikra, sedno tematu? Otóż, trzeba z przykrością stwierdzić, że nowe modele aut posiadają kuszącą linię, lecz za często są awaryjne. Ich elektronika wymusza u posiadacza napraw w specjalistycznych zakładach, by bardzo często wymienić żarówkę, bo producent tak to wymyślił, aby uzależnić posiadacza samochodu od siebie z byle jaką awarią, nie mówiąc już o poważnych, które są chyba zaplanowane i powtarzające się usterki w nowych, lub dwu czy trzy letnich samochodach trzeba ganiać do serwisu, to żenada.Nowości służą wyższym cenom, przy zakupie i eksploatacji, a nie zawsze komfortowi dla posiadacza auta. Nowe silniki - mniejsze w pojemnościach, palą więcej, są zawodne - pękają korpusy drobnozwojowe świece - kłopotliwość w wymianach, itd. itd. elektronika potrafi zablokować samochód, nawet go nie otworzysz, nie mówiąc o odpaleniu. Godzina pracy elektryka w warsztacie np.we Francji 200 EURO. I można tak długo, długo. To te fakty nie są wymyślone i nie wprowadzają bynajmniej w optymizm lecz ukazują prawdę.Z wyrazami szacunku. Sylwek.

~Paull~Paull

Do ~SYLWEK:
Drogi Kolego
Ja nie traktuję dyskusji na forum jako zbiór problemów i pytań skierowanych do mnie. Nie należę też do osób szczególnie przewrażliwionych. Natura dostarczyła mi także dostateczną ilość pokory i samokrytycyzmu. Posiadam sprawne hamulce(również w aucie) Nie jestem głodny czyichś "rozumów". Patrząc na codzienność życia pieszych i zmotoryzowanych dostatecznie dużo obywateli już go zgubiło bym mógł chcieć konsumować to co zostało. Daleki jestem od posiadania patentu na wszystkie problemy motoryzacyjne. Nikt go nie ma i mieć nie będzie. Staram się nawiązywać do problemów poruszanych na forum i jest to moje własne zdanie z pewnością nie obiektywne.
Natomiast co dla mnie zauważalne a dla Ciebie nie to forum jest tylko zbiorem narzekających. Dlaczego mam ponieść się fali malkontenctwa i stękania? Jestem "podejrzany" bo w każdej historii i problemie postrzegam światło nadziei ?Przypatrz się tekstom które kończyły rozmowę z np. Tobą:"Jestem takim samym użytkownikiem pojazdów jak Ty i tysiące innych..."... ORAZ..."Przykro że Tobie trafiła się taka awaria. Mam nadzieję że uporasz się z nią w miarę szybko i niedrogo." itd. ,itp.Jeśli coś chcę przekazać na forum dyskusji to tylko to by oddalić nasze powszechne skłonności do malkontenctwa i stękania. To już jest cecha narodowa a ten który stara się spojrzeć inaczej(jak zauważył RODAK poniżej) jest elementem podejrzanym. Staram się też formułować moje zdanie w sposób jasny i zrozumiały daleki od metod stoików( mam nadzieję)co może wzbudzać kolejne oskarżenia o "pewność siebie". Nie należy też przyjmować moich subiektywnych ocen jako receptę na "życie motoryzacyjne". Chwalę nie tylko auto którym jeżdżę popieram opinie pozytywne o innych markach(patrz poniżej).
Staraj się drogi kolego inaczej spoglądać na moje wypowiedzi,które są zdecydowane ale ostrożne i grzeczne.Nie noszą słów, których używasz a po których można czuć się(delikatnie mówiąc) nieswojo.
Pozdrawiam
PP

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
50 314
Przejechany dystans
39 317 018 km
Zatankowanego paliwa
1 994 887 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 076
Wydanych pieniędzy
3 029 477 zł
Średnie wydatki na auto
1 238 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 289
Wydanych pieniędzy
3 283 987 zł
Średnie wydatki na auto
1 342 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 447)

Testy zderzeniowe Volkswagen Tiguan

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Tiguan przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Tiguan 2.0 diesel 'Trend'/'Fun', LHD
2009

Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 2.0 TDI CR DPF


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: byniol, dodano: 24.06.2013 23:32

Prawie 1700 kg musi wypić, Jak ktoś chce to samchód spali mało, tym bardziej że auto potrafi być ekonomiczne. Jednak ile spali samochód to zależy od wielu czynników. Jadąc odcinek 6 km rankiem potafi mi spalić 11-13 l jadąc po południu w korkach na tej samej trasie spalanie mieści się w granicach 14-16 l. Trasa to przy prędkości średnio 90 km/h 8 - 8,5 l. Przy predkosci 140 km/h spalanie może wzrosnac nawet do 11-12l. Najmniej samchód spalił mi na odcinku 100 km średnia predkość 80 km/h kolumna tirów, bardzo duży ruch brak możliwości wyprzedzania, 3 osoby, pełny bagażnik, srednia 7,2 l to mniej niz podaje producent !! jednak trzeba wziąść poprawke na wyniki podawane przez komputer. Srednio komputer zaniża wyniki od 0,1 do 0,3 l. Tak czy inaczej biorąc pod uwagę masę samochodu jego moc, napęd 4x4, opory powietrza wydaje się że pali w sam raz.

pełny raport Volkswagen SUV 2.0 TSI

autor: Lubek, dodano: 15.09.2012 16:22

Po roku użytkowania moje spostrzeżenia są następujące: na trasie pali dobrze 7,8 do 8,9 l/100 jadąc do 100 km/h, delikatnie używając gazu na 5 i 6 biegu. Jadąc dynamicznie, z wyprzedzaniem spali napewno 10 l/100 km. Na autostradzie jadące 140 pali 12 l/100 km, przy 180-200 km/h mamy wir w baku - około 15-16 l/100, po mieście 11,7-12,2 l/100 km.

pełny raport Volkswagen SUV 2.0 TSI

autor: shepardo@poczta, dodano: 21.09.2009 21:45

Nie jest tak zle jak to pokazuja statystyki. moim zdaniem co do masy i mocy spalanie w normie. Na Trip2 na odlegosci niecale 5000 km spalanie srednie na poziomie 6,7 l/100km wiec jest dobrze. Normalne ze jak mozno cisne w miescie to moze wyskoczy na komputerze 10l.

pełny raport Volkswagen SUV 2.0 TDI CR DPF

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 2.0 TDI CR DPF

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 2.0 TDI CR DPF

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Tiguan, oglądali także