Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Tiguan

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2007 roku (w Ameryce Płn. dostępny od 2008 roku). Zbudowany na platformie podłogowej PQ35 koncernu Volkswagen. Bazuje na prototypie zaprezentowanym w 2006 roku w Los Angeles. Nazwa modelu została wyłoniona w plebiscycie magazynu „Auto Bild”, w którym udział wzięło ponad 350 tys. osób. Powstała w wyniku połączenia niemieckich słów: „tiger” (tygrys) oraz „leguan” (legwan). Stylistycznie Tiguan zbliżony jest do modeli Golf Plus oraz Touareg.

Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - lewy tylny reflekt
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - kokpit
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - skrzynia biegów
Volkswagen Tiguan SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętr

Powściągliwość Volkswagena w kwestii stylistycznych ekstrawagancji nie zna granic. Podczas, gdy większość współczesnych SUV-ów ujmuje muskularnością bryły, dynamiką linii bocznej czy wyrazistością szczegółów, Tiguan prezentuje się jak lekko podniesione kombi. (Przesadnie?) stonowana stylistyka, z prostą bryłą i równie nieskomplikowanymi detalami, została odświeżona w 2011 roku, ale trudno przyznać, żeby wprowadzone wtedy zmiany dodały wyglądowi uroku.

Stylistyczna nuda panuje również we wnętrzu niemieckiego auta - próżno tam szukać jakichkolwiek designerskich "smaczków". Za to, gdy odłożymy wygląd na bok, okaże się, że kabina jest dopracowana właściwie do perfekcji. Widać to choćby po miejscu pracy kierowcy - prowadzący ma zapewnioną wygodną pozycję za "kółkiem", świetną widoczność na zewnątrz, prostotę obsługi urządzeń pokładowych, jak również rewelacyjną czytelność wskaźników. I jakby tego było mało, otoczenie kierowcy stanowią tworzywa najwyższej jakości poskładane z najwyższą starannością.

Zarówno kabina pasażerska, jak i przestrzeń bagażowa Tiguana to doskonały materiał na długie rodzinne podróże. Podróżni mogą cieszyć się z bardzo wygodnych, należycie wyprofilowanych siedzeń oraz - przede wszystkim - bardzo dużej ilości przestrzeni w każdym kierunku. Jeśli chodzi o kufer, jest on nie tylko pojemny, ale również niesamowicie foremny i funkcjonalny - praktyczność podnoszą liczne schowki oraz płaska podłoga powstająca po złożeniu tylnej kanapy.

Dopracowanie konstrukcyjne pseudo-terenówki Volkswagena czuć również po pracy podwozia. Zastosowane zawieszenie zapewnia wysoką stabilność auta podczas pokonywania zakrętów, a jednocześnie okazuje się ciche i komfortowe. Przyjemność z prowadzenia podnosi ponadto komunikatywny układ kierowniczy, zaś bezpieczeństwo - skuteczne hamulce. Za to w kwestii własności terenowych opisywany model prezentuje się raczej przeciętnie - łatwo znaleźć rywali, którzy na wertepach mają dużo więcej "do powiedzenia".

Wysokie oceny za użyteczność wnętrza i zachowanie podczas jazdy idą niestety w parze z wysokimi wymaganiami cenowymi. Co więcej, wygórowanych kosztów zakupu nie jest w stanie zrekompensować standard wyposażenia - niewiele różni się on od tego u tańszej konkurencji. Na osłodę można jedynie dodać, że bogatszym klientom Tiguan oferuje szeroki wachlarz płatnych dodatków - zamówić można bi-ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami, adaptacyjne zawieszenie, system wspomagający parkowanie czy układ kontrolujący ciśnienie w oponach.

Komentarze redakcji

Powagosław: Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.
Luzacjusz: Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

Wersje nadwozia Volkswagen Tiguan

Silniki Volkswagen Tiguan

Lista silników:
1.4 TSI (150KM), 1.4 TSI BlueMotion (160KM), 1.4 TSI (122KM), 2.0 TSI (200KM), 2.0 TSI (210KM), 2.0 TSI (170KM), 2.0 TSI (180KM), 2.0 TDI CR DPF BlueMotion (110KM), 2.0 TDI CR DPF (170KM), 2.0 TDI CR DPF (140KM), 2.0 TDI CR DPF BlueMotion (177KM), 2.0 TDI CR DPF BlueMotion (140KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Benzynowy motor 1.4 TSI 122KM lepiej spisze sie w mniejszym aucie - w Tiguanie brakuje mu mocy. Jednak wariant 160-konny to juz inna bajka. Płynnie rozwija swoje możliwości juz od najniższych obrotów i jest zrywny - to optymalny wybór, bo większe silniki są już naprawdę mocne. 2.0 TSI zaczyna niepozorną mocą 180KM, a kończy na 210KM, które zmieniają to auto w namiastkę rajdówki WRC. Co z dieslami? 2.0 TDI 115KM to kiepski wybór, ale wariant 140, 170 lub 177KM to już coś. Auto staje się zrywne, a sam silnik jest dość cichy i kulturalny.

Publikacje o Volkswagen Tiguan

VW Tiguan - pogromca miejskiej dżungli
 
Nasz test VW Tiguan 1.4 TSI BlueMotion 160 KM

Kompaktowe rozmiary i podwyższone zawieszenie to bardzo przydatne cechy w miejskiej dżungli. Znakomicie odnajduje się w niej Volkswagen Tiguan, który nawet w bazowej wersji CityLine dodatkowo odznacza się przestronną kabiną i komfortem. Idealny SUV... do miasta.

Nowy VW Tiguan - pierwsza jazda
 
Nasz test

Kiedy w sieci zaczęły krążyć pierwsze zdjęcia Tiguana, można było mieć wątpliwości, czy to jest nowy model czy tylko facelifting. W zeszłym roku była już zresztą podobna sytuacja z innym Volkswagenem - Passatem, kiedy dział prasowy VW twierdził swoje (nowy model), a część dziennikarzy swoje (facelifting)....

Volkswagen Tiguan - Twarz starszego brata

Mały SUV ma otrzymać przedni pas wzorowany na Touaregu i sporo technicznych nowości - trzy silniki, kilka elektronicznych systemów, a do tego nowy poziom wyposażenia. Odmłodzony Tiguan ma wystartować latem.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen TiguanautoWcentrum - społeczność Volkswagen Tiguan

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan BlueMotionTechnology 50,65

Volkswagen Tiguan Tigi 74,33

Volkswagen Tiguan 52,84

Volkswagen Tiguan 52,65

Volkswagen Tiguan Tiguś 30,26

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Tiguan

kulczasm 31,14

bodekk 30,06

medyc 30,10

dominusx 30,08

primo78 30,15

maciak 30,11

kingusia77 30,00

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Tiguan

Srednie spalanie
Srednie spalanie Informacja dla zainteresowanych : średnie spalanie w komputera 10.6 l/100 km. Ni...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Tiguan

od 86 790 zł do 153 300

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (122 - 210 KM): 1.4 TSI, 1.4 TSI BlueMotion, 2.0 TSI

 

Diesel (110 - 177 KM): 2.0 TDI CR DPF, 2.0 TDI CR DPF BlueMotion

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Tiguan
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BlueMotion 122KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja
system nawigacji
czujnik parkowania
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "Schowek" - 580
Pakiet "Lusterka" - 1 430
Pakiet "Elementy skórzane" - 440
Pakiet "Ambiente" - 240
Zimowy - 1 260
Pakiet "Sportowe zawieszenie" - 710

Cena katalogowa

94 890

Zobacz ofertę Volkswagen Tiguan 1.4 TSI BlueMotion 122KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Volkswagen Tiguan najczęściej porównywane z:

Subaru XV
2.0i (150 KM)
Skoda Yeti
2.0 TDI (110 KM)
Jeep Renegade
1.6 MultiJet (120 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,0 City Style Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,0 City Style
Rocznik: 2014. Przebieg: 750 km. Silnik: 2.0 150KM, benzynowy.
Cena: 99 900 zł 91 900 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 88 190 zł 75 900 zł
Zyskujesz: 12 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan
2.0 diesel 140 KM
107 000 km, 2010
89 900 PLN
Volkswagen Tiguan
2.0 diesel 110 KM
2013
89 900 PLN
Volkswagen Tiguan
1.4 benzyna 160 KM
5 km, 2013
93 480 PLN
Volkswagen Tiguan
1.4 benzyna 122 KM
2013
82 900 PLN

Ocena auta Volkswagen Tiguan

Wybrane opinie

Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

Auto dobrze wykonane, materiały zastosowane w środku dobre (jak w większości nowych aut). O ich trwałości można coś powiedzieć po dłuższej eksploatacji. Bardzo wygodne fotele. Ze względu na umieszczenie koła dojazdowego w bagażniku - cierpi na tym jego wielkość i to jest jedna z głównych wad auta. W bagażniku miejsca tyle co w Golfie. Można przesunąć fotele pasażerów, ale wtedy mają bardzo mało miejsca w środku Tiguana bardzo dobrze się prowadzi. Napęd 4x4 przypomina o sobie na mokrej drodze. Nie sprawdzałem możliwości terenowych, ale trzeba zachować tu dużo zdrowego rozsądku.

dodał: Zbyszek olcz@poczta.onet.pl
Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

Bardzo udany zakup, tego typu auto powinno być standardem na dziurawe i zakorkowane Polskie drogi. Przestrzeń, bezpieczeństwo i komfort daje o sobie stale znać. Nie kupiłbym teraz auta typu sedan czy hatchback w mniejszym wydaniu.

dodał: Śmielu
Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

Byłbym w 100% usatysfakcjonowany, gdyby Tiguan był o 30 - 50 cm dłuższy, na rzecz większego bagażnika. Wiem że VW ma w ofercie Touarega, ale jest to pojadzd zbyt drogi w stosunku do tego co soba przedstawia.

dodał: Andrzej M.
Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

Całkiem sympatyczny samochodzik. Pod warunkiem, że nie mamy dużej rodziny.

dodał: niwre
Volkswagen Tiguan SUV 2.0 TDI CR DPF (140 KM)

jak auto rodzinne się nie nadaje - zbyt mały bagażnik

dodał: tottek

Galerie Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 160KM - galeria redakcyjna Volkswagen Tiguan 2011 Volkswagen Tiguan R-Line Volkswagen Tiguan Track&Style Volkswagen Tiguan 2012 Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Sport&Style
Zobacz inne galerie Volkswagen

Volkswagen Tiguan

72 komentarze

30 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~SAVANAROLLA~SAVANAROLLA

Do ~TURBO BORYS: Jestem szczęśliwy. Pozbyłem się właśnie, po niecałym roku eksploatacji TIGUAN 1.4 TSi. 122 KM. (poniosłem prawdziwą finansową klęskę przy odsprzedaży), Zgadzam się w całkowicie z Pana opinią, którą już rok temu tu napisałem, (jako ostrzeżenie dla chętnych na to urządzenie), że TO auto, z tym silnikiem jest uciążliwym, paliwożernym, nie mającym siły jeździć urządzeniem. Nabyłem go bo uwierzyłem "bajeczkom" o tym aucie, sprzedawcy z salonu. Pomimo DPF, TRUDNO, wracam do diesli. Jestem szczęśliwy, że go już nie mam. Pozdrawiam. t.

~Marcin 65~Marcin 65

Coś dla krytykujących. Mam wersję 1,4 160 KM i przejechane ponad 113 tys km. Samochód spisuje się bez zarzutu. Powodzenia "fachowcy" !!!!

~Marcin 65~Marcin 65

Odpowiem krytykom - mam wersję 1,4 160 KM i przejechane ponad 113 tys. km. Samochód sprawuje się bez zarzutu. Powodzenia "fachowcy" !!!!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 631
Przejechany dystans
43 218 448 km
Zatankowanego paliwa
2 185 961 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 797
Wydanych pieniędzy
3 326 695 zł
Średnie wydatki na auto
1 250 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 367
Wydanych pieniędzy
3 559 262 zł
Średnie wydatki na auto
1 338 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 661)

Testy zderzeniowe Volkswagen Tiguan

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Tiguan przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Tiguan 2.0 diesel 'Trend'/'Fun', LHD
2009

Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Tiguan

Na podstawie 110 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: WÂłaÂściciel tg, dodano: 09.12.2009 18:56

Spalanie średnie po przejechaniu 2600 km (miasto-warszawa, trochę trasy) to 6,5 litra ale jeszcze spada bo to spalanie jeszcze na dotarciu

pełny raport Volkswagen SUV 2.0 TDI CR DPF

autor: julianox@poczta, dodano: 17.10.2012 18:00

Przy bardzo spokojnej jeżdzie 5,4 do 5,8 bez problemu . Podczas jazdy eko na trsie 4,8 ale na autostradzie przy prędkości 150 do 160 7.4

pełny raport Volkswagen SUV Facelifting 2.0 TDI CR DPF BlueMotion

autor: agcezar, dodano: 17.01.2009 10:47

przy delikatnej jeździe bez częstych przyśpieszeń jadąc auto na trasie pali niewiele ponad 5l latem udało nawet mi się zejść poniżej 5l. W mieście wielkość spalania zależy też od odległości jaką pokonujemy i im dłużej się jeździ tym mniejsza średnia spalania (auto dużo spala w momencie rozruchu i nagrzewania ponad 15l), wtedy schodzi do około 7-8 litrów.

pełny raport Volkswagen SUV 2.0 TDI CR DPF

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Tiguan

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Tiguan

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Volkswagen Tiguan
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Tiguan, oglądali także