Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Motion
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Gili
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Samochód po kupnie potrzebował parę złotych doinwestowania,chociaż miał tylko 3lata i lekko ponad 100tyś.km. Po siedmiu latach użytkowania stwierdzam,że jest jak wino i z biegiem czasu potwierdza legendarną trwałość VW. Najbogatsza wersja wyposarzenia,a z elektryki zepsuł się tylko wzmacniacz Dynaudio,znajduje się pod siedzeniem kierowcy przez co narażony jest na kontakt z wilgocią. Po zatem drobnostki,przepustnica ,niedawno wymieniona, występuje tylko z kolektorem,regeneracja elektroniki turbo. Auto wygodne łatwe w prowadzeniu,przestronne,bdb spasowane,blachy zdrowe.Typowe VW.
4,6
~Maniek_
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Jestem drugim właścicielem auta. Kupiony został od dilera w 2015r, z przebiegiem 43.000 km. ktoś zostawił w rozliczeniu. Obecnie auto ma 118 tysięcy. Auto bardzo przyjemne, wygodne, pewnie się prowadzi, nie czuć prędkości autostradowych. Napęd 4x4 przydaje się sporadycznie, z reguły podczas zimowych wyjazdów w góry. Auto wykonane solidnie w środku sporo miękkich tworzyw. Mimo upływu 8 lat nadal nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Moc 140 koni przy tych gabarytach jest wystarczające do sprawnego poruszania ale to jednocześnie jest minimum. 110 koni jak w innych wersjach byłoby zbyt mało. Auto pali średnio 8 litrów na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy normalnej jeździe. Auto ogólnie bez poważnych napraw. Zepsuła się sprężarka klimatyzacji przy ok 10000 tys km ale to ponoć taka bolączka koncernu Vw, po za tym wymieniane były gumy wahaczy przedniego zawieszenia i amortyzatory przednie. Auto bardzo ciche w środku nawet przy dużych prędkościach. Bardzo funkcjonalne auto, sporo schowków w kabinie.
4,4
~barti_tdi
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Samochód już 5 lat w rodzinie, silnik po dotarciu sprawuje się znacznie lepiej niż na początku, lepsze przyśpieszenie, mocniejszy. Autko jest twarde, na niekorzyść dla komfortu ale plus dla trakcji, pokonuje zakręty niewiele odstając za samochodami osobowymi. Siedzenia wygodne, wyższe położenie zapewnia lepszą widoczność na drodze, silnik nie jest najlepiej wyciszony w tym modelu ale kwestia przyzwyczajenia. Skrzynia automatyczna tiptronic sprawuje się bardzo dobrze. z górki po naciśnięciu lekko hamulca sama redukuje przełożenia hamując silnikiem. Standartowo rusza z 2 biegu, a gdy wrzuci się tryb sportowy rusza z jedynki, można też wybrać manualnie co jest dobre z przyczepą i pełną załogą. Przełożenia krótkie co jest minusem na trasę, ale przy mniejszych odcinkach to wielka przewaga. Samochód ma 2 tony na haku i wielokrotnie ciągnął taką przyczepę, 140 koni w połączeniu z mocnymi przełożeniami powoduje sprawną jazdę pod wniesienia. Napęd 4motion nie jest szczytem marzeń bo quattro w audi, symetrical 4wd w subaru czy w land cruiserze to inna bajka, ale pomaga przejechać w grząskim terenie, opcja offroad dodatkowo przyhamowuje uślizgujące się koła przy podjeździe i zjeździe. Bagażnik za mały. Auto w moim przypadku bezawaryjne. Nawet żarówka się nie przepaliła. Tylko wymieniam olej i filtry. Polecam go jeśli chcesz samochód podwyższony, ładny i podoba Ci się VW. Następny będzie Subaru Forester.
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV