Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW 2011

Lata produkcji: 2011 – 2011
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja Volkswagena Tiguana produkowana była w latach 2007-2016. Pierwowzorem koncepcyjnym samochodu był, przedstawiony w roku 2006 na wystawie w Los Angeles, prototyp o nazwie Tiguan Concept. Produkcyjna wersja auta została zaprezentowana rok później podczas targów IAA we Frankfurcie. Pod względem stylistycznym ten kompaktowy SUV odwoływał się do modeli Golf Plus oraz Touareg i powstał na modułowej platformie podłogowej VW Group PQ35 Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz TT i Skoda Yeti. Model przeszedł facelifting w roku 2011. Mimo że Volkswagen Tiguan drugiej generacji zastąpił Tiguana I w roku 2017, to w niektórych krajach (np. w Stanach Zjednoczonych) jest on nadal dostępny jako Tiguan Limited.
czytaj więcej
Powagosław

Mniejszy brat Touarega jest mniej terenowy od konkurencji. Ta „mniejsza terenowość” najlepiej wyrażona została w wyglądzie Tiguana. Ten samochód wygląda bardzo poprawnie, ale w przypadku SUV-a to nie jest komplement.

~Powagosław
Luzacjusz

Auto dla offroadera-domatora, który po codziennej przejażdżce do pracy (ulicą pod górę, dwa zakręty, a dalej prosto), siada w kapciach na kanapie, a oglądając relację z rajdu Dakar, nerwowo zagryza wargi i myśli: „O Jezusie frasobliwy! Jak oni niszczą te samochody”.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 2750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1750-2750 obr/min
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,4
~Greg1111
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW
Mam samochód od 6 miesięcy i przejechałem dokładnie 15000. Nie chciałem się wypowiadać na samym początku bo człowiek podekscytowany to i tendencje do koloryzowania się pojawiaja. Spalanie - tu jest różnie zgodzę sie z przedmówcą że na te gabaryty to jest ok. Maksymalnie to 6,8 a minimalnie to 5.4. To co napisał że można zejść do 5litrów to też prawda - ale w ramach eksperymentu a nie jazdy na codzień. Streszczając auto pali 6,00 do 6,4 litra przy normalnej jeździe na autostradzie dochodzi do 6,9 (150-160km/h na tempomacie przez niemcy czy francję) co mnie zdziwiło to normalne jeżdżenie po mieście i wioskach przyległych - tu naprawdę 5,6 po nawet całodniowej jeździe pokazuje - nie wiem czy to start/stop ale daje radę. O wykończeniu nie będę pisał bo to niemiec i vw więc jest jak zawsze - ergonomicznie prosto i funkcjonalnie - ja lubię takie wykonanie więc dla mnie ok. Udogodnienia: nawigacja pro z połączeniem do internetu, dotykowy ekran, fajne menu itp, itd bardzo fajna, natomiast mapy hmmmm powiedzmy że ok. Jedna aktualizacja rocznie i nie wszystkie skrzyżowania to nie to czego się spodziewałem. Ogólnie jestem bardzo zadowolony ale nie zachwycony (jak to ma być z samochodami tego typu i tej marki) CIEKAWOSTKA: bardzo fajnie działają systemy wspomagające jak samoczynne parkowanie czy czujniki parkowania z wyświetlaczem na ekranie. MINUS AdBlue - dolewanie gdzieś tam w bagażniku i dość często to nie to co mi się podoba. Płyn tani ale za granicą czy w trasie szukać butelek bo pistolet nie pasuje i trzeba cały bagażnik opróżnić - to lipa. Generalnie polecam dla osób zastanawiających się. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
2,9
~otlok
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW
do dwóch lat wszystko dobrze potem poszły wtryski następnie łożysko na wale a teraz jest w serwisie i czekam co będzie bo chodzi jakby miał się rozlecieć (Bezawaryjność (poważne usterki))
Średnie spalanie dla Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW 2011
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW
Mam samochód od 6 miesięcy i przejechałem dokładnie 15000. Nie chciałem się wypowiadać na samym początku bo człowiek podekscytowany to i tendencje do koloryzowania się pojawiaja. Spalanie - tu jest różnie zgodzę sie z przedmówcą że na te gabaryty to jest ok. Maksymalnie to 6,8 a minimalnie to 5.4. To co napisał że można zejść do 5litrów to też prawda - ale w ramach eksperymentu a nie jazdy na codzień. Streszczając auto pali 6,00 do 6,4 litra przy normalnej jeździe na autostradzie dochodzi do 6,9 (150-160km/h na tempomacie przez niemcy czy francję) co mnie zdziwiło to normalne jeżdżenie po mieście i wioskach przyległych - tu naprawdę 5,6 po nawet całodniowej jeździe pokazuje - nie wiem czy to start/stop ale daje radę. O wykończeniu nie będę pisał bo to niemiec i vw więc jest jak zawsze - ergonomicznie prosto i funkcjonalnie - ja lubię takie wykonanie więc dla mnie ok. Udogodnienia: nawigacja pro z połączeniem do internetu, dotykowy ekran, fajne menu itp, itd bardzo fajna, natomiast mapy hmmmm powiedzmy że ok. Jedna aktualizacja rocznie i nie wszystkie skrzyżowania to nie to czego się spodziewałem. Ogólnie jestem bardzo zadowolony ale nie zachwycony (jak to ma być z samochodami tego typu i tej marki) CIEKAWOSTKA: bardzo fajnie działają systemy wspomagające jak samoczynne parkowanie czy czujniki parkowania z wyświetlaczem na ekranie. MINUS AdBlue - dolewanie gdzieś tam w bagażniku i dość często to nie to co mi się podoba. Płyn tani ale za granicą czy w trasie szukać butelek bo pistolet nie pasuje i trzeba cały bagażnik opróżnić - to lipa. Generalnie polecam dla osób zastanawiających się. (Bezawaryjność (poważne usterki))
7,5
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW
Spokojna jazda, dwie osoby, klimatyzacja, opony 255/40 R19: - trasa 5 - mieszany 7 - miasto 9 Normalna jazda bez oszczędzania to mniej więcej po 1 litrze więcej. Słaby silnik, spora buda i spore opony, ponieważ to R-Line. (Bezawaryjność (poważne usterki))
6,1
Volkswagen Tiguan I
SUV 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW
Instalacji elektrycznej i pompy paliwa
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • instalacja elektryczna
Witam...proszę o pomoc...po dłuższym postoju podczas wilgotnej pogody lub po wizycie w myjni samochodowej mam trudności z odpaleniem samochodu...próbuję kilkakrotnie i dopiero po dodaniu gazu auto wskakuje na właściwe obroty...niestety chyba ta sporadyczna usterka wpływa na pompę paliwa (raz wymieniona na gwarancji a następnie wymieniona po 6 miesiącach użytkowania)...wygląda na to, że gdzieś dostaje się wilgoć i powoduje spięcia...może ktoś spotkał się z podobną usterką...w ASO nie wiedzą co jest...na komputerze nie ma żadnych błędów...(samochód już od września 2013 boryka się z usterką, której nikt nie może wyeliminować lub nie wiedzą gdzie szukać)...P.S. ostatnio przy próbie uruchomienia paliła się na dłużej kontrolka błędu systemu sterowania silnikiem...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Układ paliwowy - po przekręceniu kluczyka (bez rozruchu silnika) dochodzi "wycie" z tyłu samochodu
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW 2011-2016
  • układ wtryskowy
Po dłuższym postoju (np. nocnym) i po opadach deszczu po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez rozruchu silnika) dochodzi do wnętrza kabiny "wycie" z tyłu samochodu. Problem pojawił się od dwóch tygodni. Po zapaleniu silnika hałas niknie. Wcześniej w takich przypadkach następował charakterystyczny odgłos szmeru tak jakby "odpowietrzania". W chwili obecnej mija drugi rok eksploatacji samochodu. Po roku problemem był już układ paliwowy. W opisanych przypadkach następował spadek obrotów silnika do jego zgaśnięcia. W ASO po podłączeniu do komputera nie stwierdzono usterek i zmieniono oprogramowanie. Efekt spalanie wzrosło, ale objawy minęły. Do teraz kiedy pojawiły się niepokojące odgłosy. Proszę o pomoc bo w ASO rozkładają ręce i twierdzą, że nie ma obaw - tak ma być (ale po dwóch latach eksploatacji - chyba jednak coś nie tak).
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria Silnika
  • Volkswagen Tiguan I SUV Facelifting
  • silnik
  • 256 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
VW Tiguan 2012 r. 2.0 TDI 103KW Dzień po wymianie rozrządu zapaliła się kontrolka DPF następnego dnia kontrolka od świec żarowych auto weszło w tryb awaryjny czy możliwe jest że źle został założony rozrząd proszę o poradę
1 komentarz
Volkswagen Tiguan I SUV